Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 1 (Anul 10, nr. 48-91)

1974-04-24 / nr. 68

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 63 DECRET privind ratificarea Protocolului la Convenţia internaţională pentru pescuitul în nord-vestul Oceanului Atlantic, referitor la amendamentele la convenţie, încheiat la Washington la 6 octombrie 1970 Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: » Articol unic. — Se ratifică Protocolul la Convenţia Internaţională pentru pescuitul în nord-vestul Oceanului Atlantic, referitor la amendamentele la convenţie, încheiat la Washington la 6 octombrie 1970. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Bucureşti, 12 aprilie 1974. Nr. 131. PROTOCOL la Convenţia internaţională pentru pescuitul în nord-vestul Oceanului Atlantic, referitor la amendamentele la convenţie *) Statele părţi la Convenţia internaţională pentru pescuitul în nord-vestul Oceanului Atlantic, încheiată la Washington la 8 februarie 1949, care, aşa cum a fost modificată, este denumită mai jos convenţie, dorind să înlesnească intrarea în vigoare a amendamentelor la convenţie, au convenit asupra celor ce urmează : ARTICOLUL I Articolul XVII din convenţie este renumerotat ca articol XVIII şi un nou articol XVII este introdus, cu următorul cuprins : „ARTICOLUL XVII 1. Orice stat contractant sau comisia poate propune amendamente la această convenţie pentru a fi luate in considerare în cadrul unei adunări ordinare a comisiei sau la o reuniune specială a comisiei convocată în conformitate cu prevederile articolului II paragraful C din convenţie. Amendamentele astfel propuse vor fi trimise secretarului executiv cu cel puţin 90 de zile înainte de data reuniunii în care se va discuta amendamentul respectiv, iar acesta va transmite imediat propunerea statelor membre şi tuturor reprezentanţilor. 2. Amendamentul la convenţie propus va fi adoptat de către comisie cu o majoritate de 3/4 din voturile tuturor statelor contractante. Textul oricărui amendament astfel adoptat va fi comunicat de către guvernul depozitar tuturor statelor contractante. 3. Orice amendament va intra în vigoare pentru toate statele contractante după 120 de zile de la data notificării de către guvernul depozitar a primirii notificărilor scrise de aprobare din partea a 3/4 din numărul statelor contractante. In cazul cînd, într-un termen de 90 de zile de la data notificării de către guvernul depozitar a unei astfel de acceptări, oricare dintre statele contractante notifică guvernului depozitar că are obiecțiuni la amendament, acest amendament nu va produce efecte pentru nici unul dintre statele contractante. Orice stat contractant care a formulat obiecţiuni la un amendament poate să-şi retragă aceste obiecţiuni în orice moment. Dacă toate obiecţiunile la un amendament sunt retrase, amendamentul va produce efecte față de toate statele contractante după 120 de zile de la data notificării de către guvernul depozitar a primirii ultimei cereri de retragere a obiecţiunilor respective. 4. Orice stat care devine parte la această convenţie după ce un amendament a fost adoptat va fi considerat că a aprobat amendamentul respectiv, în conformitate cu paragraful 2 al acestui articol. 5. Guvernul depozitar va notifica imediat tuturor statelor contractante primirea notificărilor de aprobare a amendamentelor, primirea notificărilor privind obiecţiunile sau retragerea acestora şi intrarea în vigoare a amendamentelor.“ ARTICOLUL II 1. Prezentul protocol va fi deschis pentru semnare şi ratificare, aprobare sau aderare, din partea oricărui stat parte la convenţie. 2. Protocolul va intra în vigoare la data depunerii la guvernul S.U.A. , ca depozitare a instrumentelor de ratificare sau aprobare sau a notelor scrise de aderare din partea tuturor statelor părți la convenție. 3. Orice stat care devine parte la convenție după ce prezentul protocol a fost deschis pentru semnare va adera în același timp la acesta. 4. Guvernul S.U.A. va informa toate statele care au semnat convenția sau au aderat la ea despre toate ratificările și aprobările depuse și despre aderările *) Traducere.