Clopotul, 1967 (Anul 23, nr. 2013-2116)

1967-01-04 / nr. 2013

4WW. ORGAN AL COMITETULUI RAIONAL BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL SFATULUI POPULAR RAIONAL Rezultatele obținute îndemn la noi succese D. HRECIUC prim-secretar al Comitetului orășenesc Botoșani al P.C.H. Sîntem la începutul unui nou an de muncă. Pășim în 1967 cu un bilanț și plai bogat de realizări in înfăptuirea mărețelor sarcini trasate de Congresul al IX-lea al P.C.R., cu încredere deplină că prevederile celui de-al doilea an al cincinalului vor fi înfăptuite exemplar. Oamenii muncii din orașul nostru, sub conducerea organizațiilor de partid, au încheiat anul 1966 cu realizări importante. Planul producției globale a întreprinderilor economice a fost depășit cu 3,8 la sută, echivalent cu o valoare a producției de peste 18 milioane lei, iar la producția marfă cu 4,5 la sută — ceea ce reprezintă aproximativ 21 milioane lei. Cea mai mare parte din depășirea valorică a planului producției globale se realizează pe seama productivității muncii care a sporit peste plan cu 2,5 la sută. A existat o corelare mai justă între productivitatea muncii și numărul mediu-scriptic de salariați, mergîndu-se pe linia reducerii posturilor neproductive, creșterii randamentului utilajelor, aplicării urilor tehnologii avansate. Și în direcția reducerii aistului de cost s-au înregistrat unele succese, prin utilizarea mai rațională a materiei prime și materialelor, micșorarea consumurilor specifice. La temelia succeselor obținute în anul trecut a stat activitatea rodnică a organizațiilor de partid. Competența lor în conducerea producției a crescut, metodele de control asupra conducerilor tehnico-administrative, capacitatea de influențare politică a colectivelor de muncă s-au îmbunătățit. Organizațiile de partid, folosind dreptul de control, au analizat diferite aspecte ale activității de producție, atrăgînd la aceasta cadrele inginerești, de tehnicieni, muncitori cu îndelungată experiență, fruntași în întrecerea socialistă. Toate acestea au contribuit la elaborarea unor planuri de măsuri tehnico-organizatorice mai eficiente, îmbunătățirea asistenței tehnice pe schimburi, introducerea procedeelor tehnologice avansate, punîndu-se accentul pe folosirea mai rațională a utilajelor, a timpului de lucru, perfecționarea pregătirii și ridicării calificării profesionale a muncitorilor și tehnicienilor la nivelul tehnicii moderne. Ca rezultat al măsurilor luate s-au obținut indici calitativi mai superiori. Acest lucru este ilustrat de faptul că în timp de 11 luni ale anului trecut, comparativ cu aceeași perioadă a anului 1965, volumul refuzurilor din partea beneficiarilor a scăzut cu 74 la sută, iar sarcinile producției destinate exportului au fost depășite. S-a încetățenit în prac(Continuare în pag. a 3-a) 111 ZIARUL DE AZI • Carnaval tradițional • LA CLUBURI: Continuitate și diversitate muncii culturale Cu gîndul învățător la primul (pag. a 2-a) DIN EXPERIENȚA C.A.P.: Probleme de normare a muncii ROMANEȘTI: pe raion. (pag. a 3-a) Locul I XXIII ianuarie 1967 4 pagini — 20 bani Miercuri 4 s\woã\\\v\\v\\v\v\\\\v I I nr. 2013 REVELIOANE Numeroși oameni ai muncii din orașul nostru, cu familiile lor, au sărbătorit Anul Nou 1967 împreună cu tovarășii lor de muncă. La uzinele textile „Moldova", la fabrica de confecții „Botoșani" și în alte întreprinderi și instituții unde și-au petrecut revelionul, a domnit pînă în zori o veselie caracteristică. Cu o vie emoție a fost ascultată Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al C.C. al P.C.R., rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou. în cursul nopții, artiști amatori au prezentat scurte programe, interesante și atractive. Felicitările cuprinse în plugușoare, glumele și înepăturile răvașelor, umorul cupletelor, trepidanta „Permită", au înveselit oamenii adunați în jurul meselor îmbelșugate, au sporit entuziasmul care a domnit în noaptea Revelionului 1967. Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România DECRET pentru stabilirea datei alegerilor de deputați în sfaturile populare comunale Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : ART, unic. — Alegerile de deputați pentru sfaturile populare comunale vor avea loc la data de 5 martie 1967. Constituirea sfaturilor populare comunale noi alese se va face după data de 7 martie 1967. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT CHIVU STOICA C LA DA mă pretutindeni domnea veselia, în noaptea de Anul Nou, în multe întreprinderi și instituții botoșănene, zeci de oameni ai muncii și-au făcut revelionul la locul lor de muncă. " n ,." "7 Trenul personal 5092 a intrat în stație. Este ora 1,54. De locomotivă s-a apropiat impiegatul de mișcare Gheorghe Vasiliade, felicitind pe mecanicul Dumitru Bonceag și pe fochistul Ioan Axinte care au cinstea de a remorca primul tren din anul 1967. Se apropie și ceilalți ceferiști prezenți la datorie. Mîinile se string bărbătește, pentru fericire și noi succese. E al treilea revelion pe care-l fac pe drum — ne spune mecanicul Dumitru Bonceag. Corespunde cu un eveniment de seamă din viața mea. Împlinesc trei ani de cînd sînt mecanic de locomotivă. — Năzuințe, gînduri pentru acest an ? — Doresc să mă înscriu la facultate... Termin în acest an liceul seral... TORIE Locomotiva a plecat spre remiză. La ora 6.09 tinărul mecanic și fochistul vor face altă cursă pe ruta ■ Botoșani—Verești. * Stația de transformare de 35 KV. Electricianul Teodor Movilău urmărește tabloul de comandă, (clișeul din stingă). Totul decurge normal. Secundele trec monoton. Miezul nopții. Primele herghelii de cai I putere din anul 1967 și-au început galopul pe fire. Comunistul Movilău este la datorie. 1 if. La ora 1, anul 1967, la Maternitate pe o fișă s-au înscris un nume nou: Costel, băiețelul tinerei Geta Suceveanu din strada Cornului nr. 1 are un frățior. ■ Mama l-a învăluit în priviri drăgostoase. Cintarul indică greutatea normală 3,430 kg. (clișeul din dreap ■ta). Doctorul Valeriu Sîrbu, medic de gardă, împreună cu moașa Elena Botez surîd mulțumiți. R. G. 1 Cîntec și voie bună... Anul Nou a fost întîmpinat la revelionul organizat pentru colectivul uzinelor textile „Moldova”, așa cum se obișnuește, cu cîntec și voie bună. In aspectuoasa sală împodobită sărbătorește și-au dat întilnire cîteva sute de textiliști cu familiile lor. Nu lipsește tradiționalul pom de iarnă, nici... Moș Gerilă. Peste tot lumini multicolore, serpentine... confeti. Sărbătoarea și-a făcut sălaș peste tot. Dar mai ales ea pulsează în inimile oamenilor. Veselia este generală. — LA MULȚI ANI, TOVARĂȘI ! Urarea tradițională a fost rostită, cu bucurie, cu încredere în viitor. Miezul nopții este aproape. Poți să-i numeri minutele, ba chiar și secundele. Privirile tuturor se îndreaptă spre ecranul televizorului cu emoție justificată, urmărind Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, rostită la posturile de radio și televiziune. ...Ora 24. E o liniște desăvîrșită. Numai metrono G. RADU (Continuare în pag. a 2-a) TOASTEZÄ TEXTILIȘTII BOTOȘANENI. Primele ore de lucru „La mulți ani, tovarăși!”. în prima zi de lucru această urare am auzit-o în toate secțiile de producție ale Uzinei de reparații. ...Ora 7. Mașinile și-au reluat din nou mersul normal. Strungari și frezori au fixat primele piese. Cuțitele modelează metalul dimensionat. — Ne-am organizat bine munca și vrem chiar din prima zi să ne îndeplinim sarcinile de producție — ne-a spus tov. Petru Mihalache, șeful secției uzinaj mecanic. Privesc la strungarii Vasile Mandiuc și Valeriu Bahnă, la frezorii Neculae Sandiuc și Alexandru Vladovici cu cîtă îndemînare așezau piesele finisate. — De aici din hala de montaj trebuie să iasă zilnic 6 tractoare reparate — spunea șeful de echipă Ioan Luchian, în timp ce controla unele piese care urmau să fie montate. — Aceasta cere o mai bună organizare la fiecare loc de muncă — interveni tînărul Gheorghe Alupoaie, șeful echipei de montaj general. ...Orele se scurg una după alta. Primele tractoare au fost trase la vopsit. La repararea lor au contribuit comuniștii Vasile Țurcanu, Gheorghe Dulanschi, Mihai Adăscăliței și Gheorghe Rotaru. ☆ ...Primele ore de lucru la fabrica de confecții „Botoșani“. Aici toți sunt veseli și bine dispuși, încep un nou an de muncâ cu dorința de a realiza numai confecții de calitate. — Producția de azi a fost pregătită cu 7—8 zile mai devreme —■ ne relatează tov. Vasile Ciobănu, șeful sălii de croit. Peste tot sunt asigurate semifabricatele, în sala de confecții recunoaștem pe mulți muncitori din brigada a X-a condusă de ajutorul de maistru Ioan Bunduc. Le-am reîntîlnit pe muncitoarele Florica Baciu și Elena Frunză, care în anul trecut au fost în fiecare lună evidențiate în întrecerea socialistă. Petru Romaniuc, șeful brigăzii a VI-a a făcut un calcul. Se realizează în fiecare oră cîte 30 perechi pantaloni pentru bărbați, în cele 8 ore se vor confecționa în plus 30 perechi de pantaloni. E un început care promite. I. TEODORU