Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 1 (Anul 10, nr. 48-91)

1974-04-20 / nr. 65

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea I, Nr.65 DECRET privind ratificarea Acordului dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Populare Chineze referitor la transmiterea în folosință a unor terenuri şi construirea, pe bază de reciprocitate, a sediului Ambasadei Republicii Socialiste România la Pekin și a sediului Ambasadei Republicii Populare Chineze la București *) decretează: Populare Chineze la București, încheiat, prin schimb de note, la București la 23 noiembrie 1973. Art. 2. — Comitetul executiv al Consiliului popular al municipiului București va pune la dispoziția părții chineze terenul transmis în folosință, în conformitate cu prevederile acordului prevăzut la articolul 1 al prezentului decret. Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România Art. 1. — Se ratifică Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Populare Chineze referitor la transmiterea în folosință a unor terenuri și construirea, pe bază de reciprocitate, a sediului Ambasadei Republicii Socialiste România la Pekin și a sediului Ambasadei Republicii Bucureşti, 12 aprilie 1974. Nr. 134. Prin decretul alăturat al Consiliului de Stat se aduc unele modificări Legii nr. 4/1973 privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală. Decretul stabileşte ca titlul de proprietate să se elibereze în forma prevăzută în anexă. Eliberarea titlului de proprietate se face pe baza autorizației de construcție, contractului pentru conDecret nr. 122/1974 struire sau vînzare, contractului de împrumut şi procesului-verbal de predare-preluare sau de dare in folosinţă, la cererea persoanelor interesate. Pentru a se facilita eliberarea titlului de proprietate în decret se prevede că administraţiile financiare vor elibera titlul fie direct, fie prin unităţile subordonate care vor fi împuternicite în acest scop. Titlul de folosinţă pe durata existenţei construcţiei asupra terenului atribuit se dobîndeşte pe baza deciziei de atribuire emisă individual sau în comun de comitetele executive ale consiliilor populare. Administraţiile financiare sau unităţile lor subordonate, care au fost împuternicite în acest scop, vor înregistra dreptul de proprietate asupra locuinţei sau casei de odihnă şi dreptul de folosinţă asupra terenului atribuit pe baza actelor prevăzute la alineatele 1 şi 2 şi vor elibera titlul de proprietate sau de folosință.“ 2. Articolul 53 alineatul 2 va avea următorul cuprins : „înscrierea titlului de proprietate pentru locuinţele sau casele de odihnă construite sau cumpărate în condiţiile prezentei legi este supusă taxei de timbru de 150 de lei. Pentru înscrierea celorlalte acte pe baza cărora se eliberează titlul de proprietate, precum şi pentru constituirea ipotecii prin care se garantează creditul acordat de stat, nu se percep taxe de timbru.“ NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România EXPUNERE DE MOTIVE DECRET privind modificarea articolelor 52 şi 53 din Legea nr. 4/1973 privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează Articol unic. — Articolele 52 şi 53 din Legea nr. 4 /1973 privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală se modifică după cum urmează : 1. Articolul 52 va avea următorul cuprins : „Art. 52. - Actul care dovedeşte dreptul de proprietate asupra locuinţei sau casei de odihnă construite sau cumpărate în condiţiile prezentei legi şi dreptul de folosinţă asupra terenului atribuit în aceleaşi condiţii constituie titlu de proprietate, care se eliberează în forma prevăzută în anexă. Titlul de proprietate asupra locuinţei sau casei de odihnă proprietate personală construite sau cumpărate în condiţiile prezentei legi se dobîndeşte avînd la bază : autorizaţia de construcţie, contractul pentru construire sau vînzare, contractul de împrumut și procesul-verbal de predare-preluare sau de dare în folosință. NICOLAE CEAUȘESCU Președintele Republicii Socialiste România București, 12 aprilie 1974. Nr. 122. *) Textul acordului se comunică instituțiilor interesate.