Arhitectura, 1955 (Anul 3, nr. 1-12)

1955-01-01 / nr. 1

ARHITECTURA RPR ORGAN AL UNIUNII ARHITECŢILOR DIN R.P.R ŞI AL COMITETULUI DE STAT PENTRU ARHITECTURĂ ŞI CONSTRUCŢII AL CONSILIULUI DE MINIŞTRI La a 7-a aniversare a Republicii Populare Romíne Au trecut şapte ani de la doborîrea monarhiei şi instaurarea Republicii Populare Romíne, eveniment de uriaşă importanţă în istoria poporului român. Prin înlăturarea monarhiei a fost dărîmată, în ţara noastră, una dintre cele mai puternice citadele reacţionare, piedică în calea dezvoltării ţării noastre, centru de atracţie al forţelor reacţionare dinăuntrul şi dinafara ţării. Preluarea întregii puteri politice de către clasa muncitoare în alianţă cu ţărănimea muncitoare şi trecerea la construirea socialismului au deschis un nelimitat cîmp de activitate creatoare tuturor oamenilor muncii din ţara noastră. Succese importante au fost obţinute în ultimii şapte ani în toate domeniile de activitate: s-a dezvoltat în ritm rapid, reorganizată pe baze socialiste, industria; s-a trecut la transformarea socialistă a agriculturii; creşte necontenit nivelul de trai al oamenilor muncii; se desfăşoară din plin revoluţia culturală. Ţara întreagă se transformă structural. Dintr-o ţară înapoiată, jefuită şi ţinută în întuneric de burghezia şi moşierimea romînă în cîrdăşie cu imperialiştii străini, Romînia a devenit o ţară liberă şi independentă şi obţine mereu noi succese pe drumul construirii socialismului, bucurîndu-se de ajutorul frăţesc şi dezinteresat al Uniunii Sovietice. Analizînd rezultatele obţinute în ultimii ani în diversele sectoare ale economiei naţionale, Plenara lărgită a C.C. al P.M.R. din 19 — 20 august 1953 a constatat rămînerea în urmă a agriculturii în raport cu dezvoltarea industriei grele. De aceea în faza actuală a construcţiei socialismului în ţara noastră — odată cu dezvoltarea industriei grele şi cu creşterea rapidă a industriei uşoare şi alimentare, producătoare de bunuri de larg consum — ridicarea agriculturii este veriga hotărîtoare pentru dezvoltarea şi întărirea întregii economii naţionale şi creşterea nivelului de trai al poporului muncitor. Proiectul de Directive ale celui de al II-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român cu privire la dezvoltarea agriculturii în următorii 2—3 ani, ale cărui prevederi au început să fie traduse în viaţă prin efortul susţinut al oamenilor muncii, cuprinde un vast ansamblu de măsuri economice, organizatorice şi tehnice menit să realizeze un puternic avînt în ridicarea producţiei agricole, dezvoltarea schimbului de mărfuri dintre oraş şi sat, întărirea continuă a alianţei între clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare. Un amplu program este prevăzut de proiectul de Directive pentru a ridica producţia agricolă la nivelul mereu în creştere al cerinţelor de aprovizionare a populaţiei muncitoare cu produse vegetale şi animale şi a industriei uşoare şi alimentare cu materii prime agricole. In acest scop trebuie să se obţină în următorii 2-3 ani sporirea producţiei la hectar, la toate culturile, în special la grîu, porumb, cartofi, sfeclă de zahăr, bumbac, floarea soarelui, mărirea numărului de animale şi a productivităţii lor, valorificarea raţională a terenurilor slab cultivate şi necultivate. Sarcini de mare importanţă revin sectorului de construcţii. Pentru a se asigura buna funcţionare a staţiunilor de maşini şi tractoare trebuie construite şi date în exploatare în cursul anului 1955: 24 ateliere noi şi complete, 20 ateliere tip S.M.T., remize pentru 2200 tractoare, 1000 com 1 1955