Buletinul Muncii, 1934 (Anul 14, nr. 1-12)

1934-01-01 / nr. 1-3

BULETINUL MUNCII ŞI ASIGURĂRILOR SOCIALE este continuarea Monitorului Asigurărilor Muncitoreşti, organul oficial al Casei Centrale a Asigurărilor Sociale, care a apărut din 1912—sub conducerea d-lui Virgil N. Madgearu — până în 1920, când a luat fiinţă Ministerul Muncii şi Ocrotirilor Sociale. Prin legea din 1920, pentru înfiinţarea şi organizarea acestui Minister, Casa Centrală a Asigurărilor Sociale, care funcţiona ca instituţie aparte în baza legii Neniţescu din 1912, a fost încorporată ca o direcţie în noul departament ; de atunci, organul oficial al Ministerului a devenit Buletinul Muncii, care a apărut de la 1920 până la începutul anului 1930, sub conducerea d-lui Em. Bucuţa, fie sub titlul de Buletinul Muncii şi Ocrotirilor Sociale, fie sub acela de Buletinul Muncii, Cooperaţiei şi Asigurărilor Sociale, după schimbările pe care însăşi titulatura Ministerului le-a înregistrat în acest timp. Din 1930, după contopirea Ministerului Muncii cu Ministerul Sănătăţii, pentru a se putea da o mai mare desvoltare fiecăreia din cele două părţi ale Buletinului (munca şi asigurările sociale — cooperaţia trecând la Ministerul Agriculturii), s’a hotărît să se tipărească un organ special pentru asigurările sociale, care a şi apărut în câteva numere. împrejurări de ordin material au împiedicat însă publicarea mai departe a două organe, astfel încât Buletinul Muncii — care în 1930 a apărut numai o singură dată și atunci numai cu partea relativă la muncă, iar în 1931 n’a apărut de loc, din lipsă de fonduri — a reapărut dela începutul anului 1932, sub titlul : Buletinul Muncii și Asigurărilor Sociale. In forma aceasta, Buletinul — conform art. 87 din legea pentru unificarea asigurărilor sociale din 8 Aprilie 1933 — este organul oficial al Ministerului Muncii pentru cele două mari probleme care cad în competenţa sa : munca şi asigurările sociale Buletinul apare sub conducerea d-lui D. Constantinescu şi are 3 părţi : Partea I— Munca — consacrată chestiilor relative la organizarea şi ocrotirea muncii ,i muncitorilor, contractelor şi conflictelor de muncă, jurisdicţiei profesionale etc.; Partea 11—Asigurări Sociale — consacrată problemei asigurărilor sociale ; Suplimentul — în care se publică numele organizaţiilor cu caracter profesional sau de mutualitate liberă, care au obţinut recunoaşterea calităţii de persoană juridică, numele conducătorilor, extrase din statute, avizele Ministerului şi diverse alte informaţii. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA : CALEA GRIVIŢEI, 64 — BUCUREŞTI unde se fac şi abonamentele (200 lei pe an) Tel. 33420