Agenda, octombrie-decembrie 2006 (Anul 17, nr. 40-52)

2006-11-25 / nr. 47

10 Dacia Logan pentru dumneavoastră BnBBnl B ^B Tll ANUL XVII NR. 47 (877) 25 noiembrie 2006 100 pagini Ediția a ll-a » TIRAJ: 60 000 ex. Personalități bănățene 1 > Modalități de plată „Agenda“ pagina 6 Programul cu publicul „Agenda“ pagina 7 CmArtand nastim 6d Od9m6mimim „Agenda“ pagina 11 Festivalul de Jazz Timișoara „Agenda“ pagina 18 Șanse mari de calificare „Agenda“ pagina 24 Cupa Regiunii DKMT „Agenda“ pagina 28 Suplimentare în ședința sa de luni, 20 noiembrie, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență privind o nouă rectificare a bugetului de stat pe anul în curs, deoarece există condiții favorabile unui grad ridicat al încasărilor bugetare; se estimează o creștere suplimentară a produsului intern brut și, pe de altă parte, numeroase alocații bugetare nu au fost utilizate integral. Administrația locală va primi 972,8 milioane de lei (9 728 miliarde de lei vechi) pentru plata drepturilor salariale din instituțiile de învățământ preuniversitar de stat și finanțării cheltuielilor aferente învățământului special (248,1 milioane lei), susținerea sistemului de protecție a copilului (49,1 milioane de lei), susținerea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap (inclusiv pentru drepturile asistenților personali ai persoanelor cu handicap), finanțarea programului pentru școlari „Cornul și laptele” și echilibrarea bugetelor locale (500 de milioane lei). Cele mai importante sume suplimentare se vor primi Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (656,4 milioane de lei), Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei (572 de milioane de lei pentru asigurarea plății drepturilor de asistență socială în decembrie și a pensiei agricultorilor), Ministerul Administrației și Internelor (171,2 milioane de lei) și Ministerul Economiei și Comerțului (129,7 milioane lei - inclusiv plăți compensatorii pentru personalul disponibilizat). La bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate se propune majorarea veniturilor și cheltuielilor cu 275,1 milioane de lei și, respectiv, 473 milioane de lei, rezultând un deficit de 197,9 milioane lei, finanțat din fondul de rezervă constituit în anii precedenți. IOAN BÎTEA „Sănătatea și educația rămân marile priorități ale mandatului meu“ A declarat, la Timișoara, președintele României, domnul Traian Băsescu în data de 23 noiembrie, președintele României, domnul Traian Băsescu, s-a aflat într-o vizită de câteva ore la Timișoara. Direct de la Aeroport, președintele țării s-a deplasat la Spitalul Județean, unde a fost întâmpinat de directorul acestuia, domnul Mihai Ionac, care l-a invitat să inaugureze holul instituției, recent renovat, cu fonduri provenite din sponsorizări; în continuare, șeful statului a vizitat spitalul, oprindu-se la blocul operator, într-una din sălile de terapie intensivă, președintele Băsescu a participat la o lecție de resuscitare, primind și o diplomă ce atestă faptul că poate acorda prim ajutor în situații de urgență. Președintele țării, împreună cu consilierul său Virgil Păunescu, prefectul Ovidiu Drăgănescu, președintele C.J.T. Constantin Ostaficiuc, a participat la o discuție cu conducerea Spitalului Județean pentru a afla care sunt necesitățile și prioritățile instituției. La sediul Palatului Administrativ, șeful statului a luat parte la o întâlnire cu autorități locale, șefi de servicii publice deconcentrate, după care s-a întâlnit cu jurnaliștii. în acest cadru, președintele Traian Băsescu a afirmat că managementul Spitalului Județean este deosebit de performant, însă a calificat ca improprie și învechită dotarea tehnică a acestuia. La Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș“, președintele României a participat la deschiderea primei conferințe internaționale dedicate învățământului superior medical, ocazie cu care a primit și diploma de membru de onoare al Senatului U.M.F. din partea rectorului Ștefan Drăgulescu. în cadrul discursului său, șeful statului a susținut necesitatea creșterii calității învățământului, precizând totodată că sănătatea și educația rămân priorități ale mandatului său. L. SCRIPCĂ, L. RONKOV APIE ANESTEZIin INTENSIV . Șeful statului a primit o diplomă după lecția de resuscitare în organizarea autorităților publice locale și a Garnizoanei Militare, în Timișoara vor avea lor o serie de manifes tiua Națională a României . Programul manifestărilor oficiale țări festive dedicate Zilei Naționale a României - 1 Decembrie. Programul festiv va începe vinieri, la ora 9, în Parcul Central, unde la Monumentul Ostașului Român oficialitățile vor susține scurte alocuțiuni și vor participa la un ceremonial ce cuprinde intonarea imnului de stat al țării, o slujbă de pomenire a eroilor neamului și depuneri de coroane de flori. Ceremoniale similare vor avea loc la monumentele „Crucificării” și Regele Ferdinand „întregitorul” din Piața Victoriei, apoi la cel al lui I.C. Brătianu din Parcul Civic și la Apărătorii Banatului din Calea Șagului. De la ora 16, în Piața Victoriei se va desfășura un spectacol folcloric cu participarea ansamblurilor „Banatul”, „Timișul”, „Bănățeană” din Timișoara, precum și „Flori de Câmpie” din Giarmata Vii, cel de copii din Pișchia și cel al școlii din Săcălaz. în final, va avea loc retragerea cu torțe în zona centrală a Timișoarei. Tot pentru a marca Ziua Națională a României, se mai organizează Expoziția de pictură cu tema „Flori pentru Eroi” (Galeria de Artă „Pro Armia“), expoziții la Muzeul Militar și tradiționala Sesiune științifică tematică anuală (Biblioteca Județeană Timiș, în 29 noiembrie). LILIANA SCRIPCA Dacă c decembrie, e „Almanahul Agenda“ Prietenii fideli ai publicațiilor editate de Trustul de Presă Agenda știu deja că, în fiecare an, începutul lunii decembrie înseamnă și apariția pe piață a publicației intitulate „Almanahul Agenda“. Și aceasta nu de un an sau doi, ci tocmai din 1994, Iată că respectând tradiția, de săptămâna viitoare, mai precis începând de sâmbătă, 2 decembrie, de la toate chioșcurile de difuzare a presei vă veți putea procura „Almanahul Agenda 2007“, publicația în care fiecare membru al familiei găsește informațiile care îl interesează. Și tot după cum v-am obișnuit, am inclus în această publicație anuală capitole dedicate predicțiilor astrale și previziunilor pentru anul pe care îl vom începe în curând, personalităților și evenimentelor marcante de pe mapamond, aspectelor mai puțin cunoscute din viața vedetelor, grupaje de materiale destinate femeilor, bărbaților și copiilor, noutăți și sfaturi privind sănătatea și viața de cuplu, dar și probleme enigmistice și de cultură generală. Nici în acest an nu lipsesc concursurile cu premii foarte tentante adresate atât celor mici, cât și celor mari. Nu în ultimul rând, menționăm că veți găsi talonul Jolly Joker care vă permite, dacă este cazul, să vă completați setul de taloane necesar pentru a participa la concursul anului 2006 „10 Dacia Logan pentru dumneavoastră“. Publicația „Almanahul Agenda 2007“ se difuzează în toată țara și costă 7 RON. / aLJi 7 / Proiect Riscul seismic în această săptămână. Guvernul a aprobat un proiect de lege care modifică și completează Ordonanța nr. 20/2004 privind reducerea riscului seismic al construcțiilor existente. Astfel, proprietarii construcțiilor cu risc seismic ridicat vor fi obligați să permită intrarea autorităților în imobilele pe care le dețin, în vederea expertizării, proiectării și execuției lucrărilor vizând consolidarea acestora; proprietarii vor fi înștiințați cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte, despre aceste demersuri. Pentru buna desfășurare a lucrărilor de consolidare se poate dispune și restrângerea suprafeței folosite de proprietari sau chiar evacuarea proprietarilor pe timpul derulării lucrărilor și cazarea acestora în locuințe temporare, în caz de refuz, pentru îndeplinirea acestor obligații și executarea operativă a lucrărilor de consolidare a construcțiilor se va apela inclusiv la instanță. Costul lucrărilor de consolidare Va fi suportat de beneficiarii acestor lucrări, ei urmând să restituie sumele cheltuite în acest scop de la bugetul de stat, conform legii. O. NICA