Buletinul Oficial, ianuarie-martie 1974, Partea 1 (Anul 10, nr. 1-47)

1974-03-29 / nr. 46

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA I, Nr.46 Discursul solemn rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul proclamării sale ca Preşedinte al Republicii Socialiste România Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi deputaţi, Doresc să încep prin a vă mulţumi dumneavoastră, aleşilor naţiunii, pentru încrederea ce mi-aţi acordat-o alegîndu-mă în cea mai înaltă şi de răspundere funcţie în stat — aceea de Preşedinte al Republicii Socialiste România. Este foarte greu să găsesc cele mai potrivite cuvinte pentru a da glas sentimentelor de care sunt cuprins în acest moment. Ştiu că încrederea pe care mi-aţi acordat-o dumneavoastră, ca şi încrederea şi dragostea pe care mi le arată întregul popor se datoresc faptului că, din momentul în care am intrat în mişcarea revoluţionară şi am devenit membru al Partidului Comunist Român, am slujit fără preget cauza eliberării sociale şi naţionale a poporului, cauza socialismului şi comunismului. De mai mulţi ani, partidul şi poporul mi-au încredinţat cele mai înalte răspunderi în partid şi în stat. Am făcut totul pentru a le duce la îndeplinire în cele mai bune condiţii pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului nostru. De la Congresul al IX-lea, patria noastră socialistă a parcurs o importantă etapă istorică pe calea dezvoltării sale economico-sociale, a ridicării bunăstării şi fericirii poporului, în toţi aceşti ani, am acţionat cu hotărîre, neabătut, pentru a uni energiile partidului, ale întregului popor în vederea înfăptuirii programului de dezvoltare multilaterală a ţării. Acum, în aceste împrejurări solemne, doresc să reafirm că toate măreţele înfăptuiri din aceşti ani — ca de altfel tot ceea ce am realizat în epoca construcţiei socialiste — reprezintă opera eroicei noastre clase muncitoare, care îşi îndeplineşte cu cinste misiunea de clasă conducătoare a societăţii, a harnicei şi minunatei ţărănimi muncitoare, care în strînsă alianţă cu clasa muncitoare constituie temelia de granit a orînduirii noastre socialiste, a talentatei intelectualităţi, care, în colaborare cu muncitorimea şi ţărănimea, aduce o contribuţie de preţ la înfăptuirea programului de dezvoltare a ţării noastre, opera tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Iată de ce doresc să adresez, de la această înaltă tribună, cele mai calde mulţumiri poporului pentru încrederea ce mi-a acordat-o, pentru încrederea manifestată în partid, pentru abnegaţia şi devotamentul cu care a înfăptuit şi înfăptuieşte politica Partidului Comunist Român — expresie fidelă a intereselor sale supreme. (Aplauze puternice, prelungite.) Doresc, de asemenea, să subliniez şi cu acest prilej că toate marile realizări dobîndite de poporul nostru demonstrează convingător justeţea liniei politice generale marxist-leniniste a Partidului Comunist Român. Ele atestă cu tărie că partidul nostru a ştiut şi ştie să aplice, în mod creator, legităţile generale ale socialismului la condiţiile concrete din ţara noastră, identificînd cele mai potrivite căi de dezvoltare a forţelor de producţie, de organizare a societăţii, de edificare a noii orînduiri sociale. Succesele poporului român pe calea zidirii societăţii socialiste se datoresc faptului că partidul nostru s-a călăuzit şi se călăuzeşte neabătut, în întreaga sa activitate, de concepţia revoluţionară despre lume a proletariatului — materialismul dialectic şi istoric. Am acţionat întotdeauna pentru întărirea partidului, a unităţii sale politice, organizatorice şi ideologice, pentru creşterea rolului politic conducător al partidului în toate domeniile de activitate, considerînd că aceasta este garanţia realizării cu succes a liniei sale generale, a programului său. Pornind de la faptul că în ţara noastră locuiesc, de veacuri, şi cetăţeni de altă naţionalitate, am militat neabătut pentru realizarea în cadrul societăţii a deplinei egalităţi în drepturi şi a frăţiei în muncă şi luptă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Am avut permanent în minte învăţămintele istoriei, care atestă cu putere de lege că numai în strînsă unitate, în condiţii de deplină egalitate în drepturi, oamenii muncii pot infringe exploatarea şi pot cuceri libertatea şi independenţa patriei, pot infringe orice greutăţi, pot asigura progresul societăţii, pot da viaţă idealului de libertate şi dreptate socială, pot înălţa edificiul socialismului în patria noastră. (Aplauze puternice.) Am acționat neabătut pentru întărirea conducerii şi muncii colective în toate sectoarele de activitate. înfăptuirea consecventă a principiilor conducerii şi muncii colective a permis participarea activă a tuturor cadrelor de partid și de stat, a maselor largi populare la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului. Tocmai faptul că organele de partid şi de stat au acţionat în strînsă unitate, au dezbătut larg problemele dezvoltării ţării, a permis găsirea celor mai potrivite căi pentru progresul societăţii noastre. Iată de ce sînt pe deplin conştient că marile sarcini care stau în faţa partidului şi poporului nostru nu pot fi înfăptuite decît aplicînd neabătut principiile conducerii şi muncii colective, unind eforturile maselor populare, va