Buletinul Oficial, ianuarie-martie 1973, Partea 3 (Anul 9, nr. 1-82)

1973-01-29 / nr. 23

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea a III-a, Nr. 23 — Președintele Băncii „The Chase Manhattan", David Rockefeller — Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit la 29 ianuarie 1973 pe președintele Băncii „The Chase Manhattan", din Statele Unite ale Americii, David Rockefeller, care face o vizită in țara noastră. La primire au participat Florea Dumitrescu, ministrul finanțelor, Vasile Voloșeniuc, președintele Consiliului de Administrație al Băncii Române de Comerț Exterior, și Ion Românu, consilier al președintelui Consiliului de Stat. A fost de față Leonard C. Meeker, ambasadorul Statelor Unite ale Americii la București. Cu acest prilej a avut loc o convorbire, în cadrul căreia au fost abordate probleme ale colaborării și cooperării în domeniul economic și al relațiilor financiar-bancare și au fost analizate modalități de dezvoltare, reciproc avantajoase, a acestor relații, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. Sosirea ministrului afacerilor externe al Franței, Maurice Schumann La invitația ministrului afacerilor externe al Republicii Socialiste România, George Macovescu, luni 29 ianuarie 1973 a sosit în Capitală, într-o vizită oficială, ministrul afacerilor externe al Republicii Franceze, Maurice Schumann, cu soția. Oaspetele este însoțit de Paul Lemerle, directorul de cabinet al ministrului, Jean Beliard, director al serviciului de informație și presă, Emmanuel de Margerie, director pentru Europa, funcționari superiori din Ministerul Afacerilor Externe, consilieri și experți. Pe aeroportul Otopeni se aflau în întîmpinare George Macovescu cu soția, Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe, Constantin Flitan, ambasadorul României la Paris, alte persoane oficiale. Erau prezenți Francis Levasseur, ambasadorul Franței la București, membri ai ambasadei. La sosire, cei doi miniștri au rostit scurte alocuțiuni, în care au relevat că actuala vizită se înscrie în contextul bunelor relații existente între România și Franța. Ei au subliniat importanța deosebită a vizitelor generalului de Gaulle in România și președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, în Franța, a convorbirilor avute cu președintele Franței, Georges Pompidou, pentru evoluția mereu ascendentă a raporturilor românofranceze. Totodată, a fost exprimată convingerea că vizita ministrului Maurice Schumann oferă prilejul unui schimb util de păreri asupra stadiului și perspectivelor de dezvoltare a legăturilor tradiționale de prietenie dintre cele două țări.