Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1978, Partea 3 (Anul 14, nr. 1-122)

1978-03-15 / nr. 52

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 52 Constantin Dăscălescu, Janos Fazekas, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ilie Verdeț, Ștefan Andrei, Iosif Bane, Vasile Marin, Ștefan Peterfi, vicepreședinte al Consiliului de Stat, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate maghiară, Eduard Eisenburger, membru al Consiliului de Stat, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană, precum și vicepreședinții Consiliului oamenilor muncii de naționalitate maghiară și ai Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană. Au participat, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, oameni de știință, artă și cultură. In deschiderea ședinței a luat cuvîntul tovarășul Ștefan Peterfi, care, în numele consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană, a salutat cu deosebită stimă, cu multă căldură și bucurie prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu la lucrările plenarei comune a celor două consilii. Au continuat dezbaterile pe marginea expunerilor prezentate în cadrul plenarelor celor două consilii. In numele membrilor celor două consilii, al tuturor participanților la plenara comună, tovarășul Ștefan Peterfi a rugat pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, să ia cuvîntul. Primit cu cele mai calde sentimente, cu însuflețită bucurie și profundă satisfacție, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu deosebită atenție și larg interes, cu deplină aprobare, ea fiind subliniată, în repetate rînduri, de prelungi aplauze, urale și ovații. Prezentarea scrisorilor de acreditare de către ambasadorul Republicii Singapore Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, sîmbătă, 11 martie 1978, pe Joseph Francis Conceicao, care și-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar și plenipotențiar al Republicii Singapore în țara noastră. Înmînînd scrisorile de acreditare, ambasadorul a transmis tovarășului Nicolae Ceaușescu, din partea președintelui Republicii Singapore, Benjamin Sheares, a guvernului și poporului singaporez, cele mai calde urări de sănătate și fericire, de prosperitate pentru poporul român, în cuvîntarea prezentată cu acest prilej, ambasadorul Joseph Francis Conceicao a evocat bunele relații care s-au stabilit și se dezvoltă între cele două țări. „Legăturile dintre Singapore și România — se spune în cuvîntare — au progresat continuu în decursul anilor. Aceasta, pentru că ambele țări susțin punctul de vedere potrivit căruia relațiile dintre state trebuie să se desfășoare pe baza egalității, avantajului reciproc și respectului față de independența, suveranitatea și integritatea teritorială a statelor și neamestecului în treburile interne ale altor țări. Relațiile dintre cele două țări ale noastre în domeniul economic, comercial și cultural s-au dezvoltat satisfăcător. Pe lîngă acordul comercial și acordul de schimburi cultural-științifice semnate anterior, în mai 1976 s-a semnat un acord privind înființarea Comisiei economice mixte interguvernamentale româno-singaporeze. Mai recent, un acord de navigație aeriană, care înlesnește legătura între Singapore și România a fost semnat în ianuarie 1978. Toate aceste realizări sînt de bun augur pentru viitorul relațiilor dintre cele două țări“. In încheiere, în cuvîntare este exprimată hotărîrea ambasadorului Republicii Singapore de a contribui la promovarea relațiilor de strînsă cooperare dintre cele două țări. Primind scrisorile de acreditare, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit pentru urările transmise și a adresat, la rîndul său, președintelui Republicii Singapore un salut cordial și cele mai bune urări de sănătate și fericire, de progres și prosperitate pentru poporul singaporez prieten.« In cuvîntarea de răspuns a șefului statului român este exprimată satisfacția pentru cursul ascendent al relațiilor dintre România și Singapore, relații care „se desfășoară în spiritul respectării stricte a principiilor suveranității și independenței naționale, al deplinei egalități în drepturi și neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc“. „Există, după convingerea noastră, — se arată în cuvîntare — posibilități ca raporturile bilaterale să cunoască o și mai mare dezvoltare, să fie intensificată conlucrarea dintre România și Singapore pe planul vieții internaționale în lupta pentru pace, securitate și colaborare între națiuni“. In continuare se spune : „Dezvoltarea multilaterală a relațiilor dintre țările noastre contribuie la progresul economic și social al fiecărei țări în parte și, totodată, se înscrie în preocupările generale ale națiunilor pentru făurirea unei lumi mai bune și mai drepte, pentru o nouă ordine economică și politică internațională. Tocmai pe această bază între România și Singapore s-au statornicit relații de prietenie și colaborare, relații reflectate de buna conlucrare dintre delegațiile celor două țări la O.N.U., în cadrul „Grupului celor 77“, al mișcării de nealiniere, în alte organizații și organisme internaționale“. Referindu-se apoi la imperativul participării tuturor statelor, în condiții de deplină egalitate, fără deosebire de mărime sau potențial economic și militar, la soluționarea marilor probleme ale vieții internaționale, în cuvîntare este exprimată dorința ca „în soluționarea acestor probleme România și Singapore să conlucreze cît mai fructuos, popoarele ambelor țări fiind nemijlocit interesate în promovarea unei largi colaborări între popoare, în edificarea unui climat de pace, înțelegere și colaborare internațională“.