Evangelischen obergymnasiums, Bistritz, 1938

— 2 — Anul şcolar 1938/39 s’a deschis în ziua de 15 Septemvrie ora 8 dim. printr’o serbare în sala festivă a Liceului nostru. Directorul salută profesorii şi elevii arătând datoriile şi obligaţiile fiecăruia, care le va aduce noul an şcolar. Şirul inspecţiunilor l’a început în ziua de 15 Noemvrie dl. inspector şcolar Olimpiu Ghiţia. A urmat controlul de lecţii al Directorului şi inspectorului local de protopop Dr. Karl Molitoris precum şi în 22 Mai inspecţia administrativă al Secretariatului prin dl. inspector O. Ghiţia. Printr’un serviciu divin şi o serbare şcolară s’a comemorat în ziua de 1 Decemvrie unirea Ardealului cu vechiul Regat. La reprezentaţie şcolară ţinută în ziua de 21 Ianuarie s'a remarcat mai ales fanfara elevilor. Vacanţa de Crăciun a durat din 22 Decemvrie 1938 până în 8 Ianuarie 1939. In 24 Ianuarie am sărbătorit unirea Principatelor în sala festivă al Liceului nostru. In 27 Februarie a avut loc serbarea noui Constituţie. In ziua de 14 Martie cu ocazia înmormântării I. P. S. patriarhului Dr. Miron Cristea s-a ţinut o ceremonie funebră. In cuvântarea rostită directorul a arătat meritele pentru naţiunea şi Stat al defunctului, care a fost elev şi al liceului nostru. Alte serbări: 1 Mai ziua muncii. 9 Mai a 100 aniversarea de la naşterea M. S. Regelui Carol I. 10 Mai serbare naţională. 11 Mai comemorarea lui Ştefan L. Roth. 12 Mai mai alui. 18 Mai ziua eroilor. 8 Iunie ziua tinerimii. La începutul trim. 3 bunul mers al învăţământului la liceul nostru a fost deranjat prin faptul că au fost concentraţi 7 profesori. Suplinirile au fost în cea mai mare parte făcute prin profesorii Liceului nostru, numai la sfârşitul lui Aprilie s-a întrebuinţat şi ajutor din afară de şcoală. Examenele de sfârşit de an s-au ţinut între 9 şi 19 Iunie. Examenul de admitere în clasa I-a a avut loc în ziua de 21 Iunie iar acea în cl. V-a de liceu în ziua de 23 Iunie. Anul şcolar 1938/39 a fost încheiat în ziua de 24 Iunie printr’o serbare ţinută în biserica parohială luterană. I