Buletinul Oficial, martie-decembrie 1971, Partea 2 (Anul 7, nr. 1-13)

1971-03-18 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a V-a. Nr. 1 Miercuri 17 martie 1971, la orele 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naționale, lucrările celei de-a VI-a sesiuni a actualei legislaturi a Marii Adunări Naționale. Deputații și invitații întimpină cu puternice și îndelungi aplauze pe conducătorii partidului și statului. In loja din dreapta iau loc tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Ianoș Fazekaș, Petre Lupu, Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Vasile Vilcu. In loja din stingă se află membrii Consiliului de Stat. Ședința este deschisă de către tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii Ilie Murgulescu și Gheorghe Necula, vicepreședinți, și Iuliu Fejeș și Gheorghe Năstase, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul președinte al Marii Adunări Naționale, Ștefan Voitec . Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați, în sala de ședințe aflîndu-se 448 deputați din numărul total de 465, declar deschise lucrările sesiunii a VI-a a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naționale. Tovarășe și tovarăși deputați. Biroul Marii Adunări Naționale propune următorul proiect de ordine de zi a sesiunii :. Verificarea legalității alegerii de deputați în Circumscripția electorală nr. 1 Rîmnicu Vîlcea, județul Vîlcea, și în Circumscripția electorală nr. 5 Timișoara Nord-Vest, județul Timiș ; 2. Proiectul de lege cu privire la activitatea de comerț exterior, de cooperare economică și tehnicoștiințifică a Republicii Socialiste România; 3. Proiectul de lege privind perfecționarea pregătirii profesionale a lucrătorilor din unitățile socialiste ; 4. Proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei Naționale de Demografie ; 5. Proiectul de lege privind extrădarea ; 6. Proiectul de lege cu privire la actele de identitate ale cetățenilor români precum și la procedura schimbării domiciliului și a reședinței ; 7. Eliberarea din funcția de membru al Consiliului de Stat a tovarășului Ion Cosma, care a fost numit ministru, și completarea locului devenit asiei vacant. Sînt observații la proiectul Ordinii de zi a sesiunii ? Întrucît nu sînt observații, pun la vot proiectul Ordinii de zi a sesiunii. Trecîndu-se la vot, Marea Adunare Națională aprobă, în unanimitate, Ordinea de zi a sesiunii. ★ * ' • " ' La punctul 1 al Ordinii de zi — Verificarea legalității alegerii de deputați în Circumscripția electorală nr. 1 Rîmnicu Vîlcea, județul Vîlcea, și în Circumscripția electorală nr. 5 Timișoara Nord-Vest, județul Timiș — are cuvîntul tovarășul Tudor Drăganu, președintele Comisiei de validare, pentru a prezenta raportul acestei comisii. Tovarășul Tudor Drăganu, președintele Comisiei de validare . Tovarășe și tovarăși deputați, în temeiul art. 11 din Regulamentul de funcționare a Marii Adunări Naționale, Comisia de validare a examinat documentele pe baza cărora, în urma alegerii ce a avut loc la 17 ianuarie 1971 în Circumscripția electorală nr. 1 Rîmnicu Vîlcea din județul Vîlcea, a fost declarat ales deputat în Marea Adunare Națională tovarășa Lucia Lozanu, candidat propus de Frontul Unității Socialiste. De asemenea, Comisia de validare a examinat documentele pe baza cărora, în urma alegerii care a avut loc în ziua de 24 ianuarie 1971 în Circumscripția electorală nr. 5 Timișoara Nord-Vest din județul Timiș, a fost declarat ales deputat în Marea Adunare Națională tovarășul Ioniță Bagiu, candidat propus de Frontul Unității Socialiste, în urma verificării procesului-verbal al fiecărei comisii electorale de circumscripție, a proceselor-verbale ale comisiilor secțiilor de votare, precum și a celorlalte lucrări aflate în dosarele privitoare la aceste alegeri, puse la dispoziție de către Comisia Electorală Centrală, Comisia de validare a constatat că alegerile s-au desfășurat în conformitate cu prevederile Constituției Republicii Socialiste România și ale Legii nr. 28/1966 cu privire la alegerea deputaților în Marea Adunare Națională și în consiliile populare, împotriva valabilității alegerilor nu a fost introdusă nici o contestație. Pe baza constatării că alegerile s-au desfășurat cu respectarea tuturor dispozițiilor în vigoare privitoare la alegerea deputaților în Marea Adunare Națională, Comisia de validare propune, în unanimitate, Marii Adunări Naționale, validarea alegerii tovarășei deputat Lucia Lazanu și validarea alegerii tovarășului deputat Ioniță Bagiu. (Aplauze). Tovarășul președinte . Tovarășe și tovarăși deputați, dorește cineva să ia cuvîntul la raportul Comisiei de validare ? Necerîndu-se cuvîntul, pun la vot validarea mandatului de deputat al tovarășei Lucia Lazanu, aleasă în Circumscripția electorală nr. 1 Rîmnicu Vîlcea, județul Vîlcea. Marea Adunare Națională validează, în unanimitate, mandatul de deputat al tovarășei Lucia Lazanu. De asemenea, Marea Adunare Națională validează, în unanimitate, mandatul de deputat al tovarășului Ioniță Bagiu, ales în Circumscripția electorală nr. 5 Timișoara Nord-Vest, județul Timiș. Trecem la următorul punct de pe ordinea de zi a sesiunii : Proiectul de lege cu privire la activitatea de comerț exterior, de cooperare economică și tehnico-științifică a Republicii Socialiste România. Are cuvîntul tovarășul Cornel Burtică, ministrul comerțului exterior. Tovarășul Cornel Burtică, ministrul comerțului exterior . Tovarăși deputați. Vă rog să-mi permiteți să prezint din însărcinarea Consiliului de Miniștri, spre examinare și adoptare, proiectul legii cu privire la activitatea de comerț exterior, de cooperare economică și tehnico-științifică a Republicii Socialiste România. o