Buletinul Oficial, septembrie-decembrie 1972, Partea 3 (Anul 8, nr. 236-348)

1972-10-07 / nr. 272

5846 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 272 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu — Conducătorul delegației Marelui Ducat al Luxemburgului, Mareel Mart Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit joi 5 octombrie 1972 pe Marcel Mart, ministrul economiei naționale, turismului, transporturilor și energiei, conducătorul delegației Marelui Ducat al Luxemburgului, care s-a aflat într-o vizită în țara noastră. La întrevedere a participat tovarășul Manea Mănescu, președintele Consiliului Economic, în timpul convorbirii, oaspetele a subliniat că apropiata vizită a președintelui Consiliului de Stat al României în Marele Ducat este așteptată cu simpatie și deosebit interes de către guvernul și poporul luxemburghez. La rîndul său, tovarășul Nicolae Ceaușescu a relevat că așteaptă cu multă plăcere să viziteze această țară, cu care România întreține relații de prietenie și colaborare, pentru a lua cunoștință de realizările poporului său și a avea întrevederi asupra problemelor de interes reciproc cu conducătorii Luxemburgului. Apreciindu-se caracterul fructuos al recentelor convorbiri de lucru româno-luxemburgheze, care au avut loc în timpul vizitei delegației Marelui Ducat, înțelegerile concrete, realizate cu acest prilej, de natură să stimuleze conlucrarea între cele două țări în siderurgie, transporturi și turism, s-a exprimat dorința ambelor părți de a se imprima în continuare un curs ascendent cooperării industriale, schimburilor economice, comerciale și în alte domenii de interes comun. în cadrul convorbirii s-a relevat preocuparea comună pentru consolidarea climatului propice dezvoltării nestînjenite a relațiilor economice dintre țările europene, pentru realizarea securității și unei ample cooperări pe continentul nostru; întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. A însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste la București Vineri 6 octombrie 1972, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit pe V. S. Tikunov, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice la București, la cererea acestuia. Cu acest prilej a avut loc o convorbire tovărășească. ’ — Delegația de mineri din Zambia Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit vineri 6 octombrie 1972 o delegație de mineri din Zambia. Delegația, din care fac parte R. V. C. Burls, director miner la Divizia Chingola, I. D. Mac Donald, superintendent metalurg la Divizia Chingola, Paul Chibulu, superintendent al personalului la Divizia Chibuluma, Edward Limbeye, șef de schimb la Divizia Rokana, se află în țara noastră la invitația adresată de tovarășul Nicolae Ceaușescu cu prilejul vizitei făcute în Zambia în primăvara acestui an. La primire a fost de față Bujor Almășan, ministrul minelor, petrolului și geologiei. Președintele Consiliului de Stat s-a întreținut cordial cu membrii delegației de mineri zambieni. Oaspeții au exprimat calde mulțumiri pentru invitația de a vizita România, în timpul convorbirii s-a evidențiat utilitatea contactelor și schimburilor de experiență dintre colective de mineri din cele două țări, ca o contribuție la mai buna cunoaștere reciprocă, la întărirea prieteniei româno-zambiene, a cooperării internaționale. O