Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1978, Partea 3 (Anul 14, nr. 125-248)

1978-07-22 / nr. 135

Anul XIV — Nr. 135 PARTEA a III-a Sîmbătă, 22 iulie 1978 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu .... 1—2 Prezentări de scrisori de acreditare.....................................3— Primire la Consiliul de Stat.............................................. 5 Comunicat privind vizita în România a ministrului relațiilor externe și cultelor al Republicii Argentina, Oscar Antonio Montes.....................................5—3 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu — Reprezentantul permanent al S. U. A. la O. N. U. — Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, miercuri, 19 iulie 1978, în stațiunea Neptun, pe ambasadorul Andrew Young, reprezentantul permanent al Statelor Unite ale Americii la Organizația Națiunilor Unite, membru al Cabinetului președintelui S.U.A., care face o vizită în țara noastră la invitația ministrului afacerilor externe. Andrew Young a fost însoțit de ambasadorul S.U.A. la București, Rudolph Aggrey. Exprimînd deosebita gratitudine pentru primire, oaspetele a transmis președintelui Nicolae Ceaușescu un călduros salut, urări de sănătate și fericire din partea președintelui S.U.A., Jimmy Carter. Președintele Nicolae Ceaușescu a mulțumit și a rugat să fie transmise președintelui Jimmy Carter salutul său cordial și cele mai bune urări. în timpul întrevederii au fost abordate aspecte actuale ale vieții internaționale privind consolidarea păcii și securității generale, instaurarea unei noi ordini economice mondiale, creșterea rolului O.N.U. și a organismelor sale în soluționarea problemelor majore ale contemporaneității. în acest cadru a fost subliniată necesitatea de a se acționa pentru diminuarea încordării în relațiile dintre state, pentru soluționarea problemelor litigioase pe baza discuțiilor directe între părțile interesate, evitîndu-se intervenția străină și amestecul în treburile interne, asigurîndu-se respectarea independenței și suveranității fiecărui popor. A fost relevată, de asemenea, necesitatea opririi cursei înarmărilor și înfăptuirii unor măsuri concrete de dezarmare, în primul rînd de dezarmare nucleară, care să ducă la îmbunătățirea climatului politic internațional, la o largă și fructuoasă colaborare între toate națiunile lumii, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. — Primul ministru al guvernului Republicii Populare Congo — Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a primit, joi, 20 iulie 1978, în stațiunea Neptun, pe colonel Louis Sylvain-Goma, al doilea vicepreședinte al Comitetului Militar al Partidului Congolez al Muncii, prim-ministru, șef al guvernului Republicii Populare Congo, care efectuează o vizită oficială de prietenie în țara noastră. La primire au luat parte tovarășul Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primul ministru al guvernului Republicii Socialiste România, precum și tovarășii Ion M. Nicolae, prim adjunct al ministrului comerțului exterior și cooperării economice internaționale, Cornel Pacoste, adjunct al ministrului afacerilor externe. Au participat, de asemenea, Pascal Bima, ministrul construcțiilor, al urbanismului și locuințelor, și Martin