Argus, iunie 1926 (Anul 17, nr. 3930-3954)

1926-06-02 / nr. 3930

ARHUS 19 Priviţi motorul Automoilii ce vi se propune şi comparaţi cu motorul „BUICK“ cu supape in cap, car® este cunoscut in lumea Întreagă că o minune a mecanicei automobile NO NOUA SOCIETATE A ATELIERELOR VULCAN" Fabrica de Maşini si de Vagoane S. A. BUCUREŞTI, STRADA HONZIK Vizitaţi Pavilionul Târgul Moşilor Bucureşti a secţiei Mari Postamente de mori, Ccrăţitoare de grâu, Maşini de cojit grâu şi samânta de floarea soarelui, Aspiratoare, Planischter, Elevatoare ULTRAFON Ingenioasa invenţiune asupra Gramofoniei D-nul Heinrich I. Eihanmaister, Berlin a reuşit—cu ajutorul undeajutorul rezonanţei, — să construior sonice comparate precum şi cu iască un instrument care în ceea ce priveşte puterea şi claritatea tomului, întrece cu mult pe cele de Până acuma. Omul aproape se miră când aude cum tonurile sunt aşa de plăcute, clare, şi aproape complect naturale. I se pare că chiar aude el însăşi artistul cum execută. Pe lângă aceasta, prin marea putere a tomurilor, se dă posibilitatea să audă şi un auditoriu mai mare. Toată presa străină a scris asupra acestei invenţiuni cu mare antusiasm, iar cu ocazia ultimului târg demostre din Lipska, succesul a fost colosal. La Berlin se dă deja concerte şi baluri cu „ULTRAFONUL“. i U S* c*r reprezentanţi în toate oraşele mari. Adresaţi-vă firmei „KOPAONIK, A. D. BELGRAD. Toplicin jVenac “ (S. H. S.) * „ROBUR îi iRîeressengem- OUersciil. KM^nfrutei KATOWICE (Silesia Sap.) POLONIA FURNIZEAZĂ PROMPT IN VAGOANE COMPLECTE . CĂRBUNI pentru industrii şi calorifere. CĂRBUNI spălaţi speciali pr. forje. CORS special pr. turnătorie. CORS pr. încălzit şi forje. BRICHETE (dsv. mărimi), toate de calitatea cea mai superioară (produse clasificate oficial In categoria II A) din următoarele mine și anine proprii MINELE: Gotthard, Paulus,Lithandra, Brandenburg, Wolfgang, Graf Franz, Eminenz, Frieden, Schlesien Deutschland, Dannersmark, Emma, Anna, Römer, Charlotte, Blücher Szyh. UZINELE DE CORS: Emma Wolfgang, Frieden. FABRICI BRICHETE: Emma şi Römer. Extracţiunea minelor noastre reprezintă Vs din producţia cea totală de cărbuni « »Siresiei Snp. Pentru comenzi sau oferte a se adresa la: DANUBE COAL TRADING C°(DANUBECO) - BUCUREŞTI Pasagiu! Macca No. 28.— Telefon 49-64. “ 105 Sil Vielerlei, Bucureşti Sucursale la Craiova, Braşov, Cluj, Iaşi, Cernăuţi, Timişoara Banca Anglo-RomM Societate Anonimă Buneşti.Str. Eugeniu Saradi No. 5 Capital Lei 56.000.900. — deplin Tarsat Adresa telegraficii Angloroom Face tot felul de operaţiuni de Bancă RIPOLIN VOPSEA CU LAC , întrebuinţeazăM Mşte fabrici de spirt din ţară caută spre imediată angajare un conducător tehnic, destoinic, independent, cu practică îndelungată pentrufabricarea spirtului din porumb sau melasă. Ofertele cu indicarea activităţei de până acum şi a pretenţiunilor se vor depune la Agenţia „Mercur“ Sărindar 12 sub ..Viitor“. Cumpărăm a pr©€ă8icea de cherestea de fag, la calitate Fraţii Merei, Arad Ajutor contabil provincial, tânăr serios, cunoscând dactilografa, lucrări de birou, corespondenţa română, referinţe perfecte, caută post urgent. Oferte sub „tânăr“ la Agenţia Schulder et Berger, Karageorgevici 9 Publicaţie Fân 216.000 kgr. Pae 80.000 kgr. Ovăz 50.000 kgr. Tărâţe 26.000 Licitaţie publică la 16 Iunie 1926 ora 15,30 la Pyrotechnia Armatei Cotroceni. Caetul de sarcine No. 43 se poate vedea între orele 11—12 în fiecare zi de lucru. DIRECȚIUNEA nn Problema combustiunei (Continuare din pag. I-a) ref grătarelor în scopul ardemi combustibilului nostru solid, fiind costisitoare, una din societăţile noastre miniere, anunţă că intră în programul ei de activitate, transformările de Instalaţii necesare, înlăturând pentru Industriali cheltuelile ce reclamă nouile investiţiuni şi garantând în acela? timp rezultatele, cari constau într’o economie de 25—10 la sută asupra cheltuelilor actuale. Tot această întreprindere proeetează să înfinteze o şcoală specială de fochişti, care să pregătească un personal instruit şi rutinat în vederea ardere! cărbunilor româneşti. AVANTAGIILE ECONOMIEI NATIONALE Fără îndoiala că o grabnică adaptare a industriei noastre particulare la nouile sisteme technice de ardere va revoluţiona întreaga problemă a combustibilului nostru, care va lua după categorii, lotul fi debuşeul ce i se cuvine. Lemnul va lua calea industrializării, combustibilul lichid se va îndrepta pe câmpul fertil al exportului, iar cel solid pe câmpul destul de larg al pieţei Interne, întreaga industrie va realiza prin aceasta, remarcabile economii la capitalul cheltuelilor de combustibil cert,ce va avea o repercusiune favorabilă asupra preţului de revenire al produselor noastre industriale astăzi mai scumpe decât similarele lor din străinătate, adeseori numai din cauza risipei de combustibil. Mai presus de toate, cel mai mare folos îl va realiza economia naţională, prin faptul că va utiliza fi valorifica în cele mai favorabile condiţiuni, zăcămintele ei bogate de combustibil solid fi lichid. I. RADU Societăţi în nume colectiv ILFOV „OLTINA“ Soc. în nume colectiv din Bucureşti 15612. D-nii Gheorghe Lascăr din Călăraşi şi Herman Hie din Bucureşti, au înfiinţat o societate în nume colectiv pentru pescuit şi orice afaceri în această ramură sub denumirea de „Oltina“ cu sediul în Bucureşti, calea Victoriei 122. Durata societăţei este de 3 ani. Capitalul social este de lei 350.000 din care 200.000 aduşi ca aport de d-1 Herman Ilie şi 150.000 aduşi ca aport de d-1 Gheorghe Lascăr. HERMAN KANNER et SCARLAT POTEREANU Societate în nume colectiv din Bucureşti 15691. D-nii Herman Kanner şi Scarlat Potereanu din Bucureşti, au înfiinţat o societate în nume colectiv pentru comerţul de ceasornicărie sub denumirea de „Kanner et Potereanu“ cu sediul în Bucureşti str. Academiei 6 . Durata societăţii este de 4 ani. Capitalul social este de lei 300000 adus ca aport de asociatul Scarlat Petereanu, iar asociatul Herman Kanner aduce ca aport, munca şi priceperea. „UNIUNEA Soc. în nume colectiv din Olteniţa 15598. D-nii Alexandra Conescu şi I. Simionovici din Bucureşti, au făcut o societate în nume colectiv pentru exploatarea Uzinei electrice a oraşului Olteniţa sub denumirea de „Uniunea“ cu sediul în oraşul Olteniţa strada Carol. Durata societăţii este nelimitată. Capitalul social este de lei 4.000.000 adus ca aport de asociaţi în modul următor: d-1 Al. Conescu aduce ca aport uzina cu toate instalaţiile şi altele. D-1 I. Simionovici aduce ca aport suma de lei 1.000.000 în numerar. Informaţii şi Duminică 6 iunie, orele 6 p. m. va avea loc, la biserica Sf-tu Sil- vestru, cununia religioasă a d-rei Lucia Trancu-Iaşi, fiica d-lui ministru Trancu Iaşi, cu d. dr. Zanne. Deoarece pentru această solemnitate nu se emit invitaţii speciale, prietenii şi cunoscuţii se vor considera invitaţi pe această cale. Se aduce la cunoştinţă că de la 1 iunie a. c. orele de audienţe pentru public, la d-l Gr. Trancu-Iaşi, ministrul muncii, cooperaţiei şi asigurărilor sociale, din stradela General Lahovari No. 7, vor fi numai Mercurea şi Vinerea între orele 11-13 a. m. 200 de studenţi ai Universitätii din Rio de Janeiro au adresat o petiţie ambasadorului Germaniei în Brazilia propunându-i ca anumite cape de opere ale medicinei germane să fie traduse în limba esperanto pentru uzul străinilor. Adunarea Generală a Societăţei „Orient Radio“ (Rador) a ales următorul Consiliu de Administraţiei: Preşedinte, d. Gr. Crăiniceanu, secretar general al preşedenţiei consiliului de miniştri; Vice-preşedinte d. Dom. Gheorghiu, director la banca Naţională română; membrii : d. Papacostea, director general P. T. T.; d. N. Dianu, directorul Presei din ministerul de interne ; d. Ioanovici, directorul contabilităţii din ministerul finanţelor ; d. ing. I Bădescu şi d. dr. Gheron Netta, directorul institutului economic Românesc. In consiliul de direcţiune au fost numiţi d-nii: N. Dianu, dr. Gheron Netta, şi dr. Tiberiu Ştefănescu. Acte de Comerţ şi Notariat Hites des Einest de litt - biele il lottts-UMe Vânzări imobiliare voluntare Freier verkauf unbeweglicher Güter. — Ventes volontaires d’itnmeuble, Vânzător CumpSrâtor Imobilul Pnlu! ILFOV! LUNI, SI Main 192« 15664. Boeru Nicolae vinde mai multor locuitori teren, com. Aricești-Recrotivanu lei 1.200.000 15655. Lipoti Ath. Maria — Bien« L K. Simos_teren com. CiocOgârla lei 250.000 15584. Serghiescu Al. Ana — Laurențiu Esbiceanu _teren însemnat pe planul general de parcelare al soc. Clădirea Românească lei 750.000 15575. Soc. Generala — Ion Botin s_, imob. aleea Gherghel A. No. 13 lei 2.800.000 15649. Theodora George — Maria Peneloai I, Mihari __ teren b-dul Al. I. Cuza 57 lei 150.006 15685. Arion Sp. Vasile —— Ion C. Popescu _, teren com. Albești (Buzău) lei__________________________________2.656.000 15681. Ionescu Nită — Gheorghe Oarabi — imob. str. Trinitatei 45, led 400.000 15616 Gheorghiu Const. ,— Stefania D. Temelie _ teren Chirila lei 3LOOO 15595. Mateescu Florian Dir. — Maria Ionescu _ teren Techirghiol lei 30.000 15591. Toncescu Călina — Nicolae Florea —teren Cătunești Măineasca lei 90.000 15653 Urlățeanu Gr. — I. Pândele _ teren moșia Coslegi (Prahova) lei ~ 80.000 15594. Datau Nicolae — Rada Detect _ teren corn. Arțari (Ialomița) lei 46.000 15596. Fălcoianu Al. — Oscar Han. — teren Techirghiol lei 13.000 15614 — Goilov B. George —,N. Gramescu și C. Mustetea teren com. Călărași ‘ (Botoșani) lei 23.000 15639.. Georgescu Maria —■ Elisa Hubert imob. str. Popovăț 69 lei 56.000 Inscripfiuni hipotecare Pfandverschreibungen. — Inscriptions hipothécaires împrumutatul ImprumutStorul imobilui 15606. Bâlcu I. Laura — Antoinette, dr. St. Bâleu _ imob. b-dul Carol 25 (Galati) lei 500.000 15626. Mandrea I. Const. — G. S. Dumitrescu— imob. str. Ion Mihăilescu 21 lei 60.000 12555. Heienrioh Lindenberg — Paul Kamerling _ imob. str. Mântuleasa 4 lei 1.000.000 Cesiuni 15610. Căpățână R. V. — Maria G. Morsan — drepturile din actul ant. la No. 13107 din 1926 lei 10.006 15623. Lascar Gheorghe —Herman Hie — lei 200.000 ce are a primi dela soc. Friguri. 15619. Iliescu R. Theodor — Iosif Moscovite —■ lei 275.000 ce are de primit dela H. Hornstein. 15645. Valsei Hilda —Misu Belaianu — lei 140.000 — ce are de primit dela soc. Naţionala. . Închirieri 15577. Manu Ioan — soc. Lupeni —, imob. str. Dionisie 68, anual lei 543.99»’ Închirieri de Automobile * . 15554. Soc. Meribar — Dumitra lonita, I. Roşea, Gr. Bogdan, Ion Tănăsescu —, patru Forduri pe 6 luni total lei 500.000 Acte dotale 15637. Fohr Adina — idem cu Emil Aronovici, numerar, tru-600 și mobilier lei 100.000 15650. Risu Constantin — idem — Gherghina ou Ion Gr. Ur sea, imob. str. Popa Lazăr 2 bis, trusou și mobilier total lei 100.000 15677. Schwarte Anita—idem — cu Iosef L Vals — trasou numerar si mobilier total lei 330.000 15.581. Constantin Minau — idem — Dobrita cu D. T. Gretu lei 20.000 întreprinderi mm ILFOV „BANCA CRANGAŞI-CARAcaşi“ Soc. Cooperativă de Credit, Economie şi Ajutor reciproc cu sediul în București 15689. D-nii lauen D. Vasilescu, P. D. Bărbulescu, C. Stihi, G. Răţilă, Fănică Burcea, N. Mateescu, Petrică Marinescu, A. Constanti- Nescu, N. I. Gorescu, C. Ivănescu, S. Stoenescu, I. Dragomirescu, Gr. Gheorghiu, M. D. Popescu, N. Percepton, A. Traidafirescu, P. Vânătoru, G. Mihăilescu, V. Năstase, I. C. Anania, Ion I. Olteanu, I. Păunescu, Gh. Georgescu, C. Schiopu, I. D. Nicolae, I. Dăcilescu, I. Georgescu și N. O. Tolea au constituit o societate cooperativă de credit, economie şi ajutor reciproc sub denumirea de „Banca Crângaşi-Caracaşi“ cu sediul în Bucureşti cartierul Crângaşi-Caracaşi. Durata societăţii este nelimitată. Capitalul iniţial se fixează la suma delei 100.000, putând fi sporit până la 1.000.000 lei, plus ce se va colecta din cotizaţii lunare, anuale, serbări, baluri, donaţiuni etc. Consiliul de administraţie se compune din d-nii: Iancu D. Vasilescu, Hie D. Nicolae, P. D. Bărbulescu, Ion Olteanu, Petrică Marinescu, Const. Ionescu, Ilie Chirtu, Gh. Băţilă şi Petre Popescu. Cenzori: Grigore Gheorghiu, I. C. Petrescu şi Constantin Stancu. Cenzori-supleanţi: Ion Nicolescu, Ştefan Burcea şi Mihail D. Pope- Biau. Cronica_Teatrala Arena Cărăbuş, Compania de reviste C Tănase. Pentru prima oară, „Aia e viaţa!“ revistă în 2 acte şi 12 tablouri de V. Kiriţescu. D-1 C. Tănase fiind în imposibilitate — din motive independente de voinţa sa — de a-şi deschide stagiunea de vară cu o revistă de A. de Herz şi Dur Stoy, a apelat la apreciatul autor dramatic şi umorist d. N. Kiriţescu. Este desigur cea mai fericită alegere căci cu excepţia autorului „Păianjenului“, N. Kiriţescu este cel mai strălucit reprezentant al acestui gen la noi în ţară. De data aceasta autorul comediei „Un Erou“ a făcut chiar eforturi mult mai mari decât se cere unui obişnuit spectacol de vară. Cu o fantezie nebănuită şi neobişnuită a împestriţat revista cu scenete de o savoare cu totul originală — şi multe din ele — ar putea fi folosite cu succes chiar în comedie pură. Iar faptul că revista are efectiv un fir conducător şi că este lipsită „de o politică personală“ şi de personalităţi politice constitue desigur un merit excepţional şi-l subliniem cu satisfacţie. Dacă totuşi, sforţările d-lui N. Kiriţescu de a introduce scene de adevărată comedie în revistă -iî’i au avut succesul ce l’ar fi mers Ct.„ provine din cauza ansamblului de care e înconjurat Tănase, ansamblu care, — cu excepţia d-nei Marilena Bodescu-Vlădoianu — pare insuficient pentru astfel de teatru. Revista însă a plăcut şi însemnează desigur un succes pentru autor. D-na Marilena Bodescu-Vlădoianu constitue ca în toţi anii punctul luminos al companiei de la Cărăbuş. Graţia şi umorul cu care dansează, spiritul şi distincţia cu care detaliază cupletul, discreţia şi eleganţa cu care debitează şi cele mai,... riscante aluzii din revistă fac din această minunată interpretă, elementul femenin cel mai de seamă al acestui gen la noi. In seara premierei a obţinut un succes dintre cele mai de invidiat care a culminat cu desăvârşita execuţie a dansului Charleston. D-nii C. Tănase (etern inepuizabil şi delicios în scena scamatorului), Codruţ, Dan (reuşit în marca vrăjitoarei) Pizone, Gheorghiu şi d-nele Natelita Pavelescu, Violeta Ionescu, Lizica Petrescu, Marioara Teodorescu, etc. au făcut sforţări remarcabile, încadrând merituos pe protagonistă. Menţionăm în mod cu totul special pe admirabilii dansatori Assie Rondje şi Nino de la Admirals Palast din Berlin, două personalităţi artistice cu totul excepţionale care desigur prin supleţea linia, ţi graţia lor reamintesc trupa de acum şase ani de la Eforie „Autour du Monde“ când bucureştenii au cunoscut pe Oy-Ra, Souza şi Winifred Dailey. Montarea cât se poate de îngrijită, a culminat în scena florilor, cu un deosebit gust aranjată, şi în care culoarea costumelor şi a decorului — un superb lila deschis, — a împrăştiat o delicioasă atmosferă de tinereţe. CYRILL Procuri ILFOV 15652. D-na Eliza Saud din Bucureşti autoriză pe d-l Leo Wölfinger avocat ca pentru şi în numele d-sale să ceară trib. Vaslui să se facă menţiune în registrul de transcripţiuni la No. 1371 din 926 cum că d-l Abraham Kahane a cezionat d-sale suma de lei 800.000 din privilegiul de 1.600.000 lei. Falimente ILFOV — In ziua de 3 Iunie, ora 3 d. a. se va vinde de Sindicatul fălim, trib Ilfov activul fălim. H. Cohn fi fiu, compus din articole de librărie. — Idem 3 Iunie, idem, idem, acti, viU fălim. V. Sălceanu, compus din coloniale și mobilier de prăvălie. — Idem 11 Iunie, ora 4 d. a., idem la localitate, calea Etudești 60, activvlui mobiliar al fălim. T. Dorman., compus din obiecte de mentel