Călindarul Poporului, 1913

Anul 1913 este un an comun cu 365 zile şi va fi peste tot mai mult umed decât uscat şi împreunat cu nădufuri şi călduri. Vremea după anotimpuri. Primăvara se începe târziu şi va fi plăcută fiind prielnică la pometuri. Vara. Dacă umezeala din primăvară nu va dura prea mult va urma o vară călduroasă cu nădufuri Dacă în primăvară însă vor fi ploi multe vara va fi secetoasă şi împreunată cu călduri mari. Toamna se începe cu călduri şi timp frumos, dară nu va ţinea prea mult, căci cam pe la mijlocul lui ISoemvrie timpul să înăspreşte şi nu se va mai schimba până cătră Crăciun. Iarna se începe uscată, dară maî târziu cam pe la mijlocul lui Februarie până cătră sfârșit va fi umedă și împreunată cu ninsori apătoase. Anotimpurile. Primăvara începe în 8|21 Martie, 6 ore 18 m. dim. Vara începe în 9|22 Iunie, 2 ore 10 m. dim. Toamna începe în 18 23 Sept. 4 ore 52 m. dim. Iarna începe în 9*2 Dec. 11 ore 35 a. m. întunecimi. In anul 1913 vor fi trei întunecimi de soare şi două de lună, dintre cari în părţile noastre nu se vor vedea nici una. 1. Întunecimea totală de lună în 9/22 Martie începutul la 10 ore 11 minute la ameazi; sfârşitul la 1 oră 44 minute d. a. Se va vedea in America-de-nord, în părţile medii ale Americei-de-miazăzi. In Occeanul pacifc, în Australia, in părţile medii estice ale Occeanului indic şi în Azia, afară de Persia, Arabia şi Azia-mica. 2 întunecimea parţială de soare în 6 Aprilie (24 Martie v.). începutul la 4 ore 54 minute d. a.; sfârşitul la 8 ore 11 minute seara Se va vedea în părţile nordice ale Aziei, în părţile nord vestice ale Americei-de-Nord şi în părţile polare dela miază-noapte. 3. întunecimea parţială de soare (a doua) în 18/31 August; începutul la 9 ore 2 minute seara; sfârşitul la 10 ore 42 minute seara. Se va vedea în părţile nord-estice ale Americeide Nord şi în Grönlanda. 4. întunecimea totală de lună în 2/15 Septemvrie. Începutul la 11 ore 52 minute înainte de ameazi ; sfârşitul la 3 ore 44 minute da. Se va vedea in părţile mai mari ale Americei de-Nord şi de miazăzi, în Occeanul pacific, în Australia, în Azia afară de Azia-mică şi în Occeanul indic. 5. întunecimea parţială de soare (a treia) în 17/30 Sept. începutul la 3 ore 55 min. dim.; sfârşitul la 7 ore 35 mia. dim. Se va vedea în părţile estice ale Africei de miazăzi, în părţile de miazăzi ale Occeanului indie şi în părţile polare de la mazâzi.