Agenda, aprilie-iunie 2005 (Anul 16, nr. 14-26)

2005-06-11 / nr. 24

lk.t 3 ^91 £ _ anul xin ) săptămânal de informații și divertisment PT ffn^f TIMIȘOARA ___ ^LLl_ Apare sâmbăta a^0fdfa + mucbuxin + «rdencf« * »♦ 96 pagini Ediția a II-a 9 11 iunie 2005 H ^HHHHP Festivalul Etniilor Varianta de ocolire „Agenda“ pagina 6 Piste pentru biciclete și parcări „Agenda“ pagina 7 Centru de Relații I cu Clienții 1 „Agenda“ pagina 10 Reluarea pescuitului sportiv „Agenda“ pagina 12 „Agenda“ pagina 18 Titluri mondiale și europene „Agenda“ pagina 25 Salarii în aprilie Institutul Național de Statistică a comunicat că în luna aprilie, salariul mediu net pe economie a crescut cu 5%, până la 7,43 milioane de lei, dinamica majorării fiind similară cu cea din luna martie. Câștigul salariat mediu brut a fost de 9,73 milioane de lei, cu 5,7% mai mult față de luna martie. Topul salarial continuă să fie dominat de remunerațiile acordate în sectorul financiar-bancar, cu o medie de 29,7 milioane de lei, evoluția din aprilie a acestui segment fiind printre cele mai bune, cu un plus al venitului de 18,5%. Majorări semnificative ale salariului au mai fost înregistrate în sectorul asigurărilor - 28,4% (16,5 milioane de lei) și turism - 20,4% (10,03 milioane de lei). Creștere economică Potrivit unui comunicat dat de I.N.S., creșterea volumului de activitate din domeniul serviciilor și cel industrial a favorizat creșterea produsului intern brut cu 5,9%, în termeni reali, în primul trimestru al acestui an față de perioada similară a anului trecut. Valoarea estimată a PIB pentru perioada ianuarie-martie a fost de 497 251,2 miliarde de lei în prețuri curente. Creșterea a fost determinată în mod semnificativ de majorarea volumului de activitate și, în consecință, a valorii adăugate brute din servicii, cu 6,8%, și în industrie, unde avansul a fost de 5%. In primele patru luni, producția industrială a crescut cu 5,9%, majorarea indicelui brut al producției industriale din luna aprilie comparativ cu aceeași lună din 2004 fiind de 7,8%. Investițiile realizate în economie în primul trimestru au însumat 50 202,6 miliarde lei, fiind în creștere, în termeni reali, cu 4,8% față de trimestrul I din 2004. Pentru anul 2005, autoritățile au ca obiectiv un avans economic de 5,5-6%, față de nivelul de 8,3% consemnat în anul precedent. Studiu genea. Alimentare zonală cu apă Prin intermediul relațiilor de colaborare stabilite între județul Timiș și landul german Bavaria s-au concretizat mai multe proiecte de sprijin ale autorităților timișene. în cursul anului trecut, dl Marius Popovici, vicepreședinte al C.J.T., a solicitat o ofertă pentru întocmirea unui studiu necesar pentru alimentarea cu apă a unui grup de localități din estul județului nostru. Firma „Technik & Umwelt“ din Kempten (Germania) a răspuns pozitiv acestei solicitări și a demarat proiectul pe baza unor deplasări pe teren în zona localităților Mănăștiur, Dumbrava, Răchita, Traian Vuia, Remetea Luncă. în cursul acestei săptămâni, dl Marius Popovici, vicepreședinte al C.J.T., a avut o întâlnire cu dl Raimar Franke, șeful firmei „Technik & Umwelt“ Kempten, care a adus studiul pentru alimentarea zonală cu apă. Proiectul presupune o soluție complexă de alimentare cu apă centralizată și rețea de distribuție pentru fiecare din localitățile menționate (la cișmele stradale). Dacă studiul a fost oferit gratuit de firma germană autorităților timișene, realizarea proiectului presupune o investiție de circa 1 milion de euro. Consiliul Județean Timiș va colabora cu firma germană care a realizat studiul, precum și cu alți parteneri germani pentru atragerea unei finanțări europene în vederea executării rețelei zonale de apă potabilă din zona amintită. I. SCRIPCĂ Sprijin austriac Implementarea tehnologiilor nepoluante Guvernul Austriei sprijină municipalitatea timișoreană pentru îmbunătățirea mediului înconjurător prin implementarea de tehnologii noi, nepoluante, în contextul integrării României în U.E., prin proiectul intitulat „ECOProfit” se are în vedere alinierea la standarde occidentale a unor întreprinderi locale, în condiții de reducere a costurilor și de creștere a profitului. Inițiativa austriacă vizează două aspecte. Este vorba de o continuare a proiectului Casei Austria din Timișoara, prin organizarea de workshop-uri în vederea implementării de practici europene vizând gestionarea deșeurilor spitalicești, și de sprijinirea firmelor românești și mixte din Timișoara, în introducerea unui sistem de management al mediului. în acest ultim caz, prin proiectul „ECOProfit” se va asigura consultanță cu experți externi pentru specialiști din Primărie și reprezentanți ai unor firme din industriile textilelor, alimentară, tipografică și altele. Pe parcursul unui an se vor organiza workshop-uri și cursuri de formare de formatori, în cursul acestei săptămâni, o delegație de experți străini formată din diii Clemens Rainer și Werner Gargnter (Austria), Juerg Klarer (Suedia) a fost la Primărie pentru a pregăti lansarea, în 21 iunie, la Timișoara, a proiectului „ECOProfit”. Fondurile vor fi asigurate prin intermediul Agenției de Dezvoltare a Austriei. LILIANA SCRIPCĂ Proiect de înfrățire instituțională între regiunile Vest (România) și Cantabria (Spania) Fiecare din cele opt regiuni de dezvoltare din România derulează un proiect de înfrățire instituțională cu câte o regiune din Uniunea Europeană. Regiunea Vest a ales Comunitatea Autonomă Cantabria, o regiune spaniolă care deține o excelentă experiență în utilizarea Fondurilor Structurale, înregistrând una din cele mai mari rate de absorbție a fondurilor alocate de către U.E. De altfel, este bine cunoscut faptul că modelele de succes în implementarea eficientă a politicilor regionale sunt regiunile spaniole, alături de cele irlandeze, care au dovedit că s-au acomodat cel mai bine politicilor de dezvoltare regională ale Uniunii Europene, prin înregistrarea celei mai mari creșteri economice la nivel regional. SOCERCAN și ADR Vest vor lansa miercuri, 15 iunie 2005, la Timișoara, proiectul de înfrățire instituțională între Comunitatea Autonomă Cantabria (Spania) și Regiunea Vest (România). La acest eveniment vor participa: E.S. domnul Pablo Garcia Berdoy, ambasadorul Regatului Spaniei în România, domnul Sorin Frunzăverde, președintele Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii Vest, domnul Giorgio Ficcarelli, coordonator Asistență de Pre-aderare al Delegației Comisiei Europene, reprezentanți ai Ministerului Integrării Europene, și experți implicați în implementarea proiectului. Ambasadorul Spaniei se va afla la Timișoara într-o vizită de două zile, timp în care va avea întâlniri cu oficialitățile locale și va face o vizită la liceul „J.L. Calderon”. Proiectul de înfrățire instituțională prevede ca pe durata a 18 luni, experții spanioli să asiste ADR Vest pentru a fi pregătită să acționeze în calitate de coodonator al parteneriatului regional constituit în vederea elaborării Planului de Dezvoltare Regională, coordonator al politicilor regionale, și să joace rolul de Organism Intermediar în gestionarea Fondurilor Structurale, în cadrul Programului Operațional Regional, o dată cu intrarea României în U.E. I. S. S.C. MOTICICA GRUP S.A. MATERIALE DE CONSTRUCȚII ȘI AMENAJĂRI INTERIOARE CALEA BUZIASULUI NR. 6, TIMIȘOARA, TELFAX: 0256-224 062, 0722-S31 973 preluăr și execut, ECTLS“ (Anglia).TIptIC ANGAJĂM: zidari 1 închiriem spații depozitare, producție și birouri. i INTERNATIONAL Forum Engleză Germană Italiană Spaniolă Română FCE, CAE, Zertifikat Deutsch, TOEFL, IELTS, DELE Luni -Vineri, orele 10-20 Sâmbătă, orele 10-14 Timișoara tel. 490 593 Arad tel. 25/ 223 Vine vacanța A Ä In școli și licee Pentru majoritatea copiilor și elevilor din sistemul preuniversitar de învățământ, vacanța de vară începe în data de 18 iunie. Excepție fac elevii din clasele terminale de gimnaziu și de liceu, care, chiar dacă au intrat în vacanță mai devreme, încă nu se pot bucura de zilele libere, ei fiind în faza finală a recapitulărilor pentru examenul de bacalaureat sau pentru testele naționale. în această situație se află circa 6 000 de elevi de clasa a Xll-a și circa 8 000 de elevi în clasa a Vlll-a. La nivelul județului Timiș, în grădinițe, școli și licee sunt cuprinși peste 110 000 de copii și elevi, precum și peste 10 000 de cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal administrativ. în perioada vacanței de vară vor avea loc examenul de bacalaureat, testele naționale, admiterea în licee, concursul de titularizare, ocuparea posturilor vacante, admiterea în școlile postliceale, admiterea în învățământul superior, examenele de licență sau de diplomă. Vacanța va dura până în data de 11 septembrie, iar din data de 12 septembrie va începe viitorul an școlar. L. R. In luna iunie /IB'TUICWlN 1 | ]%.]']IB A GINO S13TE Vil mobilier de baie S.C. MAGELLAN S.R.L Bd Iuliu Maniu nr. 2 Bd Iuliu Maniu nr. 31 Bd Iuliu Maniu nr. 3f