Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1981, Partea 3 (Anul 17, nr. 137-274)

1981-09-15 / nr. 192

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 1923 la Madrid să se încheie cu rezultate pozitive, să dea un nou imbold destinderii și conlucrării pe continent. Cele două părți au subliniat că obținerea de rezultate concrete în direcția edificării securității și cooperării în Europa va exercita o influență pozitivă pentru pacea, securitatea și cooperarea în întreaga lume, pentru reducerea tensiunii pe plan internațional. Cele două părți au luat notă cu îngrijorare de creșterea competiției militare în apele internaționale, ceea ce constituie o amenințare la adresa țărilor riverane și a altor state. Părțile au subliniat necesitatea de a se limita această competiție, de a se acționa pentru reducerea și eliminarea prezenței militare străine. In această privință, cele două părți au reliefat necesitatea aplicării de urgență a Declarației O.N.U. cu privire la transformarea Oceanului Indian într-o zonă a păcii. Cele două părți au reliefat responsabilitatea țărilor din Golf în asigurarea păcii și securității în această regiune, fără amestec din afară. Ambii șefi de stat au exprimat preocuparea lor profundă în legătură cu continuarea conflictului dinLuni, 14 septembrie 1931, s-a încheiat vizita oficială de prietenie în țara noastră întreprinsă, la invitația președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de Alteța Sa șeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit. Ceremonia plecării șefului statului kuweitian a avut loc pe Aeroportul Otopeni. Cei doi șefi de stat au sosit împreună la aeroport. Alteța Sa șeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah și-a luat rămas bun de la persoanele oficiale române venite să-l salute la aeroport. Erau prezenți tovarășii Ilie Verdeț, Cornel Burtică, Virgil Cazacu, Ion Dincă, Ludovic Fazekas, Gheorghe Pană, Ion Pățan, Gheorghe Rădulescu, Ștefan Andrei, Emilian Dobrescu, Nicolae Giosan, Constantin Olteanu, membri ai guvernului, generali. Emirul Kuweitului a fost salutat, de asemenea, de șefi de misiuni diplomatice ai unor țări arabe acreditați în țara noastră, precum și de reprezentantul permanent al Organizației pentru Eliberarea Palestinei la București, tre Irak și Iran, subliniind urgența încetării confruntării dintre cele două state, a soluționării diferendelor dintre ele pe cale pașnică, prin tratative. Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și emirul statului Kuweit, șeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, și-au exprimat deplina satisfacție pentru rezultatele vizitei, pentru convorbirile pe care le-au avut cu acest prilej și pentru înțelegerile la care s-a ajuns de comun acord. A fost exprimată convingerea că această nouă întîlnire la cel mai înalt nivel româno-kuweitiană dă un nou impuls extinderii relațiilor prietenești și colaborării dintre cele două țări. Emirul statului Kuweit, șeicul Jaber Al-Ahmad Al- Jaber Al-Sabah, a adresat președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, vii mulțumiri pentru primirea călduroasă și ospitalitatea cu care a fost înconjurat în timpul vizitei și a transmis președintelui Republicii Socialiste România invitația cordială de a efectua o vizită oficială de prietenie în statul Kuweit. Invitația a fost acceptată cu plăcere, data vizitei uimind a fi stabilită ulterior. București, 14 septembrie 1981. Era de față, totodată, ambasadorul R. P. Ungare la București, Sándor Rajnai. Pe aeroport se aflau numeroși bucureșteni care au salutat cu căldură pe cei doi șefi de stat, manifestîndu-și deplina satisfacție față de rezultatele noului dialog la nivel înalt româno-kuweitian, ce deschide noi perspective colaborării dintre România și Kuweit. La scara avionului, președintele Nicolae Ceaușescu și emirul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah și-au luat un călduros rămas bun, stringîndu-și mîinile, îmbrățișîndu-se cu prietenie. Șeful statului kuweitian a exprimat din nou mulțumiri pentru ospitalitatea și căldura cu care a fost întîmpinat în România și și-a manifestat deplina satisfacție pentru convorbirile avute cu șeful statului român, pentru rezultatele lor fructuoase. La rîndul său, președintele Nicolae Ceaușescu și-a exprimat încrederea că noul dialog româno-kuweitian va duce la întărirea prieteniei și colaborării dintre țările și popoarele noastre. Plecarea din Capitală încheierea vizitei oficiale a ministrului de stat însărcinat cu afacerile externe și cooperarea al Regatului Maroc, M’Hamed Boucetta, și a lucrărilor Comisiei interguvernamentale de cooperare economică și tehnică româno-marocană La invitația ministrului afacerilor externe al Republicii Socialiste România, Ștefan Andrei, ministrul de stat însărcinat cu afacerile externe și cooperarea al Regatului Maroc, Mohamed Boucetta, a efectuat, în zilele de 9—13 septembrie 1981, o vizită oficială in România. Cei doi miniștri au condus în această perioadă lucrările celei de-a III-a sesiuni a Comisiei interguvernamentale de cooperare economică și tehnică românomarocane. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, a primit pe ministrul de stat marocan, care i-a transmis un mesaj de prietenie din partea regelui Marocului, Nassan al II-lea. In timpul vizitei, ministrul de stat însărcinat cu afacerile externe și cooperarea al Regatului Maroc a avut, de asemenea, convorbiri cu alți membri ai guvernului Republicii Socialiste România. Ministrul afacerilor externe al Republicii Socialiste România și ministrul de stat însărcinat cu afacerile externe al Regatului Maroc au purtat convorbiri, desfășurate într-o atmosferă de prietenie și înțelegere reciprocă, referitoare la dezvoltarea raporturilor de colaborare româno-marocane și la principalele probleme internaționale.