Clopotul, aprilie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 3094-3171)

1971-06-10 / nr. 3154

y i r A a. I Proiecte de legi, de mare însemnătate, în dezbatere publică îndemn pentru autodepășire Încadrarea și promovarea in muncă a personalului din unitățile socialiste de stat Alături de proiectul de Lege cu privire la organizarea și conducerea unităților economice de stat, aflat în prezent în discuție publică, noua Lege privind încadrarea și promovarea în muncă a personalului din unitățile socialiste de stat, de asemeni în proiect, supusă acum dezbaterii publice în spiritul democrației socialiste ce caracterizează viața politică, economică și socială a țării e de natură atît să contribuie la întărirea și perfecționarea activităților din unitățile socialiste de soit, cit și să creeze acea stare de emulație în rîndul tuturor salariaților, autentic îndemn pentru autodepășire, factori ale căror consecințe se va răsfrînge pozitiv pe multiple planuri. Ceea ce reține atenția, în primul rînd, este mențiunea expresă, prevăzută, de asemeni, în Constituția țării, că ,,In Republica Socialistă România fiecare cetățean are dreptul la muncă". Acest principiu primordial își găsește consecvent aplicarea în viață datorită necontenitei dezvoltări a economiei naționale — pe baza planului de stat — ceea ce creează tuturor cetățenilor țării posibilitatea să desfășoare o activitate utilă în domeniul economic, social - cultural sau administrativ, înlesnindu-le și posibilitatea de a-și alege locul de muncă, încadrarea făcîndu-se în raport cu capacitatea și pregătirea profesională, nevoile societății și ale colectivului în care urmează să-și desfășoare activitatea. Procesul creșterii economice și dezvoltării sociale a țării oferă posibilitatea ca, an de an, în mod planificat, să se creeze noi locuri de muncă în toate sectoarele de activitate. De aceea proiectul de lege, ținînd seama de necesitatea îndeplinirii în cît mai bune condițiuni a vastului program de dezvoltare a țării, enumera criteriile în funcție de care se va face încadrarea în muncă în unitățile socialiste de stat și repartizarea pe posturi a muncitorilor și a celorlalte categorii de personal, primul din ele fiind studiile, ca o dovadă certă și autorizată a competenței profesionale. Urmează apoi, ca alte criterii, vechimea în meserie, modul în care e apreciată activitatea anterioară, rezultatele la proba practică, examen sau concurs și în sfîrșit, comportarea în societate. Tot un șir de condiții sînt enumerate ca necesare și pentru promovarea în muncă a personalului, pentru promovarea în funcții de conducere, toate aceste prevederi fiind de natură să așeze pe baze științifice, profund riguroase, complicatul proces al încadrării și promovării în muncă, tocmai pentru evitarea arbitrariului și subiectivismului. La modul sinteză, aceste criterii sînt o nouă dovadă a politicii de echitate socială promovată consecvent de partidul și statul nostru, de aplicare a principiului „omul potrivit, la locul potrivit". Plecîndu-se de la ideea că oamenii muncii din țara noastră au o dublă calitate — de producători și proprietari ai avuției naționale — în proiect sunt tratate amănunțit drepturile și obligațiile personalului încadrat în muncă, prezăvut, de altfel, și în contractul individual și colectiv de muncă, în Codul Muncii, în alte acte normative care reglementează raporturile de muncă. Aici și-au găsit oglindirea idei care subliniază din nou profundul democratism al orînduirii noastre, printre care dreptul și obligația angajaților de a participa la îmbunătățirea organizării și conducerii activității unităților, de a contribui la promovarea în funcții de conducere a celor mai bune cadre, solicitîndu-li-se părerea asupra acestora, dreptul de a se adresa organelor superioare atunci cînd constată că se aduc prejudicii unității respective, de a alege și a fi aleși în organele de conducere colectivă. Aceste prevederi, o dată legiferate, ca și celelalte privitoare la drepturi și obligații, așează raporturile dintre unitate și angajat pe o bază sigură, clar formulată, ceea ce, evident, va conduce la îmbunătățirea activității în unitățile socialiste de stat, la creșterea răspunderii în muncă a angajaților, a conștiinței lor, la îndeplinirea în condiții mai bune a sarcinilor trasate de conducerea partidului nostru. Atribuții largi, răspunderi sporite Organizarea și funcționarea controlului obștesc Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea controlului obștesc, pus în aceste zile în dezbatere publică, întregește măsurile de lărgire a democrației adoptate de Congresul al X-lea al partidului, deschizînd noi posibilități de afirmare oamenilor muncii, atrăgîndu-i și pe această cale la efortul general de perfecționare continuă a vieții sociale. De altfel, însuși faptul că înainte de adoptarea sa de către Marea Adunare Națională proiectul este supus studiului întregului popor, de la care vor veni, neîndoios, propuneri și sugestii de îmbunătățire, subliniază o dată în plus că întreg poporul este chemat să contribuie activ, cu toată priceperea sa, la conducerea treburilor de stat și obștești, ceea ce ilustrează continua adîncire a democrației socialiste, factor de mobilizare largă a energiilor și capacităților creatoare ale maselor. E drept, și pînă acum — cunoaștem acest lucru din practică — controlul obștesc iși adusese contribuția la practicarea unui comerț civilizat, intervenind direct în înlăturarea unor minusuri. Trebuie însă spus că noua lege, aflată acum în proiect, lărgește considerabil atribuțiile echipelor de control obștesc, diversificînd gama unităților ce vor putea fi controlate. De asemeni, e de sesizat faptul nou că legea ține seama de toate prevederile normative, încadrîndu-se în acel sistem apt să perfecționeze continuu viața noastră socială. De pildă, la articolul 5 se arată că se va putea efectua controlul nu numai în unitățile care vin în contact direct cu publicul, ci și în depozitele acestora, în instituțiile de ocrotire a minorilor, în cantinele-restaurant, în cămine, hoteluri, oficii poștale etc., etc. Vechea reglementare trebuie spus, de asemeni, nu indica în amănunt, ca acum, ce obiective are de urmărit echipa de control obștesc, respectarea căror dispoziții legale. Din această cauză controlul căpăta un oarecare caracter formal, avea o arie problematică îngustă. Noua precizare din proiect, care prezintă o deosebită importanță, cea legată de du  rata pentru care se aleg echipele de control obștesc — 2 ani — are o semnificație deosebită: continuitatea în muncă a echipelor, ca o condiție a perfecționării propriei munci, va duce la întărirea răspunderii pentru sarcina încredințată lor de către colectivele de muncă, la ridicarea calitativă a controlului efectuat. Această idee a fost întărită, într-o discuție recentă, și de Mircea Fodor, din comitetul sindicatului de la Fabrica de confecții Botoșani, de peste 12 ani membru în echipa de control obștesc . „Pînă acum nu aveam în general posibilitatea de a ne perfecționa. De altfel, aici era și cauza lipsei de eficientă a controlului, nu prea se știa ce trebuie să facem, ceea ce întreprindeam nu întotdeauna viza esențialul, conducerile unităților, avizate uneori de relativa noastră nepriceperi, nu aborda cu suficient simț de răspundere constatările noastre. Noua lege, în proiect acum, rezolvă și aceste vechi lacune și faptul e îmbucurător”. Noul proiect de lege deschide un cîmp de activitate substanțial lărgit controlului obștesc, dînd răspunderi sporite și unor organizații de masă. De pildă, sindicatele vor exercita controlul asupra calității produselor, diversificării sortimentelor, respectării graficelor de livrare a mărfurilor și ambalării corespunzătoare a acestora, asupra respectării normelor legale de protecție și igienă a muncii, a regulilor de prevenire a poluării apelor și aerului. Controlul obștesc in cămine, internate, cantine și instituții medicale pentru elevi, în căminele pentru tineret va fi efectuat de către organizațiile U.T.C., iar sub îndrumarea comitetelor județean, municipal, orășenești și comunale ale femeilor, echipele de control obștesc, formate cu precădere din femei, vor exercita controlul în maternități, case de naștere, spitale de copii, creșe, leagăne, grădinițe, cămine și case pentru copii preșcolari și școlari, în unitățile de asistență socială. Ca o dovadă a faptului că la controlul obștesc sunt angrenate mase largi de cetățeni ai țării, e faptul că acesta este organizat și condus de Frontul Unității Socialiste, cu sprijinul nemijlocit al sindicatelor, organizațiilor de tineret, comitetelor și comisiilor femeilor, al uniunilor cooperatiste și ale celorlalte organizații obștești și profesionale care fac parte din Frontul Unității Socialiste. Iată, în plus, alte cîteva precizări, deosebit de importante, cuprinse în noul proiect de lege: • membrii echipelor de control obștesc sînt aleși; • ei își desfășoară activitatea în afara programului lor de lucru ; • controlul obștesc nu înlocuiește controlul de specialitate ;• • din echipele de control obștesc pot face parte și specialiștii • echipele își desfășoară activitatea în prezența majorității membrilor, legitimația eliberată fiind colectivă ; • unitățile repartizate vor fi controlate de cite ori e necesar, dar nu mai puțin de o dată pe lună ; • în exercitarea drepturilor și in îndeplinirea îndatoririlor ce le revin, membrii echipelor de control obștesc se bucură de protecția legii. iul oficiul Redacția și administrația Calea Națională nr. 261 Botoșani Telefoane : Redactor șef — 11328 Redactor șef adjunct — 12075 Secretariatul de redacție — 12372 Secțiile economică și culturală — 12487 Secțiile viață de partid și construcții de stat —■ 11106 Secțiile informații și scrisori — 11217 Administrația — 11725 I I ( CLOPOTUL • PAGÍNA 3 ÎNTREȚINEREA CULTURILOR ESTE HOTĂRlTOARE PENTRU RECOLTA ACESTUI AN La Frumușica nici pînă acum nu s-a terminat repartizarea culturilor pe oameni Cu excepția unui interval relativ scurt de timp ploios, primăvara acestui an a dat posibilitatea tuturor cooperativelor agricole de producție să-și desfășoare activitatea în condiții cu mult mai bune decit în alți ani, atît la însămînțatul cît și la întreținerea culturilor. La ora actuală, cea de a doua lucrare este hotărîtoare pentru recolta acestui an. Cu toate acestea, în unele unități cooperatiste, datorită slabei organizări a muncii, distrugerea buruienilor, care au invadat culturile se desfășoară într-un ritm de-a dreptul alarmant. Printre unitățile în care se înregistrează un asemenea fenomen se află și cooperativa agricolă de producție Frumușica, unde, la data de 8 iunie, mai existau peste 130 ha semănate cu porumb la care nu se executase nici o prașilă. La celelalte culturi — floareasoarelui, sfeclă de zahăr, mac — susțineau președintele cooperativei agricole de producție, Petru Manea, inginerul șef Nicolae Amancei și locțiitorul secretarului comunal de partid comitetului Gheorghe Rădeanu, prașila I a fost încheiată. Verificînd la fața locului afirmațiile acestora ne-am putut convinge că în brigăzile I și a II-a de cîmp, conduse de Mihai Panainte și Alexandru Acostei, abia alaltăieri se începuse răritul și prășitul sfeclei de zahăr. Marți, în brigada I mai erau de prășit peutru prima oară 60 ha de porumb și de rărit sfecla pe 12 ha , de asemenea, în brigada a II-a — 15 ha cu porumb ; în brigada a IlI-a (Gheorghe Dăscălescu) — 38 ha cu porumb și 6 ha cu sfeclă de zahăr ; în brigada a V-a (Gheorghe Petraș) — 11 ha cu porumb și în brigada a VI-a (Neculai Berbecea) — 14 ha cu porumb. Din situația prezentată se observă foarte clar că brigăzile care înregistrează cel mai scăzut ritm de lucru sunt cele conduse de Mihai Panainte și Alexandru Acostei, fapt confirmat de altfel și de președintele și inginerul cooperativei agricole de producție. Pornind de la această constatare solicitat conducerii C.A.P. am să ne răspundă din ce motive întreținerea culturilor nu se desfășoară la nivelul cerut. — Credem că situația nu chiar așa de alarmantă- Sunt unități cooperatiste care stau cu mult mai slab sub acest aspect. E adevărat că la brigada I lucrările decurg mult mai anevoios pentru că cea mai mare parte dintre oameni nu se prea împacă cu ajutorul de brigadier (Petru Manea). Se prea poate ca președintele C.A P. să aibă dreptate. Discutînd însă cu mai mulți șefi de echipă și cooperatori din această brigadă, nimeni n-a amintit de inconvenientul la care s-a referit președintele. Din contra, cooperatorii s-au plîns că li s-au repartizat parcele cu cubturi mai mari decit pot ei lucra în intervalul optim de întreținere- Așa, de exemplu, pentru fiecare braț de muncă, ne spunea șeful de echipă Constantin T. Rădeanu, s-au repartizat câte 13 ari sfeclă de zahăr, 9 ari de mac, un hectar de porumb și 70 de ari de floarea-soarelui, fără să se folosească și mijloacele mecanice de lucru. Dacă ar fi lucrat însă in ultimele 4 zile și n-ar fi stat în sărbători n-ar mai fi spus același lucru. Echipa mai avea de prășit circa 6 ha cu porumb încă nerepartizate pe cooperatori. Aceeași situație se prezintă și în alte 6 echipe, ceea ce face ca in total să mai existe în brigadă și la această dată încă 60 ha cu porumb neprășit de o dată, fără ca cineva să-și asume obligația de a-l salva de buruieni. In afară de anumite greutăți, ce există în mod firesc, datorită aglomerării prașilelor la toate culturile, cooperatorii cu care am discutat au mai arătat că consiliul de conducere nu acordă suficient sprijin familiilor cu mulți copii, nu este suficient de receptiv pentru a le rezolva doleanțele. Ținînd seama de faptul că duminică și luni nimeni nu a ieșit în cîmp, deși vremea a fost exceptional de frumoasă, ne face să credem că nici brigadierii și șefii de echipă n-au manifestat suficient interes pentru a ieși la cîmp, iar cooperatorii le-au urmat exemplul. Deși cele două zile bune de lucru au fost practic pierdute, nici marti mobilizarea cooperatorilor la cîmp nu s-a ridicat la nivelul așteptat. In brigada I nu erau pe cîmp decit jumătate din numărul de cooperatori (în echipa condusă de Constantin T. Rădeanu erau 8 din 17 cooperatori, în cea a lui Petru Soltaniuc 21 din 50, în a lui Iorgu Mititelu 14 din 25 etc). Comparînd realizările ce ne-au fost prezentate de locțiitorul comitetului comunal de partid (care cunoștea doar situația existentă la data de 4 iunie — ca și cum s-ar afla la județ) cu cele de pe data de 8 iunie, pe care ni le-a furnizat inginerul șef, rezultă că în acest interval de timp nu s-a prășit manual aproape nimic sfeclă de zahăr și nici la porumb. Tot ceea ce s-a făcut în aceste zile se rezumă la prașila mecanică efectuată la floarea-soarelui. Lipsurile la care ne-am referit pot aduce pagube deosebit de grave, atît cooperativei agricole, cît și dacă consiliul de membrilor ei, conducere, sub îndrumarea organelor locale de partid și de stat nu vor lua toate măsurile pentru înlăturarea lor de urgență Posibilități sunt T- TOMA ZILELE EMINESCU — A mai rămas doar o singură zi — ne-a spus tovarășul dr. Eugen Aron, președintele Comitetului pentru cultură și artă al județului Botoșani — până la deschiderea, pe locurile natale ale poetului nostru național, a ediției a II-a a „Zilelor Eminescu". Manifestare deosebită in domeniul culturii, ea este menită să omagieze cea mai înaltă întrupare a minții și sufletului românesc, a însuși geniului creator al poporului nostru. Propunîndu-și o periodicitate alternativă cu Festivalul de poezie „Mihai Eminescu“ de la Iași, „Zilele Eminescu" de la Botoșani reprezintă un omagiu fierbinte, un semn de înaltă prețuire, aduse de botoșăneni vieții, operei și trecerii în neființă a „Luceafărului" poeziei românești. Ediția a ll-a a „Zilelor Eminescu", care va începe vineri, se prezintă cu nimic mai prejos decât prima ediție, organizată la Botoșani, în 1969. Un amplu colocviu științific eminescian, prezidat de academicianul Mihai Beniuc, va reuni, și de această dată, mari personalități ale științei și culturii românești, exegeți ai operei eminesciene, cercetători, intelectuali de frunte din București și județele Bacău, Iași, Suceava, Timișoara, Botoșani. Printre ei, academicienii Alexandru Graur și Franya Zoltán, prof. univ. dr. docent Augustin Z.N. Pop, prof. univ. George Pascu (Iași), prof. univ. dr. Gheorghe Bulgăr (București), criticii Aurel Martin, Emil Manu, Radu Bogdan, și încă mulți alții. Vor fi prezenți, la această mare manifestare, scriitorii și poeții Alecu Ivan Ghilia, Virgil Carianopol, Anghel Dumbrăveanu, George Bălăiță și Ovidiu Genaru (Ateneu — Bacău), Horia Zilieru, Lucian Dumbravă (Convorbiri literare — Iași), Stelian Vasilescu (Familia — Oradea), Marcel Mureșanu (Suceava), precum și un grup de scriitori și poeți botoșăneni. Aceste 3 zile vor înmănunchea o diversă paletă de manifestări: concerte corale, spectacole de teatru și expoziții, șezători literare, festivaluri de poezie etc. — Ce aduce nou actuala ediție a „Zilelor Eminescu“ ? — intr-adevăr, față de ediția precedentă sînt cîteva lucruri inedite. Pe prim plan se situează concursul interjudețean de recitări din opera poetului „Tot mai citesc măiastră-ți carte", organizat în două secțiuni distincte, pentru profesioniști și pentru amatori. Și-au anunțat participarea, la acest concurs, numeroși actori din București, Iași, Galați, Constanța, Reșița, Hunedoara, Brașov etc. De o participare numeroasă se va bucura și concursul organizat pentru amatori — profesori, elevi, funcționari, militari, muncitori, țărani din județele: Alba, Ilfov, Galați, Suceava, Argeș, Brașov, Sibiu, Caraș Severin, Olt, Hunedoara, Constanța, Vîlcea, Gorj, Harghita, Dîmbovița, Tulcea și altele. Spre deosebire de ediția precedentă, în acest an, manifestările din cadrul „Zilelor Eminescu" vor cuprinde și alte localități din județ : Ipotești, Dorohoi, Bucecea, Cristinești, Ștefănești, Darabani, Săveni. Vor fi prezentate șezători literare cu concursul unor scriitori, cercetători, personalități ale vieții artistice prezente minescu", artiști la ,,Zilele E profesioniști și amatori. De asemenea, din rândul noutăților fac parte premiera pe țară a piesei „Veronica" de Claudia Millian în interpretarea actorilor botoșăneni, concursul pe bază de buletine, pentru cunoașterea vieții și operei marelui poet, la care au luat parte peste 36 000 tineri și vîrstnici din județ și a cărui tragere la sorți va avea loc, duminică, în sala Teatrului „M. Eminescu", prezenta pentru prima dată, la aceste manifestări a Teatrului de păpuși „Cravata roșie" cu spectacolul „Călin Nebunul", dramatizare după Mihai Eminescu de C. Brehnescu. Menționez, de asemenea, în mod deosebit, prezența distinsei artiste plastice Ligia Macovei cu o expoziție de grafică și pictură inspirată după opera lui Eminescu, a Artei Florescu, artistă a poporului, solistă a Operei române din București, a corului „Gavriil Musicescu", și corpul de balet al Operei de stat din Iași, a Filarmonicii din Botoșani și a altor personalități și formații prestigioase. Pregătirile fiind încheiate, nu ne rămîne decit să urăm bun venit oaspeților noștri, publicului larg botoșănean și să-i asigurăm că actuala ediție a „Zilelor Eminescu" va reprezenta, o nouă contribuție la punerea în lumină a personalității poetului celui mai ilustru pe care l-a dat țării, lumii întregi, acest nordic ținut. GH. JAUCAR Informația zilei r CONCURS Marți seara, in fața Casei I memoriale „Mihai Eminescu" din Ipotești a avut loc un concurs gen „Cine știe, ci și gă" pe tema „Viața și opera lui Mihai Eminescu", organizat de Comitetul județean Botoșani al U.T.C. Pe primul loc s-a clasat echipajul Școlii generale din Cătămărăști Vale. SPECTACOL Ieri s-au încheiat manifestările organizate de către organizația județeană de tineret în cadrul unei inedite „Săptămîni cultural - artistice“. Cu acest prilej, în parcul Eminescu a fost prezentat spectacolul lumină intitulat de sunet și „Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie“. PROGNOZA Meteorologul de serviciu de la Stația Botoșani, Ana Pătrașcu transmite timpul probabil , pentru zilele de 1X, 12 și 13 iunie a.c. vremea va fi în general instabilă. Vor cădea averse locale de ploaie însoțite de descărcări electrice. Vînt potrivit. Temperatura aerului în scădere ușoară. Minimele vor fi cuprinse între 9 și 13 grade, uximele între 21 și 24 Țărani ♦ cooperatori! Pentru a obține producții bune de sfeclă e necesar să realizăm o desime optimă de 10 plante la metru pătrat. O plantă mai puțin la metru pătrat înseamnă o pierdere la hectar de : • 2500 KG SFECLA sau • 400 KG ZAHAR • 1700 KG BORHOT • 100 KG MELASA Cooperatorii din județul nostru, obținînd anul trecut o singură plantă în plus pe metru pătrat, ar fi realizat suplimentar 32 167 000 kg sfeclă (ceea ce înseamnă 4500 tone de zahăr, 193 tone melasă, 2866 tone borhot) și respectiv un venit de aproape 10 milioane lei, la care s-ar mai fi adăugat 128 600 kg zahăr repartizat pentru contribuția adusă la realizarea culturii. Fabrica de zahăr Bucecea recomandă cooperatorilor să asigure desimea optimă de 10 plante pe metru pătrat și în felul acesta vor avea numai de cîștigat Ministerul Construcțiilor Industriale Grupul școlar de construcții bucurești organizează Concurs de admitere in anul școlar itfîs/1972, in localul Școlii generale nr 2, str. Dobrogeanu Gherea nr. 32, Botoșani, telefon 11.832, pentru: Școala profesională — curs de zi pentru meseriile : — Instalator de instalații tehnico-sanitare și gaze UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA — pentru meseriile : — Dulgher — Zidar — betonist Se primesc candidați din municipiile București, Ploiești și județele Argeș, Bacău, Brașov, Botoșani, Brăila, Constanța, Cluj, Dîmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Iași, Ilfov, Ialomița, Mehedinți, Mureș, Olt, Prahova Sibiu Sălaj Teleorman, Timiș, Tulcea. Examenele se dau între 6—14 iulie 1971. După examenul medical care este eliminatoriu, candidații ar susține concursul de admitere sub forma unor teste pentru verificarea cunoștințelor și aptitudinilor necesare meseriei respective astfel : Pentru meseriile instalator de instalații tehnico-sanitare și gaze, dulgher se dă examen la : a) Matematică — scris și oral b) Fizică (partea I - Mecanică și căldură) scris și oral-Pentru meseria zidar betonist se dă examen la : a) Matematică — scris și oral b) Chimia — scris și oral Testele pentru meseriile zidar — betonist și dulgher, vor fi mai ușoare decit la celelalte meserii. Înscrierile se fac de către părinți sau Susținători legali, între 1 iunie și 5 iulie a.c. pe baza următoarelor acte : — certificat de naștere (copie simplă) — adeverință de promovare a clasei a VIII-a sau certificat de absolvire a școlii generale de 10 ani (original) — fișa copilului sau certificatul medical și buletinul de analiza Wasserman și Rx pulmonară efectuate in ultimele 90 zile. Pe timpul școlarizării elevii vor primi drepturile conform legilor in vigoare. Informații suplimentare la secretariatul Școlii generale nr- 2 str Dobrogeanu Gherea nr 32 — Botoșani telefon 11832. Combinatul siderurgic Galati , prin grupul său școlar, strada Silozului nr. 25, recrutează candidați, absolvenți ai școlii generale de 8 și 10 ani, pentru admiterea în școala profesională și de ucenici la meseriile : — CUCLAH — O tEJAR — LAMINORU1 — ELECTRICIAN — ELECTROMECANIC APARATE DE MASURA ȘI AUTOMATIZARE — LĂCĂTUȘI sa Vîrsta minimă — 16 ani împliniți înscrierile se fac la secretariatul școlii elefon 30492, unde se obțin relații suplimentare In timpul examenului de admitere candidaților li se asigură cazare gratuită și masa rontraensi MICA PUBLICI Pierdut sacoșă do. ,ai.c nealta .ie.*. .. ., parcul stației Peco Botoșani. Aducătorului recompensă Adresați Țompi, telefon 12960: Cine a găsit o mapă într-un I.M.S care circula pe ruta Darabani — Botoșani roga se adresa Amaricuței Dumitru Pictor Grigorescu 32. vtoșani Pimește recompensă. Vînd motocicletă Li , apar date 350. Adresați Irisip Gh. Socrujeni, comuna Gorbănești.