Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1979, Partea 1 (Anul 15, nr. 56-110)

1979-07-06 / nr. 56

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 56 că ducă la ridicarea nivelului politic şi ideologic al comuniştilor, al celorlalţi oameni ai muncii, la educarea lor în spiritul concepţiei ştiinţifice a materialismului dialectic şi istoric, al principiilor eticii şi echităţii socialiste, la angajarea tot mai hotărîtă a membrilor partidului nostru, a tuturor cetăţenilor ţării, în eforturile pentru accelerarea progresului material şi spiritual al societăţii, pentru ridicarea României pe noi culmi de civilizaţie socialistă şi comunistă. I. — Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român va avea următoarea ordine de zi : 1. — Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XI-lea şi Congresul al XII-lea şi sarcinile de viitor ale partidului ; 2. — Raportul Comisiei Centrale de Revizie ; 3. — Proiectul de Directive ale Congresului al XII- lea al Partidului Comunist Român cu privire la Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pentru perioada 1981—1985 și orientările pînă în 1990 ; 4. — Proiectul programului de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi de introducere a progresului tehnic pînă în 1990 şi orientările principale pînă în anul 2000 ; 5. — Proiectul programului de cercetare şi dezvoltare în domeniul energiei pînă în 1990 şi orientările principale pînă în anul 2000 ; 6. — Modificarea unor prevederi ale Statutului Partidului Comunist Român ; 7. — Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al partidului și a Comisiei Centrale de Revizie. II. — Norma de reprezentare pentru alegerea delegaţilor la Congres va fi de un delegat la 1 100 membri de partid, luîndu-se ca bază efectivul partidului la data de 30 septembrie 1979, la Congres urmînd să participe circa 2 670 delegaţi aleşi în conferinţele organizaţiilor judeţene de partid şi în conferinţa organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti. Compoziţia socială a delegaţilor la Congresul al XII- lea al P.C.R. va fi următoarea : 31 la sută muncitori care lucrează direct în producţie, 15 la sută ţărani, 51 la sută intelectuali, activişti de partid, ai organizaţiilor de masă şi lucrători în aparatul de stat, iar 3 la sută alte categorii. Peste 30 la sută din totalul delegaţilor vor fi aleşi din rîndul femeilor ; după naţionalitate, peste 88 la sută dintre delegaţi vor fi români, 8 la sută maghiari, 1,6 la sută germani, iar restul din rîndurile celorlalte naţionalităţi. 1. — în afara delegaţilor aleşi, la Congres vor participa, ca invitaţi, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, activişti de partid, de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, cadre de conducere din industrie şi agricultură, muncitori, ingineri şi tehnicieni, fruntaşi în producţie, oameni de ştiinţă, artă şi literatură. 2. — La Congres vor fi invitate delegaţii ale partidelor comuniste, socialiste, democratice, ale mişcărilor de eliberare naţională şi ale altor organizaţii progresiste. III. — Potrivit normelor democratice statutare existente în partidul nostru, în perioada premergătoare Congresului se vor organiza adunări sau conferinţe pentru dări de seamă şi alegeri în toate organizaţiile locale ale partidului. Acestea vor fi eşalonate astfel: — Intre 1 septembrie — 15 octombrie 1979 vor avea loc adunări generale ale organizaţiilor de bază şi adunări sau conferinţe ale organizaţiilor de partid din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole şi ale organizaţiilor de partid comunale. — între 5—20 octombrie 1979 se vor ţine conferinţele organizaţiilor municipale, orăşeneşti şi ale organizaţiilor de partid ale sectoarelor Capitalei. — în perioada 25 octombrie — 10 noiembrie 1979 se vor desfăşura conferinţele organizaţiilor judeţene de partid şi conferinţa organizaţiei de partid a Capitalei, lucrările acestora urmînd să dureze o singură zi. Conferinţele organizaţiilor judeţene de partid vor avea următoarea ordine de zi : — Darea de seamă asupra activităţii comitetului judeţean de partid ; — Raportul comisiei de revizie judeţene ; — Dezbaterea proiectelor documentelor Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român ; — Planul de dezvoltare economico-socială a judeţului în anii 1981—1985 ; — Alegerea comitetului judeţean de partid, a comisiei de revizie judeţene, a delegaţilor pentru Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român şi desemnarea candidaţilor pentru Comitetul Central şi Comisia Centrală de Revizie. IV. — Alegerea organelor de conducere şi a delegaţilor pentru conferinţele organizaţiilor de partid, precum şi pentru Congresul al XII-lea al P.C.R., şi desemnarea candidaţilor pentru organele imediat superioare ale organizaţiilor de partid se vor face potrivit normelor înscrise în Statutul Partidului Comunist Român şi în Instrucţiunile Comitetului Central cu privire la alegerea organelor locale de partid, în organele locale de partid şi ca delegaţi la Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român vor trebui aleşi cei mai înaintaţi şi activi membri de partid care corespund întru totul criteriilor politice, morale şi profesionale stabilite în documentele de partid, muncitori, ţărani, intelectuali care se bucură de încredere şi autoritate în colectivele unde îşi desfăşoară activitatea ; o atenţie deosebită se va acorda asigurării în organele de partid şi ca delegaţi la Congresul partidului a unui număr corespunzător de membri de partid din rîndul femeilor şi al tineretului, precum şi din rîndul naţionalităţilor conlocuitoare, astfel încît structura acestora să reflecte cît mai fidel compoziţia socială, pe sexe, virstă şi naţionalităţi a membrilor de partid şi a populaţiei din ţara noastră.