Ceahlăul, octombrie-decembrie 1971 (Anul 4, nr. 1121-1198)

1971-10-14 / nr. 1132

Joi, 14 octombrie 1971 Deși puțină vreme ne mai desparte de sosirea iernii In unele cooperative agricole LUCRĂRILE DE INVESTIȚII SUNT MULT RAMASE IN URMA Beneficiind și în acest act de însemnate fonduri de investiții, cooperativele agricole de producție din județul nostru și-au propus realizarea unor importante construcții. O serie din aceste obiective au și fost înfăptuite, altele, cum e cazul Complexului de creștere și îngrășare de la Roman, sunt cu lucrările avansate. Dar stadiul realizării investițiilor în unele CAP, ținînd seama că am intrat în ultimul trimestru al anului, relevă serioase rămîneri în urmă, justificările aduse de cei în cauză fiind, în majoritatea cazurilor, de natură subiectivă. Astfel, la ferma de vaci cu lapte Piatra Neamț, realizările reprezintă doar 25 la sută fată de planul anual, iar la ferma de vaci Tîrgu Neamț, numai 34,3 la sută. Ritmul real de executie a lucrărilor la aceste două obiective are la bază, în primul rînd lipsa unor grafice corespunzătoare de execuție încheiate între constructor, și beneficiar, cu defalcarea pe luni a planului valoric de execuție pentru acest an, cît și lipsa unor devize de execuție pe obiecte. Din aceste motive, întreprinderea de construcții și montaje Piatra Neamț a „lăsat-o" mai încet, nepreocupîndu-se cu toată seriozitatea de asigurarea forței de muncă necesară pe ambele șantiere. Întîrzieri și aspecte de executare necorespunzătoare s-au constatat și la alte obiective din cadrul cooperativelor agricole de producție. Așa este cazul unor utilaje de irigații de la CAP Tămășeni, la care operatiunea de sudură a conductelor metalice nu s-a executat de calitate in cinci zone ale conductelor principale, existînd orificii care provoacă scurgerea apei (o suprafață de 0,45 ha din tarlaua legumicolă a fost inundată). Lucrarea s-a realizat sub supravegherea OIF Roman, întîrziate sînt lucrările de alimentare cu apă de la CAP Săbăoani și Sagna, și pe aceste fronturi de lucru făcîndu-se simțită, pe lîngă lipsa unor materiale, slaba preocupare pentru asigurarea forței de muncă. Cu rămîneri în urmă se „evidențiază" și CAP Români, unde lucrarea de alimentare cu apă trebuia dată în folosință cu circa o lună de zile în urmă. Menționăm că lucrările de alimentare cu apă se execută în antrepriză de către întreprinderea intercooperatistă de prestări servicii Neamț, neîncadrarea în graficele de execuție mare datorîndu-se în cea mai parte constructorului, care s-a angajat în lucrări diverse și peste posibilitățile de acoperire cu forță de muncă, cît și beneficiarilor care nu s-au preocupat în suficientă măsură pentru a asigura constructorului materialele necesare (țeavă, ciment, cherestea etc.). Din motive similare celor menționate, întreprinderea tărăgănează și lucrările unor construcții agrozootehnice. Astfel, la hala de păsări de la CAP Costișa, lucrările au ajuns abia la stadiul în care trebuia să se găsească cu două luni în urmă, iar la hala de păsări de la Căciulești constructorul a „avansat" până la ceea ce trebuia făcut în... iunie trecut. Se înregistrează un ritm lent și în execuția unor construcții care se realizează în regie (cazul CAP, Ștefan cel Mare) care până la această dată a utilizat un volum de credite pe termen lung în sumă de numai ...4000 lei față de 200000 lei credite aprobate pentru construcția unui grajd, în vederea impulsionării executării în termen a lucrărilor de investiții pe acest an, este necesar ca Direcția Generală a Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor Neamț să sprijine mai mult unitățile în cauză, atît in ce privește întocmirea în termen a documentațiilor tehnice cît și aprovizionarea la timp cu materialele necesare realizării acestora. Ținînd seama de faptul că timpul friguros a sosit și că pină la finele anului nu ne mai despart decit puține zile, grăbirea ritmului de execuție, bineînțeles fără a acorda rabat calității, cade în sarcina constructorilor care, ca și beneficiarii, nu pot să mai rămînă sub „acoperișul”” cauzelor subiective existînd posibilități pentru încadrare în termenele planificate. Nicolae POPESCU, directorul Băncii județene pentru agricultură și industrie alimentară - Spre o activitate de conținut în acțiunea de organizare a producției și a muncii Ca urmare a formelor organizate pe linia perfecționării și specializarii profesionale asistăm în această perioadă la însușirea tot mai temeinică a noțiunilor care se referă organizarea superioară a preroducției și a muncii. Acesta este mediul oferit la ora actuală, pentru a facilita specialiștilor atît colaborarea necesară pe parcursul elaborării unor proiecte, cît și în stabilirea realistă a celei mai reușite variante, care se poate aplica cu bune rezultate și în mod operativ. In astfel de condiții se poate afirma că activitatea de organizare științifică a producției și a muncii, nu mai este „monopolul" unui anume colectiv de lucru ,sau al unui compartiment, ci devine o preocupare colectivă, prin care se urmărește îmbunătățirea activității generale, concretizată prin indici de eficiență specifici fiecărui domeniu, fiecărei secțiuni din planul tehnic, industrial și financiar. De altfel, aceste afirmații îmbracă deja aspecte mult mai concrete, care atestă saltul calitativ înfăptuit cel puțin, în unele domenii ale acestei complexe activități. Mulți dintre noi cunosc cite ceva despre studiile elaborate pe diverse tempe, în urmă cu cîțiva ani și bineînțeles că nu rareori această denumire provoacă chiar unele zîmbete îngăduitoare, dat fiind conținutul sărac al acestora, îndeosebi în privința fundamentării analitice a soluțiilor preconizate. Uneori s-a mers chiar mai departe, deoarece unele măsuri tehnico-organizatorice au căpătat această denumire, deși pe parcursul realizării lor, n-a apărut nimic sau foarte puțin care să justifice acest fapt. . Perspectiva este proprie celor care privesc în mod critic și evolutiv modul în care sînt recepționate noile semnale din activitatea noastră de autoperfectionare și fenomenul devine comensurabil cînd capătă noi contururi pe drumul concretizării în indici de eficientă In această privință s-a constatat un mod mai matur de abordare a problemelor ce reclamă soluții noi sau îmbunătățite, fiind confirmat și prin acte normative corespunzătoare, așa cum ar fi de pildă, posibilitatea oferită unităților economice de a rezolva diferite aspecte, prin Cabinetul județean de organizare a producției și a muncii pe bază de contract. Centrala industrială de fibre chimice Săvinești de altfel ca și alte unități, a apelat la acest nou sistem, pentru rezolvarea unor probleme de mare actualitate. Astfel, tema stabilită privind îmbunătățirea transportului intern la sectorul „Milana" a mobilizat un colectiv larg de cadre tehnice competente, care pe baza unei analize meticuloase a situației de fapt, a propus un întreg șir de soluții alternative, dîndu-se posibilitatea prin aceasta să se aleagă varianta cu cea mai mare eficacitate. în acest caz nu mai facem cunoștință doar cu o lucrare pur descriptivă, ci cu un sistem tehnico-economic prejunlc lu-is,,care util în ggz tru a fi evidențiate diverstatii tehnice corespunzătoare, așa cum ar fi graficul de circulație, graficul om-mașină pentru una sau mai multe activități, utilizarea unor metode statistice-matematice de prelucrare a datelor. Eficiența antecalculată a acestui studiu este de ordinul zecilor de milioane, cuprinzînd atît aspecte de ameliorare productivității și de organizarea mai bună a muncii, cît și de utilizare completă a unor capacități de producție, ceea ce OPIM necesită multă operativitate în aplicare. Exemplul studiului citat nu este singular, iar complexitatea acestuia reiese din faptul că pentru aplicare trebuie să se apeleze la diverse din cadrul centralei. activități Astfel, deși nu e vorba de lucrări de investiții propriu-zise, e necesară proiectarea pentru extinderea și amenajarea unor spații, dimensionarea utilajelor, a benzilor de transport și prospectarea posibilităților de achiziționare a materialelor necesare, întocmirea documentației de finanțare cu precizarea posibilităților de execuție în antrepriză sau regie proprie. Toate acestea implică de asemenea, necesitatea stabilirii unor grafice pentru desfășurarea lucrărilor. Se pare că aici, am ajuns la întrebarea hotărîtoare: cine trebuie să se ocupe de aplicarea acestui studiu? La aceasta trebuie să răspundă analiștii care studiază funcționalitatea unei unități economice, modul de organizare al acesteia. Deși credem că am găsit un răspuns bazat atît pe experiență cît și pe literatura de specialitate, apreciem că nu e lipsit de importantă să prezentăm totuși și unele comentarii pentru elucidare. Un prim aspect ar consta în faptul că până nu demult, ne-am străduit să oferim cadrelor superioare, tehnice și economice, impulsul necesar pentru a valorifica spiritul propriu de creativitate și fără a se afirma că acest lucru a reușit pentru toți cei în cauză, iată că avem deja diverse asemenea cazuri care sperăm că se vor înmulți în viitor. Aceasta înseamnă de fapt că a fost zdruncinată imobilitatea, a început să dispară spiritul de rutină, făcînd loc unor soluții noi, dar n-am rezolvat încă în mod corespunzător problema cadrului organizatoric de aplicare, ceea ce reduce sau uneori chiar anulează efectul îmbunătățirilor rea soluțiilor aduse. în căutas-a pornit de la organizatorice cunoașterea faptului că nici-o întreprindere nu există pentru ea însăși. Necesitatea de a se adapta în mod permanent schimbările frecvente, dinamita zatoare este justificată printre multe altele și de fenomenul ezentat ,iar găsirea celor mai potrivite soluții privește în mod direct elasticitatea structurii organizatorice existente la un moment dat. In acest sens poate fi remarcată receptivitatea factorilor de conducere din centrala noastră la inițiativele destinate îmbnătățirilor de orice ordin, singura condiție constînd în explicitarea analitică a noutăților, pentru care există termen propice de aplicare și pentru care se acordă credit corespunzător. Apreciem totuși că rezolvarea unor probleme complexe de natura exemplului citat, nu se mai poate înfăptui prin formele organizatorice clasice, adică de către colective constituite, sau pe bază de dispoziții parțiale ale factorilor de conducere întrucît ,,în aceste condiții, s-ar pierde posibilitatea de control operativ asupra desfășurării lucrărilor, ceea ce ar avea efecte negative asupra finalizării. Considerăm că trebuie căutată deci ,o soluție organizatorică adecvată. Introducerea modificărilor de structură corespunzătoare unor astfel de necesități în sistemul nostru piramidal de conducere reprezintă în general o operație dificilă și pentru acest considerent s-ar impune multă mobilitate pentru care nu suntem întotdeauna pregătiți. Luat în ansamblu, sistemul de conducere menționat rezistă cu succes la orice unitate economică, care comportă mai puține dezvoltări și o complexitate medie, dar este de-a dreptul rigid cînd apare necesitatea creării unei breșe. ing. Bucur POPA RADU, șef de serviciu în Centrala industrială de fibre chimice Săvinești CEAHLĂUL Curier (Urmare din pag. 1) altfel, ajungînd la capitolul „evidențieri", trebuie să remarcăm Și evoluția satisfăcătoare a liniei de fund și a compartimentului median. Semne de întrebare pentru atingerea scopului propus în acest joc ne-au provocat apatia multora dintre jucători și — mai ales — momentele de plictis care au punctat parcursul partidei. Au mai înscris pentru gazde , Contardo (,din penalti) și Stîngaciu (D. T., coresp). ACHIZIȚII DE PRODUSE AGROALIMENTARE In această perioadă, lucrătorii din cooperația de consum au intensificat activitatea de achiziționare a produselor agroalimentare de la producători. în prima decadă a lunii octombrie, cele mai bune rezultate la achizițiile de cartofi le-au obținut cooperativele de consum Dobreni, și Urecheni (peste Țibucani 6 tone fiecare); la fasole — cooperativele Dulcești (1.800 kg), Oniceni și Roman (peste 1.000 kg, fiecare); la păsări — cooperativa Tămășeni (326 kg); la ouă — cooperativele Hangu, Dragomirești, Dobreni, Grumăzești și Borca, la porci — Cooperativa orășenească de consum Tîrgu Neamț , pene — cooperativele Burlaca, Dragomirești, Tămășeni, Tazlău și Români. RACORD LA... CIVILIZAȚIE ȘI BUNĂSTARE Zilele trecute s-a încheiat o acțiune de maximă importantă pentru viitorul unei localități : satul Rediu, centrul de reședință al comunei cu aceeași denumire, a fost complet electrificat. Celelalte sate componente ale comunei — Bețești, Poloboc și Socea — parțial electrificate, dispun de condițiile necesare pentru a termina, pină la sfîrșitul anului 1972 acest proces cu ample semnificații în viata localităților rurale. învingătoare la scor în deplasare, UNIREA continuă să fie lider în campionatul județean de fotbal CELULOZA PIATRA NEAMȚ — METALUL PIATRA NEAMȚ 7— 0 (3—0). Avalanșă de goluri pe terenul de la Izvoare și evoluție neașteptat de bună a Celulozei după eșecul (la fel de surprinzător) de la Bicaz. Singura acțiune mai periculoasă a metalurgiștilor s-a consumat în min. 10, cînd Bogdan a zguduit bara cu un șut din marginea careului. Deși în zece oameni (Cociorbă a fost eliminat de pe teren în min. 20 pentru proteste la deciziile arbitrului) Celuloza acoperă mult mai bine spațiul de joc, iar aripa Hacman Săvinescu funcționează ireproșabil, ultimul realizînd un hat-trick spectaculos în urma unor curse impetuoase, urmate de șuturi violente pe lingă portarul Băieșu (min. 35, 38 și 43). Repriza secundă debutează cu un penalti transformat de Hacman și o nouă eliminare de pe teren (Cenușă, de la Metalul — în min. 47 — pentru busculada care a generat acordarea penaltiului). Peste numai un minut Săvinescu demarează din nou pe dreapta, centrează perfect și reia prompt în plasă Hacman 5—0. Metalurgiștii sunt complet depășiți și în min. 59 extrema stingă Bălan (Celuloza), gelos parcă pe reușitele omologului său de pe dreapta, prinde un fuleu de zile mari și-l învinge pe neinspiratul Băieșu cu un șut plasat 16—0. Metalul își strînge rîndurile, forțează în atac pentru golul de onoare, dar, în ultimul minut al partidei, Oniga combină cu Bălan, iar acesta lansează pe Hacman, care nu îl ezită să catapulteze balonul sub bară „parafînd" victoria la scor a echipei sale. Arbitrul C. Corbu a avut de condus un meci greu datorită indisciplinei majorității jucătorilor, dar s-a achitat satisfăcător de sarcina sa. Radu IRIMESCU, corespondent LAMINORUL ROMAN — CONSTRUCTORUL ROMAN 8— 0 (4—0). Judecind după scorul realizat, s-ar putea crede că laminoriștii au avut o sarcină ușoară în partida cu Constructorul. Totuși n-a fost așa, fiindcă adversarii au opus o rezistență dîrză, în unele momente ieșind chiar din limitele sportivității. Primul gol s-a marcat în primul minut de joc, iar ultimul — de dragul simetriei și... al cifrelor ca soț în minutul 90; aproape tot timpul s-a jucat la o singură poartă, și de această dată Păduraru dovedindu-se a fi cel mai eficace înaintaș al echipei Laminorul. El a marcat trei dintre golurile echipei sale, celelalte fiind realizate de Manea (2) Dinu, Persic și Brezeanu — câte unul. A arbitrat bine o brigadă romașcană condusă la centru de Gh. Gherasim. Vasile CIOBANU, corespondent RELONUL SĂVINEȘTI — VICTORIA TARCĂU 6—1 (1—1). încurajați frenetic de propria galerie, venită la Roznov în număr destul de mare, oaspeții nu se lasă cu nimic mai prejos față de reloniști și încep meciul jucînd „de la egal la egal" cu aceștia. Ba mai mult decit atît, în minutul 22 reușesc să scorul în urma unei deschidă lovituri libere de la 20 m executată de Țară, din apropierea liniei de fund, direct... sub bara transversală ! „Dușul rece" nu-i descurajează pe săvineșteni care își revin ușor, își organizează mai bine compartimentele și — în min. 29 — Apetrei aduce egalarea cu un șut de la 6 m. După pauză gazdele vor să șteargă impresia penibilă celor 20 minute din prima reapriză și iau pe cont propriu partida. Ca urmare a dominării teritoriale tot mai accentuate, în min. 56 Smeu recuperează un balon în careul de 16 m al oaspeților, execută o centrare,și a venit ,din urmă, Rotaru expediază mingea în plasa porții lui rus. Oaspeții „termină benzina" și recurg prin degenerarea jocului , aruncă baloane oriunde, faultează, folosesc cuvinte grele, de neredat în scris. Beloniștii își văd de joc și majorează scorul : în min. 70 Rotaru face o cursă de aproape 40 m pe extrema dreaptă, centrează în careul de 16 m și Apetrei înscrie nestingherit ; 3—1 ; în min. 72 Belizna șutează imparabil de la 16 m; 4—1 ; în min 86 fundașul Iliescu se infiltrează în atac și — de la 18 m — urcă scorul la 5—0 printr-un șut pe cît de puternic, pe atît de plasat; în min. 87 Grasu (Victoria) comite un hent în careu și Belizna transformă pentaltiul 6—1 (același Belizna este scos în minutul următor de pe teren de către antrenorul Virgil Rizea, pentru stare excesivă de irascibilitate). Oaspeții au avut o singură ocazie de gol în această parte a jocului, dar Țară (min. 76) a expediat balonul în bară, iar reluarea lui Corduneanu a fost blocată de portarul Costin (Belonul). Marin Gh. IONIȚĂ corespondent PH Meciul restanță Bradul Roznov — Hîrtia Piatra Neamț s-a disputat în cursul săptămânii trecute, încheindu-se cu victoria (plină de emoții) a gazdelor. Rezultatul s-a menținut egal (1—1) pină în minutul 85, Hîrtia două mari ocazii de gol ratînd în minutele 70 și 82 prin bani și Meder. Gazdele Cioau speculat însă prin Anghel (min. 85) și Bursuc (min. 87) două situații favorabile, cîștigînd cu,f- 8—f-fl—4) o partidă care se putea încheia la fel de bine cu un rezultat egal sau... cu victoria Hîrtiei. Golurile primei reprize au fost semnate de Mereuță (Bradul — min. 21) și Ciobanu (Hîrtia ~ min. 29). ALTE REZULTATE DIN ETAPA A V-A: Cetatea Tîrgu Neamț —Unirea Piatra Neamț 1—Hîrtia Piatra Neamț — Industria locală Piatra Neamț 3—0. Volanul Bicaz — Bradul Roznov 3—2. CLASAMENT 1. UNIREA PIATRA NEAMȚ 5 4 10 19— 2 9 2. RALONUL SĂVINEȘTI 5 4 0 1 24— 4 8 3. CELULOZA PIATRA NEAMȚ 5 4 0 1 16— 1 8 4. BRADUL ROZNOV 5 3 11 12— 7 7 5. HÎRTIA PIATRA NEAM} 5 3 0 2 14— 9 6 6. LAMINORUL ROMAN 5 3 0 2 15— 6 6 7. VOLANUL BICAZ 5 2 1 2 7— 9 5 8. VICTORIA TARCÄU 5 2 1 2 9—13 5 9. METALUL PIATRA NEAMȚ 5 0 3 2 4—15 3 10. INDUSTRIA LOCALĂ P. NEAMȚ 5 0 14 1—10 1 11. CETATEA TÎRGU NEAMȚ 5 0 14 3—16 1 12. CONSTRUCTORUL ROMAN 5 0 14 3—35 1 Divizia națională școlară a VOLEI. Școala sportivă Piatra Neamț — Școala sportivă Botoșani (1) 3—0 (6, 8, 2). Intr-o deosebită vervă de joc, gazdele s-au impus de la început prin combinații subtile, încheiate cu atacuri în forță, servicii plasate și un bun plasament în apărare. Pe parcursul celor 3 seturi au fost întrebuințate toate jucătoarele din lotul echipei. Școala sportivă Piatra Neamț — Liceul Militar Cîmpulung (m) 3—1 (0, 1, — 14, 10). Gazdele cîștigă primele două seturi la un scor sever și își permit (cum adesea se întîmplă în volei la acest scor) o relaxare ce s-a dovedit periculoasă pentru rezultatul final al partidei.N BASCHET. Școala sportivă Bacău — Școala sportivă Piatra Neamț (m) 68—60 (45—29). Și de această dată pietrenii nu și-au găsit ritmul de joc, au făcut greșeli elementare, ceea ce a permis bacăuanilor să ia un avans destul de mare în prima repriză în finalul partidei oaspeții recuperează din handicap ajungînd la 4 puncte (51—55), dar două greșeli copilărești fac ca localnicii să înscrie două coșuri, stabilind un avantaj de 8 puncte în favoarea lor, avantaj cu care, de altfel, se va îcheia partida. JE ® HANDBAL. Școala sportivă Piatra Neamț — Voința Botoșani (1) 10—3 (3—2). După o comportare mai timidă și neinspirată în prima parte a jocului, elevele pietrene reușesc o a doua repriză foarte bună, evoluția lor din această jumătate a întîlnirii părîndu-ni-se a fi cea mai bună din actualul campionat. Portărița Viorica Ionică, precum și jucătoarele Elena Smeu (5 goluri) și Margareta Filip (2) au fost principalele autoare ale acestei victorii care aduce echipa pietreană pe primul loc (la egalitate de puncte cu alte două formații) în clasamentul seriei. Următoarele două jocuri vor fi însă susținute în deplasare, fapt ce obligă la o și mai bună organizare a jocului, dublată și de o risipă mai generoasă de energie. Școala sportivă Gh Gheorghiu-Dej — Școala sportivă Piatra Neamț sa 19—13 (8—5). Deși au avut o comportare bună, pietrenii, care au ratat exasperant de mult, au părăsit terenul învinși în mod surprinzător. Cea mai bună evoluție au avut-o Ed. Tureschi și Tsloloi.Jucătorii L TELEX: Petrosian - Fischer 2-2 după cea de-a patra partidă Meciul de șah dintre marii maeștri Tigran Petrosian și Robert Fischer a continuat la Buenos Aires cu partida a 4-a. Ca și în partida precedentă arbitrii au consemnat remiza, astfel că scorul se menține egal s 2—2. Petrosian, cu albele, a jucat deschiderea engleză, dar, prin transpunere de mutări, s-a ajuns la varianta Maroczy a Apărării Siciliene. De obicei, albul are avantaj de spațiu în această variantă, însă analiza a arătat că șansele celor două părți sunt egale. Schimbul damelor, survenit într-o fază timpurie a partidei urmat de cel al turnurilor și cailor, a dus inevitabil la simplificarea partidei. Se credea totuși că Fischer va căuta o cale spre cîștig în final, dar la mutarea a 20-a, marele maestru american a propus remiza, care a fost acceptată de Petrosian. Următoarea partidă va avea loc la 14 octombrie. Combinatul de îngrășăminte azotoase PIATRA NEAMȚ aduce la cunoștința celor interesați că organizează un concurs de specializare postliceală de scurtă durată în specialitatea „ELECTRICIAN MONTATOR DE INSTALAȚII AUTOMATIZATE“ în condițiile stabilite prin HCM nr. 2105/1969 și 750/1970. Se primesc absolvenți ai liceelor teoretice cu stagiul militar satisfăcut. Candidații pentru concursul de admitere vor prezenta la serviciul tehnic-învățămînt următoarele acte : • DIPLOMA SAU CERTIFICATUL DE STUDII ÎN ORIGINAL ; • CERTIFICATUL DE NAȘTERE ÎN ORIGINAL ȘI COPIE ; • REZULTATUL RADIOGRAFIEI PULMONARE ȘI AL ANALIZEI SÎNGELUI ; înscrierile se fac pină la data de 20 oct. a.c. Informații suplimentare la telefon 12800, interior 224. Pag. 3 «UM Cu duhul blîndeții Aflăm că Tiron Petru, din Boghicea, a sustras, împreună cu fiul său, circa 60 de kg. grîu din averea obștească. Cazul nu e deloc minor, avînd în vedere că susnuraitul a fost investit de cooperatori cu funcții de răspundere (șef de echipă și președinte al comisiei de revizie din C.A.P.). E drept că a fost pus în discuția adunării generale de partid, dar socotim că spiritul de combativitate al acesteia n-a funcționat așa cum trebuie, din moment ce T.P. a rămas nesancționat. Noroc că nu toți cooperatorii gîndesc !s fol cm șeful de echipă și președintele comisiei de revizie (a mai fi definind și acum aceste funcții?) Majoritatea lor țin la avutul obștesc și muncesc cu strădanie, pentru sporirea lui. Dar cei care nu se înrolează în această ofensivă înălțătoare și demnă de ce sînt tratați cu duhul blîndeții ? Dar obrazul ? Repartizat de către Autobaza de transporturi auto Piatra Neamț, al cărei salariat este, să transporte la gară mărfuri de la diferiți beneficiari, șoferul Constantin Ceaușu s-a gîndit că poate afla aici o sursă de cîștiguri ilicite. Zis și făcut. La terminarea unei zile de lucru, își luase obiceiul să treacă în foile de parcurs mai multe curse decât efectuase în realitate. Și-a sporit „vrednicia" cu 59 astfel de curse fictive, pentru care a încasat de la întreprindere 1500 lei. Prins asupra faptului, prejudiciul a fost recuperat în întregime. Dar cinstea dată pe rușine mai poate fi tot atît de ușor recîștigată ? Dintr-un condei... In calitate de gestionar la Depozitul de vinuri nr. 21, de OCb Piatra aparținînd Neamț, Constantin Grasu a găsit modalitatea să-și procure, dintr-un condei, frumoasa sumă de 9.420 lei. Cum ? Foarte simplu. Avea omul spre vînzare 3.140 litri de vin la preț oficial de 9 lei litru. El l-a „ajustat“ nițel, majorîndu-l la 12 lei. Că dacă clientul vrea să bea un pahar, nu se uită la bani. Miliția, insă, s-a uitat. Acum urmează socoteala. N-o mai face el, i-o fac alții. Bicicliștii și regulile de circulație Respectarea strictă a regulilor de circulație este o obligație pentru toți participanții la traficul rutier, orice încălcare putind avea consecințe dintre cele mai tragice. O dovedește și accidentul al cărui victimă a fost Constantin Podaru, din comuna Costișa. Circulînd pe bicicletă, acesta a ieșit o dintr-o uliță lăturalnică și s-a angajat în traversarea șoselei, fără să-și semnalizeze intențiile și fără a se asigura. Autocamionul 1 Nr. 226, condus de Vasile care circula pe Tănase, direcția Bacău — Piatra Neamț l-a izbit în plin. Forța izbiturii l-a proiectat pe asfalt și imprudentul biciclist a decedat la spitalul din Buhuși. Sectorul confecții metalice | [ și reparații Cîmpina ji str. Culturii nr. 33 — județul Prahova § l ORGANIZEAZĂ UN CONCURS ÎN ZIUA DE 25 OCTOMBRIE 3 E 1971, ORELE 8.00, PENTRU OCUPAREA URMĂTOARELOR 1 t POSTURI ÎN CADRUL SECȚIEI R.M.E. ROMAN: 1 : 1 post de maistru mecanic auto : 1 post de maistru mecanic 1 . Candidații vor depune la serviciul salarizare —■ personal — § învățămînt pînă la data de 20 octombrie 1971, următoarele acte: 1 ® Certificat de naștere în copie ; diploma de absolvire a școlii tehnice de maiștri în specialitate ; autobiografie ; adeverință de funcțiile ocupate pînă în prezent , cerere de înscriere. Concursul se va ține la 25 octombrie 1971, orele 8.00, la sediul sectorului. 5 Informații suplimentare se pot cere zilnic între orele 7—15.303 , la serviciul salarizare — personal — învățămînt, telefon 3061; | .umtnuumtii *»»** mimmuummua-a 111 iiiiiinim-mm-m 11 m-rrrrnTlf ti