Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1983, Partea 3 (Anul 19, nr. 1-111)

1983-09-07 / nr. 76

BULETINUL OFICIAL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul XIX — Nr. 76 PARTEA a II-A Miercuri, 7 septembrie 1983 AL SUMAR Pagina Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—3 Tovarășul Nicolae Ceaușescu a primit pe ambasadorul Uniunii Sovietice........................................................................ 3 Convorbiri la Marea Adunare Națională .... 3 Intrarea in vigoare a Acordului de cooperare științifică și tehnologică dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Federative a Braziliei........................................................................ 3 Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marți, 6 septembrie 1983, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a dezbătut măsurile referitoare la transpunerea în viață a Programului privind aplicarea fermă a principiilor autoconducerii muncitorești și autogestiunii, perfecționarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii și creșterea retribuției în acest cincinal, aprobat de Plenara C.C. al P.C.R. din iunie 1983. Comitetul Politic Executiv a relevat că acest important program, elaborat sub îndrumarea directă a tovarășului Nicolae Ceaușescu, în conformitate cu obiectivele și sarcinile stabilite de Congresul al XII-lea și Conferința Națională ale partidului, ilustrează politica consecventă a Partidului Comunist Român de creștere a producției și a eficienței acesteia, de perfecționare continuă a mecanismului economico-financiar, a relațiilor sociale, de creare a tuturor condițiilor pentru ridicarea permanentă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, țelul suprem al politicii partidului, al orînduirii noastre socialiste. S-a apreciat că noile măsuri de întărire a autoconducerii muncitorești și a autogestiunii economico-financiare, de perfecționare a sistemului de retribuire a muncii și de creștere a veniturilor oamenilor muncii sînt în concordanță cu actualul stadiu de dezvoltare economicosocială a țării, cu cadrul organizatoric al democrației muncitorești, bazată pe participarea nemijlocită a maselor la conducerea economiei, a vieții sociale, a întregii societăți. Aceste măsuri urmăresc dezvoltarea proprietății socialiste, aplicarea și mai fermă a principiului socialist, de repartiție în raport cu cantitatea, calitatea și importanța socială a muncii depuse, legarea mai strînsă a veniturilor individuale ale fiecărui om al muncii de rezultatele obținute în înfăptuirea planului de producție, de export, de productivitatea muncii și gradul de valorificare a resurselor materiale, de eficiența întregii activități economice. A fost relevată necesitatea de a se asigura acoperirea în întregime a fondurilor necesare retribuțiilor pe seama sporirii mai accentuate a productivității muncii, care trebuie să fie, în toate ramurile economiei naționale, mai mare decît cea a retribuției, astfel încît, pe această bază, să se asigure, în afara fondurilor necesare majorării retribuției, și acoperirea altor cheltuieli generale ale statului. In acest sens, Comitetul Politic Executiv a dezbătut o serie de proiecte de decrete menite să ducă la traducerea fermă în viață a Programului privind aplicarea principiilor autoconducerii muncitorești și autogestiunii, perfecționarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire a muncii și creșterea retribuției în acest cincinal. A fost examinat și aprobat proiectul Decretului pentru majorarea retribuției personalului muncitor. Acest important act normativ prevede, în conformitate cu măsurile din program, efectuarea unei noi majorări a retribuției nominale, astfel încît la încheierea acestei acțiuni, în a doua jumătate a anului 1984, retribuția reală să fie cu 5 la sută mai mare față de anul 1980. Conform prevederilor decretului, retribuția nominală a personalului muncitor va crește, în anii 1983—1984, cu 10,4 la sută în medie pe economie, această creștere realizîndu-se atît prin majorarea retribuțiilor tarifare, cît și pe calea sporirii părții variabile în veniturile