Buletinul Oficial, aprilie-decembrie 1982, Partea 2 (Anul 18, nr. 1-5)

1982-04-02 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 Joi, 1 aprilie 1982, la ora 10, se deschid lucrările sesiunii a cincea a celei de-a opta legislaturi a Marii Adunări Naționale. La sosirea in sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, este întîmpinat cu îndelungi și puternice aplauze de către deputați și invitații la sesiune, împreună cu președintele Republicii, în lojile oficiale iau loc tovarășii Elena Ceaușescu, tovarășii Ilie Verdeț, Iosif Banc, Emil Bobu, Virgil Cazacu, Lina Ciobanu, Nicolae Constantin, Ion Dincă, János Fazekas, Ludovic Fazekas, Cornelia Filipaș, Alexandrina Găinușe, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Pățan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Aneta Spornic, Ștefan Voitec. Sînt prezenți membrii supleanți ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretari ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naționale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat și ai guvernului, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale, organizații de masă și obștești, oameni ai muncii, personalități ale vieții științifice, culturale și artistice, ziariști români și corespondenți ai presei străine. Sînt de față șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București. Lucrările sînt conduse de tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii vice-președinți Emilia Lonea și Virgil Teodorescu și de tovarășii Ioan Foriș și Hedwiga-Margareta Hauser, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale . Stimate tovarășe și stimați tovarăși, în perioada de la precedenta sesiune a Marii Adunări Naționale s-au stins din viață deputații Gheorghe Mihoc și Teodor Haș, în memoria lor, vă rog să păstrăm un moment de reculegere. Se păstrează un moment de reculegere. ★ Tovarășe și tovarăși deputați. Deschidem lucrările sesiunii a cincea a celei de-a opta legislaturi în prezența a 353 deputați. Biroul Marii Adunări Naționale propune următoarea ordine de zi a sesiunii : 1. Proiectul legii retribuirii muncii în unitățile agricole cooperatiste ; 2. Proiectul de lege privind organizarea producerii și folosirii raționale a resurselor de nutrețuri ; 3. Proiectul de lege privind protecția plantelor cultivate și a pădurilor și regimul pesticidelor ; 4. Proiectul de lege privind asigurarea calității produselor și serviciilor destinate obiectivelor și instalațiilor nucleare ; 5. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat. Sînt observații cu privire la Ordinea de zi propusă ? Nefiind observații supun votului Marii Adunări Naționale Ordinea de zi. Marea Adunare Națională adoptă, cu unanimitate de voturi, Ordinea de zi a sesiunii. Tovarășul președinte : Tovarăși. ★ La primul punct al Ordinii de zi — Proiectul legii retribuirii muncii în unitățile agricole cooperatiste — are cuvîntul tovarășul Emil Bobu, viceprim-ministru al guvernului, președintele Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor. Tovarășul Emil Bobu, viceprim-ministru al guvernului, președintele Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor . Mult stimate tovarășe președinte al Republicii, Stimate tovarășe deputate, Stimați tovarăși deputați. In cadrul complexului de măsuri inițiat de conducerea partidului, pentru ridicarea pe o treaptă superioară a întregii activități din agricultură, un loc deosebit îl ocupă proiectul legii retribuirii muncii în unitățile agricole cooperatiste, pe care, din împuternicirea guvernului, vă rog să-mi permiteți să-l supun spre dezbatere și aprobare Marii Adunări Naționale. Elaborat sub îndrumarea nemijlocită și cu contribuția hotărîtoare a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, noul act normativ scoate în evidență preocuparea deosebită, stăruitoare pe care conducerea partidului și statului o poartă creșterii producției și a eficienței economice în sectorul agricol cooperatist, ridicării bunăstării țărănimii, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră. Proiectul de lege reglementează într-un spirit nou principiile generale ale sistemului de retribuire în coooperativele agricole și asociațiile economice intercooperatiste, asigurînd cointeresarea cooperatorilor și a celorlalți lucrători în realizarea volumului de muncă stabilit, aplicarea strictă a tehnologiilor, obținerea unor producții cît mai mari și realizarea livrărilor la fondul de stat — condiții hotărîtoare pentru sporirea continuă a veniturilor cooperatorilor, satisfacerea cerințelor de consum ale populației, a altor nevoi ale economiei naționale, în conformitate cu principiile autoconducerii și autoaprovizionării teritoriale. La baza întregii activități se așează participarea activă la muncă a cooperatorilor, a celorlalți lucrători din unitățile agricole cooperatiste, a tuturor locuitorilor satelor, întărirea ordinii și disciplinei, a răspunderii fiecărei formații, a fiecărui om în efectuarea lucrărilor și realizarea producției. Pentru aplicarea mai fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, proiectul de lege subliniază obligativitatea conducerii fiecărei unități, a tuturor cooperatorilor, a mecanizatorilor și specialiștilor de a acționa cu toată hotărîrea și răspunderea pentru gospodărirea cu maximă eficiență a pămîntului și a celorlalte mijloace tehnico-materiale, asigurînd pe această cale resursele financiare necesare acordării retribuțiilor pre