Cinema, 1987 (Anul 25, nr. 1-12)

1987-01-01 / nr. 1

„Să faceţi astfel, dragi tovarăşi, încît anul 1987 să marcheze o nouă etapă în ridicarea patriei noastre din toate punctele de vedere, ca ţara noastră să devină mai puternică mai bogată, ca viaţa poporului să devină mai frumoasă!“ Nicolae CEAUŞESCU Sărbătorirea tovarăşei ELENA CEAUŞESCU Din Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Că militant de frunte al vieţii politice, sociale şi ştiinţifice, dumneavoastră aţi contribuit direct la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la realizarea neabătută a luminosului Program al partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral, dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, întregul nostru partid şi popor cunosc şi dau o aleasă şi unanimă cinstire contribuţiei, de mare şi înaltă răspundere comunistă, pe care dumneavoastră o aduceţi — ca membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprim-ministru al guvernului şi preşedinte al Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămîntului — la găsirea soluţiilor şi punerea în aplicare a vastelor planuri de dezvoltare economico-socială a patriei, la elaborarea şi înfăptuirea programelor de creştere intensivă, de organizare şi modernizare a producţiei,, de ridicare a calităţii şi nivelului tehnic al acesteia, de sporire a productivităţii muncii, la realizarea obiectivelor noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi noii revoluţii agrare în România. Prin devotament nemărginit şi abnegaţie fierbinte faţă de partidul comunist şi patria socialista, prin spirit revoluţionar şi militant, prin sensibilitate şi umanism, prin toate aceste minunate calităţi ce vă caracterizează întreaga viaţă şi activitate, dumneavoastră, mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, întruchipaţi în mod strălucit virtuţile cele mai alese ale neamului românesc. Dorim sa vă asigurăm, şi cu acest prilej aniversar, că rodnica şi neobosita activitate pe care o desfăşuraţi cu exemplar patriotism şi spirit revoluţionar pentru progresul ştiinţei, pentru înfăptuirea măreţelor planuri şi programe de dezvoltare economico-socială a patriei reprezintă pentru noi, pentru toţi comuniştii şi cetăţenii ţării un minunat exemplu, un mobilizator îndemn de a face totul pentru edificarea de succes a societăţii socialiste multilateraldezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism, împreună cu întregul partid, cu întregul popor, animaţi de cele mai înălţătoare şi nobile gînduri, vă aducem, mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, prinosul nostru de aleasă preţuire şi recunoştinţa şi va adresam din adincul manilor urarea de viaţa indelungiata, de multa sanatate?i putere de muncă, pentru a contribui M cbntîhuarâ — alâturi de cel mai sorbit fiu al naţii, ,. de marele şi încercatul revoluţionar şi conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — la înflorirea multilaterala a României, la înfăptuirea visului său de aur, comunismul. Cu cele mai alese sentimente de mart respect şi afecţiune tovărăşeasca vă adresam cu i...i căldură inimilor noastre tradiţionala urare LA MULŢI ANI! Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult stimate şi iubite tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU în numele creatorilor de filme profesionişti şi amatori, al filmologilor şi cinefililor, al tuturor celor care contribuie la educarea a milioane de spectatori prin intermediul artei cinematografice, vă rugăm sa primiţi, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, cele mai sincere urări de viaţă îndelungată, în deplină sănătate, putere de muncă şi fericire, spre binele întregii noastre, naţiuni, al României socialiste libere şi independente, al cauzei păcii şi socialismului, în acest moment înălţător, care este o sărbătoare a întregului popor român,îă rugăm totodată, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, să primiţi asigurarea adeziunii noastre hotărîte la politica internă şi externă a partidului şi statului, elaborată şi condusă de dumneavoastră — chezăşia viitorului luminos al patriei, a locului său demn în familia naţiunilor lumii Exemplul luptei dumneavoastră eroice, închinată victoriei Revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistâ, edificării socialismului şi comunismului pe pâmîntul strămoşesc, promovării în viaţă a principiilor comunismului de omenie şi patriotismului socialist, ale spiritului revoluţionar creator, constituie pentru regizori şi scenarişti, pentru toţi colaboratorii la realizarea filmelor, primul izvor de inspiraţie fecundă, imbold permanent spre realizări artistice, şi culturale superioare, demne de marile tradiţii ale spiritualităţii româneşti, de epoca glorioasă care vă poartă cu atîta îndreptăţire numele Adresindu-vâ, cu cea mai profundă stimă şi recunoştinţă, tradiţionalul „La mulţi ani", cineaştii, filmologii şi activiştii din cinematografie, împreună cu celelalte categorii de oameni ai muncii, se angajează să participe cu toată puterea talentului şi competenţelor lor la realizarea marilor obiective fixate de Congresul al Xlll-lea al partidului, a indicaţiilor dumneavoastră în vederea trecerii ţârii într-o nouă etapă istorică, pentru înfăptuirea noii revoluţii tehnico-ştiinţifice, a noii revoluţii agrare, a noii revoluţii de dezvoltare a patriei, căutînd căile şi formele cele mai eficiente pentru mobilizarea conştiinţelor şi energiilor necesare acestei opere constructive, a ctitoriilor epocale iniţiate de dumneavoastră, a tuturor sarcinilor care decurg din Programul partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism". Vă încredinţăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că in centrul atenţiei şi preţuirii noastre se află indicaţiile pe care le-aţi dat, în repetate rînduri, pentru dezvoltarea cinematografiei naţionale, a producţiei .Şi,creaţiei, a climatului şi metodologiilor de lucru, a crite■nlor şi finanţaţilor educaţionale prin care arta cu cea mai mare putere de râspîndire poate da expresie geniului constructiv şi vocaţiei paşnice a poporului nostru, aflindu-şi îrn viaţa şi lupta dumneavoastră cea mai pilduitoare întruchipare. . Consiliul Asociaţiei cineaştilor din Republica Socialistă Româna