Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1980, Partea 3 (Anul 16, nr. 128-280)

1980-09-15 / nr. 188

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea a Ill-a, Nr. 1833 mico-sociale, la îmbunătățirea stilului și metodelor de muncă ale consiliilor populare, pentru atragerea maselor largi de oameni ai muncii la înfăptuirea neabătută a politicii partidului și statului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de civilizaţie şi progres. După-amiază, dezbaterile au continuat pe secţiuni. * Vineri, 12 septembrie 1980, s-au încheiat lucrările celui de-al II-lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale, în prima parte a şedinţei, condusă de tovarăşul Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, au continuat dezbaterile în plenul congresului. Congresul a hotărît sistarea discuţiilor, ţinînd seama de numărul mare de participanţi care au luat cuvîntul — 52 de vorbitori în plen şi 580 în secţiuni. în cadrul dezbaterilor, participanţii au exprimat deplinul acord cu conţinutul proiectelor de lege şi propunerile de modificare a unor legi înscrise pe ordinea de zi, legi menite să contribuie la perfecţionarea în continuare a activităţii consiliilor populare, la aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economico-financiare, să asigure participarea nemijlocită a cetăţenilor, fără deosebire de naţionalitate, la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare multilaterală a patriei, la întărirea în toate sferele vieţii sociale a legalităţii, a eticii şi echităţii socialiste. în acelaşi timp, în cadrul congresului au fost făcute propuneri de îmbunătăţire a unor prevederi din proiectele de legi supuse dezbaterii, proiecte care, în conformitate cu hotărîrile Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al partidului, urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naţionale. In continuare, a fost constituită Camera legislativă a consiliilor populare, organism alcătuit din 748 deputaţi, membri ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, urmînd ca în prima sa şedinţă, Camera legislativă să-şi aleagă biroul şi comisiile. A fost desemnat, de asemenea, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, format din 125 de membri. După pauză, lucrările au fost conduse de tovarăşul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, ministrul muncii. Exprimînd dorinţa fierbinte a tuturor participanţilor, tovarăşul Emil Bobu a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu rugămintea de a lua cuvîntul în încheierea lucrărilor celui de-al II-lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale. Întîmpinat cu puternice ovaţii, cu vii şi îndelungi urale, a luat cuvîntul, în încheierea lucrărilor celui de-al II-lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, expresie grăitoare a gîndirii novatoare a secretarului general al partidului, inestimabil document care evidenţiază cu deosebită claritate rolul consiliilor populare şi răspunderile mari ce revin acestor organe locale ale puterii revoluţionare a muncitorilor, ţăranilor şi intelectualilor în vastul proces al edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate, a fost urmărită cu vie satisfacţie, cu deplină aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu îndelungi aplauze, urale şi ovaţii. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, congresul a aprobat în unanimitate hotărîrea prin care expunerea prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, se adoptă ca program al întregii activităţi viitoare a consiliilor populare. A fost adoptată, de asemenea, în unanimitate Chemarea Congresului al II-lea al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale. Şedinţa de încheiere a lucrărilor celui de-al II-lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale a luat sfîrşit într-o atmosferă de vibrantă însufleţire. HOTĂRÎREA Congresului al II-lea al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale Congresul adoptă expunerea de o excepţională însemnătate teoretică şi practică prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, ca program al întregii activităţi viitoare a consiliilor populare judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale, a organelor administraţiei de stat, a tuturor deputaţilor, a întregului nostru popor, în vederea înfăptuirii istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român, a planurilor de dezvoltare economico-socială a României socialiste în profil teritorial, adîncirii democraţiei socialiste şi participării largi a maselor la viaţa socială, la conducerea societăţii.