Argus, octombrie 1943 (Anul 33, nr. 9124-9149)

1943-10-01 / nr. 9124

JT Ho.3124 ULTIME INFORMAŢIUNI Mâine, 1 Octombrie, intră în vigoare Noul orar de lucru de iarnă pentru magazinele şi birourile întreprinderilor particulare din Capitală şi comunele suburban© textul complect al deciziei ministeriale cu privire la ziua de lucru fara întrerupere . M Ministerul muncii a dat urmatoarea decizie: Noi, Ministru Subsecretar de Stat la Departamentul Muncii; Având în vedere procesul verbal încheiat de către Comisia compusă din delegaţii diferitelor instituţii şi asociaţii profesionale pentru fixarea orarului de iarnă a magazinelor, atelierelor şi birourilor întreprinderilor partişi Lumineis SUDurbane, în şedinţa din 9 Sept. 1943; Având în vedere că susmenţionatul proces verbal s’a prezentat şi aprobat de către Consiliul Interministerial in şedinţa sa din 22 Sept. 1943; In virtutea art. 10 din Decretul Liege asupra regimului muncii în timp de războiu din 2 Oct. 1941., î. Magazinele care vând: manufactură, galanterie, mărunţişuri, corsete, pălarii, mercerii, bumbăcării, blănării, încâlţăminte, pielărie, curelărie,, perii, cosuri, argintărie, bijuterii, ceasornicării tablouri şi obiecte de artă, mobile, tapiţerii, decoraţiuni, sticlărie, porcelanuri, articole de menaj, articole de sport şi voiaj, umbrele, arme, librării, instrumente muzicale articole de fotografiat, articole sanitare, ortopedice şi optice, seminţeriile precum şi magazinele care deservesc fabricile de boiangerie şi spălătorie, vor fi deschise între orele 9—17, fără întrerupere, iar Sâmbătă seara se vor închide la orele 18. S. Magazinele care vând în mod special numai aparate de radio, vor fi deschis© între orele 9—18, cu obligaţia de a se acorda salariaţilor un repaus de o oră, la amiază, prin rotaţie.3. Magazinele alimentare şi anume : de coloniale, băcăniile, mezelăriile măcelăriile, magazinele de zarzavat, ouă şi păsări, brânzăriile, pescăriile, fructăriile precum şi florăriile vor fi deschise între orele 7—19, cu un repaus obligatoriu de două ore pentru salariaţi prin rotaţie, între orele 11—18, magazinele însă rămânând deschisa in tot acest interval. Măcelăriile vor putea însă deroga de la acest orariu în conformitate cu dispoziţiunile ce se vor lua de către Subsecretariatul de Stat al aprovizionării sau primăria municipiului Bucureşti, în raport cu posibilităţile de distribuire a cărnii. * * * * * * * VI 4. Brutăriile şi chioşcurile cu pâine vor fi deschise intre orele 5,39—17,30, cu un repaus obligator de două ore pentru salariaţi, prin rotaţie, intre orele 11—15, magazinele rămânând deschisa in tot acest interval de timp. 5. Magazinele care vând materiale de construcţii sau alte articole similare şi anume : var, ciment, cărămidă, articole de construcţie şi metalurgie, maşini industriale, fierăriile, vopselăriile, geamuri, sobe, piese de schimb pentru automobile, motociclete şi biciclete, articole tehnice şi electrice, vor fi deschise între orele 7—16, cu un repaus de o oră la amiază. 6. Depozitele de lemne de foc, cărbuni, de cherestea şi furaje vor fi deschise intre orele 7—16, cu obligaţia de a se acorda salariaţilor un repaus de o oră prin rotaţie, la amiază, depozitele rămânând deschise in acest interval de timp. 7. Magazinele care vând tractoare, maşini şi unelte agricole precum şi ustensile viticole vinicole şi pomicole, vor fi deschise între orele 9—17, fără întrerupere. 8. Magazinele de en gros alimentare vor fi deschise intre orele 6—14. 9 Magazinele de en gros de manufactură articole sanitare etc., vor fi deschise între orele 8—14. 10 Drogheriile şi parfumeriile vor fi deschise între orele 9—18, cu obligaţia de a se acorda salariaţilor un repaus de o oră la amiază prin rotaţie. 11. Pieţele şi halele vor fi deschise intre orele 6—16 cu obligaţia de a se acorda salariaţilor un repaus de o oră la amiază prin rotaţie. Magazinele alimentare prevăzute la punctul 3 de mai sus, indiferent dacă sunt situate în pieţe, vor urma orariul obişnuit, adică vor fi deschise între orele 7—19. 12. Atelierele de frizerie şi coafură vor lucra între orele 7—18, cu obligaţia de a se acorda un repaus de două ore la amiază prin rotaţie, salariaţilor, iar Sâmbătă seara şi în ajunul sărbătorilor legale se vor închide la orele 20. 13. Atelierile de cismărie, croitorie, lingerie, mode, blănărie, ceaprăzărie, ceasornicărie şi giuvaergie, de pictat firme, de curelărie, călcătorie şi spălătorie, tapiţerie, frângherie, toenărie, tinichigerie şi ateliere de reparat umbrele, vor fi deschise între orele 7—12 şi 14—19. Celelalte ateliere care nu intră in enumerarea de mai sus, îşi vor fixa singure orariul de lucru, cu obligaţia de a respecta durata legală de lucru de 10 ore pe zi. Atelierele care au magazine anexe, în care obişnuit se vând şi alte mărfuri decât cele confecţionate în atelierele respective, vor urma orariul magazinelor, dacă nu au intrare separată care să permită funcţionarea atelierelor în mod cu totul independent de aceea a magazinelor. 14. Colecturile și subcolecturile Loteriei de Stat vor fi deschise între orele 9- 17. In preziua tragerii loteriei, corecturile pot fi deschise până la ora 23 potrivit orariului fixat prin decizia ministerială No. 37.086 din 26 iulie 1943, acordând salariaţilor un repaus de două ore. 15. Birourile de copiat acte vor lucra între orele 7,30—18,30, cu condiţia de a se acorda salariaţilor un repaus de două ore şi jumătate la amiază, prin rotaţie, intre orele 11—16. 16. Magazinele prevăzute la punctul 1 de mai sus, din raza cartierului Obor, delimitată conform deciziunei ministerului muncii No. 181 368 din 12 Februarie 1942 publicată în Monitorul Oficial No. 36 din 1942, precum şi magazinele din strada Bazaca vor fi deschise intre orele 7—17, cu obligaţia de a se acorda salariaţilor un repaus de 2 ore, la amiază. Celelalte magazine alimentare, cu materiale de construcţie, ateliere de frizerii etc., vor avea orariul special fixat pentru fiecare categorie in parte. 17. Birourile băncilor vor avea orariul de lucru între orele 8—14. 18. — Birourile întreprinderilor industriale și Comerciale societățile de asigurare, birourile centrale ale întreprinderilor, casele de agentură și comision, de import şi export, de transport şi vămuire vor lucra dimineaţa între orele 8,30—14,30 iar după amiază, numai Marţea şi Vinerea intre orele 16,30—19. Birourile menţionate la punctul 17 şi 18 vor putea completa in caz de nevoe orariul de lucru, până la concurenţa celor 8 ore legale de lucru pe zi, cu aprobarea ministerului muncii — direcţia reglementării muncii. 19. Birourile care sunt în legătură directă cu producţia şi anume acelea care sunt în incinta fabricilor sau pe lângă ateliere, magazine, depozite etc., vor urma orariul acestora cu condiţiunea să nu se depăşească maximul de 8 ore legale pe zi. Acelea care însă au nevoe de un alt orariu vor cere aprobarea ministerului muncii — direcţia reglementării muncii. 20 In zilele de Duminică şi sărbători legale : a) Brutăriile vor fi deschise până la ora 12 amiază ; b) Măcelăriile, mezelăriile, lăptăriile, brânzăriile, pescăriile, prăvăliile de zarzavat, vânzările de ouă şi păsări, pieţele şi halele vor fi deschise numai până la orele 10 dimineaţa; c) Magazinele de coloniale (băcăniile) pot fi deschise până la orele 10 dimineaţa, cu condiţia însă de a nu întrebuinţa salariaţi ; d) Florăriile şi fructăriile vor fi deschise intre orele 8—19 cu condiţia de a se acorda salariaţilor un repaus de 2 ore prin rotaţie la amiază ; e) Atelierele de frizerie şi coafură pot fi deschise dimineaţa până la orele 12 amiază, cu condiţia insă de a nu întrebuinţa salariaţi sau ucenici iar in cazul când patronul este mobilizat sau concentrat pot funcţiona sub conducerea unui salariat desemnat de patron sau de soţia acestuia. „ . , , DECIDEM: de lucru ^desfii’d * * 1 * * * * * * VI —1- 1943 şi pânâ la noui dispoziţiunî orarul ale (magazinele)* IT* *1 ,nchelere ~ Pentru întreprinderile comercicanteà , L J® ’’I1® ,S’ r°U rile întreprinderilor particulare din capitala și comunele suburbane va fi după cum urmează: Sporirea numărului de consultaţii medicale pentru asiguraţi la dispensările din Capital ale Asigurărilor Sociale Conducerea Asigurărilor sociale dorind să vină cât mai grabnic şi mai eficace în sprijinul muncitorimei, astfel ca aceştia să nu-şi prejudicieze sănătatea şi nici ca producţia naţională să nu sufere prin lipsa muncitorilor dela lucru, a hotărît ca începând dela 1 Octombrie a. c., să se creeze noui servicii de consultaţii medicale cu orar care să fie la îndemâna muncitorilor, după ce aceştia termină lucrul. In acest scop s-a luat măsura ca deosebit de serviciile de consultaţii care sunt azi în funcţiune şi anume: de la orele 8-12,30 şi 15,30-18, să funcţioneze şi următoarele consultaţiuni cu câte un serviciu de boli venerice şi boli de piele, chirurgie, ginecologie ş genito-urinare între orele 13-15,30 şi 17,30-20. In felul acesta, dispensările No. III din str. Andrei Şaguna nr. 3; Nr. V din str. 13 Septembrie nr. 251 şi Nr. VIII din B-dul Maria Nr. 3 vor funcţiona fără întrerupere de la 8 dimineaţa până la ora 8 seara. Dispensariile Nr. I din B-dul Mihail Ghica nr. 37; Nr. II din şos. Iancaiui nr. 7; Nr. IV din str. Bucur nr. 10 şi Nr. VI din str. g-ral Lahovary nr. 5 vor funcţiona de la orele 8-13 şi de la 11-20. Dispensariile anti-tuberculoase îşi menţin deocamdată programul actual. Paralel cu această măsură, Casa naţională a asigurărilor sociale a înfiinţat şi este în curs de amenajare şi instalare un dispensar nou în str. Mihai Vodă nr. 23, care dispensar va fi pus la dispoziţia funcţionarilor particulari şi a funcţionarilor ministerului muncii. «• « »♦ » » ♦ « « »•«« municipale Aethitusa sportivă a neoneilor Directions! Atelierelor Si Garajelor Primăriei Municipiului Bucureşti Duminecă 26 Septembrie a. c." Ireiua de ..Isbânda sportului românesc" a avut loc pe terenul sportiv din Buftea o reuşită afirmare a viitoarelor speranţe ale footbalului muncitoresc. Datorită Înţelegerii şi sprijinului binevoitor al d-lui colonel I. Botez, directorul atelierelor şi garajelor Primăriei Municipiului Bucureşti, tinerii sportivi ai acestei Primării şi sub conducerea d-lui Paul Catânescu, au întâlnit coechiperil Gloriei într’un match care a plăcut publicului adunat în mare număr la tinereasca manifestare. întâlnirea s’a terminat la egalitate, (5-5), spre deplina mulţumire a ambelor echipe care au luptat cu o Insufleţire demnă de admirat şi într’un spirit de adevărată camaraderie sportivă. O deosebita contribuţie a succesul mateh-ului a adus-o tinerii Niculae Marin, Cojocaru Grigore, Anghel Laudatu şi Sandu. A arbitrat imparţial d. I. Niţu, Preşedintele clubului sportiv Gloria care a sprijinit cu râvnă afirmarea sportului muncitoresc. CONCERTUL CORALEI MUNICIPIULUI BUCUREŞTI LA ALEXANDRIA Cu aprobarea d-lui General de Corp de Armată Ion Răşcanu, Primarul General al Capitalei, la cererea d-lui Primar Constantin Bleescu, Primarul oraşului Alexandria, „Corala Municipiului Bucureşti“ a dat Sâmbătă 25 Septembrie un concert in oraşul Alexandria, cu scopul de a mări fondurile de reparare a Catedraleisus numitului oraş. Aceasta strălucită falangă corală a Municipiului, formată din 100 de persoane, a executat un program de muzică populară din compozitori români. In faţa unei numeroase asistenţe, ce umplea sala până la refuz. Ştefan Mureşanu conducătorul bine cunoscut al Coralei, a ştiut să conducă şi, să obţină nuanţe cari au stârnit vii şi îndelungate aplauze. Cuvântului de bun venit al d-lui Primar C. Bleescu şi al d-lui Prefect Al. Colfescu, le-a răspuns d. prof. If. Vulpeacu, arătând geneza Coralei Municipiului şi rolul pe care il îndeplineşte in viaţa muzicală a Capitalei. DE BONURI SUNT VALABILE AZI PAINE: Bonurile Nr. 141, 142, 145. 146, 141, 148, 149 PAINE penru 300 grame. Bonurile barate Nr. 141, 142, 145, 146, 147, 148, 149 PAINE pentru 300 grame. ZAHAR: Bonurile Nr. 2 ZAHAR pentru 600 grame de persoană. Bonurile barate Nr. 2 ZAHAR pentru 100 gr. de persoană. Bonurile Nr. 3 ZAHAR pentru 1 litr. de persoană. Bonurile barate Nr. 3 ZAHAR pentru 200 gr. de persoană. ULEI: Bonurile Nr. 3 ULEI pentru 1 litru de persoană. Bonurile barate Nr. 3 ULEI ped.: 500 ml. de persoană. UNTURA: Bonurile Nr. 3 UNTURA pentru 500 gr. de persoană. CARNE: Bonurile 150 pâine pentru 0,250 gr. d© persoană. Bonurile barate No. 150 pâine pentru 0,850 gr. de persoană, după ora 10. In atenţiunea direcţiune! Generale G. F. R Odată cu modificarea mersului de tren de la 4 Octombrie cor. suntem rovati sa arătăm directiunei generale CF R ca ar fi de dorit să se modifice plecarea drin Bucureşti a trenului accelerat Bucureşti-Galati la orele 6 dimineaţa în loc de 7,12 cat are plecarea acum. Această modificare ar veni cu ajutorul călătorilor care ar trebui si doresc sa se înapoieze în aceiaşi zi in Capitala, căci în loc sa sosească la orele 72.40 am la Galati cAud toate întreprinderile comerciale îi închid porţile pentru repauzul de prânz, ar putea sosi la orele 11 dimineaţa, în aceiaşi după amiază să se înapoieze în Bucureşti. Cererea este cu atât mai întemeiată cât din Galaţi perechea acestui accelerat porneşte dimineaţa la orele 6. Citiţi TIMPUL FAMILIEI ARGUS NOUILE RATH DE CARNE IN CAPITALĂ Subsecretariatul de Stat al Aprovizionării face cunoscut următoarele: Azi Joi 30 Septembrie 1943 se distribue care în Capitală pe baza bonului Nr. 150 PAINE, raţia fiind de 0,250 kgr. de persoană. Bonurile barate simt valabile la această distribuţie pentru 0,250 kgr. de persoană după ora 10 dimineaţa. Carnea de vacă, de porc şi de viţel este raţionalizată şi se dă pe baza bonului din cartelă. Măcelarii nu au dreptul sub nici un motiv să dea o cantitate mai mică dacât cea fixată şi nici să primească bonuri de la consumatorii cari nu cumpără carne şi nici să vândă fără bon sau pe alte bonuri. Măcelarii cari nu au primit carne pentru distribuţia de foi vor anunţa vizibil măcelăria cea mai apropiată, unde publicul trebue să se adreseze. Lipsa acestui anunţ va constitui o infracţiune care se va sancţiona. Justificarea distribuţiei se va face Vineri 1 Octombrie 1943, la Direcţia Aprovizionării cu Produse Raţionalizate. Detaşările in învăţământ se vor face inaintea numirilor de titulari „Monitorul Oficial"* din 29 crt., publică următoarea decizie: ART. I. Detaşările pentru anul şcolar 1943*1944 vor face înaintea nuntirilor de titulari, pe baza legii Nr 609 din 1942, spre a putea da profesorilor posibilitatea, să ajungă pe calea detaşării în localităţile unde au Interese. Inbiţii peştelui la CoRBstaai la CONSTANŢA, 29. In piaţa Griviţa a fost adusă cantitatea de 2500 kilograme peşte proaspăt care a fost distribuit comercianţilor spre vânzare cu următoarele preţuri: Babuşcă, 65 lei kilogramul; Ciortan, 105; Şalău mare, 161; mijlociu 137; Guvizi, 68; plătică, 80-97; Crap, 180; Ciortocrap, 140; ciortănel 75-80. Inspecţiile d-lui Vintilă Pantazopol, preşedintele Asigurărilor sociale D, Vintilă Pantazopol, preşedintele Asigurărilor Sociale, a făcut o serie de inspecţii şi la instituţiile asigurărilor şi întreprinderile din Bucovina, Informaţii înscrierile la Şcoala Superioară de Studii Cooperatiste continuă până la data de 15 Octombrie a. c., iar examenul de admitere se va ţine in zilele de 25-31 Octombrie 1943. La liceul sanitar „Principele Mircea“ din Bucureşti — str. Paleologu — mai sunt locuri libere în cl. V-a. Informaţiuni la Cancelaria liceului. Casa Clerului Ortodox Român, Str. Maria Rosetti 63, Bucureşti, caută spre imediată angajare, un ajutor contabil şi 2 funcţionari la contabilitate, cu studii comerciale şi nemobilizabili. Ofertele personal la sedul Casei, între orele 9—13. Societatea Naţională, de Cruce Roşie a României, roagă călduros şi insistent pe doamnele şi domnioarele, absolvente a cel puţin 4 d. secundare, să-şi dea concursul lor pentru alinarea suferinţelor bravilor noştri ostaşi răniţi pe front, înscriindu-se la şcoala de Infirmiere Voluntare, care funcţionează la Spitalul Militar Regina Elisabeta din Bucureşti. înscrierile se primesc până la data de 10 Octombrie 1943, la sediul societăţii din Str. Biserica Amzei Nr. 29, între orele 9—13 a. m. In conformitate cu dispoziţiunile art. 72 şi 73 din legea privitoare la organizarea învăţământului superior, se declară vacante, pentru ocuparea prin concurs, a următoarelor posturi de asistenţi: Un post de asistent pe lângă catedra de proecte de arhitectură generală aplicată, al cărui titular este d. prof. C. Jotzu. Un post de asistent pe lângă catedra de proiecte de arhitectură generală aplicată, al cărui titular este d. profesor N. Nenciulescu. Un post de asistent, pe lângă catedra de proiecte de arhitectură generală aplicată. Un post de asistent pe lângă catedra de technologia materialelor, cu laborator. Cererile de înscriere la catedră la concurs, se vor adresa Decanatului Facultăţii de Arhitectură din Bucureşti, in termen de cel mult 20 zile de la data apariţiei prezentei publicaţii, fiind însoţite de acte prevăzute in Codul Funcţionarilor Publici. Condiţiunile de inseriere şi normele după care va decurge concursul, sunt prevăzute la art. 72 şi 73 al legii. Deschiderea cursurilor la şcoala de ccenici electricieni din Str Oburatul 11, va avea loc în ziua de 1 Get. a. c. ora 17,30 Domnii patroni sunt rugaţi a lua parte. Elevii vor fi prezenţi la ora 17, înscrierile se mai primesc până la această dată. Aoremia Română va ţine şedinţă publică Vineri, 1 Octomvrie a. c., la ora 15:31 D. C. Burleanu, membru corespondent, va face o comunicare intitulată „Problema electrificării in România". nwii SE ÎNCĂLZEȘTE * CU MARE RANDAMENT MALAXOARE-CAZANE mTOPIT ASFALT CUPTOAREj ETUVE DEPARAZITARE YowiiUoake1 '^lAjcâtortAi INCM.3'1 ROi PE ORa i( UN PRODUS MANOTECHMICAld A k\ Şedinţele înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a celorlalte instanţe judecătoreşti „Monitorul Oficial“ din 29 crt., publică următoarea decizie: ART. 1 — De la 15 Octombrie 1943 până la noi catapoziţiuni, şedinţele înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie vor începe la ora 9 şi se vor termina la ora 13. ART II. — De la aceeaşi dată, şedinţele tuturor celorlalte instanţe judecătoreşti din întreaga ţară, vor începe la ora 8.39 şi se vor termina la ora 18.30. ART III. — Completele ce judecă pe bază de legi speciale, vor putea ţine şedinţe la înalta Curte de Casaţie şi Justiţie după amiază dela ora 14,30 până la ora oficială a camuflajului, iar toate celelalte complete speciale dela toate instanţele judecătoreşti din ţară, ora la ora 15 până la ora oficială a camuflajului. ART. IV. — Orele de lucru pentru grefele tuturor instanţelor judecătoreşti, vor fi dela 8—14. Reprezen*se4 &encrsl: kurtw.mansesius, bucureşti, STR. ACADEMIEI 4 Cetăţenii invitaţi să cureţe trotuarele de frunze Păstrarea curăţeniei este o chestiune de elementar bun simţ şi ea nu trebue respectată numai în casă, vi curţi, ci şi pe străzi ,in grădini publice, Stuaruri, etc Pentru curăţenia străzilor, administraţia comunală face eforturi mari, mai ales acum, când mâna de lucru se găseşte cu mare greutate şi cu mari sacrificii materiale. Curăţenia unui oraş este cartea sa de vizită, este mândria nu numai a autorităţii, dar şi a cetăţenilor ce-i locuesc. Se cuvine, deci, ca şi cetăţenii să sprijin® eforturile comunale, păstrând cel puţin curăţenia ce se face de echipele salubrităţii. Copacii au format în toate timpurile podoaba unui oraş şi nu numai de o importanţă de ordin estetic, ei sunt socotiţi, şi cu drept cuvânt, plămânii oraşelor. A sosit însă anotimpul când copacii încep a se desfrunzi şi dacă nu timpul verii le-am simţit binefaceri® ei nu pot fi socotiţi, acum, o povară, pentru frunzele ce le împrăştie, Îngălbenite, pe străzi. De aceea, primăria Capitalei face un călduros apel la cetăţenii săi, rugându-i să-i sprijine acţiunea de curăţenie, adunând frunzele ce cad în dreptul caselor lor, în grămezi, pe care echipele UCB-ului să le ridice mai uşor şi mai repede. Frunzele se întrebuinţează de direcţia grădinilor la serile de flori şi plante. La 15 octombrie se ţine examenul de admitere la şcoala nornala de educaţie fizică In secţia normală de pe lângă şcoala superioară de educaţie fizică, se primesc, prin concurs un număr de minimum 60 înv. studenţi anual. Condiţiile de înscriere la concurs ce se cer candidaţilor sunt: a) să aibă diploma de capacitate a şc. normale cn opt clase; b) să aibă cel puţin 8 ani de funcţionare un învăţământ şi vârsta fie cel mult 30 ani; c) să fie perfect sănătos şi să aibă aptitudini pentru educaţia fizică; d) să fie recomandat de insp. şcolar al jud. în care sunt titulari; înscrierile se fac până la 4 octombrie 1943, la ministerul culturii naţionale şi al cultelor, Dir. înv. primar, normal şi seminarial prin insp.se judeţene. Cererile de înscriere vor fi însoţite de următoarele acte : a) Extrasul de naştere: b) Certificatul de cetăţenie: c) Certificatul de naţionalitate; d) Certificatul de origină etnică; e) Certificatul după cazierul judiciar ; f) Diploma de capacitate a şcaalei normale; g) Acte din care să se vadă situaţia militară. După verificarea actelor, inspectoratele şcolare judeţene înaintează cererile Ministerului, Direcţia înv. primar, normal şi seminarial, care alcătueşte tabloul candidaţilor şi-l înaintează impresună cu cererile şi actele şcoalei superioare de educaţie fizică EXAMENUL DE ADMITERE SE ŢINE LA 15 OCTOMVRIE Cursurile încep la 1 Noemvrie şi durează până la 25 August 1944, iar la data de 1 Septemvrie, învăţătorii absolvenţi ai acestor cursuri vor fi prezenţi la posturile lor. învăţătorii studenţi ai acestei şcoli vor avea acelaş regim ca şi studenţii şcoalei superioare de educaţie fizică, şi vor primi pe toată durata cursurilor salariul Întreg dela catedră. Comisia de examinare pentru conducătorii de automobile „Monitorul Oficial" din 29 crt., publică urmatoarea decizie : ART. I. — Comisiunile de examinare prevăzute la art. 19 şi 20 din decretullege pentru organizarea şi funcţionarea şcoalelor de Stat şi particulare pentru formarea conducătorilor de automobile, sunt constituite pentru sesiunea Octomvrie 1943 după cum urmează : la Prefectura Poliţiei Capitalei Maior Neagu Dumitru, Bat Instr. Rep. Auto, membru titular şi căpitan Cioarbă T., peg. Centr. de Instr. M. M., membru supleant, delegaţi ai Direcţiunii Superioare a Motoroeca.al sării. Ing. I. Vasilache din Bucureşti, str. Viitor Nr. 48, membru titular şi ing. B. Ionescu-Siseşti, Sc. tech, ind. Braşov, membru supleant, delegaţi ai Ministerului Culturii Naţionale. Spiridon Vârnav din Bucureşti str. Bitalia Nr. 16, membru titular şi Constantin Drăguţescu din Bucureşti, str. Jules Michelet Nr. 19, membru supleant, delegaţi al Automobil - Clubului Regal Român. Pavel Grecu, şef de serviciu, şeful Cazierului central al automobilelor din Ministerul Afacerilor Interne. RRTEREI TITLULUI DE COSMETICIAN „Monitorul Oficial“, din 23 crt, publică următoarea decizie? ARI I. — Se fixează ziua da & Noemrie 1643 pentru începerea examenului de capacitate pentru obţinerea fcifc’.nlui de cosmetician, care se ţine în Bncireca. ART. il. — Pentru admiterea la examen, candidaţii vor trebui să îndeplinească următoarele: a) Condiția ni prevăzute de art. 6 din regulamentul legii pentru practica de cosmetician şi anume: să fie cetăţean român; să fie major; să aibe cel puţin 4 clase primare; bărbaţii să fi satisfăcut legea recrutării; să nu fi suferit vreo condamnare judecătorească cu caracter infomant; ea nu fie atins de vreo boală contagioasă sau Alta tefecţiane c&re*l Ucq i&igroprin acestei profesiifti; să prezinte certificatul de moralitate; să cunoască limba română în acris şi vorbi; b) Să fie altan Dovada condţiunilor dela punctele 1—7 g© face prin certificate originale sau copii autentice. Pentru punctul 6 se iau în consideraţie numai certificatele eliberate de medicii oficiali Comisia de examinare are dreptul «5 verifice starea vânătă t hiandistului Cererile ce înscriere însoțite de actele prevăzute de punctele a și b, precum și taxa de lei 2.001, prevăzută de art. IH al aceluiași regulament, se vor depun© la minister în decurg de 16 zile dela publicarea în „Monitorul Oficial“ a prezentei decietari* •- ---- 65 avioane şi 100 oameni au pierdut anglo-americani din ultimul atac aerian asupra teritoriului Reichului BERLIN 29 (Rador). Pierderea a 65 de avioane suferită în cursul zilei de 27 Septembrie şi în timpul nopţei spre 28 Septembrie de către forţele aeriene anglo-americane în vest şi deasupra teritoriului Reichului echivalează cu pierderea a peste 500 de oameni făcând parte din personalul navigant. Numai puţin taviaturi inamici s-au putut salva cu paraşutele din avioanele nimicite complet în cea mai mare parte. UN NOU ATENTAT LA PARIS VICTIMA ESTE D. RITTER, COMISARUL PLENIPOTENŢIAR AL GAULEITERULUI SAUCREL PARIS, 29 (Rador). — Corespondentei Agenţiei DNR retransmite aparătoarele comunicate de câtre Biiroul Internaţional de Informaţii: Ziarele franceze anunţi că comisarul plenipotenţiar al gaurei terniui Sauchel in Franţa pentru mobilizarea mânei de lucru, Ritter, a căzut victimă a unui atentat. Ziarele sunt unanime în a constata că, Ritter, care fusese numit în acest post în Mai 1942 a dat dovadă de un mar® tact psihologic, ceea ce ii dăduse putinţa să favorizeze şi să intensifice în mod considerabil buna stare de înţelegerdintre cele două ţări. Ziarul Oeuvre, spre pildă, scrie r* Ritter în timpul scurtului timp ce a stat in Franţa a luat parte un mc eficace la opera de apropiere france, germană. El era un soldat al Europei noui şi in această calitate dușmanii au căutat să-l înlăture. verificaţi camuflajul