Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1971, Partea 3 (Anul 7, nr. 1-158)

1971-04-22 / nr. 89

006 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a IlI-a, Nr. 89 în a sublinia că păstrează o poziție strictă de promovare a intereselor naționale și profund umanitară care își are izvorul în istoria și realitățile noastre. Guvernul nostru desfășoară o politică internațională care a contribuit, în mod eficace, la formarea unei imagini veridice asupra Pelului revoluționar în lume. Ea se bazează ferm pe respectarea neclintită a principiului neintervenției, egalității juridice a statelor și îndeplinirea fidelă a angajamentelor internaționale". Referindu-se la relațiile țării sale cu România, ambasadorul Republicii Peru a spus : „Peru aduce prinosul său de admirație curajoasei poziții internaționale a Republicii Socialiste România și cunoaște rezultatele deosebite obținute de ea în creșterea bunăstării poporului. Am via dorință ca pe timpul șederii mele în această țară să se poată face pași concreți pentru ca acordurile convenite între guvernele noastre să cunoască cea mai satisfăcătoare desfășurare. Originea noastră latină comună și identitatea de scopuri permit să se asigure o solidă și trainică prietenie cu guvernul și poporul român, Excelența Voastră fiind cel mai distins reprezentant al lor". Luînd cuvîntul, președintele Consiliului de Stat al României, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a mulțumit noului ambasador pentru urările exprimate în numele președintelui Republicii Peru și l-a rugat, la rîndul său, să transmită cordiale salutări și urări de noi succese șefului statului și poporului peruvian din partea sa personală a Consiliului de Stat, a guvernului și poporului român. „Cunoaștem și aprecieri — a spus tovarășul Nicolae Ceaușescu — eforturile depuse de poporul peruvian pentru emanciparea sa economică și social-politică, pentru consolidarea independenței naționale și dezvoltarea țării în conformitate cu interesele sale fundamentale. România, angajată cu întreaga sa capacitate într-o amplă activitate de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, militează cu consecvență pentru înțelegere și apropiere între popoare. Țara noastră promovează în mod susținut largi raporturi de colaborare economică, culturală și tehnico-științifică cu toate statele, fără deosebire de orînduirea lor social-politică. La baza acestor relații situăm în mod ferm respectul pentru suveranitatea și independența națională a statelor, egalitatea în drepturi, neamestecul în treburile interne și avantajul reciproc". în continuare, președintele Consiliului de Stat al României, Nicolae Ceaușescu, a spus : „îmi exprim convingerea, domnule ambasador, că eforturile comune pentru o tot mai largă valorificare a posibilităților de cooperare economică și tehnică între Republica Socialistă România și Republica Peru, de intensificare a schimbului reciproc de valori materiale și spirituale vor servi intereselor ambelor popoare, cauzei colaborării și păcii în lume. Vă urez deplin succes în îndeplinirea înaltei misiuni ce vi s-a încredințat și vă asigur că în activitatea pe care o veți desfășura în România vă veți bucura de întregul sprijin al Consiliului de Stat, al guvernului român și al meu personal". După prezentarea scrisorilor de acreditare, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, a avut o convorbire cu ambasadorul Mariano Pagador Puente, desfășurată într-o atmosferă caldă, prietenească. La ceremonia prezentării scrisorilor și la convorbire au luat parte Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, și Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe. Au fost prezenți, de asemenea, membri ai Ambasadei Republicii Peru la București. o