Buletinul Oficial, 1974, Partea 2 (Anul 10, nr. 1-13)

1974-03-29 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a ll-a, Nr. 1 In numele Marii Adunări Naţionale, tovarăşul Ştefan Voitec rosteşte cuvîntul omagial. Primit cu ovaţii nesfirşite, ia cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu Cuvîntarea Preşedintelui Republicii Socialiste România este salutată cu puternice aplauze şi aclamaţii. Prima parte a şedinţei de dimineaţă ia sfîrşit. ★ După pauză, Marea Adunare Naţională aprobă includerea pe ordinea de zi a următoarelor puncte : 1 Eliberarea tovarăşului Ion Gheorghe Maurer din funcţia de preşedinte al Consiliului de Miniştri ; 2 Alegerea preşedintelui Consiliului de Miniştri ; 3 Eliberarea unui vicepreşedinte al Consiliului de Stat ; 4 Eliberarea preşedintelui Marii Adunări Naţionale ; 5 Alegerea unui vicepreşedinte al Consiliului de Stat ; 6 Alegerea preşedintelui Marii Adunări Naţionale ; 7 Proiectul de lege a presei din Republica Socialistă România ; 8. Proiectul de lege privind atribuţiile şi răspunderile consiliilor de conducere, preşedinţilor, inginerilor şefi, contabililor şefi, ale celorlalte cadre tehnice şi economice din cooperativele agricole de producţie precum şi ale direcţiilor generale judeţene pentru agricultură, industrie alimentară şi ape ; 9. Proiectul de lege privind atribuţiile şi răspunderile comitetelor oamenilor muncii, directorilor, inginerilor şefi, contabililor şefi, şefilor de ferme şi ale celorlalte cadre tehnice şi economice din unităţile agricole de stat, precum şi ale organelor de conducere colectivă și directorilor din trusturile județene de întreprinderi agricole de stat . 10. Proiectul de lege privind principalele atribuții ale consiliilor populare în domeniul agriculturii ; 11. Proiectul de lege cu privire la realizarea, exploatarea, întreţinerea şi finanţarea amenajărilor de irigaţii şi a celorlalte lucrări de îmbunătăţiri funciare ; 12. Proiectul de lege a apelor ; 13. Proiectul de lege privind controlul financiar preventiv ; 14. Proiectul de lege privind rechiziţiile ; 15. Proiectul legii remunerării după cantitatea şi calitatea muncii ; 16. Proiectul de lege privind sistematizarea teritoriului şi localităţilor urbane şi rurale ; 17. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat. La primul punct de pe ordinea de zi, Marea Adunare Naţională aprobă cererea tovarăşului Ion Gheorghe Maurer de eliberare din funcţia de preşedinte al Consiliului de Miniştri. Şedinţa de dimineaţă se ridică la ora 12 şi 55 minute, anunţîndu-se următoarea pentru după-amiază la ora 17. Joi, 28 martie 1974, la ora 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naţionale, lucrările sesiunii a Xll-a a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România. Deputaţii şi invitaţii întimpină cu puternice şi îndelungi aplauze pe conducătorii partidului şi statului. In lojile oficiale iau loc tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraş, Maxim Berghianu, Elena Ceauşescu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janoş Fazekaş, Petre Lupu, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Vasile Vîlcu, Miron Constantinescu şi Ştefan Péterfi, vicepreşedinţi ai Consiliului de Stat, precum şi membrii Consiliului de Stat. Sunt de faţă membrii supleanţi ai Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi secretari ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările sesiunii participă numeroşi invitaţi — membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, oameni ai muncii, academicieni, alţi oameni de ştiinţă şi cultură, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. De asemenea, sunt prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Lucrările sesiunii sunt deschise de tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale, asistat de tovarăşii Maria Groza, György Kovács, Ilie Murgulescu şi Gheorghe Necula, vicepreşedinţi ai Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale : Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi deputaţi, Declar deschisă a Xll-a sesiune a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale, fiind prezenţi 448 deputaţi din numărul total de 465. Biroul Marii Adunări Naţionale propune, pentru prima parte a şedinţei de dimineaţă, următoarele puncte la ordinea de zi : 1. Validarea alegerii unor deputaţ ; 2. Proiectul de lege privind modificarea Constituţiei Republicii Socialiste România; 3. Proiectul de lege privind modificarea unor prevederi ale Regulamentului de funcţionare a Marii Adunări Naţionale. Supun votului Marii Adunări Naţionale propunerile făcute. Marea Adunare Naţională adoptă, în unanimitate ordinea de zi propusă. Tovarăşul preşedinte : Tovarăş La primul punct de pe ordinea de zi dau cuvîntul tovarăşului deputat Tudor Drăganu, preşedintele Comisiei de validare, pentru a prezenta raportul acestei comisii. Tovarăşul deputat Tudor Drăganu, preşedintele Comisiei de validare : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, Comisia de validare a examinat documentele pe baza cărora, în urma alegerilor ce au avut loc în ziua de 2 decembrie 1973, au fost declaraţi aleşi deputaţi în