Amicul Poporului, 1931 (Anul 71)

Numerele paginilor - 3

Regentul anului 1981 este Iupiter. Regentul anului 1931 este Iupiter (Joe) uriaşul sistemului solar. Massa lui e cam de 309 ori mai mare, decât a pământului. Iupiter Îşi face calea In jurul soarelui în 12 ani (aşa dară pe el anul este cât 12 ani de ai noştri), iar în jurul osiei sale se învârteşte In fiecare oră odată. Depărtarea lui de la pământ varieză între 687 şi 959 milioane kilometri. In jurul acestui planet umblă 9 sateliţi (luni) cari pricinuesc pe an cam 4400 întunecimi de soare şi tot atâtea Întunecimi de lună, întunecimile din anul 1981. Timpul socotit după Europa de est. In anul 1931 vor fi 3 Întunecimi de soare şi 2 întunecimi de lună, din cari în Europa se vor putea vedea numai cele două Întunecimi de lună. I. întunecime totală de lună, în 2 Aprilie. încep. înt. la ora 8 şi 23 min. seara. Sfârşitul înt. la ora 11 şi 52 min. noaptea. întunecimea se poate vedea în partea vestică a Oceanului pacific, înAustralia, Asia, în Oceanul indic, în Africa, Europa, în Oceanul atlantic şi estul Americei de sud. II. întunecime parţială de soare, în 18 Aprilie. încep înt. la ora 0 şi 57 min. noaptea. Sfârşitul înt. la ora 4 şi 32 min. dim. întunecimea se poate vedea în Azia, în partea nordestică a Europei şi in marea de ghiaţă nordică. III. întunecime parţială de lună, în 12 Septemvrie. încep. înt. la ora 6 şi 13 min. dim. Sfârşitul înt. la ora 7 şi 9 min. dim. întunecimea se poate vedea în nordvestul Americei de nord şi în capul ostic al Aziei. IV. întunecime totală de lună, în 26 Septemvrie. încep. înt. la ora 7 şi 54 min. seara. Sfârşitul înt. la ora 11 şi 42 min. noaptea. întunecimea se poate vedea în partea vestică a Oceanului pacific, In Australia, Azia, în Oceanul indic, în Africa şi Europa, în Oceanul atlantic şi in părţile estice ale Americei de sud. V. întunecime parţială de soare, în 11 Octomvrie. încep. înt. la ora 1 şi 1 min. d. m. Sfârşitul înt. la ora 4 şi 49 min. d. m. întunecimea se poate vedea în sudul Americei de sud, în părţile sudice ale Oceanului atlantic şi pacific şi în marea de ghiaţă sudică. Explicarea prescurtărilor. Ap. = Apostol. M. = Martir. Pr. = Proroc. C. = Cuvios. P. = Părinte. S., Sf. = Sfânt. Semnele cronologice pe anul 1931 şi Zodiile cerului vezi pag. 29. î* 3