Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 1 (Anul 10, nr. 48-91)

1974-04-25 / nr. 69

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul X — Nr.59 | PARTEA I | Joi, 25 aprilie 1974 S U M A R Nr. Pagina DECRETE 127. — Decret pentru ratificarea Acordului dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Statelor Unite ale Americii privind transporturile aeriene civile...................................................................12 In scopul dezvoltării continue a relaţiilor dintre Republica Socialistă România și Statele Unite ale America, precum și pentru crearea unui cadru juridic transporturilor aeriene civile între cele două ţări, la 4 decembrie 1973 a fost semnat la Washington Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste România şi guvernul Statelor Unite ale Americii privind transporturile aeriene civile. Potrivit prevederilor acordului încheiat, părţile contractante îşi acordă drepturi de tranzit, de escale necomerciale, de intrare şi de ieşire pentru traficul comercial internaţional de pasageri, mărfuri şi poştă, separat sau combinat, în punctele nominalizate pe rutele specificate în anexa acordului. Pentru efectuarea serviciilor aeriene convenite, fiecare parte contractantă are dreptul de a desemna în scris întreprinderi de transport aerian, pe baza autorizației de exploatare acordată de cealaltă parte contractantă. Întreprinderile desemnate vor avea posibil Pagina Acord între guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Statelor Unite ale Americii privind transporturile aeriene civile.........................................2—8 32. Decret prezidenţial privind conferirea ordinului Meritul Cultural clasa a IlI-a................................. .nităţi egale şi echitabile de exploatare pe rutele specificate în anexa acordului, păstrînd o strînsă corelaţie cu cererile de transport aerian pe aceste rute. De asemenea, întreprinderile desemnate au dreptul de a avea pe teritoriul celeilalte părţi contractante reprezentante cu personalul necesar activităţii de conducere, promovare, informare şi operaţionale. Acordul prevede procedura de stabilire a tarifelor pentru serviciile convenite şi condiţiile în care aeronavele, echipamentele şi materialele aeronautice necesare serviciilor aeriene sunt scutite de taxe vamale, taxe de inspecţie, precum şi alte impozite şi taxe la intrarea pe teritoriul celeilalte părţi contractante, cu condiţia de a fi utilizate conform destinaţiei lor. De asemenea, acordul prevede recunoaşterea reciprocă a valabilităţii actelor de bord care însoţesc aeronavele. In acord se prevede posibilitatea consultărilor bilaterale şi rezolvarea prin negocieri directe pe cale diplomatică a oricărui litigiu cu privire la interpretarea. DECRETE EXPUNERE DE MOTIVE Decret nr. 127/1974