Argus, iulie 1925 (Anul 16, nr. 3656-3682)

1925-07-01 / nr. 3656

ARCIUS 2 Clasament general: 1. BUICK (condusă de d4 H. C. Bland) 2. BUICK (condusă de d-2 Căp. Berlesen) 1Premiia câștigate de automobilele BUICK: Marele premiu al A. M. R. R. BUICK (B-C-Man) Premiul fisodiat al Industriașilor de Petrol Premiul I. (100.000 Lei) BUICK (H. C. Mann) Premiul H. (30.000 Lei) BNSCK (Căp. Borlesén) Cupa A. S. R. Principesa Eleni Pentru conducătorul maşinei care a obținut clasamentul cel mai bun la toate probele BUICK (H.C.Manu) Cupa N. S. R. Principele Carol Pentru echipe de cel puțin 2 maşini din aceiaş marcă care au fost cele mai bine plasate la toate probele BUICK (H. C. Mann) BUICK (Găp. Berlesen) Consursurile de Consumație BUICK (H. C. Mann) Plachetă de argint BUICK (Găp. Butteren) Hach etă dl Brow Concursul de suplețe BUICK (B. C. Mann) Medalia de Bronx Cupa ft. C. Reg. Banat-Crișana BUICK «■ Concursul de alteia in coasti (dup? formulă) (H. C. Mann) Medalia de Bronx BUICK Standard Six condusă de d-l H. C. Mann a urcat dealul Feleacului la o viteză medie de 64 km. 500 pe oră. , BAIA CENTRALA Strada Biserica Enei No. 8 Cu Începere de Duminică 28 Iunie crt. se redeschid secţiunile de rudioterapie Şi mas Dame şi Domni, având pe lângă hidroterapie curentă şi Băi de acid carbonic (Nauheim); sudaţiuni în cutii, aer uscat şi aburi; sudaţiuni electrice (băi de lumină) etc. sub Direcţiunea Medicală a domnului Doctor O. Zusman. Băile funcţionează zilnic dela 7—42 a. m. şi 4—8 p. m. Dumineci şi sărbătorile legale dela 7—12 a. m. Direcţiunea CISTERNE PARCHETE de stejar, garantat calitatea I-a livrează şi montează Ing. I. WEINBERGER Pentru derivate de petrol, spirt, uleiuri vegetale etc. Libere la export se închiriază CU TUBA SAU cu anul la ILFOV“ S. Strada Paris 20 CASE de BANI SI SE REGISTRE găsiţi numai la NIEOm WEINTRAUB Str. Sf. Nicolae Şelari No. Si Str. Blănari No. 42 Cereţi cataloage gratis Daca doriţi a cumpăra MADNC de lemn, fer, bronz de NUDILE prima calitate şi placaje pentru tâmplari, şi nu răpară rău de un drum la Tărgu-Mureș şi căutați ! SaselkeEy & Réti «Fabrică de Mobile Ardeleana S. A. De închiriat ! Un apartament elegant mobilat cu telefon, acces la bac și tot confortul modern. Se poate vizita între 3- 5, Str. Mircea-Vodă, 25.1 Ventilatoare electrice „MARELLI“ 110 volţi 120 „ 208 „ prompt din depozitele JACQUESMUtiKfiR Bucureşti — Str. Smârdan 5*7 Se caută ajutor(e) contabil cu practică şi corespondenţă) română, germană eventual engleză- Adresa Căsuţa poştală 273. Căpitanul Iov DIN PITEŞTI având mai multe invenţiuni brevetate în ţară şi strâinătate, cauţi o Casă care să se ocupe cu vinderea sau comercializarea lor. DIB. 8-a REG. C. F. R. PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţă că în ziua de 28 Iulie 1925 ora 11 se va ţine licitaţie cu oferte închise şi sigilate la sediul Direcţiunei 8-a Regionale C. F. R. Cernăuţi, Serviciul de întreţinere, pentru darea în întreprindere a lucrărilor următoare: 1) Construirea unui puţ de alimentare în km. 8—200 pe linia îngustă Giudei-Coscina. 2) Prelungirea podului km. 81 013 X 586 — 087 km. cel nou pe linia Grigore Ghica Vodă-Burdujeni. Informaţiuni se dau la Serviciul de întreţinere. Direcţiunea 8-a Regională, C. F. RNo. 4909. Fierărie cunocător de branşe pentru conducere, cumpărături şi vânzări mari se caută. Oferte şi referinţe A se adresa la Soc. Gală de Publictate, Str. Karagheorghevici 9, sub „ENGROS FERARIE" în perfectă stare se, caută spre imediată cumpărare. Adresaţi sub .APARAT" la Soc. Gală de Publ. CAROL SCHULDER et S. BERGER, str. Eugeniu Carada No. 9, foarte activ în organizaţie, caută post diriguitor. Oferte sub „Organizator" la Annoncen Büro Salo Glupk,„ Cernăuţi, str. Romană 46. DIB. 8-a BEG. O. F. R, PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţă că în ziua de 20 August 1925, ora 11 a. m. se va ţine licitaţie cu oferte închise şi sigilate pentru furnitura de edise de recordare şi eclise anormale în greutatea de 9500 kgf, conform contract tip. 14- Infomaţiunile se pot lua la Serviciul de Economat unde se vor libera şi formularele pentru oferte, totodată s pot vedea şi desenele respective- No. 1990. Direcţiunea 8-a Regională (« F. R. Cernăuţi »» Licitaţii noui MINISTERUL COMUNICAŢIILOR La 18 Iulie 1925, ora 11 a m., se va tine la direcţia serviciului hidraulic din ministerul comunicaţiilor. Bucureşti, licitaţie publică cu oferte închise, pentru furnizarea a 32 mc., lemnărie de stejar ecarisată, conform condiţiunilor de mai jos. Ofertele vor trebui să fie timbrate şi însoţite de o garanţie de 10 la sută din valoarea furniturii în efecte publice ale Statului sau în recepiia Cassei de depuneri şi consemnaţiuni, pe numele direcţiunii serviciului hidraulic. In ofertă se va arăta preţul pe metru cub de lemnărie predată pe platforma portului Galaţi şi la Bazinul Nou de lemnărie din Galaţi, în modul şi în termenul indicat mai jos. Ofertele parţiale sau condiţionate nu vor fi luate în consideraţie. Plicul cu oferta va avea scris în mod vizibil menţiunea : „Oferta la licitaţia pentru lemnăria de stejar ecaristiata, pentru portul Galaţi, tinuta în ziua de 18 Iulie 1925, la direcţiunea serviciului hidraulic, Bucureşti. Ofertele rămân valabile 30 zile de la data tinerii licitaţiei. Supraoferte nu se primesc. Orice Informatiuni se pot lua de la direcţiunea serviciului hidraulic din ministerul comunicaţiilor. Bucureşti, în zilele de lucru, orele 11 13 şi la divizia IV-a a serviciului hidraulic din portul Gaalti, între orele 9—12 şi 15—18. DIRECŢIA PORTURILOR ŞI CAILOR DE COMUNICAŢIE PE APA La 17 Iulie 1925, ora 12 a. m., se va tine la direcţiunea serviciului hidraulic din ministerul comuncaţiilor, Bucureşti, licitaţie publică cu oferte închise, pentru furnizarea a 86 mc lemnărie rotundă de stejar, conform condiţiunilor de mai jos: Plicul cu oferta va avea scris în mod vizibil menţiunea: „Oferte la licitaţia pentru lemnărie rotundă de stejar pentru portul Galaţi, ţinută în ziua de 17 Iulie 1925, la direcţiunea serviciului hidraulic”. Ofertele vor trebui să fie timbrate şi însoţite de o garanţie de 10 la sută din valoarea furniturii, în efecte publice ale Statului sau în recipisa Casei de depuneri şi consemnaţiuni, pe numele serviciului hidraulic. In ofertă se va arăta preţul pe metrul cub de lemnărie predată la Bazinul Nou din portul Galaţi, în modul şi în termenul indicat mai jos. Ofertele parţiale sau condiţionate nu vor fi luate în seamă. Ofertele rămân valabile 30 zile de la data tinerii licitaţiei. Supraoferte nu se primesc. Orice informaţiuni se pot lua de la serviciul hidraulic din ministerul comunicatiilor. Bucureşti, în zilele de lucru, între orele 11—13 şi a divizia IV a serviciului hidraulic din portul Galati. Intre orele 9—12 şi 15—18. — Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 17 Iulie 1925, ora 11 a. m., se va ţine la direcţia serviciului hidraulic din ministerul comunicaţiilor Bucureşti, licitaţie publică cu oferte închise pentru furnizarea a 300 mc. nisip de granit, din carierele de la Turcoaia, Iacobdeal sau Caraba din Dobrogea, conform condiţiunilor de mai jos: Plicul cu oferta va avea scris in mod vizibil menţiunea următoare: „Oferta la licitaţia pentru 3W cv nisip de granit pentru portul Reni, ţinută în ziua de 17 iulie 1925, la direcţiunea serviciului hidraulic, Bucureşti". Ofertele vor fi timbrate şi vor fi insoţite de o garanţie de 10 la sută din valoarea furniturii In efecte publice ale Statului sau in recipisa Casei de depuneri şi consemnaţiuni pe numele serviciului hidraulic. In ofertă se va arăta preţul pe metrul cub de nisip predat in portul Reni în modul şi In termenul indicat mai jos. Ofertanţii vor arăta in ofertă cantitatea de nisip ce au In depozit şi anume In ce punct. Odată cu oferta ofertanţii vor prezenta mostre de nisipul oferit. Ofertele parţiale sau condiţionate nu vor fi luate In seamă. Ofertele rămân valabile timp de 30 zile din ziua ţinerii licitaţiei. Supraoferte nu se primesc. Orice informaţiuni se pot lua de la direcţia serviciului hidraulic din ministerul comunicaţiilor in zilele de lucru intre orele 11—13. — La 18 Iulie 1925, ora 11 a. m., se va ţine la direcţia serviciului hidraulic din ministerul comunicaţiilor, Bucureşti, licitaţie publică cu oferte închise, pentru furnizarea a 32 mc., lemnărie de stejar ecarisată, conform condiţiunilor de mai jos. Ofertele vor trebui să fie timbrate şi însoţite de o garanţie de 10 la sută din valoarea furniturii în efecte publice ale Statului sau în recipisa Cassei de depuneri şi consemnaţiuni, pe numele direcţiunii serviciului hidraulic. In ofertă se va arăta preţul pe metru cub de lemnărie predată pe platforma portului Galaţi şi la Bazinul Nou de lemnărie din Galaţi în modul şi în termenul indicat mai jos. Ofertele parţiale sau condiţionate nu vor fi luate în consideraţie. Plicul cu oferta va avea scris în mod vizibil menţiunea: „Oferta la licitaţie pentru lemnă portul Galaţi, ţinută în ziua de 18 Iulie 1925, la direcţiunea serviciului hidraulic, Bucureşti. Ofertele rămân valabile 30 zile de la data ţinerii licitaţiei. Supraoferte nu se primesc. Orice informaţiuni se pot lua de la direcţiunea serviciului hidraulic din ministerul comuncaţiilor, Bucureşti, în zilele de lucru, orele 11—13 şi a divizia IV-a a serviciului hidraulic din portul Galaţi, între orele 9—12 și 15—18- -..........XXOS Ies» «ii M ii an ii m Duminică, 28 Iunie, la orele 11, Banca Elena Română, societate anonimă, cu un capital de 50 milioane deplin vărsat, cu centrala în portul Brăila, a inaugurat noul local al sucursalei ei din București, situat în str. Lipscani No. 21. Solemnitatea a decurs Intr’o atmosferă cordială, în prezenţa reprezentanţilor oficialităţii române şi elene, a reprezentanţilor instituţiilor financiare, a clientelei şi a personalului superior şi inferior al băncii. Noul local al sucursalei acestei instituţii financiare ocupă un vast apartament la etajul I, compus din 14 camere, amenajate cu tot confortul modern pentru toate secţiile şi serviciile băncii. ASISTENŢA Din partea autorităţilor române au luat parte la solemnitatea inaugurării d-nii : general Nicoleanu, prefectul poliţiei Capitalei; D. P. Niculescu Rietz, vicepreşedinte al comisiei interimare a Capitalei; E. Brancovici, vicepreşedinte la Camerei de comerţ. Din partea oficialităţii elene, d-nii: maior Dem. Vacas, ataşat militar grec, din partea legaţiei elene; J. Candis, consul general al Greciei în Bucureşti, cu întregul personal al consulatului. D-nii A. Manissalian, administrator al băncei; K. Manissalian; D. I. Lalis; N. N. Ioanide, consilier la Curtea de Casație; Th. Levendis; W. Becker; Jean Tenenbaum; Al. Th. Lambru, directorul băncei; N. Panaitopol; A. Antonopol; Z. Bebis; P. Metaxa; I. G. Demetriade; P. Issidoridis; G. Migliaresi; M. Valsamachis, ing. Const- Solomon; ing. Radu Georgescu; D. N. Drimala; G. Barcopol; D. Zamfirescu, Ivanovici-Remington; Hagi Vasiliu; Saparis; Gh. Sambassacu; C. Efstratiade; L. Costomiris, directorul ziarului „Etnos“; Ilie Vasiliu; Spini Cacarumia; A. Cuzopulos; C. Nicochiris; Costică Nicolau; Chr. Papanicu; Th. Neos; Thoma Cika; Papaioanu; N. Eliadis; Th. Diamandopol; A Sgardeli; C. Theofilatos, procurişti ai băncei; M. Guttman; Gavril Colier; Ismiridis; Vasile Creţu; D. Dumitrescu; C. Tzurkas (ziarul „Elefteros Typos”); L. Zambrecas (ziarul „Etnos”); I Radu (ziarul „Argus“). D-nele Marietta A. Manissalian; Marguerite N. Ioanide; Corine N. Ivanovici; d-ra Ecaterina Aburel; d-ra Elena Bucur, etc. SERVICIUL DIVIN Serviciul divin a fost oficiat de arhimandritul mitropoliei române Filaret Giecu şi arhimandritul grec Timoteu Evanghelinidis. CUVÂNTĂRILE După oficierea serviciului divin d. A. Manissalian, administrator al băncei, a pronunţat următoarea cuvântare : Domnilor, Inaugurarea Sucursalei din Bucureşti a Băncii Eleno-Română, constitue pentru, această instituţie, un eveniment remarcabil, înfiinţată in Iulie 1922 pe baze ţr. auspicii serioase, banca noastră a progresat zi cu zi, devenind o instituţie financiară cu o reputaţie bine stabilită in ţară şi in străinătate. Câmpul ei de activitate s-a lărgit tot mai mult, aducând însemnate servicii economiei naţionale, prin finanţarea exportului de cereale şi cherestea mai ales, care în împrejurările de după război, reclamă mereu capitaluri de rulement tot mai importante. Evident că in afară de Brăila, Sediul principal al Băncii, această instituţie a trebuit să-şi extindă activitatea in principalele porturi ale ţării Constanţa şi Galaţi, şi mai ales in Capitală, centrul economic al României, unde de asemenea ea s'a impus, fumei financiare, comerciale şi industriale. Micul ei local din Pasagiu Villacross, a devenit de multă vreme necăpător exigenţelor technice reclamate de mecanismul unei instituţii financiare de amploarea aceleia ce reprezintă azi Banca Eleno-Română, astfel că avem astăzi satisfacţia de a sărbători cu Dvs. inaugurarea noului local al sucursalei din Bucureşti a Băncii noastre. Trecutul încă foarte tânăr dar rodnic al acestei Bănci este o garanţie a viitorului ei promiţător şi in aceste circumstanţe mă mândresc de a face parte din conducerea acestei instituţii, căreia ii urez in viitor o activitate rodnică in folosul ei şi al ţării, succes desăvârşit in toate manifestările şi întreprinderile ei şi acea prosperitate, care caracterizează totdeauna, instituţiile, solide şi sănătos întemeiate. In calitate de administrator delegat şi in numele tuturor conducătorilor Băncii Elleno-Române, consider de datoria mea să exprim mulţumirile mele reprezentanţilor autorităţilor şi instituţiilor cari au ţinut să ne facă onoarea să participe la această solemnitate. Mulţumesc de asemenea direcţiunei, care printr’o activitate pricepută şi animată de zel şi devotament a contribuit în primul rând la desvoltarea luată de această instituţie precum şi tuturor colaboratorilor ei. De asemenea exprim mulţumirii din partea Băncii numeroasei noastre clientele solicitând şi un viitor concursul ei preţios. Să urăm deci cu toţii, ca norocul să fie mereu aproape de Banca noastră şi nu noul local, instituţia să înregistreze succesele şi progresul pe care le visăm cu toţii. SS La sfârşit, a avut loc o recepţiune. Sucursala îşi va începe activitatea în noul local chiar cu începere de la, 30 iunie a. c. Rezultate de Licitaţii CAILE FERATE ROMANE ELECTROMOTOARE, 112 bucăţi oferte la 27 Iunie Thomson Huston Buc., oferit toate pos. pentru motoare curent continuu cu 245.555 franci franc., motoarele Buc-Griviţa toate pos. cu 145.321 fr. franc., motoarele pentru curent alternativ cu 51.120 fr. frâne, la cursul 1 fr. franc.Ø 10,50 lei, cif. post. Român nevămuit inclusiv ambalajul. „Energia“ Buc„ oferă motoarele curent continuu, toate pos. cu 2.357.215 lei motoarele patei. Grivita cu lei 1.107.650 şi toate pos. pentru ciment, alternativ cu 633.500 lei preţurile se înţeleg la hr. Cluj, inclusiv ambalajul. Bergmman, Berlin, oferă toate pos. din toate cele 3 loturi cu 19.630.60 dolari, franco Bucureşti, nevămuit. Brown Beven fave., oferă motoarele pentru Bucuriviţa pentru 1600.800 lei, motoarele cu curent conţinu şi alternativ teste pos. cu lei 3 320 200 franco (Lungiu exclusiv vama la cursul 1 colar = 215 lei. The General Electric Co. Ltd. London, oferă motoarele curent alternativ toate pos cu lei 1267.150 motoarele p. Buc.Grivita cu lei 1683.100 cif. Constanta, exclusiv Vama. Uzinele Reşiţa Buc., oferă tot cu lei 5337.250 franco gara Reşiţa. A. E. G. Buc, oferă tot cu dolari 20.677,79 sau lei 4.342.335,80 franco graniţa Română exclusiv vamă, la cursul 1 dolari 210 lei-Heemat. Hengelo Olanda, oferă tot cu florini olandezi 58.037 dif. port Român, inclusiv ambalagiu. jjîiin”Buc„ oferă tot cu lei 4.105.760 la cursul 100 lei = 2,35 fr. elveţieni franco Giurgiu sau frontiera Română exclusiv vamă APARATE DE RIDICAT LOCOMOTIVELE oferă la 26 Iunie la serviciul atelierelor din Bucureşti Fabrica de vagoane Glujor, oferă 6 garnituri electro de 6 tone, complecte cu lei 317.500 de garnitură şi 2 garn. p. locomotive de 100 tone cu lei 558 600 de garnitură predate la Curtici. Socanou, Horplaine, Paris prin Mecano, oferă 2 garnituri p. locomotive cu lei 1.010.677 bucata şi 4 garnituri pentru vagoane cu lei 741.640 buc predat c. f. Constanţa. Soc. Alsac. de Const. Craffenstaden, n’are garanţie. Asoc. Butisch Mauuf, oferă 4 p. vagoane cu lei 690.000, 2 p. locomotive cu lei 930.0.0 bucata tab. port englez, sau plus lire 30 0.0 și 58.0.0 pentru transport o. f. Constanta, Turnătoria de fier Oradia-Mare oferă 4 p. vag. cu lei 440 000 bucata şi 2 p. locomotive cu lei 480.000 bucata, fără motoare alternative p. locomotive cu lei 650.000 franci vag- Oradia Mare. Algem. Electr. Gew. Liege Leipzig, n’are garanţie. Cosmas Ingen, Ramp. Kola, oferă 4 p- vagoane cu Dobare 1525 bucata şi 2 p. locomotive cu dolari 4500 franco București. Nayet Rouă Budapest, oferă 2 p. locot. cu lire 2432.4 bucata sau altern. cu lire 230.174 și 4 garnit. pentru vagoane cu lire 16911. saci alternativ lire 160.130 predat franco Giurgiu. Fabrica de mașini Bistarcsa Budapest, oferă 2 p. locomotive cu 1425 dolari bucata fără motor+635 dolari p. motor şi 4 garn. p. vag. cu dolari 682+450 dolari pt. motor franco front. Română, Bancotescu şi Nicolau p. H. de Tries Düsseldorf, oferă 2 p. locomotive cu 7800 franci elveţieni bucata plus acces, şi motor 6200 total 14.000 fr elv. bucata şi alternativ cu fr. Elvet. 14.400 buc. şi 4 p. vagoane cu fr. elveţieni 10.700 cf Constanţa. Ganz şi Comp- Budapest, oferă 2 p. locomot. cu fr. elv. 8800 bucata plus fr. elveţ. 3570 pt. motor şi 4 p. vag. cu fr. elveţ 4470 buc. plus fr. elveţ. 2125 pt. motor franco front. Română. Gebr. Dikerttmann Bielefeld, oferă 2 per. locomot cu 2675 dolari sau 2715 dolari sau 2700 dolari, 4 p. vagoane cu 1980 dolari bucata predat franco Buc. Uzinele Reşiţa, oferă 4 p. vagoane cu lei 205.700 buc. şi 2 p. locomotive cu lei 351.600 buc. cu motoarele franco vagon Reşiţa. Uzinele Metalurgice Ploeşti,, oferă 4 p- vagoane cu lei 325.000 bucata franco vagon Ploeşti. Max Bachman Bucureşti p, Ardeltwerke Berlin, oferă 4 garnituri p. vagoane cu motoarecu mărci aur 9500 buc. şi 2 p. locomotive cu motoarele cu mărci aur 12.700 buc. şi alternativ cu 15.270 mărci aur franco vagon frontiera României și alternativă p. locomotivă cu lei 900.000 garnitura plus 115 000 lei p- motoare și a 2-a cu lei 1.137.250 complect. 4