Buletinul Oficial, 1971, Partea 1 (Anul 7, nr. 1-170)

1971-06-10 / nr. 73

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 73 433 datară a Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, pe baza convenției încheiate. Art. 7. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară poate primi mandat de la celelalte bănci și poate la rîndul ei să dea mandat acestora pentru efectuarea de operațiuni bancare. Art. 8. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară poate deschide conturi persoanelor juridice, altele decit organizațiile socialiste, precum și persoanelor fizice. Art. 9. — In îndeplinirea atribuțiilor sale, Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară are dreptul : a) să ceară de la ministere, celelalte organe centrale, precum și de la organizațiile socialiste care au cont la această bancă, planul economic și financiar, bilanțul, dările de seamă și orice alte date și documente necesare îndeplinirii atribuțiilor sale ; b) să recupereze creditele nerambursate la termenul stabilit, pe seama mijloacelor bănești din conturile beneficiarilor de credite ; c) să recupereze creditele înainte de termen, atunci cînd se constată existența de credite negarantate, credite utilizate în alte scopuri decît acelea pentru care au fost acordate, păstrarea în condiții necorespunzătoare a valorilor materiale reprezentînd garanția creditelor, sau sustragerea de la controlul bancar ; d) să suspende parțial sau total sau să sisteze creditarea organizațiilor socialiste, în cazurile și condițiile stabilite, potrivit legii, de consiliul de administrație al băncii ; e) să recupereze din conturile organizațiilor de construcții-montaj, prestări de servicii și proiectare, precum și de la beneficiarii de investiții pentru lucrările în regie, sumele constatate ca fiind plătite în plus la investiții ; f) să întrerupă creditarea sau finanțarea pentru șantierele la care se constată lipsuri în gospodărirea mijloacelor materiale și bănești, executarea de lucrări necorespunzătoare și încălcarea disciplinei financiare ; g) să ia orice alte măsuri prevăzute de lege cu privire la organizațiile socialiste care nu își îndeplinesc angajamentele către bancă sau se abat de la disciplina financiară, de credite, de decontări și de casă. CAPITOLUL III Organizare și funcționare Art. 10. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară este condusă de Consiliul de administrație al băncii, organ deliberativ, care hotărăște în problemele generale privind activitatea sa. Art. 11. — Consiliul de Administrație al băncii este format din : a) președintele, prim-vicepreședintele și vicepreședinții Băncii pentru Agricultură și Industrie Alimentară ; b) directori ai unor direcții din centrala băncii și conducători ai unor unități teritoriale, precum și specialiști cu experiență îndelungată și înaltă calificare din cadrul aparatului băncii sau din afara acestuia ; c) reprezentanți ai conducerii unor ministere și ai altor organe centrale ; d) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generală a Sindicatelor din România. Componența consiliului de administrație se aprobă de Consiliul de Miniștri, la propunerea președintelui Băncii pentru Agricultură și Industrie Alimentară. în lipsa președintelui, atribuțiile acestuia se îndeplinesc de către prim-vicepreședintele Băncii pentru Agricultură și Industrie Alimentară. Art. 12. — La ședințele consiliului de administrație pot fi invitați delegați ai unor organe și organizații de stat ori obștești interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii, precum și specialiști din cadrul Băncii pentru Agricultură și Industrie Alimentară sau din afara acesteia. Art. 13. — Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi și ia hotărîri cu majoritatea membrilor ce-l compun în caz de divergență între președinte și majoritatea membrilor consiliului de administrație, problema asupra căreia nu s-a realizat un acord este supusă vicepreședintelui Consiliului de Miniștri care coordonează activitatea băncii ; dacă una dintre părți nu este de acord cu soluția dată, problema va fi supusă Biroului Permanent al Consiliului de Miniștri, pentru a hotărî. Art. 14. — Ședințele consiliului de administrație au loc cel puțin o dată pe trimestru și se convoacă, în timp util, de președintele băncii. Consiliul poate fi convocat și la cererea a cel puțin o treime din numărul membrilor săi. Art. 15. — Consiliul de administrație al băncii în întregul său și fiecare membru în parte răspund în fața Consiliului de Miniștri pentru întreaga activitate a băncii ; fiecare membru al consiliului răspunde în fața consiliului de administrație și a președintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi sunt încredințate. Art. 16. — între ședințele consiliului, președintele împreună cu prim-vicepreședintele și vicepreședinții dezbat și rezolvă probleme curente ale activității băncii și stabilesc măsurile necesare pentru îndeplinirea operativă a hotărîrilor consiliului. Art. 17. — Președintele băncii informează consiliul de administrație al băncii asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre ședințe. Art. 18. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară are în conducerea sa un președinte, un prim-vicepreședinte și doi vicepreședinți. Președintele Băncii pentru Viicultură și Industrie Alimentară se numește prin decret. 3