Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1979, Partea 3 (Anul 15, nr. 123-260)

1979-09-15 / nr. 178

Anul XV — Nr. 178 %san Sîmbătă, 15 septembrie 1979 Joi, 13 septembrie 1979, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit pe Wilhelm von Ilsemann, președintele firmei „Deutsche Schell“ — R.F.G., președintele Organizației Congreselor Mondiale ale Petrolului, A. Lewis Jr., fost președinte al companiei americane „Gulf“, actualmente consilier al companiei, vicepreședinte al organizației, A. R. Martinez, profesor la Universitatea „Bolivar“, doctor în științe, membru al Consiliului Național al Energiei din Venezuela, consilier național și director al Asociației internaționale de energie, vicepreședinte al organizației, K. Miyamori, membru al comisiei de control vamal la Ministerul Trezoreriei din Japonia, membru al grupei de cercetări petroliere în Ministerul Industriei, membru al Federației Economice din Japonia, directorul companiei japoneze de televiziune, vicepreședinte al organizației, care participă la cel de-al X-lea Congres Mondial al Petrolului, ale cărui lucrări s-au desfășurat la București. La primire au luat parte tovarășii Virgil Trofin, viceprim-ministru al guvernului, Vasile Patilineț, ministrul minelor, petrolului și geologiei, președintele Comitetului român de organizare a celui de-al X-lea Congres Mondial al Petrolului. Președintele Organizației Congreselor Mondiale ale Petrolului, ceilalți oaspeți au adresat președintelui Nicolae Ceaușescu calde mulțumiri pentru întrevederea acordată, pentru găzduirea oferită de România celui de-al X-lea Congres Mondial al Petrolului, pentru condițiile create bunei desfășurări a acestei importante reuniuni internaționale. Totodată, ei au dat o înaltă apreciere contribuției României, a președintelui Nicolae Ceaușescu la rezolvarea marilor probleme care confruntă astăzi omenirea, inclusiv a problemelor energetice, arătînd că discursul șefului statului român a reprezentat o contribuție de preț la desfășurarea cu succes a lucrărilor congresului. Salutîndu-i pe oaspeți, tovarășul Nicolae Ceaușescu și-a exprimat satisfacția pentru organizarea la București a acestei importante reuniuni, relevînd însemnătatea deosebită a științei și tehnologiei pentru soluționarea crizei energetice, pentru lichidarea subdezvoltării și instituirea unei noi ordini economice internaționale, care să asigure accesul liber și neîngrădit al tuturor națiunilor la cuceririle științei și tehnicii. In cadrul întrevederii s-a apreciat că, în condițiile actualei crize economice, îndeosebi a crizei energetice, care creează greutăți și complicații tot mai serioase în dezvoltarea economică și socială a tuturor statelor, este necesară adoptarea unei politici noi de exploatare a petrolului, de economisire și folosire rațională a acestei importante resurse naturale, stabilirea unor raporturi juste între prețurile materiilor prime și cele ale produselor industrializate, care să stimuleze eforturile tuturor țărilor — îndeosebi ale celor în curs de dezvoltare — de a-și dezvolta economia, de a-și pune tot mai larg în valoare bogățiile naționale. PARTEA a III-a BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu . . . 1—2 Prezentarea scrisorilor de acreditare de către ambasadorul Republicii Argentina...................................... 3 Primiri la primul ministru al guvernului ... 3 Intrarea in vigoare a Acordului comercial dintre Republica Socialistă România și Republica Zair . . 4 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu — Un grup de personalități din conducerea Organizației Congreselor Mondiale ale Petrolului —