Argus, septembrie 1941 (Anul 31, nr. 8512-8536)

1941-09-01 / nr. 8512

ULTIME INECHINAŢIUNI Fabricaţia şi consumul de săpun REPARTIZAREA COTELOR DE ACIZI GRAŞI. DISTRIBUIREA CĂTRE COMERCIANŢI. NOUILE PREŢURI ALE SĂPUNULUI D. D. Negel, subsecretar de stat al aprovizionării a dat următoarea decizie ministerială conţinând normele pentru fabricarea săpunurilor și distribuirea lor pentru consum. ART. I. — Cu începere de la data publicării prezentei deciziuni în Monitorul Oficial, toate fabricile și atelierele producătoare de săpun sunt obligate să fabrice — din cantitațile de ulei solidificat deglicerinat ce li se repartizează — numai două categorii de săpun, nu proporţiile stabilite prin prezenta deriziune — şi anume: a) săpun cu bază de acizi graşi şi acizi naftenici: 50% din cantitatea totală de săpun ce rezultă din transformarea cotelor repartizate de ulei solidificat deglicerinat. b) săpun cu bază de acizi grași: 200/0 din cantitatea totală de săpun ce rezultă din transformarea cotelor repartizate de uței solidificat deglicerinat. Se interzice utilizarea uleiului solidificat deglicerinat pentru fabricarea altor categorii de săpunuri decât cele prevăzute mai sus (săpunuri de toaletă, precum şi săpunuri speciale: săpunuri medicinale, săpunuri lichide, fulgi de săpun, prafuri de spălat, săpun de potasiu, săpun de ras, etc.). ART. II. — Fabricile şi ateliere producătoare de săpun surit libere să fabrice şi să pună în consumaţie orice alte feluri de săpunuri (săpun de rufe, săpun de toaletă, săpunuri speciale, etc.), fabricate, însă, din alte grăsimi decât ulei solidificat deglicerinat. Fabricile vor fi obligate, să încunoştiinţezi ministerul economiei naţionale, subsecretariatul de stat al aprovizionării de programul de fabricaţie lunar al acestor săpunuri arătând cantităţile de grăsimi achiziţionate, preţul de achiziţie şi numele furnizorului, ART. III. — Săpunul cu bază de acizi graşi şi acizi nafteniei se va fabrica într-o singură calitate şi va avea următoarea compoziţie: — acizi nafteniei 15% , — ulei solidificat de glicerinat 300/0, — adică din conţinut total de substanţă efectiv saponificabilă de 45%. ’ Restul de 55% din conţinutul săpunului urmează a fi constituit astfel: cel mult 170/0 alcalinitate totală, socotit un carbonat de sodiu, cel mult 20% substanţe minerale insolubile în apă, de tipul talc sau caolin, şi cel mult 30% apă. Acizii nafteniei, utilizaţi în fabricarea săpunului cu bază de acizi nafteniei, vor trebui să îndeplinească următoarele condiţiuni : 1.Cifra aciditâţii: minimum 230 2. Să nu conţină oxiacizi 3. Să nu conţină sulfonaftenaţî 4. Substanţe nesaponificabile: max. 70/0 5. Impurităţi: max. 0,1%' 6. cenuşe: max. 0,1 %/0' 7. apă: max. 0,0%' 7. punct de congelare: sub min. 15 grade C. P. culoarea: limpede, maron inchis. ART. IV. — Săpunul cu bază numai de acizi graşi se va fabrica ‘"'"’oringură calitate — şi va avea urătoarea compoziţie: min. 50% arii graşi, din care min. 40% să fie provenit din ulei solidificat deiterinat, iar restul de max. 10% nu vând fi înlocuiţi, pentru îmbunăţira însuşirei de spumare, cu acizi tetrici,de tipul colofoniu) sau arii graşi de origină animală sau veze'z'ă. ART. V. — Săpunul cu bază de arizi graşi şi acizi nafteniei, prevăzut în art. I al a, va fi pus în vânzare numai sub formă de calupuri, prismatice, în greutate de 1 kgr. sau 2 kgr., având anunţată în mod vizibil, pe lungul calupului şi la cele două capete, literele „N. S.”, firma întreprinderii sau emblema de fabricaţie şi preţul stabilit în art. VII de mai jos. Săpunul cu bază numai de acizi graşi, prevăzut în art. I al. b, se va pune în vânzare numai sub formă de calupuri prismatice de 1 kgr. sau 2 kgr. precum şi în bucăţi de 100 gr. Calupurile acestei categorii de săpun vor avea stanţat, în mod vizibil, pe lungul lor şi la capete, stera „S”, firma întreprinderii sau emblema fabricaţiei şi preţul stabilit în art. VII de mai jos. Bucăţile de 100 gr. vor avea stanţate aceleaşi indicaţiuni. ART VI. — Toate fabricile şi atelierele de săpun sunt obligate să depună la ministerul economiei naţionale, subsecretariatul de stat al aprovizionării — diviziunea producţiei — în termen de 15 (cincisprezece) zile libere de la publicarea prezentei deviziuni în Monitorul O, modelul celor două categorii de săpunuri pe care îl vor pune un comerţ, purtând ştanţate indicaţiunile prevăzute în art. V, PREŢURILE SĂPUNULUI AR. VII. — Preţurile săpunului, valabile pentru întreaga ţară, sunt următoarele: A) Săpunul cu bază de acizi graşi şi acizi nafteniei, astfel cum este definit în art I pct. a şi art. II, se va vinde astfel: Preţ de fabrică lei 52 kgr. Preţ cu amănuntul lei 60 kgr. B) Săpunul cu bază de acizi graşi, astfel cum este definit în art. I pct. b şi art. IV, se va vinde astfel: Preţ de fabrică lei 64 kgr. Preţ cu amănuntul lei 76 kgr. ART. VIH. — Prin preţ de fabrică, In conformitate cu prevederile art. VII, se înţeleg preţurile de vânzare ale mărfurilor împachetate şi livrate loco-cumpărător, care urmează a mai plăti numai timbrele de factură şi contribuţia naţională excepţională de 46/0. La preţul cu amănuntul urmează a se adăuga contribuţia naţională de 40/0, care va fi plătită de consumator. ART. IX. — Pentru furniturile necesare armatei, preţul de fabrică al săpunului cu bază de arizi naftenici şi acizi graşi, astfel cum este sabilit în art. VII, se înţelege pentru mărfurile" livrate loco—staţia de încărcare cea mai apropiată de întreprinderea producătoare. In aceste preţuri este cuprinsă şi taxa de înregistrare. ART. X. — Se repartizează fabricilor şi atelierelor producătoare de săpun, cantitatea de 420.000 kilograme ulei, solidificat deglicerinat , din disponibilul existent la data publicării prezentei deciziuni în Monitorul Oficial la fabricile de deglicerinat uleiul solidificat neutru precum și din producția de ulei solidificat neutru probabilă până la 31 Septembrie 1941 a fabricilor de uleiuri vegetale. inicial Ancheta asupra nevoilor întreprinderilor industriale Direcţiunea desvoltării producţiei industriale aduce la cunoştinţă Întreprinderilor industriale că ancheta asupra nevoilor actuale făcută de principalele 1000 de fabrici a fost ordonată de d. ministru al economiei naţionale în scopul cunoaşterii nevoilor reale a fiecărei grupe de producţie. Ea este făcută în interesul bunului mers al industriei. Lucrările se vor încheia în primele zile de Septembrie a. c. şi se vor completa cu informaţiile culese, conform aceleaşi dispoziţii de la grupurile Industriale ale Ligei pentru desvoltarea economiei naționale şi de la U. G. I. R. Fiecare răspuns este citit cu atenție pentru a se cunoaşte situația oricărei ramuri de producție şi a se lua măsurile corespunzătoare, întreprinderile care nu au depus încă formularele primite, le vor depune până la 31 August a. c. Informatiuni și formulare la camera 41, M. I. N. (Ministers* - " -"miei nationale.] Asigurarea cosarului de peşte Măsurile luate de subsecretariatul aprovizionării Subsecretariatul de stat al aprovizionării a dat o decizie ministerială prin care se hotărăşte că începând de la 1 Septembrie 1941 se destină conservării prin sărare, afumare sau orice alt mijloc de conservare, 70 la sută din producţia de peşte zilnică a pescăriilor Statului, din următoarele specii: babuşcă, plătică, cârjancă, albitură, somn, ştiucă, rizoare, chefal, morun, hamsii şi aterină. Preţurile de vânzare ale oricărei varietăţi de peşte proaspăt se vor stabili, din zece în zece zile, prin deriziunile ministerului economiei naţionale, subsecretariatul de stat al aprovizionării, in baza propunerilor făcute de direcţia pescăriilor Statului. Peştele destinat conservării se va preda întreprinderilor care fac conservarea la preţul fix stabilit ca mai sus . Pe baza preţului de cumpărare a peştelui proaspăt, Ministerul economiei naţionale, Subsecretariatul de stat al aprovizionării, va stabili preţul peştelui conservat sub orice formă. Cu începere de azi toate cantităţile de peşte conservat sau care se vor conserva, sub orice formă, se declară blocate la deţinătorii lor, cu orice titlu, urmând a fi puse în desfacere numai cu autorizaţia ministerului economiei naţionale, subsecretariatul de stat al aprovizionării. Deţinătorii cantităţilor de peşte conservat, supuse blocării instituite prin prezenta deciziune, sunt totuşi autorizaţi să se vândă Institutului Naţional al Cooperaţiei, la preţurile stabilite. I iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim Să fim vrednici de jertfa sângelui eroilor noștri, dând economiile noastre pentru desăvârşirea operei lor. Subscriind la ÎMPRUMUTUL REÎNTREGIRII dăm cel mai bun plasament economiilor noastre si ne împlinim cea mai sfântă dintre datorii. «ikitiniii calmantul cel mai eficace aline durerile si indepărteezi ladispozifiunile. Observafi cu etenfie : fiecare tablets poartă crucea »Bagety iiiiiiiiiiiiiiiiiii||iiiiii||||||iiii||||]|||||||||||||||||||| .iiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiHiiiiiiiiiiHumiiiHiiiiiiimiii Aprovizionarea Siriei este catastrofala AVIZ Se aduce la cunoslisiță că BAHICA ROBIA» NEASCA sucursala CHISEMAU își reia »«tivite* tea pe ziua de S Septembrie a. c., în vechiul local din str. Regina iVsaria iiî. 55. TELEFON 3. 47.33 wummw îîimiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii»iiiiiiHSMiiiHwmii»i iiiiiiii!!!.......... 3 sm adaos la emerit, împermiabilizează def nitiv morarul și betonul. ,,rtK.“ se gase te NUMAI la WEBER, NG, PANA TOPOL & Co. BUCUREȘTI, STR TRAIAN 108 lliimmiiiilillllliillilililHlllilillillllililliliiiiiiiilliiliiilllllllliiliimmiiiiiiiiiiiu]i;:)ii IMPORTANT pentru întreprinderi î Persoană de prestigiu, vastă experienţă economică, legături ori- 3 S unde, organizator, conducător, nemobiUzabil, expert contabil, limbi -- £ streine, caută angajament, seriei ziar C 344. £ ANKARA (EPE). — Lipsa de pâine din Siria a ajuns la un nou punct culminant. In acelaș timp calitatea plinii s’a înrăutăţit în aşa fel Incit populaţia s’a văzut silită să trimită o delegaţie la primul ministru, luind cu ea proba din pâinea care se vinde la brutării. Medicii cari au examinat pâinea au constatat că din causa amestecului cu diferiţi surogaţi pâinea a devenit absolut incomestibilă şi vătămătoare sănătăţii. Ziarul „Nahar” spune că lipsa de pâine din Siria este egală cu un atentat asupra sănătăţi poporului sirian. 11auHţi JUDECĂTORIA DE PACE CORBA- NA BRAŞOV SECŢIA C. F. Nr. 2294/1941 cf. C AI RAI din Publicaţiune de licitaţie şi condiţiunile de licitaţie In cauza de executare pornită de urmăritoarea Cassa Generală de Păstrare din Braşov contra urmăritului Roth Petru. Judecătoria ordonă: 1 Licitaţiune execuţională asupra imobilelor înscrise în cf. a comunei JTăeruş (din circumscripţia Judecătoriei Braşov) Nr. prot. cf. 3684 No. top. 855/1 fânaţ de 320 stj. ptr. in valoare de 3200 Lei cu preţul de strigare de 2400 lei, No. top. 1175 fânaţ in mărime de 442 stj. ptr. in valoare de 3000 lei cu preţul de strigare de 1250 lei No. top. 1622 fânaţ în mărime 370 stj. ptr. în valoare de 2600 lei cu preţul de strigare de 1950 lei, No. top. 2582 arabil în mărime de 575 stj. ptr. în valoare de 4000 lei cu prețul de strigare de 3000 lei, No. top. 3128 arabil în mărime de 575 stj. ptr. in valoare de 4000 lei cu prețul de strigare de 3000 lei, No. top. 3487 arabil în mărime de 525 stj. ptr. in valoare de 3600 lei cu prețul de strigare de 2700 lei, Nr. top. 3941 arabil în mărime de 645 stj. ptr. în valoare de 4000 lei cu prețul de strigare de 3000 lei, Nrul top. 4498 arabi în mărime de 483 stj. ptr. in valoare de 3000 lei cu prețul de strigare de 2250 lei, No. top. 5322/2 fănaţ In mărime de 188 stj. ptr. în valoare de 1400 lei cu preţul de strigare de 1050 lei, No. top. 5323 arabil în mărime de 700 stj. ptr. în valoare de 5000 cu preţul de strigare de 3750 lei, No. top. 6513 arabil în mărime de 725 stj. ptr. în valoare de 5000 lei cu preţul de strigare de 3750 lei, No. top. 4434 fânaţ în mărime de 610 stj. ptr. in valoare de 4000 lei, cu preţul de strigare de 3000 lei, No. top. 10540 fânaţ în mărime de 330 ptr. ptr. în valoare de 2400 lei, cu preţul de strigare de 1800 lei, No. top. 11292 arabil în mărime de 600 stj ptr. în valoare de 4000 lei, cu preţul de strigare de 3000 lei, No. top. 11399 fânaţ în mărime de 50 stj. ptr. In valoare de 300 lei, cu prețul dte strigare de 225 lei, No. top. 11400 arabil in mărime de 175 stj. ptr. în valoare de 1000 lei, cu prețul de strijgimre de 750 lei, No. top. 11511 arabil în mărime de 475 stj. ptr. în valoare de 3200 lei cu prețul de strigare de 2400 lei, No. top. 6396 arabil în mărime de 300 stj. ptr. în valoare de 2000 lei, cu prețul de iravigare de 1500 lei, No. top. 6048 futnat în mărime de 450 stj. ptr. în valoare de 3000 lei, cu prețul de strigare de 2250 lei, No. top. 7521 arabil în mărime de 675 stj. ptr. în valoare de 4000 lei, cu preţul de strigare de 3000 lei, No. top. 4607 arabil în mărime de 1275 stj. ptr. în valoare de 8000 lei, cu preţul de strigare de 8000 lei, fără considerare faţă de dreptul de uzufroat viager intabulat în favoarea lui Roth Petru senior cu Încheierea Nr. 1698/929 cf. pentru încasarea creanţei de 14.266 lei capital, accesorie. Fixează termen pentru ţinerea licitaţiunei pe ziua de 15 luna Septembrie anul 1941 ora 9, Palatul Justiţiei parter, camera nr. 12. 1. Imobilele supuse la licitaţie nu pot fi vândute cu preţ mai mic decât preţul strigării. 2. Cei cari voiesc sa liciteze sunt datori să depoziteze la delegatul judecătoresc drept garanţie 100/o din preţul de strigare în numerar, şi să semneze condiţiunile de licitaţie. Braşov 27 Iunie 1041. Judec, ss Horia Bottea al. dir. do c. I. E. Momac Pentru conformitate, (Indescifrabil) SACI DE UITA întrebuinţaţi VINDE „MISCO" tavis Victoriei 2 etaj 4 Telefon 5.34.74 Dosar Nr 16287.021, conexat cu Dosarul Nr. 19813/924. TRIBUNALUL ILFOV SECTIA NOTARIAT PUBLICATIUNE DE VANZARE EXTRAS In ziua de 1 Octombrie 1941, ora 13, se vinde prin licitaţie publică in pretoriul Trib. Ilfov Secţia Notariat, imobilul situat in Bucureşti Str. Cuza Vodă Nr. 58 fost 62 care răspunde şi In Str. Leon Vodă Nr. 26, averea de-bitorului Ion Ristici pentru despăgubirea creditoarei Olga Popascu-Gaia în calitate de succesoare a defunctului soţ Ioan Popescu-Gaia, de sumele de bani ce are de primit de la sus numitul debitor în baza actelor aflate în dosarul acestui Tribunal cu Nr. 16287/921, conexat cu dosar NC 19813 din 1924. Imobilul scos in vânzare se compune din teren în suprafață de circa 458 m. p. Pe acest teren se află o clădire veche de zid învelită cu tablă având parter și etaj. Partent are două prăvălii din care una bucătărie cu atelierul ei, două cuptoare și două camere. La etaj sunt 4 camere, 2 antreuri, bucătărie, bac un holl și o cameră mică toate cu duşumele de scânduri. In curte pe partea stângă se află o clădire de zid acoperită cu tablă, parter şi etaj. Parterul are un grajd şi o cameră şi la etaj o cameră şi pod mare. Tot în curte pe partea dreaptă care răspunde în Str. Leon Vodă Nr. 25 se află 3—4 ochiuri de magazii de scânduri și învelita cu carton. Imobilul are şi alte sarcini. Valoarea imobilului urmărit arătată şi comunicată debitorului prin petiţiile înreg. la Nr. 95385/938, si Nr. 115271/938, este de lei 700.000, iar licitaţia va începe dela suma de lei 472.500, adică mai puţin de 10o/0 din preţul de lei 525.000, preţ dela oara a început licitaţia la termenul de 28 Ianuarie 1930, menţionându - se că te conformitate cu noua lege a executărilor »Uite din 5 August 1938, vânzare rea se va putea face şi sub acest preţ întrucât la celelalte termene deşi s'a«i făcut scăderile legale de 25% şi 10 la sută vânzara s’a amânat din lipsă de concurenţi. Sunt somaţi toţi aceia care s? pr*. tinde vre’un drept de chirie sau 3X&(ţ* dă, ipotecă sau privilegiu ca in*j*fc tea adjudecaţiunai să arate Tribfflw» lului pretenţiunile lor sub pedeapsa de a nu li se mai ţine în seamă. Preşedinte, loan N. David Portărel, Ioan Panov Nr. 27904 din 29 August 1944. Situaţia viilor După cum am mai anunţat, viile vor da anul acesta o producţie evaluată cam la 50% din normal. Serviciul pentru protecţia plantelor anunţă că ploile reci continui care au căzut in toată ţara fiind urmate de perioade cu temperaturi ridicate au favorizat infecţiunea cumană a viţei de vie. Stropirile cu zeamă bordoleză au trebuit să fie reinoite continu din cauza ploilor. Lipsa de pe piaţa a sulfatului de cupru, a manei de lucru precum şi timpul nefavorabil pentru stropiri a făcut ca mana să se desvolte pricinuind şi în acest an pierderi simţitoare. Astfel : ' ’ * In regiunea fitosanitară Timișoara viile natratate la timp au fost, atacate puternic de mani. In jud. Timiș Torontal, Severin, Arad, Alba, Sibiu și Hunedoara, mana a pricinuit deasemeni stricăciuni. In Jud. Arad atacul de mană a fost puternic in viile rămase nestropite mai ales în plasa Siria unde au fost atacate circa 45% din suprafaţa de 300 ha. de vie. In Jud. Timiş Torontal pagubele au ajuns până la 50% mai ales in plasa Lipova. In Jud. Severin 40—80% din vii au fost atacate de mană. In jud Iaşi mana a pricinuit ravagii mai ales în viile ţărăneşti în care recolta poate fi considerată pierdută. In jud. Botoşani 600 ha. vii a suferit pierderi din cauza manei, pierderi cari pot fi cifrate la 75—80%. In jud. Tutova recolta a fost distrusă în proporţie de 40—60%. In jud. Putna 50 la sută din vii sunt atacate de mană pagubele variind între 10—50 la sută. In jud. R. Sărat mana şi didiumul au pricinuit pierderi de circa 5% din recoltă. Atacul a fost mai intens In regiuneaCoteşti Plăineşti. In jud. Vaslui, Brăila mana a pricinuit pagube mici. In jud. Gorj atacul a fost deasemenea redus. In jud. Mehedinţi atacul manei a fost puternic în deosebi în ocolul agricol Bălă- Şiţa Devesel şi Cloşani. Pagubele se cifrează la 10—15 % din recoltă. Cochilisul s’a ivit în viile din jud. Brăila pricinuind stricăciuni. Didiumul a apărut “în unele vii din regiunea fitosanitară ’ Timişoara, din jud. Alba şi Putna. Ermnoza a fost semnalată în viile din regiunea fitosanitară Timișoara, în jud. Alba, Ilfov etc. Măsuri economice iu * • Bet*i& ‘ BRITED (EPE). — conform unei dări de seamă a „Caisse d’epargne et de Retraite“ activitatea de economisire este în creştere. Excedentul plăţilor s’a ridicat în luna Iulie la 6,9 mil. franci belgieni. Intre Ianuarie şi Iulie a anului acesta plăţile au sporit dela 11,3 la 126 mii. franci belgieni. 1 A fl GUS BULETIN INTERN D. It.-colonel inginer Traian Furtunescu, secretar general al ministerului lucrărilor publice şi al comunicaţiilor, a fost desemnat ca delegat al acestui departament, pentru a face parte din corpul de control al activităţii tuturor serviciilor publice din Basarabia şi Bucovina, care se va constitui de către Preşedinţia Consiliului de Miniştri. * 1,Voelkischer Beobachter’’, organul central al mişcării naţional-socialiste a Germaniei Mari, este primul cotidian german care apare de la 1 iunie 1941 complect în Antiqua, (litere latine), înlocuind astfel caracterele gotice întrebuinţate până acum. Odată cu ridicarea Reichului, „Voelkscher Beobachter" a cunoscut un mare avânt, fiind răspândit departe peste graniţele linguistice germane, în toat naţiunile europene, care urmăresc cu interes viaţa politică şi spirituală a Germaniei Noui. Subscrierile la împrumutul Reîntregirii se pot face şi la Cassa de Depuneri Chitanţele de subscriere se primesc la garanţii pe valoarea lor nominală „Cassa de Depuneri şi Consemnaţiuni” aduce la cunoştinţa publicului interesat, că chitanţele de subscriere la împrumutul Reîntregirii se primesc pe valoare nominală, la garanţiile in efecte pentru lucrări la Stat, sau diferite cauţiuni. Pentru înlesnirea publicului, Cassa de Depuneri şi Consemnaţiuni are deschis in permanenţi un ghişeu de subscriere la împrumutul Reîntregirii, astfel că subscriitorii îşi pot constitui garanțiile direct la această Cassă. Ultimul termen pentru retragerea monetelor metalice de 1 şi 2 lei Ministerul finanţelor aduce re cunoştinţa publicului că s’a acordat un ultim termen pentru retragerea din circulaţie a monetelor metalice de 1 şi 2 Iei culoarea albă, până la data de 1 Noembrie 1941. Preschimbarea acestor monete se face la administraţiile financiare de Încasări şi plăţi şi la percepţiile fiscale. Publicul posesor al monetelor vechi de 1 şi 2 lei fabricate din cupru-nichel este invitat să ia cunoştinţă de acest termen şi să le prezinte cât mai neîntârziat la preschimbare, cunoscând că la data de 1 Noembrie 1941 încetează puterea circulatorie și liberatorie a acestor monete. Sumele şi valorile aflate în garante la autorităţi Ele trebuesc înaintate Cassei de Depuneri şi Consemnaţiuni In baza dispoziţiunilor art. 3 şi 4 din legea de organizare a Cassei de Depuneri şi Consemnaţiuni, instanţele judecătoreşti, serviciile publice şi instituţiile de utilitate publică nu pot ţine în conservarea lor sume de bani sau valori ce li s’ar încredinţa, urmând a le depune sau consemna la Cassa de Depuneri şi Consemnaţiuni. Funcţionarii publici sau ai instituţiunilor de utilitate publici care ar contraveni acestor dispoziţiuni sunt pasibili de sancţiunile legii patrimoniului public, întrucât din rapoartele primite, reese că n’au fost depuse sau consemnate toate sumele de bani şi valori cari intră in prevederile art. de mai sus se reamintesc aceste dispoziţiuni pentru a se înlătura sancţiunile prevăzute în lege.