Albina, 1907-1908 (Anul 11, nr. 1-52)

1907-10-14 / nr. 2-3

Anul XI._________ No. 23. 1421 Octomvrie 1907. Albina Revistă Enciclopedică populară Abonamentul în țară pe an bei 5 1 Abonamentul In străin. pe an lei 8 » » » 0 luni ! 3 ! Un număr...................................15 bani Pentru anuneluri 1 leu linia. IVlea publicitate, В bani cuvântul. Manuscriptele nepublicate se ard. SUMARUL: Comitetul, Moartea A. S. Principelui de Wied. — D I. Coșbuc, Oase de bălaur. — Sofia Nădejde, Nebuni din pricina băuturilor.—M. Lungianu, A doua înviere. — D. Cebor, Doctorul satelor : Ce produce oftica. — Dr. Lux, s’a ajuns la polul Nordului ? — N. Mateescu, Vorbă din bătrâni. — De pe Domeniile Coroanei. — A. Țințariu, Judecatăreaptă.—Irimia Popescu, Cum trebuie adăpați caii.—D. Bujilă-Dăeni, Serbarea de la Adam-Klisi. — Cronica științifică: Este șarpe de та [UNK]е?-1. 5. Мода, Cultura porumbului. — Instrucțiuni pentru altoirea prunilor. —Grig., O școală de adulți nouă.—Starea semănăturilor.—Teatru la sate.— Apel.—Cronica săptămânii.—Mulțumire. —Scrisori către Redacție.—Informațiuni.—Din Monitorul Oficial.» —Bibliografie.Poșta Redacției. Sfaturi practice . Pentru ciorapii de lână.—Ca să cureți argintăria. — Cum ne scăpăm de furnici. Pagina glumeață : La han.—Birjă pe o roată.—Care din trei minte mai strașnic. Roman . Primejdioasele întâmplări ale Marinarului franțuz Ludovic Tregan în Noua Guinee, (povestite de el însuși), trad. de O . Pop-Tașcă. Ilustrațiuni: Din viața oamenilor străvechi. — Școala din comuna Mălini . — Expoziția școlară de pe Domeniul Coroanei Mălini.—Semănatul porumbului cu mașina în rânduri.— La arat. Moartea A. Sale Principelui de Wied. Familia Regală a încercat o mare durere, prin pierderea Principelui de Wied, fratele M. Sale Reginei, încetat din viață la 9 Octomvrie. Principele Wilhelm de Wied moare în orașul Neuwied, din Germania, unde atât El cât și iubita noastră Suverană au văzut lumina. Pe lângă legăturile de rudenie cu Suveranii noștri, meritele deosebite ale defunctului fac ca durerea încercată prin pierderea lui să fie și mai mult simțită. El a fost membru moștenitor și președinte al Camerii Seniorilor din Prusia, și general de infanterie prusiană. O bună parte din vieață și-a petrecut-o în studii științifice, căpătând astfel un loc însemnat în mișcarea intelectuală germană. Defunctul se căsătorise cu Principesa Maria a Țărilorde Jos și a avut 5 copii și anume : Friederich, Wilhelm, Victor, Luiza și Elisabeta. Durerea M. Sale Reginei este cu atât mai mare, cu cât defunctul principe era singurul său frate. Comitetul revistei noastre, ca și seara întreagă, îrn-