Argus, iunie 1942 (Anul 32, nr. 8729-8753)

1942-06-01 / nr. 8729

***» ULTIME INFORMAŢII Calcularea taxei asupra cifrei de afaceri Dintr’o eroare, s'a arătat că taxa asupra cifrei de afaceri se aplică la valoare totala a facturei, adică: valoarea mărfurilor, taxele de timbru, ambalaje, etc., plus contribuţia excepţională de 4 la sută. In realitate, taxa asupra cifrei de afaceri se calculează la valoarea totală a facturei, afară de contribuţia excepţională 4 la sută. Aceasta din urmă se calculează la valoarea finală de facturare, conform legii respective. Organele fiscale vor ţine conferinţe cu reprezentanţii contribuabili Prin ordinul său circular nr. 23.359 din 18 Septembrie 1940, Ministerul de finanţe a luat iniţiativa unor conferinţe locale convocate cel puţin odată pe lună la Administraţia Financiară respectivă, conferinţe la care trebuiau să fie invitaţi reprezentanţii tuturor ramurilor şi principalelor instituţiuni ale vieţii economice de pe teritoriul fiecărei Administraţii Financiare. In aceste conferinţe urmia să se discute toateproblemele fiscale practice ivite cu ocazia aplicării dispoziţiunilor legilor (timbru, cifra de afaceri, impozitul excepţional la la sută, spectacole şi automobile) sau survenite în urma dispoziţiunilor date de Minister, precum şi orice propuneri făcute de contribuabili, conferinţele servind hi ace■ la timp şi ca un mijloc foarte bun de difuzare a ordinelor date de Minister. Sa arătat că : „Ministerul dă cea mai mare importanţă acestei noui metode de lucru în raporturile dintre fisc şi contribuabili, urmărind o elucidare a multiplelor probleme ce se ivesc cu ocazia aplicării legilor sau a diferitelor ordine circulare”. Faţă de utilitatea evidentă a acestei conferinţe şi care este egală atât pentru fisc cât şi pentru contribuabili, Ministerul de finanţe a invitat Administraţiile financiare să convoace aceste conferinţe, cel puţin odată pe lună. Administraţiile vor comunica Ministerului datele de întrunire ale comercianţilor împreună cu un raport detailat asupra fiecărei şedinţe, cu numele celor prezenţi şi cu toate problemele discutate şi care sunt de real interes. Se vor arăta in aceste rapoarte şi cazurile care nu au putut fi sol stuţionate, pentru ca Ministerul să dea dispoziţiuni în consecinţă. Aceste rapoarte se vor înainta Serviciului Impozitului Excepţional 4 la sută din Ministerul Finanţelor, care a înfiinţat o evidenţă specială a acestor rapoarte. Distribuirea slăninei şi osânzei Subsecretariatul de stat al aprovizionării comunică următoarele: In ziua de 31 Mai a. c., se va distribui osânză şi slănină populaţiei din sectoarele I Galben şi IV Verde, cu bonul A de untură de la pagina 13 din cartela nouă, câte 250 grame de persoană. Măcelarii vor depune spre justificare bonurile de la această distribuţie la Oficiul Raţionalizării Consumului, în zilele de Luni 1, Marţi 2 şi Miercuri 3 Iunie a. c. Acest comunicat va fi afişat vizibil de către toţi măcelarii care fac distribuţia. DISTRIBUIREA FAINEI PE BAZĂ DE CARTELĂ Subsecretariatul de Stat al Abrovizioftării comunică următoarele: începând din ziua de 1 iunie a. c., comercianţii de coloniale cari au primit făină integrală o vor distribui populaţiei în cantitate de 0.200 kgr. de persoană pe preţul de Iei 25 kgr. Sub nici un motiv nu se poate da o cantitate mei mică. Cantitatea se va distribui pe baza bonului No. 1 de făină, pagina 10 din cartela nouă. Comercianţii cari au priort făină vor atîşa vizibil pe vitrină ,acest lucru. Justificarea cantităţii primite #* Va face de comercianţi la Oficiul Central pentru Valorificarea Granina din R del Domrufci Vo. 1 etaj TV, imediat ce au distribuit întreaga cantitate şi cel mai târziu la 20 iunie a. p. Comercianţii vor servi pe toţi consumatorii ce prezintă bonuri, dând precădere celor ce locuesc în imediata lor apropieri Situaţia culturilor de porumb Mare parte din semănăturile de porumb făcute în primăvara aceasta au multe lipsuri din cauză că boabele n’au avut putere de străbatere. In cele mai multe cazuri germinaţia boabelor a fost bună, însă puterea de străbatere a fost slabă, colţul porumbului neputând străbate stratul de pământ mai ales în locurile unde s’a format şi scoarţă, după însămânţare. Semănăturile de porumb care au lipsit trebuiesc completate. Cârpitul porumbului trebuie făcut îndată ce se văd bine lipsurile. Pentru a nu mai avea o nouă pagubă, se va întrebuinţa numai sămânţă bună care are putere de încolţim şi străbatere. Dacă porumbul pe care plugarul îl are la dispoziţie nu este bun de sămânţă, va căuta să-şi procure de la plugarii ale căror culturi au răsărit bine. Pentru a se grăbi răsărirea porumbului, sămânţa se va pune să se umfle, ţinând-o 24 ore în apă călduţă. Pentru mai multă siguranţă se vor semăna câte 5-6 boabe în fiecare cuib. Evrei concediaţi din întreprinderi sau dublaţi Prin mai multe decizii ministeriale,următorii salariați vor fi concediaţi din întreprinderile (din Capitală), arătate mai jos: Pe data de 1 Aprilie 1942 -„Magazinul Artistic", calea Vicleriei Nr. 34, Lazar Saim, „Eug. Lăzărescu”, str. Ţepeş- Vodă Nr. 37: Moldovanul Albert’. Pe data de 30 Aprilie 1942 -„Apretura”, S. A. R., filatură, ţesătorie, str. Lânăriei Nr. 90: Kotter Artur, Isac Ernest, Rosenzbteig Moritz, Rosemberg Bernard, Şmil Iţic Herşcu( I ferşcovicî), Rosinger Eugen, Aron Leon, Krämer Avram. Pe data de 1 Mai 1942 -„Postăvăria Română", șos. Pantelimon Nr. 300: Mosovici Rudolf, Lazarovici Izidor, Winteris'd Marcu, Siegel Clara. „Samary", strada Turturele Nr. 62: Rozica Oster. „Wilmar", b-dul Bratianu Nr. 25: Tsac Segall, Herman Merovici.Ij Comerciala Română", strada A cademiei Nr. 2: Winklor Richard. „Mişt Bercovici”, calea Griviței Nr. 162: Soil Saimovici. ,,La Basarabeanu", calea Griviței Nr. 180 A: Goldenberg Sami. „Pielăria Puişor", strada 13 Septembrie Nr. 120: Avram Miscovici. „Elena Bârsan", strada Karle Cheu di Nr. 45: Jaques Silbersein, Renée Brener. „Textila De’ea Veche’', calea Călăraşilor Nr. 203: Grigore Chi şi Gnevski, Sandu Zavaresei). „Henry L. Kramer”, strada Olteni Nr. 26: Lucian UKramer, Aron L. Weissmann.„Hotel New-York”, calea Grivîţei Nr. 143: Manole Moscovici.„Nicolae Marresu ", calea Griviței Nr. 181 bis: Isac Platzman. „Mihail Luipas", calea Văcăreşti Nr. 43: Cunea Waldman, „Geromit”, S. A., b-dul Domniței Nr. 3: H. M. Gropper, Ipsula Carp A«IU! BULETIN INTERN Domnul Mareșal Ion Antonescu a semnat Decretul Lege prin care se prelungește până la 30 iunie a. «ta termenul pentru predarea de către evrei a formularului de recensământ prevăzut de Decretul Lege No. 3416. Controlul înscrierilor la lemnele de foc Sancţionarea celor cari s-au inscris cu cantităţi mai mari decât cele legale Subsecretariatul de Stat al aprovizionării aduce la cunoştinţă următoarele populaţiei din Capitală, instituţiilor, întreprinderilor şi depozitelor cari, pe baza dispoziţiunilor Deciziei ministeriale nr. 763 din 2 Mai 1942, s’au înscris, sau au făcut înscrieri în vederea aprovizionării cu lemne de foc pentru sezonul de iarnă 1942-43. 1. Cu toate că aprovizionarea Capitalei cu lemne de foc nu a depăşit în ultimii feni, cantitatea de 110.000 vag. anual, iar în anul 1941-42 s’au consumat circa 87 000 vag., totuşi pentru consumul pe anul 1942-43 s’au făcut înscrieri pentru 159.784 vagoane. Având în vedere instalaţiile de încălzire centrală, instalaţiile gazificatoare, lămpile de petrol, maşinile cu Aragaz, Pebe-Gaz, aparatele electrice, sobere cu cărbuni, etc., a căror număr s-a mărit considerabil faţă de anii trecuţi, normal ar fi fost să scadă consumul de lemne de foc li sezonul viitor la circa 70-80.000 vag., cantitate care de fapt se poate aduce în Capitală. Cantitatea exagerată solicitată în prezent de populaţia Capitalei denotă ca unele gospodării, instituţii şi întreprinderi nu au respectat prevederile deciziei ministeriale nr. 763 din 1942 şi s’au înscris cu cantităţi de lemne mult mai mari decât drepturile cuvenite; unele gospodării s au înscris atât la depozitari cât şi la întreprinderile sau instituţiile la care lucrează capul de gospodărie, iar unele instituţii sau întreprinderi au făcut înscrieri cu cantităţi peste consumul obişnuit al personalului lor. De asemenea, unele instituţii şi întreprinderi au exagerat în declaraţiile făcute nevoile lor de consum, depăşind prin aceasta cotele stabilite prin Decizia de raţionalizare a consumului de lemne, cu vădita tendinţă de a-şi creea stocuri pentru iarna 1943-44 sau a le specula. Termeni pentru repretiicarea descrierilor greşite 2. Pentru a nu se expune rigorilor legii sabotajului economic pe tot contravenienţii dispoziţiunilor decizii de raţionalizare a consumul lemnelor de foc, Subsecretariatul de Stat al aprovizionării acordă un termen de 10 zile dela data publicii prezentului comunicat în care timp toţi acei cari: — s’au înscris cu cantităţi mai mari decât cete prevăzute in decizie; — s’au înscris la mai mulţi depozitari; — sau înscris la întreprinderi sau nstituţi la care este angajat capul di gospodărie şi la in depozitar; — au obţinut permisele a se aprovizioiva direct dela producător şi s’au înscris, fie la depozitar, fie la instituţia sau întreprinderea la care este angajat; -- s’au declarat capi de gospodărie fără să aibe dreptul; — sau au comis orice altă abatere cu sau fără Ştiinţă dela prevederile Deciziei ministeriate de raţionalizare a Consumului lemnelor de foc, vor cere, depozitarilor, întreprinderilor sau instituţiilor la care s-au înscris, să rectifice cantităţile de lemne din cartelă sau din registrele de înscriere. Declaraţiile pentru rectificarea cotelor 3. Depozitarii, instituţiile, întreprinderile, etc. în a 12-a zi da la publicarea prezentului comunicat vor prezenta la Subsecretariatul de Stat al aprovizionării, str. Alexandru Litbovary nr. 27-29, o declaraţie în care vor arăta cantităţile r de lemne ce urmează a fi scăzute pe baza acestei rectificări din loialul cantităţii solicitate prin declaraţiile anterioare. 4. Se reaminteşte capilor depesportării, instituţiilor şi întreprinderilor cari s’au aprovizionat cu lemne de foc în intervalul dela 1 Marie la 5 Mai a. c. cu cantităţi ce nu au putut fi consumate până la 1 Aprilie a c., că sunt obligaţi pe baza art 9 din D. M. nr. 763 să declare aceste cantităţi până la 15 iunie a. c. la depozitul, instituţia sau comisia de pe rampă de la care a primit lemnele pentru ca să socotească în consumul anului 1942-43 şi să seanuleze imnurile corespunzătoare cantităţilor de lemne disponibile. 5. Atragem atenţia publicului că, ulterior se va face un control riguros şi înscrierilor şi cantităţilor de lemne declarate şi toţi acei cari vor fi găsiţi că au contravenit la dispoziţiunile Deciziei de raţionalizare a consumului de lemne de foc, li se vor anula bonurile din cartelă şi retrage dreptul de aprovizionare cu lemne de foc sau alţi combustibili. Toţi aceşti contravenienţi vor fi deferiţi justiţiei şi li se vor aplica sancţiunile Decretului-lege nr. 1215 din 2 Mai 1941. Reu se admite majorări de cote (). Toate cererile adresate Subsecretariatului de Stat al aprovizionării prin care se solicită majorări de cote de lemne peste cantitățile prevăzute în Decizia ministerială nr. 703 nu vor fi luate în considerație din partea oricui ar veni ete, întrucât cantitatea totală are lemne de foc ce se poate aduce în Capitală în cursul sezonului actual de aprovizionare trebuie să satisfacă proporţonal nevoile de consum ale întregei populaţii. Acei cari prin diferite mijloace îşi procură combustibil peste nevoile de consum stabilite în decizie, pe lângă, că li se vor confisca toate cantităţile aprovizionate peste drepturile legate, lucrează împotriva interesului obştesc şi sabotează opera de a satisface nevoile întregei populaţii, în special a celei lipsite de mijloace, cantitatea de lemne rezervată acestei categorii de consumatori fiind sustrasă de către acaparatori cari dispun de mijloace bănești. NU RISIPIŢI PÂINEA ! ADUNAREA GENERALĂ A SFATULUI NEGUSTORESC Pentru astăzi, ora 10 dimineaţa, comercianţii Capitalei, sunt convocaţi la adunarea generală a tunbunei Sfaturilor Negustoreşti din România. Şedinţa va avea loc în marea sală a Bursei de mărfuri, din str. Bursei 3. Vor participa fruntaşii vieţii economice precum şi delegaţii Sfaturilor Negustoreşti din provincie. Cu privire la instalarea preselor de ulei pentru a scuti de drumuri şi cheltueli zadarnice, Asociaţia generală a micilor morari din România, aduce la cunoştinţa tuturor solicitatorilor de a instala prese de ulei ţărăneşti că, pentru a putea trece în discuţia Comisiei înfiinţată in Ministerul Economiei Nationale cererea de autorizare de instalare, trebue să prezinte certificatul Ministerului Agriculturei, în care să se specifice anume ce întindere de teren s'a cultivat cu floarea soarelui în comunele ce formează regiunea, care se a servi de presa de ulei înfiinţată. Pentru a se putea obţine acest certificat, solicitatorii sunt sfătuiţi a se adresa în primul rând agronomilor regionali sau efemerilor de agricultură respective care să certifice, arătând, întinderile cultivate cu floarea soarelui. Altfel certificatul eliberat de Ministerul Agriculturii nu poate fi luat în seamă, întrucât pentru avizul Ministerului de Finanţe se cere a se depune l• actele stabilite prin decretul-lege privitor la presele de ulei, se sfătuesc solicitatorii a întocmi toate actele duble, pentru a depune unul la Ministerul Finanţelor în vederea obţinerii avizului şi unul la Ministerul Economiei Naţionale, avându-se în vedere că la ambele Ministere trebue să existe dosare privind pe solicitatori. Pentru orice alte lămuriri doritorii se vor adresa Asociaţiei generale a micilor morari, secţia preselor de ulei, str. Bursei No. 1, Bucureşti. Câta încântare pentru ochi Şiragul de perle sănătoase a dinţilor îngrijiţi în figura fragedă a copilaşului, cea mai bună dovadă a îngrijirii şi cuminţeniei mamei. Căci cea mai minuţioasă îngrijire a copilului este desăvârşită numai prin îngrijirea regulată a gurii şi dinţilor. Copilul trebue deci instruit să-şi cureţe bine dinţii dimineaţa şi seara, dacă este posibil şi după fiecare masă principală. Cu pasta de dinţi ODOL Copilul se obişnueşte cu uşurinţă şi plăcere căci pasta de dinţi Odol are un gust răcoritor. Mama are siguranţa că a făcut totul pentru ei'Trtusețea și desvoltarea dinților copilului său. SI PLEC ORI SA RAMAN ACASĂ ? Nu vrem să vă dăm nici un sfat, ci vă împărtășim o simplă formafîe, care vă poate fi de folos. Astăzi e posibil de realizat un tratament la propriul Dvs. domiciliu, cu Băi de Iod, tot atât de eficace ca o cură într’o localitate balneară. SAREA NATURALA DE IOD DE RAZNA dă oricui posibilitatea de a face o asemenea cură «casa evitând orice cheltuială de deplasare şi întreţinere într'o localitate recomandată de medici. Reumatismul, Scrofuloza, duberile de încheieturi şi de oase,bolile de piele şi cele de femei îşi găsesc freierenedicele în urma unui tratament cu re*numitele băi de Bazna. Sarea de Iod de Bazra se găsește de 'Vanii..' (■» to&'e farmaciile și dreg--., “chete originale 3 || 4 și 19_ I gr. Uiţi ARCOS bocietatea „PETROŞANI" AVIZ pentru clienţii de BRICHETE „COROANĂ“ ai Soc. „PETROŞANI” cari au mîcocs,,Coroana“ ,şi ovoide —ânaaprovizionaţi din timp cu acest entela care s’a aprovizionat înieşi care doreşte a se aproviziona înscrie la birourile Soc. „Petrop. 118, începând dela 1 iunie până reţine la dispoziţie o cantitate de re a consumat-o în medie, anual, în fiecare zi de lucru între orele a iniţialei muntelui de familie. zilele de: 1 2 3-4 5*6 8 3 18 1 12 13 15-16 17 18*19 literele: AB C D E-F G-H 1-J K-L M N O-P R S zilele de : 20 22-23 25 Iunie literele: T U-V Z-X-Y După verificarea cererii or clienţilor se va comunica data ■and comanda va fi primită şi livrată. După această dată, Societatea „Petroşani“, nu va mai primi nici o înscriere, urmând ca toată lumea să se aprovizioneze în măsura posibilităţilor. Pentru ea vechii clienţi consumat BRICHETE din sente de 1 Mai 1941, să poată fi combustibil. Fugam onor. dinioada de mai sus cu brichete și pentru iarna 1942/943, să se sani” din Calea Victoriei . In 30 Iunie a. c., spre a li se brichete egală cu aceia pe ea înainte de 1 Mai 1941. Orele de înscriere sunt 16—19 în ordinea următoare Adunarea generală a Societăţii „ NITROGEN“ Joi 28 Mai a. c., orele 12, s-a ţinut în sala de adunări a Societăţii „Mica“ Adunarea Generală Ordinară a S. A. II. „Nitrogen”, de sub direcţia generală a d-lui Inginer Ion Miclescu. Adunarea a fost prezidată de d-l Inginer I. P. Gigurtu, fost Prim Ministru al României, preşedintele Consiliului de Adiţie al Societăţii, asistat de d-nii: General G. Ştefănescu-Amza. Vice Preşedintele Consiliului Q. Dinopol, Adtor Delegat, Colonel Gheorghe Popescu, Prof. Dinu Anon, Profesor Gheorghe Gheorghiu, General I. Prodan, Colonel Emil Lupaşcu, Jean Vlasopol, Ing. Emil Prager, membri în consiliu; Ion Miclescu, directorul general al Societăţei. A fost ales Secretar al biroului d-l Al. Petrovini, avocatul societăţii „Nitrogen"; scrutători au fost desemnaţi d-nii: Caragea ca reprezentant al Statului, din partea Casei de Amortizare şi Olimpiu Ambruş, Director General al Societăţii Mica. Dl. Preşedinte I. P. Gigurtu, constatând după numărul acţiunilor depuse şi reprezentate în adunare, că adunarea îndeplineşte condiţiile legale şi statutare, declară şedinţa deschisă, intrându-se în ordinea de zi. După citirea raportului cenzorilor de către, d-l Inginer Rusu Abrudeanu, adunarea ia cunoştinţă de raportul Consiliului de Adiţie, care cuprinde o înşirare documentată a muncii desfăşurate, a producţiei şi progresele realizate în împrejurările grele ale anului 1911. O serie de tablouri şi planşe învederează pe bază de date şi cifre precise întreaga operă technică, economică, socială şi naţională înfăptuită. RAPORTUL CONSILIULUI Dujlă tm Cald şi smerit omagiu aduis înţeleptului Comincător al ’ţară, domnului Mareşal Antonescu şi Armatei, pentru vitejia şi jertfele ei in lupta de dezrobire a ţinuturilor ce ne-au fost furate mişeleşte — raportul constată greutăţile prin care a trecut întreprinderea in cursul anului 1944, cărora, in cea mai mare parte le a putut totuşi face faţă. Programul de românizare a urmat ritmul său ascendent, ajimgându-se la proporţia următoare : 94 la sută funcţionari in 1941, de la 34,5 la sută in 1936; 74 la sută lucrători calificaţi In 1941, faţă, da 33,9 la sută în 1936; necalificaţi 85,6 la sută faţă de 50 6 la sută în 1936 O dificultate în calea unei şi mai integrale românizări, a fost Hpaa de Kwitinţe pentru personalul ce trebuie adus din altă parte, neajuns care urmează să fie îndreptat de Casa Consti-itcţiilor prin credite pe termen lung, acordate întreprinderilor pentru cfIMS- t mei ii de case, Cazărmi cămine, etc. PRODUCŢIA SOCIETĂŢII „NITROGEN” Producţia multiplă şi atât de variată a Societăţii „Nitrogen", a continuat să sporească în cursul anului 1941, cu excepţia câtorva produse secundare, cu deosebire a plăcilor de faianţă, a căror cifră de producţie a fost deficitară din cauza stagnării în ţară a construcţiilor. Pentru a compensa deficitul de producţie la plăcile de faianţă şi a realiza o mai bună utilizare a cuptoarelor, s-a pus la punct în Uzinele Societăţii fabricarea farfuriilor de faianţă, a izolatorilor electrici, obiecte sanitare şi alte produse de faianţă cu deplină reuşită in fabricarea lor. Carbid. Una din principalele, producţii ale Societăţii „Nitrogen“ „Carbidul" a luat o remarcabilă desvoltare în 1941 cu toate greutăţile întâmpinate din cauza lipsei de mangal — pădurile din apropierea Uzinelor fiind trecute din 1940 in teritoriu cedat Ungariei. Producţia In 1941, ap a ridicat la 3.843.705 kgr. faţă de 696.760 kgr. în 1940. Cifra vânzărilor a trecut dela 8300 tone în 1936, la 5.050 tone în 1941. ALTE PRC-P----Fabrica a mai produs 425 398 kgr. de ciment aluminos cu scopul de încercări până la punerea în funcţiune a uzinei de alumină în construcţia. Producţia de amoniac a sporit dela 197.143 Kgr. în 1936 la 1.222 850 Kgr. în 1941. Producţia de sodă caustică a sporit deasemenea dela 1.899.294 Kgr. în 1936 la 2.719.415 Kgr. în 1941. Acid clorhidric, s'a produs 150.130 Kgr. în 1941 faţă de 64.211 Kgr. în 1939. Această producţie a fost limitată de acordul Societăţii „Nitrogen” cu Soc. „Solvay" acord denunţat în 1942. Producţia de clorat de potasiu, a sporit dela 92.650 Kgr. în 1936 la 244.475 Kgr. în 1941. Din cauza împrejurărilor cantităţile de ţipirig, clor lichid, clorură de calciu, produse în 1941, arată o uşoară scădere. Producţia de clor deşi uşor scăzută faţă de 1940 a trecut dela 1.642.000 Kgr. în 1938 la 2.473.840 Kgr. în 1941. Producţia de oxigen a sporit dela 16.539 m. c. în 1936, la 52.864 în 1941. Curentul electric. Curentul electric produs de Uzina Societăţii, arată 35.464.800 Kwo. în 1936, 43.941.700 în 1940 şi 57.048.090 în 1941. Investiţiile Societăţii pe anul 1941 au sporit astfel: 62.345.295 în 1941 faţă de 36 091.588 în 1940. BILANŢUL La preţurile plafonate impuse de împrejurările excepţionale şi în raport cu cifra mult sporită a compani** ‘lor preţurilor de cost, încasările au rămas mb nivelul normal. Bilanţul arată o cifră de afaceri de lei tai.861.4tte un beneficiu brut de GS.700.511 lei, care se reduce la un beneficiu net de lei 10.797.781 — după ce s-au făcut cuvenitele amortizări legale în valoare de lei 1.775165. PRODUSE NOUI Societatea a pus la punct pe asfit 1942 producţie de peromangan şi aluminium care va avea ca urmare o operire considerabilă a cifrei de afaceri şi a veniturilor ei. Se prevede la aceste două produse noui un spor al cifrei de afaceri de cel puţin 800.000.000 lei. LĂMURIRILE D-LUI PRESE-mvTr rvn. Lt. GimuRTll Confirmându-se desbaterile ordinei de zi, Adunarea a aprobat raportul Consiliului şi Bilanţul: repartizarea beneficiului net pe 1944, care a fost reportat pe anul viitor, a fixat jetoanele de prezenţă ale membrilor din consiliu şi ale cenzorilor activi şi supleanţi şi a reales membrii din Consiliu eşiţi la sorţi şi cenzorii. La urmă d-l Preşednte I. P. Gigurtu, a ţinut să facă câteva preciziuni îu legătură cu situaţia şi Bilanţul Societăţii. D-sa a relevat lichidarea societăţii, toate împrumuturile întreprinderii având importante contra-posturi la activ. Potrivit înţelegerii cu Societatea Naţională de Credit Industrial, în interesul bunului mers al Societăţii, s-a hotărât ca anul acesta să nu se distribue dividende, beneficiile urmând a fi reportate pe anul viitor. Menţionează faptul că Societatea a ştiut să învingă dificultăţile create de împrejurările excepţionale. Societatea lucrează în colaborare cu Statul care deţine 84.000 acţiuni. Aceste acţiuni i-au fost cedate de Societate în mod gratuit, statul având 2 delegaţi în Consiliul de Admţte şi un comisar al Guvernului. Mulţumeşte reprezentanţilor statului, în numele consiliului pentru preţioasa lor colaborare şi sprijinul cordat. Societatea a izbutit să-şi csigure continuitatea in conducere, corectând neajunsurile suferite în ''40 şi punând bazele unei nouiroducţii, care va da societăţii un auvânt foarte mare. D. I. P. Gigurtu Preşedintele Consiliului încheie cuvântarea d-sare, mulţumind în monde Consiliului şi Adunării d-lui Crinopol, Adtor delegat şi Ion Mierescu directorul General al Societăţii, pentru priceputa şi rodnica activitate desfăşurată în 1941 în interesul Societăţii, deasemenea şi funcţionarilor superiori şi inferiori, precum şi muncitorilor cari într’o armonioasă colabrare, au contribuit subunde rezultate ale anului 1941. ŞEDINŢA Cărţi italiene in iinita streini Ultima carte a Ducelui „Pario con Bruno“ in limba spanola De curând, sub auspiciile Legaţiei Regale Italiene din Buenos Aires Casa de Editură „Mazurca“ a scos de sub tipar o ediţie, în limba spaniolă, a ultimei cărţi a lui Mussolini, „Vorbesc cu Bruno". Volumul ere prefațat de Enrico Oses, directorul ziarului „Pampero" care arată tineretului argentinian înaltul exemplu de eroism al lui Bruno. Cartea a fost așteptată cu atâta nerăbdare încât, odată pusă în vânzare, era epuizat în câteva zile.