Cinema, 1964 (Anul 2, nr. 1-12)

1964-01-01 / nr. 1

Legea Antarctidei, realizare cinemascop in culori a studiourilor sovietice „A. P. Dovjenko“ din Kiev, în regia lui Timofei Levciuk. Filmul prezintă munca plină de sacrificii a unor oameni de ştiinţă sovietici la Polul Sud. Podul PODUL, o producţie a studiourilor din R.F.G., in regia lui Bernhard Wicki, este un puternic rechizitoriu adresat barbariei fasciste care schilodeşte sufletele celor şapte elevi puşi să „apere“ podul. ADUNAREA GENERALĂ ACIN La sfîrşitul lunii ianuarie a avut loc prima Adunare generală de lucru a Asociaţiei cineaştilor din R.P.R. Consiliul provizoriu de conducere al Asociaţiei — format din Victor Iliu — preşedinte, Ion Popescu Gopo şi Liviu Ciulei — vicepreşedinţi, Mircea Drăgan — prim-secretar, Virgil Calotescu şi Gheorghe Vitanidis — secretari, şi un număr de 15 membri — a prezentat Darea de seamă privind activitatea Asociaţiei de la înfiinţarea ei (aprilie 1963) pînă în prezent. Planul de măsuri adoptat în urma dezbaterii proiectului, expus de artistul emerit Liviu Ciulei, prevede înfiinţarea în cadrul Asociaţiei a 8 secţii: regie, dramaturgie, imagine, critică, scenografie, film de animaţie, tehnică şi economie. S-a rndicat organizarea în cadrul studiourilor a unor ample dezbateri privind prospucţia de filme din 1963, remia şi scenariul, problemele tehnicii cinematografice romîneşti etc., folosirea mai intensă a materialului documentar şi a filmelor de la Direcţia reţelei cinematografice şi difuzării filmele şi Arhiva naţională de filmm pentru informarea creatorilor, pregătirea condiţiilor pentru realizarea unui Centru naţional de documentare cinematografică, organizarea „serilor prietenilor filmului din principalele oraşe din ţară şi alte acţiuni menite să îmbogăţească cultura ci gnematografică a spectatorilor. ACIN va contribui la organizarea primului Festival naţional al filmului care se va desfăşura între 21 şi 28 iunie a.c. la Mamaia şi Constanţa. „Această primă discuţie de lucru lărgită a Asociaţiei cineaştilor din R.P.R. — a spus în încheierea Adunării Mihnea Gheorghiu, preşe- dintele Consiliului cinema- g tografiei, — are loc la începutul anului celei de-a , XX-a aniversări a eliberării Romîniei şi în condiţiile unui avînt unanim, fără precedent, ideologic, tehnic şi economic, al cinemato- grafiei, pe ansamblul ei. Răspunderea directă, sporită a creatorilor din cine- jt matografie, a tuturor cine- iaştilor antrenaţi în producţie, le solicită de-acum înainte efortul unei serioase atenţii în alegerea temelor, în prezentarea şi elaborarea scenariilor, in ridicarea calificării profesionale a regizorilor şi operatorilor, în adîncirea specializării membrilor echipei, în îmbunătăţirea indicilor de folosire a bazei tehnice, în sporirea productivităţii materiale şi a eficienţei ideologice, adică în realizarea unui salt calitativ , multilateral şi armonios, menit să situeze filmul romînesc la nivelul artei şi tehnicii cinematografice celei mai înaintate.“