Albina, 1933 (Anul 36, nr. 1-15)

1933-11-03 / nr. 8

ALBINA FOAIE SĂPTĂMÂNALA PENTRU POPOR Monumentul ridicat In amintirea eroilor din râsboiul întregirii, In orașul Turnu Severin. La desvelirea lui care a avut loc în ziua de 25 Octombrie a asistat și Majestatea Sa Regele Carol al ll-lea Partea de sus a monumentului care reprezintă un legionar roman ținând racla în mâini și alături un infanterist român care urmând drumul luminei a căștigat biruința. Monumentul este făcut de sculptorul Kurcă Biserica cu hramul Sf. Dumitru a cărei târnosire a avut loc in ziua de 25 Octombrie este una dintre cele mai mărețe monumente ridicate intru slava Celui de Sus. Alături de minunata întruchipare de la Curtea de Argeș și biserica Trei Erarhi de la Iași, biserica Sf. Dumitru de la Craiova se poate număra printre cele mai impunătoare zidiri religioase. Timp de 40 ani s-a lucrat la acest lăcaș al Domnului, încă de pe vremea Regelui Carol I, a început refacerea acestei case de închinare. Cu migală și cu multă pricepere s’a lucrat la fiecare colțișor , la fiecare piatră ce s’a înălțat. Pictura de asemenea a fost lucrată cu multă măestrie. De această biserică se leagă Biserica Domnească de la Craiova și un însemnat eveniment istoric. M. S. Regele Carol al II-lea a îmbrăcat in altar haina rituală de cap și proteguitor a bisericii ortodoxe de pe întreg cuprinsul țării. Astfel pe locul unde a fost zidit acest lăcaș al Domnului de către înaintașii noștri se leagă un fir de strămoșească datină. Ridicarea acestei biserici constitue încă un act de biruință sufletească de care poporul nostru a dat mereu dovadă în cursul veacurilor. Craiova, orașul lui Mihaiu Viteazu, și al atâtor amintiri istorice, înseamnă printr’o zidire de slavă și mărire lui Dumnezeu, încă un punct care leagă trecutul cu nădejdile viitorului.