Amiculu Poporului, 1876 (Anul 16)

Numerele paginilor - _2

W. KRAέFT (Tipografi’a lui S. Filtsch) Щ Sjt)11íl recomenda Aulai o carte de lectura sî invetiatura pentru scólele poporali romane de I. Popescu. Legata 25 cr., nelegata 20 cr. Conductorii la aplicarea Antaiei carte de lectura si invetiatura in scólele poporale romane de I. Popescu. 10 cr. A doua carte de lectura si invetiatura pentru scólele poporali romane de I. Popescu. Legata 80 cr., nelegata 70 cr. Computulu in scóla poporala (manuala pentru invetiatori) de I. Popescu. — In aceast’a carte s’a luatu in deosebita consideratiune sistemulu metricu, desfasiurenduse in modulu cela mai poporalu si mai acomodatu pentru preceperea miciloru elevi din scóala poporala. — Pretiulu 1 fl. 20 cf. Compendia de Pedagogia pentru părinți, educatori si toti barbatii de scóala de I. Popescu 1 fl. Instrucțiune pentru invetiatori la tractarea cartiloru scolastece de Basiliu Petri. Pretiulu 50 cr. Elemente de istori’a Romaniloru pentru scólele poporale de A. Treb. La urianu. Editiunea a nou’a corrésa si adausa. Pretiulu legatu 30 cr.; in pârtie peste 10 essemplare, essemplariulu cu 27 cr. Geografi’a tieriloru de sub coron’a Ungariei in legătură cu liniamintele fundamentali Geografiei universali, pentru folosulu scóleloru poporale romane intocmita de Demetriu Vam’a, Vice-Protopopu surogatu si profesoru diriginte la Scóla principala normala din Lapusiu- Ungurescu. 30 cf. Istori’a Patriei pentru scólele poporali romane dein Ardealu scrisa de Joane M. Moldovanu, profesoriu gimn. Aprobata de Comisiunea scolasteca archidiecesana. Editiunea N. Blasiu 1875. Legata 32 cr. Sistemulu metrica pentru invetiatori de Basiliu Petri ... 50 cr. „ „ „ invetiacei „ „ „ ... 20 cr. Aparaturi metrica pentru scule de Carolu Kovács, mechanicu in Sibiiu, custatoriu din 12 obiecte anume: unu metru, pe care se pote destinge forte bine impartîrea in 10, 100 si 1000 parti, — unu cubu decimetricu, ce se pote descompune, — unu cubu decimetricu cavu, — unu cubu centimetricu cavu, — unu chilogramu, — unu hectogramu, — unu decagramu, — unu gramu, — o litra, — decilitra, — centilitre,— împreuna cu esplicarea in limba romana. Pretiulu 4 fl. 50 er. V. a. Systemulu metricii (o tabela de părete colorata, formata mare) împreuna cu o introducere pentru invetiarea si propunerea systemului metricu pentru scólele poporali de Paulu Gönczy. Edata de ministeriulu r. u. de culte si instr. Pretiulu 75 cr. Catalogu dinalii despre cercetarea si propășirea in invetiaturile scolare a tenerimei. Culea 3 cr.