Argus, septembrie 1925 (Anul 16, nr. 3709-3733)

1925-09-23 / nr. 3727

. GENEVA, 21 (Rador). Presa elveţiană ocupându-se de lucrările Ligei Naţiunilor arată că ultima săptămână poate fi numită săptămâna românească. Ziarele relevă rând pe rând discursurile strălucite pronunţate în faţa Adunării de către ministrul Duca în faţa comisiunilor de d-nii Petrescu Comnen, Djuvara şi d-na Văcărescu şi în sfârşit acea minunată manifestaţie românească, care este expoziţia de artă religioasă şi populară. Ziarul „La Suisse” arată că această expoziţie, datorită prinţului Carol şi activităţei ministrului Petrescu, sub îngrijirea savanţilor Pittard, Drăghiceanu şi Tzigara Samurcaş este perfectă în toate privinţele. Ea desvălue o Înaltă şcoală de artă veche, care a păstrat până astăzi o tradiţie vie. „Journal de Geneve”, „Tribune de Geneve”, „Genevois” „Gazette de Lausanne” publică deasemenea lungi şi elogioase articole felicitând pe iniţiatorii acestei frumoase idei, destinată să arate reprezentanţilor celor mai iluştri din 36 state sufletul şi înaltele calităţi intelectuale ale poporului român. . B Manevrele armatei britanice vor arăta nonile metode de luptă LONDRA, a (Rador), — Manevrele armatei britanice, care Încep Marţi în şesul din Salisbury, vor demonstra că sistemul tranşeelor aparţine trecutului, cavaleria va fi puţin Întrebuinţată iar Infanteria nu va mai lupta In războiul viitor. Operaţiunile vor dura 4 zile şi vor lua parte 40.000 oameni, 100 aeroplane, 2 batalioane tancuri, 3 brigade cavalerie şi numeroase autiomobile blindate. Ministerul de război crede că va trage mari Învăţăminte din aceste operaţiuni. Arma principală a viitorului, Întrebuinţarea substanţelor dumice, nu se va face iar forţele aeriene considerate ca cea de a doua armă vor fi uzate numai peruferi cercetări iar nu pentru luptă. Aceste manevre vor arăta ceea ce pot îndeplini noile tankuri engleze lucrând în unison. Timp de 4 zile, mobilitatea va lupta împotriva puterei. Locotenentul General Philip Chetwood va avea 24.000 oameni inclusiv 3 divizii de infanterie, o brigadă de cavalerie, un batalion tankuri și 3 escadre de aeroplane. Adversarul său Locotenentul General Alexander Godley va avea numai 14.000 oameni cuprinzând o divizie de infanterie, o brigadă de infanterie, doua brigăzi de cavalerie, o companie de tankuri şi o escadră de aeroplane. 9 Anglia a făcut un mare pas înainte In ce priveşte desfăşurarea acţiunei tankurilor şi o mare parte din manevre va avea de scop să arate progresul care s’a făcut pentru transportarea trupelor şi accelerarea iuţelei. Semnele aşezate în şesul din Salibury, limitează iuţeala tankurilor la 5 miile pe oră, ceeace aminteşte că în cursul războiului cu greu s’a ajuns această limită. Se crede că pe viitor sistemul tranşeelor va deveni impracticabil. * n ' r- ■' PARIS 21, (Rador). — Mareşalul Franchet d’Esperey, însoţit de generalii Wygand şi Serrigny a părăsit astăzi Parisul plecând spre Anglia unde va asista la marile manevre britanice. ANGLIA SE OPUNE PROPUNERII D-LUI LOUCHEUR GENEVA, 21 (Rador).— A doua comisiune a Ligei Naţiunilor, însărcinată cu studierea chestiunilor technice şi de organizare a începuturi desbaterile asupra interesantei propuneri a d-lui Loucheur, prin care consiliul Ligei Naţiunilor ar urma să fie invitat să instituie o comisiune specială pentru pregătirea lucrărilor necesare convocării unei conferinţe economice mondiale. D. Loucheur precizând propunerea sa, a arătat că de la această conferinţă ar trebui exceptate chestiunea datoriilor interaliate şi aceia a emigrărilor şi imigrărilor, căci acestea ar putea cauza eşecul conferinţei. Vicontele Cecil delegat al guvernului britanic a arătat că războiul a avut ca rezultat nu numai distrugerea unor importante bogăţii, dar a nimicit şi mecanismul creditului internaţional. O intervenţie prematură în această privinţă ar putea aduce mai multe pagube decât avantagii. De aceia, delegatul englez s-a exprimat pentru o cercetare foarte prevăzătoare şi a propus modificarea rezoluţiunei dlui Loucheur în sensul ca Consiliul Ligei Naţiunilor să examineze dacă este oportună convocarea conferinței. PARTS 21, (Rador). — Celebrul sculptor american Paul Bartrett, un mare prieten al Franţei şi membru al Instituim a încetat din viaţă Francezii înaintează în Maroc PARIS, 21, IBador).— Se anunţă din Fez că trupele franceze au atins , punctul Zaunia din regiunea Oulad Kezar, la 1® km. Nord-est de Tafrant ( PARIS, 21, ÎBador). ~ Se anunţă din Madrid că liniştea domneşte în sectorul Ceuta, şi Etouan. Răsculaţii au intensificat ieri focul în sectorul Alhucemas. Primul de Rivera care a sosit la Alhucemas a declarat unor ziarişti că nu se va reîntoarce înainte de sfârşitul lunei şi că va pleca la Madrid pentru a asista la nişte serbări. itarii BERLIN, 21. (Rador). Ministrul Cehoslovaciei la Berlin a informat pe d-l Stresemann că guvernul său este gata să înceapă negocierile cu Germania în vederea încheerei unui tratat de arbitraj între ambele țări. E VARŞOVIA 21, (Rador). Preşedintele republicei a oferit un ceai la palatul Belvedere în onoarea reprezentantilor patriarhatului ecumenic din Constantinopol, a delegatiilor bisericei române şi a episcopilor ortodoxi din Polonia, in frunte cu mitropolitul Dionisie. Am anunţat la timp că ministerul de industrie şi comerţ a făcut o adresă către direcţiunea generală a vămilor din ministerul de finanţe prin care propunea ca pentru colsul metalurgic să se menţie vechea taxă de import de 11 lei aur sau 080 lei hârtie vagonul. Direcţiunea generală a vămilor a trimis erî un ordin circular tuturor punctelor vamale prin care le face cunoscut cu. pentru colesul de oricefel se va percepe tot vechea taxă vamală de 680 lei vagonul, în loc de 4000 lei, cât s’a fixat pentru ceilalţi cărbuni. De la C. F. R Noui îmbunătăţiri în legăturile României cu străinătatea La 1 Octombrie se va deschide la Haga, după cum am anunţat la Gmp, o conferinţă de căi ferate care va stabili orariul trenurilor Internaţionale pe anul 1926. înaintea acestei conferinţe se va ţine o alta la Paris care se va ocupa de circulaţia trenului expres Simplona Orient. La Plaga se va discuta printre altele, legăturile internaţionale ale României cu statele din Occidentul Europei. Printre îmbunătăţirile viitoare ce ne privesc ţi cari se vor aduce în desbateri la Haga mulţi următori, rele : Propunerea pentru ataşarea unui vagon de dormit zilnic la trenurile expres No, St Bucureşti.Grigore Ghica Vodă.Lemberg,Berlin. Prelungirea circulaţiei vagonului cu paturi de la expresul No. 31 până la iVena, întrucât In prezent acest vagon nu circulă decât până la Oradia Mare. Revizuirea legăturilor tuturor trenurilor la punctele de frontieră şi ataţarea unui vagon de dormit pentru Fraga şi Viena, via Cernăuţi, Grigore Ghica Vodă. Suntem informaţi că tot cu acesprilej se va discuta şi modificarea sosirei la Bucureşti a trenului accelerat de Viena No. 202, care din cauza întăririlor pierde regulat legătura cu Constanţa şi deci şi cu vapoarele S. M. R. cari fac cursa Constanţa-Constantinopol-Pireu. REP. Groaznica ciocnire de trenuri din staţia Pârvu Numeros meterial rulent distrus.Morţi si rânifi O groaznică ciocnire de trenuri s'a produs alaltăeri la amiază in staţia Pârvu, situată între Piteşti şi CosteŞti. , Din neglijenţa acarului de serviciu trenul No. 180 a intrat în staţie peste trenul damagiei No. 1414, care se afla garat pe linia 111-a. Ciocnirea a fost aşa de violentă încât ambele locomotive au fost complect sfărâmate. Trei vagoane de la trenul No. 1414 ei patru de la trenul 1811 au fost prefăcute în ţăndări. VICTIMELE Acarul Vasile Tudor din Piteşti, care călătorea în neregulă cu trenul No. 1811, la frâna unui vagon, a fost strivit pe loc prin încălecarea a două vagoane. Frânanul Roşu Roman şi un alt camarad al său, ambii de la trenul No. 1811 au fost răniţi. VINOVAŢII AU DISPĂRUT Din primele cercetări întreprinse de organele c.f.r. la faţa locul ni s'a stabilit complecta vinovăţie a acarului Voicu Dumitra care a dat drumul în staţie trenului 1811 cum şi a impiegatului de mişcare Ştefănescu Ion, care n’a executat revizia acelor. Ambii vinovaţi ai acestei groaznice ciocniri da trenuri au dispărut. Autorităţile de Argeş fiind avizata despre acest fapt au luat mersuri pentru prindera şi arestarea lor. dia. Mare şi Băile Felix, rămânând ca de la 1 Octombrie să fie suspendate şi ultimele două trenuri rari vor mai circula pe această porţiune. Exportul de animale CONDIŢIUNI PENTRU EFECTUAREA TRANSPORTURILOR Direcţiunea generală zootehnică şi sanitară veterinară din ministeril de domeni a dispus ca animalele destinata exportului să nu fie scoatos din vagoane de colte la frontieră. In consecinţă administraţia căilor ferate a adus la cunoştinţa organelor sale ca în cazuri excepţionale când trambordarea animalelor va fi necesară, staţiunile să noteze pe documentele transportului transbordat numele staţiunei şi cauzele cari au determinat această, operaţiune, aplicând în mod vizibil ştampila cu numele staţiunei, pentru ca medicul veterinar respectiv, care cunoaşte situaţiunea epizotiilor să aplice, după cazuri, măsurile necesare. i PRIMĂRIA DA O PRIMA DE 100 LEI DE VAGON Primăria Capitalei, în dorinţa de a-şi face un stoc cât mai mare de lemne a luat dispoziţie, că de la 1 Octombrie până la 1 Decembrie, să dea furnizorilor de lemne câte 109 lei de fiecare vagon de lemne intrat în depozitele,comunale. Pentru a activa pe furnizori, primarul Capitalei a mai dispus, că în termen de 15 zile de la primirea şi recepponarea lemnelor primite de şefi depozitelor comunale, serviciul administrativ să dispue achitarea lemnelor primite. „ Această dispoziţie, mai este însoţită şi de aceia privitoare la liberarea bonurilor de lemne din depozitele comunaleDin depozitele comunale se vor da lemne numai populaţiei sărace, preţul lemnelor fiind 800 lei mia de kilograme, loco depozit, lemnele fiind tăiate. Liberarea bonurilorde lemne, se va face de serviciul administrativ al primăriei cu începere de la 15 octombrie. Până azi, în cele patru depozite comunale de lemne, sunt intrate peste 600 vagoane. v D-nii general C. Coanda, Nic. G. Protopopescu şi G. Orleanu au fost numiţi membrii în consiliul de administraţie al societate! „Reconstrucţia” pe un period de 4 ani. MlH ttiEiOP M iile CONSFĂTUIREA DE ERI Dinn'. I NEAŢA Eri dimineaţă a avut loc la Banca Naţională o lungă consfătuire între d. Vintilă Brătianu, ministru de finanţe şi d. M. Oromoli, guvernatorul Băncei, cu care ocazie s’au discutat modificările ce trebuesc aduse statutelor Băncei Naţionale, pentru ca acestea să corespundă cu noua organizare şi extindere ce se va da institutului de emisiune pe urna prelungirii privilegiului. De asemenea s’a discutat şi în chestia sporirii capitalului acestei instituţiuni. Financiarii americani vizitează ţara Financiarii americani, reprezentanţi ai marilor case din New-York „The American European Utilities Corporation“ şi „Westinghouse E- lectrlc® Manufacturing Co.“, cu cari s’a încheiat contractul de societate şî de împrumut cu Primăria Capitalei în vederea lucrărilor de electrificare, au plecat într’un turneu de călătorii de studii prin regiunile industriale şi miniere din ţară Prima regiune aleasă a fost valea Prahovei. Duminică delegaţii americani au vizitat Sinaia. Ultime Informatiuni In străinătate: Delegația turcă contestă Ligii Naţiunilor dreptul de a decide în chestiunea Mossul In tara: Reducerea taxelor de export la Cereale ^... ^ rr Consfătuirea de la d. ministru Al. Constantinescu.Diversenţă Intre miniştri GENEVA, 21. (Rador). — In şedinţa Consiliului Ligei Naţiunilor in care urmează să decidă asupra competentei Consilului Ligei Naţiunilor in care urmează să decidă asupra rezolutiunei luată de comisiunea pentru Mossul, propunând solicitarea avizului tribunalului international asupra competintei Consiliului Ligei Naţiunilor la delimitarea frontierei între Turcia şi Irak s’a produs o declaraţie sensaţională din partea primului delegat al Turciei. Ministrul de externe turc Tefik Bay a declarat că Turcia contestă consiliului Ligii Naţiunilor dreptul unei hotărâri de arbitraj in chestiunea Mossul, consiliul având numai rol de mediator. După cum a arătat lordul Curzon in timpul negocierilor de la Lausanne, consiliul Ligei Naţiunilor nu poate lua o hotărâre fără aprobarea ambelor părţi interesate. In urma acestei declaraţiuni, consiliul a decis să ceară tribunalului din Haga un aviz asupra competentei consiliului. Reprezentantul Turciei a afirmat totuși încă odată că avizul acestei instanțe este lipsit de valoare pentru guvernul turc, neputând întru nimic atinge drepturile ce decurg pentru Turcia prin tratatul de la Lausanne. * GENEVA 21, (Rador) - Chestiunea MessuS continuă a fi obiectul discuţiunilor asidue. Delegaţii autorizaţi ai ambelor părţi interesate au refuzat să facă declaraţiuni presei asupra consecinţelor celor petrecute în şedinţa Consiliului Ligei. Declaraţiunea delegaţiei turceşti a creat o situaţiune cu totul nouă, care ascunde multe primejdii. Totuşi se speră încă într'o rezolvare a conflictului prin bună înţelegere. Era dimineaţă a avut loc acasă la d. ministru Al. Constantinescu o consfătuire la care au luat parte pe lângă d-sa ,d. Vintilă Brătianu, ministru de finanţe şi d. Tancred Constantinescu, ministru de industrie şi comerţ. Din imormaţiile ce le deţinem din sorginte sigură, în această consfătuire s’a discutat problema reduceri taxelor de export la cereale. Deoarece însă s’au ivit diverginţe între cei 3 miniştri şi anume d-nii Al. Constantinescu şi Tancred Constantinescu fiind pentru reducerea taxelor de export la cereale, iar d. Vintilă Brătianu fiind contra reducerii acestor taxe nu s’a luat nici o hotărâre, urmând ca această importantă chestiune să fie examinată din nou de către delegaţia economică a guvernului ce va ţine şedinţă Miercuri. Reducerea taxei de export la cereale.-Menţinerea vechei taxe de import a colsului.- Financiarii americani vizitează ţara Recrutarea personalului. — Operaţiunile de cântărire. — Sancţiunile Prin decret regal s'a aprobat modificarea dispoziţiunilor art. 1, 4, 6, 9, 10, 11, 14, 15, 38,21 din regulamentul oficiilor publice de cântărire după cum urmează: CUM SE DAU AUTORIZATIUNILE DE FUNCŢIONARE Art. 1. — Oficile publice de cântărire ale Statului, judeţelor, comunelor, particularilor, etc., nu vor avea dreptul să funcţioneze decât la baza unei autorizaţiuni speciale dată de către, direcţiunea generală a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase, aceste oficii urmând a se conforma strict dispoziţiunilorprevăzute în prezentul regulament. Această autorizaţie se va da de către direcţiunea generală a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase, în conformitate cu dispoziţiunile art. 47, punctele a şi c. din regulamentul de măsuri şi greutăţi, şi ea se va putea ridica pentru orice abatere la dispoziţiunile legii şi regulamentului de faţă. Art. 4. — Oficiile publice de cântărire ale Statului, judeţelor, comunelor, etc., vor fi conduse de către cântăritori publici autorizaţi de către ministerul industriei şi comerţului (direcţiunea generală a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase), în conformitate cu prescripţiunile prezentului regulament. Este interzis tuturor autorităţilor sau particularilor de a angaja ca cântăritori publici persoane cari nu ar poseda certificatul JJi't'ctL.uui gpuM.aie.*». ats^^iyitoi greutăţilor şi metalelor preţioase, prin cari li se conferă dreptul de cântăritor public autorizat, nimeni neputând exercita această profesiune fără acest certificat. Art. 6. — Comisiunea de examinare se compune dintr'un delegat" al direcţiunii generale a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase, asistat de un verificator de măsuri şi greutăţi din localitatea respectivă. După trebuinţă directorul general al măsurilor greutăţilor şi metalelor preţioase va putea da această «elegaţiune afară de metrologiştilor şi metrologiştilor - stagiari ai verificatorilor-șefi de măsuri șî greutăți. CUM SE RECRUTEAZĂ CANTARITORII PUBLICI Art. 9. — Candidatul care a satisfăcut examenul special, va primi dela directia duea generală a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase un certificat de capacitate penrru profesiunea de cântăritor public autorizat, pentru a cărui eliberare va depune cu o osebită petiţiune 2 lei. Cântăritorii publici autorizaţi posesori ai certificatelor de capacitate, formează corpul cânăritorilor publici. Din acest corp ministerul industriei şi comerţului respectiv (direcţiunea generală a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase), îşi recrutează la nevoie cântăritorii săi, iar celelalte instituţii de Stat, judeţ şi comună, precum şi particularii îi recrutează conducătorii oficiilor de cântărire ce posedă şi suntîmpărţiţi în trei clase după vechime şi aptitudine. In ceea ce priveşte salarizarea, cântăritorii publici autorizaţi din serviciul ministerului, industriei şi comerţului se asimilează cu cotarii (verificatorii de butoae). Cântăritorii publici de la oficiile de cântare aparţinând celorlalte instituţiuni de Stat, judeţ şi comună cum şi particularii nu vor putea primi un salariu inferior celui pe care îl primesc cântăritorii ministerului industriei şi comerţului. Art. 10. — După încheierea examenelor, directorul general al măsurilor, greutăţilor şi metalelor peridase va prezenta ministerului industriei şi comerţului, un raport asupra rezultatelor lor, iar deriziunea ministerială prin care se acordă dreptul de cântăritori publici autorizaţi persoanelor cari au satisfăcut examenul, va fi publicată în „Monitorul Oficial“. Art. 11. — Autorizaţia de a funcţiona a unui oficiu public de cântărire, ca şi dreptul de ,cântăritor public autorizat, pot fi ridicate oricând de către ministerul industriei şi comerţului, după propunerea motivată a directorului general, al măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase. Pentru abateri mai puţin grave li se va putea aplica de către acesta din urmă pedeapsa avertismentului şi ridicarea autorizaţiunii pe termen de o lună.. Dreptul de a funcţiona al unui oficiu public de cântărire, sau dreptul de cântăritor public, sub nici un cuvânt şi sub nici o formă, nu pot fi trecute de către posesorii lor altor persoane. CUM SE FAC OPERAŢIUNILE DE CÂNTĂRIRE Art. 14. Sacii cântăriti vor fi plumbuiţi; plumburii, cari vor avea un număr de ordine, vor fi aplicate cu ajutorul unui cleşte cu marcă specială, ce este obligat a avea fiecare cântăritor public. Număratul plumbului, va fi trecut în biletul de cântărit. Cleştele, mărcile cleştelui şi plumburile vor fi făcute strict în conformitate cu dispoziţiunile direcţiunii generale a măsurilor, greutatilor şi metalelor preţioase. Art. 15. ,.. Toate operaţiunile de cântărire vor fi trecute personal de către cântăritul autorizat şi strict în conformitate cu instrucţiunile şi ordinele direcţiunei generale a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase. Registrele vor fi ţinute la 7.1 în bună regulă, curate şi fără ştersături. Toate înscrierile se vor face personal de către cântăritorul autorizat, cu cerneală sau cu creion de cerneală, iar nici decum cu creion obişnuit. Cifrele şi scrierea vor fi vizibile şi numele proprii complect scrise. Registrele cântăritorilor vor fi prezentate spre controlare instanţelor judecătoreşti şi verificatorilor de măsuri şi greutăţi ori când vor fi cerute. ,, SANCTIUNI IN CAZ DE CANTARIRI GRESITE Art. 18. — In caz când cântăririle sau rezultatele lor vor fi greşite sau false, pe lângă că se va aplica cântărîtorului pedepsei* prevăzute de art. 2, acesta se face pasibil de pedepsele prevăzute în codul penal pentru măsurătorilor false. Acest fel de abateri vor fi aduse înaintea instanțelor judecătorești de către autorităţii® prevăzute la articolul următor. Persoanele lezate sunt şi ele în dreptul lor de a recurge la justiţia în contra cântăritorului, public vinovat pentru daunele suferite din cauza sa. Art. 19. — Cântăritorii publici sunt puşi sub imediate supravegere a verificatorilor de măsuri şi greutăţi.Aceştia vor supraveghea respectarea strictă a dispoziţiunilor prevăzute în prezentul regulament şi vor raporta direcţiunii generale a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase toate, abaterile ce vor constata. Verificatorii de măsuri şi greutăţi sunt îndatoraţi, în caz când vor dovedi vre o cântărire greşită sau falsă, în afară de raportarea cazului direcţiunii generale a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase, de a încheia, pentru constatarea acestor abateri procese-verbale, cari se vor înainta în termen de cel mult trei zile autorităţilor judecătoreşti. Art. 20. — Verificatorii de măsuri şi greutăţi şi agenţii poliţieneşti, vor da pe mâna poliţiei pe toţi acei cari, fără să aibă autorizaţiunea legală, exercită profesiunea de cântăritor public. Contestaţiunile relative la cântăriri vor fi adresate verificatorilor de măsuri şi greutăţi. -Art. 21.• In caz când proprietarul oficiului de cântărire, nu este şi cântăritor public şi deci nu conduc de fapt oficiul de cântărire, atunci când se ridică autorizaţiunea cântăritorului acelui oficiu, implicit este ridicată şi autorizaţiunea de funcţionare a oficiului până ce proprietarul va recomanda alt cântăritor public pentru conducerea lui. In caz însă când la vina cântăritorului este amestecat şi proprietarul oficiului, odată cu ridicarea autorizatiunii cântăritorului se anulează şi autorizatiunea de funcţionare a oficiului de cântărire în chestiune. Dacă cântăritorul public este chiar proprietarul oficiului de cântărire în toate cazurile odată cu ridicarea autorizatiunii sale se va anula şi autorizatiunea de funcţionare a oficiului. Proprietarii ofiiciilor nu au dreptul de a impune cântăritorilor oficiilor de cântărire dispaziţiuni contrarii legii şi regulamentului de măsuri şi greutăţi, regulamentului de măsuri şi greutăţi, regulamentuli pentru cântăritori publici şi ordinelor direcţiuniigenerale a măsurilor, greutăţilor şi metalelor preţioase. Cântăritori publici nu trebuie să execute nici un fel de îndatoriri impuse de proprietarii oficiilor, contrarii acestor dispoziţiuni, ei fiind personal răspunzători de activitatea lor, pentru orice greşeală ar comite şi, din orice cauză, urmând a li se aplica pedepsele prevăzute de acest regulament. Restricuni pe căile ferate poloneze Administraţia căilor ferate poloneze a adus la cunoştinţă direcţiunei generale c. f. r., că din cauza reparăreî unui pod situat între Tarnopol şi Berki Wielky, cu începere de la 24 Septembrie 1925, circulaţia trenurilor de călători se va face pe această porţiune prin transbordare. Dela aceiaşi dată s’a interzis şi primirea mărfurilor de orice fel cum şi a bagajiilor cu destinaţia pentru această linie. Trenuri de băi suprimat® Cu începere de ori Luni 21 Septembrie au fost suprimate trenurile de bai cari circulau între Constanța și Mamaia. # Tot cu începerea de oni au fost anulate trenurile de sezon No. 360/371 șî 372/359 rari circulau între Ora. Sanal ,ania In urma intervenţiei direcţiei generale a serviciului sanitar, ministerul de finanţe a dispus prohibirea la import a bureţilor preservativi anti-concepţionali, lăsând în schimb libere la import numai preservativele de cauciuc Întrebuinţate contra infecţiunilor. Printr’un ordin circular, direcţia generală a vămilor a pus în vedere această deriziune tuturor punctelor vamale. D. I. Teodorescu, directorul general al Statisticei Statului pleacă mâine la Roma ca să participe ca delegat al României la congresul internaţional de statistică ce are loc la Roma Duminica viitoare 27 Septembrie. Constanţa 21 Sept. La orele 6 seara, după despierea scrutinului, rezultatul a fost următorul : Au fost aleşi la categoria II-a d-nii : Ioan Funogea 67 voturi, M. Stănescu 66 voturi, St. Bondu 67 voturi, Gh. Vasiliu 66, Gh. Popa 69 şi St. R. Bancu 66 voturi. Lista în frunte cu d. Nicolae Ştefan, vicepreşedintele Sfatului Negustoresc, a căzut complect. La categoria XI-a au fost aleşi d-nii: Francisc Sachetti, D. Gheorghiu şi I. Chiriacescu, primul obţinând 13 voturi, ceilalţi câte 12. La categoria X-a au reuşit: Rom. Cocea 14 voturi, G. Rigani 12 voturi şi Aristide Iacob 11 voturi, iar la categoria V-a au reuşit d-nai Vasile Nicolau 49 voturi, St. Boroş A. Ellmann şi Corneliu Ciută, cu câte 41 voturi. La celelalte categorii nefiind contracandidaţi au rămas bune alegerile proclamate în ziua de Duminică 13 Septembrie. Rezultatul alergărilor Pr. NEGOIU : I Siroco (Wekerman) al d-lui Hananel ;li Frusina (Tama) ; III Ivea (Csilag). Pariuri : C- 298. PI. 46^31—31. Pr. ULMILOR : I Elegant (Szabó) al hergheliei Comisani ; II Gientana (Dusmitrache) ; III Zefir (Dumitrescu). Pariuri : C. 23. PL 15—16. Pr. CĂȚELUL : I Facer (D. Cristea) al d-lui Ekserdjian ; II Nuntas (Painter) ; III Bora (Uhl). Pariuri : C. 17. PI. 10,50-10,50. Pr. VITTORIOEAIANUELLE : I Taifun (Golovekine) al d-lui Schwartz ; II John Bull (Mitton) ; III L’Alsace (Golitei). Pariuri : C. 44. PI. 25—19—26. Pr. BIENAL: I Duduia (Stecker) a d-lui Al. Florescu ; II Drăguţa mea (Dragomir) ; III Nevăzut (Painter). Pariuri : C. 14. PI 11,50—19. Pr. TEMIȘOARA : I Kurtos (Csîlag) al d-lui Negropontes ; II Bayadera (Gill); III Răstoacă (Painter). Pariuri : C. 28- PI. 15-14. Pr. VÂRFUL CU DOR : I La Tyndaride (D. Cristea) a d-lui Gr. Filipescu ; II Nyil (Stecker) ; III Baronin (Gill). Parium .; C. 45. PI. 17—20—21. . -i" —»■ " xxoxx- Știri artistice Titlul piesei lui Katzisne cu care soc. „Dramă și Comedie” începe stagiunea Joi 1 Octombrie la Teatrul Centrali, a fost preschimbat* din Ji luminatul“ în ..Neofitul”, _ „ ARQU !