Albina, 1898-1899 (Anul 2, nr. 1-52)

1898-10-04 / nr. 1

2196 -ALBINA Vom da în fiecare număr prețul produselor agricole in portul Galați sau Brăila. Odată pe lună vom da ghicitori și întrebări de tot felul cu premii pentru cei ce răspund exact. Vom da în fiecare număr o cronică a întâmplărilor săptămânale. Vom începe publicarea unui roman șciințific și amuzant, care să intereseze pe toți cititorii noștri. Vom introduce o parte distractivă în fiecare număr : nuvelete hazlii, anecdote, ilustrațiuni comice, etc. Pe lîngă acestea rezervăm abonaților și precari surprinderi de natură artistică. Cu asemenea sacrificii din partene, sîntem siguri că cititorii noștri vor fi și mai mulțumiți și vor căută să facă propagandă, căci dorința nostră este de a mări cât se va putea mai mult numărul abonaților pentru a putea aduce și mai mari îmbunătățiri, așă ca revista nostră să nu mai lase nimic de dorit. COMITETUL. O MĂRTURISISE Când ne-am hotărît să întemeem revista Albina» gîndul nostru a fost îndreptat în princfp mul rînd către preoți și învățători, ca cei mai puternici sprijinitori pentru realisarea scopului nostru. Ei sunt apostolii luminării poporului nostru rural, ei sunt viața acestui popor. Nu ne-am înșelat în vederile și simțirile nostre ! Preoții și învățătorii au fost cei mai devotați și zeloși apostoli ai Albinei». Prima nostră datorie e deci, că, atunci când pășim în anul al II-lea să le exprimăm recunoscința nostră și să-i rugăm ca și de acum înainte să lucreze cu aceeași rîvnă pentru scopul pe care-l urmăresc e Albina . O rugăm să considere Albina ca proprietate intelectuală a lor, căci așa o considerăm și noi. Sunt omeni cari ne-am dușmănit pentru că ne-am făcut servitori ai unei cause sfinte românesci.