Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1972, Partea 1 (Anul 8, nr. 1-72)

1972-01-24 / nr. 6

40 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 6 DECRETE EXPUNERE DE MOTIVE Decret nr. 18/1972 Dezvoltarea economiei naționale necesită în etapa actuală, printre alte măsuri, și crearea cadrului organizatoric care să asigure o coordonare unitară a sectoarelor de producție a materialelor de bază necesare realizării amplului program de investiții. In forma organizatorică actuală, un volum important de produse din lemn destinate șantierelor de construcții-montaj se realizează intr-un sector separat de cel al producției de ciment, prefabricate din beton, produse ceramice și alte materiale de construcții. Pe de altă parte, deși masa lemnoasă ce se recoltează anual este destinată în principal ramurii de prelucrare a lemnului, totuși gospodărirea fondului forestier este coordonată distinct de activitatea de exploatare și industrializare a lemnului. Pentru a se crea posibilitatea coordonării unitare a acestor sectoare de activitate, care să permită mobilizarea și folosirea mai eficientă a unor mijloace materiale și umane în prezent dispersate, este necesar ca aceste sectoare să fie cuprinse intr-un singur minister care să înfăptuiască politica partidului și a statului în domeniul economiei forestiere și al industriei materialelor de construcții. In acest scop, prin decretul alăturat s-a hotărît înființarea Ministerului Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții, care cuprinde în structura sa organizatorică Departamentul industriei materialelor de construcții, Departamenul industriei lemnului și Departamentul silviculturii, preluînd activități de la Ministerul Industriei Materialelor de Construcții, Ministerul Industriei Lemnului și de la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor. DECRET privind înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Se înființează Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții, prin fuziunea Ministerului Industriei Lemnului, Ministerului Industriei Materialelor de Construcții și Departamentului silviculturii din cadrul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor. Art. 2. — Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții înfăptuiește politica partidului și statului în ramurile silviculturii, industriei de exploatare și prelucrare a lemnului, celulozei și hîrtiei, precum și a industriei materialelor de construcții. Art. 3. — Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții conduce, îndrumă și controlează activitatea centralelor și a celorlalte unități din subordinea sa și răspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului pentru întreaga sa activitate. Art. 4.— Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții răspunde și asigură, în activitatea sa, aplicarea legilor, decretelor și hotărîrilor Consiliului de Miniștri. Art. 5. — Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții colaborează cu celelalte ministere, alte organe centrale, precum și cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuțiilor ce-i revin. CAPITOLUL II Atribuții Art. 6. — Ministerul Economiei Forestiere și Materialelor de Construcții are următoarele atribuții principale : a) asigură, în cadrul planului economiei naționale, dezvoltarea în ritm susținut și cu eficiență economică maximă a ramurilor și subramurilor din sfera sa de activitate, în care scop : — elaborează studii și programe privind proporțiile, nivelurile, ritmurile și căile de dezvoltare în perspectivă a ramurilor și subramurilor din sfera sa de activitate ; — elaborează proiectele planurilor anuale și de perspectivă, pe baza studiilor proprii și a propunerilor unităților subordonate, și coordonează, împreună cu organele centrale de resort, elaborarea proiectelor planurilor anuale și de perspectivă pentru întreaga sa activitate . — stabilește, după adoptarea legilor pentru aprobarea planului și a bugetului de stat, indicatorii de plan economic și financiar pe unități subordonate : — urmărește și răspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul și bugetul de stat, informînd periodic Consiliul de Miniștri ; o