Clopotul, 1965 (Anul 21, nr. 1804-1906)

1965-01-01 / nr. 1804

Pag. 2-a Aho, aho, copii și frați Stați puțin și m-ascultați, Că azi inima mi-e plină De căldură și lumină. Iar acuma la popas Hai să spunem într-un glas , la mulți ani cu bucurie Ani ca ăștia să tot fie! Minați măi! ! Hăi, hăi ! Că în anul ce s-a dus Țara a urcat mai sus. Și în lungul meu colind Pe făgașuri de argint, Am zărit și zi și noapte Oameni doldora de fapte, L-am văzut cum la Onești, Prin dumbrăvi moldovenești. Au clădit un vis din piatră Și l-au așezat pe hartă. Mai în vale, la Chișcani Oameni harnici, năzdrăvani. Ceapănă din stufărie kilometri de hîrtie. Iar la Hunedoara-n cala O pădure de furnale. Și-n Suceava înnoită In anii noștri reclădită Peste tot o viață nouă Crește ca o floare-n rouă. Minați măi! Hăi, hăi ! Și oraș, după oraș, Pe al iernii alb făcaș Am ajuns în Botoșani. Să trăiți și la mulți ani! Hai flăcăi să ne oprim Și cu toții să privim. Ia uitați-vă ce blocuri S-au clădit în alte locuri, Cu culori fermecătoare Minunatele zid în soare, Minați măi ! Hăi, hăi ! Și colo, ce șantier ! Din beton, ciment și fier, Se ridică numeroase Hale noi și luminoase Unde harnice muncitoare, Filatoare, țesătoare, Zi de zi cu-ndemînare Muncind cu drag și cu ardoare Duc departe tuturor Faima hărniciei lor. Minați măi ! Hăi, hăi ! Minați măi, minați flăcăi Și sunați din clopoței, Să audă invitații Uzinelor de reparații. Prima ea a raportat că planul s-a realizat. Apoi o urare-așa o spunem drept că s-ar cădea S-o facem și altora. Fabricii de la Bucecea C-a îndulcit pe oricine Cu zahăr mult și lucrat bine. Ș-apoi F. C. „Botoșani“ Și acum, ca și-n alți ani. Merită din plin urări C-are frumoase realizări. Minați măi ! Hăi, hai! Minați tpede S-ajung £ [UNK]l.! Și un pine oprim Cu toții să mulțumim Tractoriștilor ce arăte cu zori și pînă-n seară Să ne dea recoltă bună, Spic de grîu — rază de lună, Porumb mult — maldăr de soare Din nesfîrșitele ogoare. Și celor de la G.A.S. Să-ndreptăm urările, Leorda-i și acum în frunte Cu succese mari și multe, Tot așa mereu fîrtați, înainte să minați, Minați măi ! Hăi, hăi ! La porniți băieți tractorul, Să mergem cu plugușorul La colectiviști puțin, Să bem un păhărel cu vin. Poate fi și Otonel, Eu aș dori însă de cel De la Roma — „Botoșani“ Hai ciocniți și la mulți ani ! La Verești, la Călărași, Peste tot numai fruntași. La Drislea și la Albești, Todireni și Brehuești Pretutindeni întîlnești Realizări mari, grăitoare, laminați flăcăi mai tare. Hăi, hăi ! Stați flăcăi că anul vine, Nu m-așteaptă el pe mine Ca să termin de urat, El pe ușă a intrat.1 Deschizîndu-și calendarul. Hai să ridicăm paharul. Dorim azi ca el să fie Și mai plin de bucurie. An frumos precum ne place Cu mai mult belșug și pace. Dați-i drumul măi flăcăi. Hăi, hăi ! AL. BÎRLIBA In casă nouă" Dacă legendarul Moș Gerilă ar poposi intr-adevăr în acest sfîrșit de an în cartierul noilor blocuri din vecinătatea Teatrului de stat „Mihail Eminescu" din orașul nostru, ar rămine mirat. Pe străzile Marchian, Unirii și Cuza Vodă au apărut aidoma unor flori uriașe din cărămidă, beton și sticlă, siluetele elegantelor și modernelor blocuri cu încălzire centrală. Sus pe acoperișuri, antenele atît de cunoscute ale televizoarelor, anunță ca niște cărți de vizită că in apartamentele elegante micul ecran a devenit obiectul cel mai „admirat". Revelion in casă nouă... Sunt mulți cei care vor petrece anul acesta primul revelion in casă nouă. Peste 200 de familii s-au mutat in blocuri în a doua jumătate a anului 1964. Dar să vizităm blocurile și pe cițiva din locatari. Chiar de la intrare in hol, îți incintă privirea mozaicul în culori cu desene asimetrice, curățenia ce domnește pretutindeni. In dreptul soneriei citești numele locatarilor: Gheorghe Chica, Vasile Galan, ajutori de maiștri, Săvel Moroșanu, Constantin Melniciuc, Mircea Brehuescu, toți muncitori de la fabrica de confecții „Botoșani". Alte apartamente, alte familii. Constantin Amărioarei, ceferist, Dumitru Aionițoaie, funcționar... Toți fac primul revelion in noile blocuri. In apartamentele celor care au copii e nelipsit tradiționalul pom de iarnă împodobit feeric. Revelion în casă nouă are o dublă semnificație : sărbătorirea Anului Nou, dar și a vieții noi, frumoase, pe care o trăiesc oamenii muncii. E. SOARE SPOTUL Proiecte -----pentru viitor — Ce proiecte aveți pentru noul an ? l-am întrebat pe tov. Ion Barnea, inovator de la uzinele textile „Moldova“. — In 1964 am realizat mai multe inovații din care cea mai importantă contribuie la mărirea randamentului și îmbunătățirea calității firelor. Citesc și studiez mult pentru ca și proiectele din anul ce vine să prindă viață. Mă gîndesc la o nouă inovație care constă în îmbunătățiri la instalația de filtrare a aerului la pivnița mașinilor bătătoare. — Proiectele mele ? sunt multe — ne-a spus tov. Corneliu Revent, directorul Teatrului de stat „Mihail Eminescu“. Voi căuta ca împreună cu întregul colectiv să realizăm un repertoriu interesant, cu spectacole la un cel mai înalt nivel artistic, care să ducă la ridicarea prestigiului teatrului. Personal, ca actor, mi-am propus să realizez un rol — chiar de mică întindere — dar care să aibă o bogată substanță ideologică și dramatică, îmi plac personajele care cer investigații psihologice. — Avem atîtea proiecte, noi colectiviștii, nicit e greu să le concretizăm într-unul singur — ne spune tov. Petru Alupoaie, președintele colectivei din Durnești. In 1964, am reușit ca să aducem gospodăria la nivelul celor fruntașe din raion. In noul an vom lurma ca ea să devină multimilionară, mai bogată și mai puternică. Proiectele mele personale se împletesc cu ale tuturor colectiviștilor. 1604 Există obiceiul ca în noaptea de revelion cînd vinul rubiniu se revarsă în pahare să se toasteze pentru fericire, prosperitate. Ca un omagiu adus muncii, toastăm pentru acei care și în această noapte, cînd toată lumea petrece, se află la datorie. Poate Anul Nou vă va găsi într-o stație sau poate pe locomotivă gonind in noapte, privind panglica nesfirșită a căii ferate, tovarăși mecanici și fochiști Teodor Hrițuleac, Mihai Pancu, Dumitru Macuc și Mihai Șulîuc. Fiți siguri că gîndurile celor dragi se vor îndrepta spre noi. Alături de ei vă transmitem și noi tradiționalul „La mulți ani". Iar dumneavoastră, tovarăși medici Sevasta Vasiliu și Ita Salter care vegheau la căpătâiul bolnavilor pentru a le reda sănătatea, tuturor celor care in această noapte sunt prezenți la datorie, le dorim cele mai frumoase realizări în noul an. Dragi tovarăși, muncitori, ingineri și tehnicieni de la Uzina de reparații va ] eționam din toată inima pentru succesele însemnate pe care le-ați obținut și vă dorim spor in muncă și în anul ce vine. Ridicăm paharul plin și pentru voi tinerilor Ioan Munteanu, Maria Rotaru, Aurel Teodorescu, Livia Maciuc care nu de mult ați sărbătorit intrarea în majorat. Sînteți sute de tineri care aveți 18 ani, virsta de aur a vieții. Trăiți vremuri minunate. Visați deci cu îndrăzneală, dar și luptați cu tenacitate pentru împlinirea năzuințelor. Cu stimă toastăm și pentru dumneavoastră, dragi tovarăși colectiviști loan Dimache din Durnești, Mihai Capraru din Ștefănești și Ilie Balan din Lunca. Brigăzile pe care le conduceți au obținut steaguri de fruntașe pentru rodul bogat pe care l-ați smuls pămîntului. Dumneavoastră și tuturor celorlalți fruntași ai recoltelor bogate, pe lângă tradiționalul „La mulți ani", vă urăm sănătate, fericire și belșug. V Uzinei de reparații care a îndeplinit planul pe anul 1964 cu mult înainte de termen. Noaptea asta, dragii mei, Ca să fiți din nou în ton, Pare-mi-se că petreceți La al doilea revelion. Fabricii de confecții „Botoșani" care a realizat însemnate economii la prețul de cost. Pentru că prețul de cost Coborîti-acuma iarăși, Să vă zicem are rost, Că ne sînteți, scumpi tovarăși. Noi sate au fost racordate la sistemul energetic național. Spun acum colectiviștii : „Ne-au făcut o bucurie, Căci Sectorul energetic A lucrat cu energie“. Colectiviștilor din Verești, Roma, Dumbrăveni care au fertilizat mari suprafețe de teren. Agrotehnica ne spune Sfătuind cu al ei glas : „Cine-a îngrășat pămîntul o să recolteze... glas! Unuia care dă lipsă la cintar. Nouă sute șaizeci’ș’cinci A venit pe neștiute. Numai ție îți veni Șaizeci’ș’patru — nouă sute. Suporterilor echipei de fotbal „Textila“. Pentru anul care vine Cam așa eu v-aș ura . S-aveți echipa-n „C“ Dar s-aveți și „c“ vedea. Unui actor la revelion. Mereu la masă i-am șoptit Să bea mai rar, încetișor. Dar am văzut (cînd s-a „pilit“) Că nu se ia după... sufleur. Unui epigramist. Te-ai hotărît de la o vreme Ca să provoci la oameni rîs. Compui o sută de catrene Dar nu obții nici un ...surîs ! [ 11