Ceahlăul, ianuarie-martie 1972 (Anul 5, nr. 1200-1275)

1972-01-14 / nr. 1209

r Vineri, 14 ianuarie 1972 Exigența comunistului față de propria activitate ! (Urmare din pag. I) ținută morals exemplară în societate, prin respectarea întocmai a normelor interne de partid, a obligațiilor ce le au față de stat. Inchipuindu-și însă că disciplina de partid este una iar disciplina socială este cu totul altceva, că prima nu o implică și pe cea de-a doua, unii membri de partid ajung, din păcate să nesocotească pînă și cele mai elementare obligații cetățenești, iar alții se folosesc de funcțiile încredințate pentru a-și asigura avantaje personale. Spre exemplu unele organizații de bază au fost nevoite să adopte măsuri disciplinare față de acei membri de partid care au încălcat în mod grav normele de partid mergînd pînă la sancțiunea supremă, în cazurile cînd situația a impus aceasta. Sigur, acestea sînt măsuri nedorite, însă necesare pentru fapte care contravin principiilor noastre de muncă și viață. Stîrnește indignarea colectivului în care a lucrat și a opiniei publice fapta săvîrșită de Stan, fost membru de partid Ioan în organizația comunală Rediu, care folosindu-se de faptul că i s-a încredințat paza unor materiale de construcții, a furat nici mai mult nici mai puțin, de două camioane de ciment, pentru care în afara faptului că a fost exclus din partid, i s-a întocmit dosar penal, fiind condamnat de justiție. Asemănător a procedat și Gheorghe Paisa din organizația de bază SMA Podoleni care a furat material lemnos din pădurea statului, cit și Gheorghe Cojocaru din aceeași organizație — fost șeful secției pentru mecanizarea agriculturii din Zănești care și-a însușit mai multe produse agricole de la CAP Zănești și unele sume de bani din încasările efectuate pentru cantina secției. Mihai Dobrea din organizația de bază brig. 1 a CAP Bălușești, fiind și el certat cu disciplina, după ce a plecat din organizație fără forme de mutare și fără a lăsa adresa, a lucrat cîtva timp în localitatea Valea Călugărească, unde a organizat un chef și apoi un scandal care a fost condamnat la 2 pentru ani și 10 luni închisoare, constatîndu-se că a mai săvîrșit fapte și în alte localități. asemenea Se înțelege că și în aceste cazuri adunările generale ale organizațiilor de bază au hotărit excluderea din rândurile membrilor de partid a celor vinovați. O hotărîre asemănătoare a fost luată și de organizația de bază din brigada 4 CAP Vînători împotriva lui Ion Sasu, care în afară de faptul că în mai multe rînduri, după ce a frecventat restaurantele pînă la ore tîrzii, a provocat și scandaluri în public în mod repetat iar din anul 1969 nu a mai participat la viața de partid ignorînd obligațiile statutare. Intr-adevăr, încălcarea de către un membru de partid a normelor vieții interne de organizație are, așa cum ne arată și realitatea, un efect negativ în cadrul colectivului. Dar, aceste manifestări sunt departe de a constitui un fenomen, ele fiind cazuri izolate, iar ceea ce caracterizează marea majoritate a membrilor de partid din județul nostru, ca de altfel din întreaga țară, este atitudinea demnă față de muncă, spiritul de dreptate, echitate și principialitate. Este indiscutabil, fiecare membru de partid are o viață personală, pe care și-o clădește cum îi dictează conștiința, după Nimeni nu pledează pentru a se interveni în treburile particulare ale comunistului. Dar fapt este că cei care contravin moralei comuniste lezează normele vieții interne de partid. Iată de ce se insistă atît de mult pentru imprimarea unei atitudini de intoleranță față de comportamentele ce vădesc abdicarea de la normelenoastre de partid. La încheierea lucrărilor plenarei CC al PCR din 3—5 1971, secretarul general noiembrie al partidului, tovarășul CEAUȘESCU, spunea : NICOLAE „Nu trebuie să facem nici o concesie de la principiile noastre de viață. Să nu admitem nici o abatere sau încălcare a hotăririlor și legilor statului“. Iată de ce organizațiile de partid avînd rol politic conducător și un contact striîns cu întreaga masă a oamenilor muncii, trebuie să exercite o înrîurire hotărîtoare asupra întregii vieți economice sociale și politice din raza lor de activitate, să desfășoare o strînsă activitate pentru ca toți membrii de partid să-și însușească și să-și dezvolte spiritul de partid și normele de conduită proprii comunistului, care să-și găsească expresia în toate acțiunile lor. I 'W////////////////////A/AW///////////////////////////W////W/////////////A////////Z I CEAHLĂUL M uzee PIATRA NEAMȚ — Muzeul Județean de istorie — str. Libertății nr. 1. — Muzeul județean de științe naturale — Str. V. I. Lenin. — Muzeul memorial „Calistrat Hogaș”, str. G. Hogaș nr. 1. ROMAN — Muzeul de istorie str. Cuza Vodă nr. 28. TIRGU NEAMȚ — Muzeul de Istorie str. V. I. Lenin. — Muzeul memorial .Ion Creangă* — Humulești. VINĂTORI-NEAMȚ — Muzeul memorial .Mihail Sadoveanu*. Un stimulent puternic (Urmare din pagina I) recte, permanente, a prezenței la lucru, a tuturor lucrărilor, producțiilor realizate nu poate fi a lăsată pe un plan secundar. Ing. Constantin Mihai, președintele CAP Roman, subliniază că aplicarea acordului global implică sarcini de răspundere mari consiliilor de conducere ale CAP. In sectorul zootehnic, de pildă, această peocupare trebuie să resimtă în asigurarea corespunzătetoare a bazei furajere, îmbunătățirea efectivelor de animale, creșterea gradului de calificare a îngrijitorilor. Pe cooperativă anul trecut n-am realizat producția de lapte planificată. Am avut și niște necazuri cu furajele, dar am avut și îngrijitori care nu și-au făcut datoria. Mă gîndesc ce rezultate am fi înregistrat noi dacă fiecare îngrijitor s-ar fi ridicat la nivelul lui Damaschin Emil care, depășind producția de lapte planificată, a fost retribuit cu peste 21.000 lei, împreună cu soția, a primit circa 40.000 lei. Apoi, Olteanu Gheorghe, retribuit cu peste 19.000 lei, Balint Petru, cu peste 17.000 lei, Băcăoanu Petru, cu 18.000 lei, Ion Crăcană, care venea cu întârziere la program, Nica Mărioara, Mocanu Ion, s-au situat sub plan. Și plata a fost pe măsura efortului și producției. Am convingerea că modul de retribuire în acord global va constitui anul acesta un sistem cu producției, influentă în creștere. Avem în vedere organizarea de întreceri pe familii și echipe, intensificarea muncii de explicare a avantajelor aplicării acordului global, extinzîndu-l la un număr cit mai mare în culturi și in toate sectoarele cooperati Instantaneu în magazinul Victoria* Roman — la raionul de confecții. Foto: P. ȘIMON SPRE COTELE ÎNALTE ALE EFICIENȚEI (Urmare din pagina I) Inginer M. IONESCU, director în Centrala industrială de fibre chimice Săvinești, în cel de-al doilea an al actualului cincinal sarcini importante sintetice îi revin și Uzinei de fibre Săvinești. Colectivul nostru are de îndeplinit sarcini sporite pe linie de producție, calitate și dezvoltare, impun o organizare sarcini care superioară și preocupare intensă pentru ridicarea tehnico-economică a activității generale. Prevederile planului pentru 1972 sunt sporite față de cele pe care le-am avut de realizat în anul precedent. Va trebui să obținem o producție mai mare la fibre și pale de melană, la capro- lactamă, fibre și firereten, carbonat de etilenă etc. Se impune, de asemenea, să desfășurăm un amplu program de cercetare pentru îmbunătățirea tehnologiilor, ridicarea calității și lărgirea gamei de sortimente, în noua perioadă de plan, pe care am început-o de cîteva zile, pentru uzina noastră este prevăzută o dezvoltare impresionantă. La acest capitol aș aminti, printre altele, dublarea capacităților în sectorul reton și melană, punerea în funcțiune a unei instalații de acid sulfuric, în 1972 volumul de investiții fiind cu 500 la sută mai mare, față de cel din 1971. Pentru anul în curs o sarcină sporită avem de îndeplinit și la export. Din simpla enumerare a prevederilor amintite reiese că pentru acest an colectivul uzinei noastre are de înfăptuit un plan mobilizator. Cum vom materializa toate aceste sarcini , în primul rînd vom pune un accent deosebit pe asigurarea unui regim exigent de disciplină tehnologică în exploatarea instalațiilor cetății Apoi, ca rezultat al cerproprii vom căuta să perfecționăm unele tehnologii. Paralel, vom insista asupra unei aprovizionări ritmice cu materii prime, materiale auxiliare și piese de schimb de bună calitate. Toate aceste condiții însă nu vor putea asigura exemplară a sarcinilor îndeplinirea fără aportul oamenilor pe care îi avem. De aceea utilizarea integrală și eficientă a timpului de muncă, disciplina de producție vor fi probleme care vor sta permanent în atenția organizațiilor de partid și a factorilor din conducerea tehnico-administrativă. întreprinderea de construcții locale Brașov 9 angajează de urgență — conducători auto pentru camioane și autobasculante, tractoriști-rutieri, mecanici de utilaje și auto, zidari, dulgheri, fierari-beton, tîmplari binale, sudori. Asigurăm cazare corespunzătoare și pentru familiști. Salarizarea, conform HCM 914/1968. % \ II Trustul de construcții Iași III șantier nr. 2 structuri II Aleea Decebal nr. 1, $ IIII angajează $ prin transfer la cerere sau prin detașare pe peri- $ § § Spadă limitată muncitori zidari, individual sau în $ $ $ $ formație. $ I Se asigură toate drepturile prevăzute de le § Igislația în vigoare (indemnizație, cazare, etc.). I Informații la telefon 15560—17020, interior | I 284 sau 256. 1 $ I 5 § 'aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa>. ^/AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA/AAAAAAAAAAAAAA/AAAAAAAAAAAAAAA, AAAAAAAAAAAAA/AAAAAAAAAAAA^ I întreprinderea de rețele electrice Piatra Neamț ORGANIZEAZĂ PRIN CONCURS PE DATA DE 15 IANUARIE 1972, ORA 8,00, OCUPAREA URMĂTOARELOR POSTURI: — șef serviciu salarizare SCM ; — șef serviciu tehnic SCM ; — șef serviciu producție SCM ; — inginer serviciu tehnic SCM ; — tehnicieni normatori serviciul salarizare SCM ; — casieri la SCM ; — tehnicieni proiectanți ; — operatori măsurător terestre (topometru) la proiectare; — merceologi la SCM; — achizitori la SCM ; MAI ANGAJEAZĂ : — 2 încasatori la Centrul de rețele Roman; — electricieni cu Școala profesională, la secția PRAM — muncitori necalificați cu 7—8 clase generale între vîrstele 23-35 ani la SCM. Se asigură calificarea în meseria de electricieni în perioadă de 1 an de zile. Condițiile sînt cele prevăzute de Legea nr. 12/1971. I f I. P. V. L. F. Neamț ANGAJEAZĂ de urgență . Un inginer constructor pentru sectorul investiții. Un tehnician diriginte șantier. Un șef depozit Tg. Neamț. Un șef depozit pentru semințe legume Roman. Condiții de angajare conform legii nr. 12/1971 și nr. 22/1969. Relații suplimentare se vor lua de la biroul personal telefon 13014 Piatra Neamț. Mica publicitate Caut fată la copil. Str. Smirodava nl. 8 ap. 56 Roman. Pierdut legitimație nr. 1212 eliberată de IM Ceahlău Piatra Neamț pe numele Dochița Gheorghe. O declar nulă. ★ Pierdut legitimație nr. 847 eliberată de Fabrica „Comuna din Paris" pe numele Moga Ana. O declar nulă. ★ Vînd casă liberă din str. Mărăței nr. 2 Piatra Neamț. Adresați București tel. 136190 după orele 16. Teatrul Tineretului Piatra Neamț ȚINE CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi: — 1 post șef serviciu administrativ în ziua de 20 ianuarie 1972, ora 8. — 1 post de referent literar în ziua de 21 ianuarie a.c., ora 11. Candidații vor trebui să îndeplinească condițiile de stagiu și studii conform HCM 218/1970. ANGAJEAZĂ: — 1 muncitor mecanic lăcătuș care să cunoască și sudura, să aibă carnet de mecanic caloriferist cu autorizație pentru gaz metan. Informații suplimentare la telefon 11036 și 11422. •AiAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA/AAAAAAA/fAAAAAAAAAAA/AAAAAAAAAAAAAAA! c 2î Direcția de navigație maritimă „NAVROM“ CONSTANȚA cu sediul în incinta Portului angajează muncitori necalificați pentru manipularea mărfurilor SE ASIGURA : — cazare gratuită la căminele muncitorești (camere cu 4 paturi) — masă contra cost — transport dus-întors dacă se respectă contractul — pentru muncitorii permanenți se asigură plata transportului la 3 luni pentru vizitarea familiei. Vîrsta de la 18 ani la 50 ani. Muncitorii pot realiza un cîștig mediu de 1.300 —1.700 lei conform HCM 335/1967. Pag. 3 SEMNALAM Nuntă cu bucluc Lucrînd ca șef de parchet la sectorul de exploatare Pipirig, aparținind de UEIL Tîrgu Neamț, Dumitru Nemțeanu, și-a dactilografiat mai multe ordine de serviciu pentru deplasarea muncitorilor cu autocamioanele plătite de întreprindere, și profitând de o clipă de neatenție a celor de la secretariat, le-a ștampilat, le-a semnat în locul șefului de sector și le-a dat numere de ordine fictive. Astfel pregătit a așteptat momentul să le folosească. Prilejul s-a ivit odată cu nunta unei rubedenii. Și cum veselii nuntași trebuiau transportați de la Hangu la Grumăzești, galantul șef de parchet a pletat unul din ordinele comde serviciu falsificate, pe spatele căruia cei 20 de petrecăreți au apărut drept muncitori forestieri. în trecere prin comuna Vînători au fost însă opriți de lucrătorii de miliție, cărora veselia gălăgioasă a „forestierilor“ li s-a părut oarecum deplasată. Și așa ilegalitatea transportului de nuntași pe cheltuiala întreprinderii a ieșit la iveală. Acum urmează altă nuntă, cu alți lăutari, dar o și cu mai puțină veselie. „Inovație” primejdioasă Intr-una din nopțile trecute, la o magazie de saci a fabricii depline din Piatra Neamț a izbucnit un incendiu, care ar fi putut pune în pericol și alte secții dacă n-ar fi venit la timp și eficient intersubunitatea de pompieri, trebuie și de astă dată Cauza căutată, după cum ne informează colonelul Mircea Mihail, în neglijența și lipsa de răspundere cu care factorii de ducere au privit măsurile contre prevenire. Sub îndrumarea inginerului Tănase Homac și a tehnicianului Vasile Gozma, s-a făcut o racordare a evacuării gazelor de la două cuptoare la un coș de ventilație din metal care trecea tocmai prin această magazie. Din pricina temperaturii prea ridicate, sacii depozitați pe canalul de ventilație au luat foc, în incendiu mistuinndu-se și o parte din arhiva aflată în aceeași încăpere. Autorii acestei periculoase „inovații"” vor trebui să plătească din buzunar pagubele pricinuite de propria lor neglijență. Dintr-un pahar în plus , sub roțile mașinii Nu este pentru întâia oară cînd scriem în această rubrică despre victimele alcoolului. O facem de fiecare dată cu speranța că findurile vor fi un avertisment noastre cei tentați să alunece pentru pe această pantă primejdioasă. Iată un nou exemplu, care vine să evidențieze consecințele dăunătoare ale unui pahar în plus. Mergînd în stare de ebrietate pe strada Cuejdiului din Piatra Neamț (era abia 7.30 dimineața !) cetățeanul Petru Vîrga în etate de 44 ani a fost proiectat pe asfalt în timp ce încerca să traverseze, clătinîndu-se, strada, de un autobuz de călători care circula reglementar. Victima, care a suferit un traumatism cranio-cerebral, este acum internată la spital. Poate că măcar această întâmplare, ce-i putea fi fatală, îi va servi drept învățătură. O mică potriveală de nume Pînă nu de mult, Adriana Ilie, în vîrstă de 18 ani, era încă salariată a Fabricii de tricotaje „8 Martie“ din Piatra Neamț. Pentru motive bine întemeiate, conducerea întreprinderii i-a desfăcut însă contractul de muncă. A omis doar să-i ridice și legitimația de serviciu. Profitînd de această greșeală, A.I. s-a gîndit să tragă o ultimă păcăleală fostelor sale colege. Și, în consecință, a operat o mică modificare pe legitimație. Din Adriana Ilie a devenit Ana Ilie, împrumutând astfel numele altei salariate. Neatenția funcționarilor de la caseria fabricii i-a permis să ridice drepturile bănești cuvenite acesteia, în sumă de 773 lei. Nu s-a gîndit nici un moment că sunt bani munciți de o altă femeie, că ceea ce face este mai mult decit un furt. Judiciul a fost recuperat. Predar prin hoția săvîrșită Adriana Ilie s-a compromis definitiv în ochii celor care încercaseră să o învețe ce înseamnă cinstea și omenia.