Clopotul, iulie-septembrie 1971 (Anul 27, nr. 3172-3250)

1971-09-19 / nr. 3241

Vizita tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județul Caraș-Severin Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu (Urmare din pagina I) muncitoresc, revoluționar, iar după 23 August a jucat, alături de celelalte centre revoluționare din această parte a țării, un rol important atît în lupta pentru cucerirea puterii politice, cit și în edificarea societății socialiste. Iată de ce am deplina încredere că întregul colectiv al uzinelor „Oțelul Roșu" va ști să-și realizeze în cele mai bune condițiuni sarcinile de producție și, totodată, să transpună cu cinste în viață hotărîrile partidului nostru privind îmbunătățirea activității politico - ideologice, dezvoltarea conștiinței socialiste a tuturor celor ce muncesc. (Vii aplauze). Aveți o organizație de partid care numără circa 1.100 de membri, un colectiv puternic care știe să unească eforturile tuturor oamenilor muncii din uzină. Sunt convins că, în frunte cu comuniștii, întregul dumneavoastră colectiv își va îndeplini sarcinile mari ce îi revin și, totodată, își va aduce contribuția la dezvoltarea solidarității cu oamenii muncii de pretutindeni, la lupta tuturor forțelor antiimperialiste pentru progres social și pace. (Aplauze prelungite). Aș dori să adresez felicitări întregului colectiv de la „Oțelul Roșu" pentru distincția acordată astăzi de Consiliul de Stat. Considerăm că, prin decorarea uzinei cu Ordinul „23 August" clasa I, am decorat întregul ei colectiv, că aceasta constituie o apreciere pe care partidul și statul nostru o dau muncii depuse de toți cei ce lucrează în această uzină. (Aplauze prelungite, orale). Doresc, de asemenea, să felicit pe tovarășul distins astăzi cu titlul de Erou al Muncii Socialiste, pe ceilalți tovarăși cărora li s-au înmînat, cu acest prilej — sau li se vor înmîna în zilele următoare — ordine și medalii ale Republicii Socialiste România ; le urez tuturor noi și mari succese în activitatea lor ! Imi exprim speranța că aceste distincții vor fi înțelese atît ca o apreciere a activității desfășurate pînă acum, cit și ca o expresie a încrederii în capacitatea oamenilor muncii de aici de a asigura îmbunătățirea activității generale pentru îndeplinirea sarcinilor ce le stau în față. Sînt convins că toți cei ce muncesc din acest vechi centru siderurgic vor acționa în așa fel încît, la sfîrșitul cincinalui, uzina să se prezinte cu realizări cît mai bune în toate domeniile, să ocupe un loc fruntaș în rîndul colectivelor siderurgice. (Aplauze prelungite). Și, pentru că sintem la încheierea vizitei pe care am făcut-o în aceste zile în județele Mehedinți și Caraș- Severin și după festivitățile care au avut loc ieri la Reșița cu prilejul împlinirii a 200 de ani de existentă a acestor uzine, am dori să mulțumesc tuturor locuitorilor din localitățile pe unde am trecut pentru puternicele manifestări și sentimentele calde cu care am fost întîmpinați pretutindeni. In toate acestea noi vedem o expresie a profundei lor încrederi — ca, de altfel, a întregului popor — în partidul nostru, a hotărîrii de a face totul pentru înfăptuirea în viață a politicii marxist - leniniste — interne și externe — a Partidului Comunist Român. (Aplauze puternice, îndelungate). In încheiere doresc, încă o dată, să vă urez noi și mari succese în activitatea dumneavoastră, multă sănătate și fericire! (Aplauze puternice, îndelung repetate. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.". Cei prezenți la adunare ovaționează minute în șir pentru partid, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu). (Urmare din pagina I) Roșu", tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat sunt salutați de Nicolae Agachi, ministrul industriei metalurgice, Ioan Cozmuță, prim - secretar4 al comitetului orășenesc de partid, de membri ai comitetului de direcție și ai comitetului de partid, de reprezentanți ai organelor locale și de numeroși siderurgiști. Directorul uzinei, inginerul Takacs Otto, prezintă succesele cu care colectivul întreprinderii cinstește aniversarea, face un scurt istoric al evoluției producerii și prelucrării metalului, transformărilor petrecute în viața unității și a celor care muncesc aici. O mică expoziție prezintă produsele pe care le fabrică metalurgiștii Oțelului Roșu. Tovarășul Nicolae Ceaușescu apreciază eforturile făcute de colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri de aici în domeniul realizării de instalații, dispozitive și diferite utilaje prin mijloace proprii, cu ajutorul cărora au fost modernizate și perfecționate faze tehnologice și s-a obținut o productivitate sporită. Secretarul general al partidului felicită pe unii dintre inventatorii și inovatorii prezenți. In continuare, este vizitată oțelăria. Secretarul general, ceilalți oaspeți, asistă la elaborarea unei șarje de oțel la cuptorul nr. 1 de către echipa maistrului Gh. Iorgan și a prim - topitorului Gh. Vasiloaie. In continuare, se vizitează hala laminorului de platine, unde se realizează semifabricate pentru producerea tablei subțiri laminate la cald, folosită în diverse domenii ale economiei. In fata machetei uzinei, are loc o discuție referitoare la perspectivele de dezvoltare în actualul cincinal a acestei bătrîne, dar astăzi întinerite vetre industriale, modul cum se transpun în viață indicațiile deosebit de importante pe care le-a dat secretarul general al partidului la întîlnirea cu lucrătorii și cadrele de conducere din întreprinderile metalurgice și constructoare de mașini din luna aprilie a acestui an, cu privire la necesitatea dezvoltării uzinei „Oțelul Roșu", pentru ca ea să-și aducă o contribuție tot mai substanțială la asigurarea cu metal a economiei noastre naționale. In cadrul discuției care are loc, se subliniază necesitatea devansării termenului de construcție a noii oțelării, Roind seama de interesele generale atît ale uzinei, cît și ale economiei naționale. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii ministerului și uzinei să ia toate măsurile pentru realizarea investițiilor prevăzute in actualul cincinal, fapt care va contribui la asigurarea unei producții sporite de otel, într-o gamă mult diversificată. în același timp, s-a indicat să se găsească cele mai corespunzătoare soluții pentru utilizarea cu maximum de eficiență economică a vechilor construcții. Este apreciat faptul că noile instalații de la Oțelul Roșu vor fi proiectate de către institutele noastre de specialitate și că marea majoritate a utilajelor vor fi realizate de industria noastră constructoare de mașini. In încheierea vizitei, gazdele roagă pe secretarul general al partidului să semneze pe prima pagină a cărții de onoare a uzinei „Oțelul Roșu", dedicată aniversării a 175 de ani de metalurgie pe aceste meleaguri. Tovarășul Nicolae Ceaușescu scrie: „Cu prilejul împlinirii a 175 de ani de existență a uzinei și pentru realizările obținute în producție în anii construcției socialismului, adresei muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor, întregului colectiv, precum și conducerii uzinei „Otelul Roșu" cele mai calde felicitări și le urez noi și însemnate succese în îndeplinirea sarcinilor mari și de răspundere ce le revin în actualul cincinal, multă sănătate și fericire". In semn de amintire a vizitei făcute în acest moment aniversar, directorul uzinei înmînează secretarului general al partidului, în numele colectivului de siderurgiști, un album cuprinzînd imagini din istoricul întreprinderii, al mișcării muncitorești de pe Valea Bistrei. Este, de asemenea, oferită o minunată vază, sculptată cu măiestrie de metalurgistul Mircea Munteanu, urmaș al unei vechi familii de siderurgiști din uzină, reprezentând un topitor turnînd o probă de oțel. Pe tot parcursul vizitei, în uzină, metalurgiștii primesc cu o deosebită căldură pe secretarul general al partidului. Oțelari, vîrstnici, luminoriști, tineri și oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu buchete de flori, îi urează multă sănătate, îi mulțumesc pentru cinstea făcută de a le vizita întreprinderea, pentru grija neobosită față de condițiile lor de muncă și de viață — vom răspunde prin fapte, prin noi succese în muncă acestei griji, spun oamenii. In hala de bare trase, are loc un miting consacrat sărbătoririi a 175 de ani de siderurgie la Oțelul Roșu. Apariția la tribună a tovarășilor Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, a celorlalți conducători de partid și de stat este întîmpinată cu puternice și îndelungi aplauze, cu ovații și urare. Mitingul este deschis de tovarășul Trandafir Cocârlă, prim - secretar al Comitetului județean Caraș - Severin al P.C.R. Sub cupola vastei hale, răsună minute în șir „Ceaușescu P.C.R.", „Ceaușescu și poporul Are loc solemnitatea înmînării unor ordine și titluri ale Republicii Socialiste România, conferite cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, pentru contribuția adusă la industrializarea țării și participarea activă la opera de construire a socialismului în patria noastră. înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Secretarul Consiliului de Stat, tovarășul Constantin Stătescu, a dat citire decretelor Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România care se conferă Ordinul prin „23 August" clasa I Uzinei „Oțelul Roșu", precum și titlul de Erou al Muncii Socialiste și medalia de aur „Secera și Ciocanul", tovarășului Ilie A. Lințu. De asemenea, prin Decret al Consiliului de Stat, pentru merite deosebite în muncă, cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei Oțelul Roșu au fost conferite 30 de ordine ale Republicii Socialiste România și 60 de Medalia Muncii unor muncitori, maiștri, ingineri, tehnicieni, economiști, funcționari, unor foști muncitori ai uzinei. Au luat apoi cuvîntul Otto Takacs, directorul Uzinei Oțelul Roșu", Ilie Lințu, maistru principal la secția oțelărie, Victor Hovancsak, muncitor la uzina „Oțelul Roșu" și Silvia Margan, profesoară la liceul din Oțelul Roșu. Primit cu puternice aplauze, în aclamații și ovații, a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu atenție, cu un deosebit interes de cei prezenți, care au subliniat-o în dese rînduri cu îndelungi aplauze, cu puternice ovații și uraie, exprimîndu-și unanim dragostea lor față de partid, de conducerea sa, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, față de Republica Socialistă România. Participanții la miting manifestă în același timp adeziunea lor totală la politica internă și externă a partidului și statului nostru, hotărîrea de a milita în spirit comunist, revoluționar la edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. După vizita de la uzinele „Oțelul Roșu", conducătorii de partid și de stat se întorc la Caransebeș, unde sînt întîmpinați cu vibrante simțăminte de dragoste, în ovațiile mulțimii care se află de-a lungul străzilor, în ciuda ploii care nu contenește, oaspeții se îndreaptă spre piața centrală a orașului, împodobită sărbătorește. Aici, se află numeroși localnici, care au ținut să salute, din toată inima, pe conducătorii partidului și statului. O gardă de onoare, formată din militari ai forțelor noastre armate, din membri ai gărzilor patriotice și tineri din detașamentele de pregătire pentru apărarea patriei, prezintă onorul comandantului suprem al forțelor noastre armate. Tovarășul Nicolae Ceaușescu primește raportul și trece în revistă garda de onoare. Miile de oameni ai muncii, aflați în piață, flutură buchete de flori, scandează numele conducătorului iubit al partidului și poporului nostru, adresează urări la adresa P.C.R. și a patriei socialiste. în cursul după-amiezii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat, s-au înapoiat în Capitală. Pe aeroportul Băneasa erau de față tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Rădulescu, Dumitru Popescu, Mihai Gere, Vasile Patilineț, Ion Stănescu. ★ de Vizita de lucru făcută timp trei zile de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de ceilalți conducători de partid și de stat în județele Mehedinți și Caraș - Severin s-a desfășurat în atmosfera însuflețitoare a puternicului entuziasm patriotic, a primirilor pline de căldură și dragoste pe care zeci și zeci de mii de oameni ai muncii — români, germani, maghiari, sîrbi — de pe aceste frumoase meleaguri ale țării le-au făcut oaspeților dragi. Asemeni tuturor întîlnirilor secretarului general cu cei ce muncesc din patria noastră, și acestea au demonstrat în mod strălucit unitatea de nezdruncinat dintre partid și popor, faptul că toți fiii pământului românesc, fără deosebire de naționalitate, văd în Partidul Comunist Român exponentul aspirațiilor lor vitale, conducătorul încercat pe drumul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Am fost martorii unor emoționante manifestări de stimă, prețuire și dragoste profundă față de conducătorul partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, expresie a simțămintelor nutrite de întregul nostru popor. Oamenii muncii din județele Mehedinți și Caraș - Severin și-au reafirmat și cu acest prilej hotărîrea de a-și spori eforturile, alături de cei ce muncesc din întreaga țară, pentru a da viață istoricelor hotărîri ale Congresului X-lea al partidului, de a înal făptui neabătut politica internă și externă a partidului și guvernului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, a cauzei socialismului și păcii. (Agerpres). CLOPOTUL . PAGINA 3 Consiliul popular al județului Botoșani HOTAR Consiliul popular al județului Botoșani, întrunit astăzi 22 septembrie 1971, în cea de-a XII-a sesiune de lucru . Avînd în vedere necesitatea îmbunătățirii activității de asistență sociala și a creșterii rolului comitetelor executive ale consiliilor populare în rezolvarea operativă a tuturor cazurilor care necesită ocrotire . In temeiul art. 9 din Legea nr. 57/1968 de organizare funcționare a consiliilor popuilare. HOTĂRĂȘTE: Art. 1. — Incepînd cu 1 ianuarie 1972, comitetele executive ale consiliilor populare municipal, orășenești și comunale, vor stabili și aproba celor îndreptățiți ajutoare bănești ocazionale, pînă la un plafon maxim de 400 lei și servirea mesei la cantinele de ajutor popular, care funcționează în localitățile respective. Art. 2. — In scopul dezvoltării bazei materiale a unităților de ocrotire și asistență din județ, Comitetul executiv al Consiliului popular județean va lua măsuri pentru : — dublarea capacității de internare la Casa de copii preșcolari din municipiul Botoșani, pînă la data de 1 ianuarie 1973 ; *— sporirea capacității de internare la Casa copilului Dorohoi, pînă la data de 1 iunie 1972, cu cel puțin 40 locuri; — dublarea capacității de internare la Căminul - spital pentru copii din Ionășeni, neuropsihici comuna Vîrfu Cîmpului, pînă la data de 1 octombrie 1973 ; — sporirea numărului de asistați la cantinele de ajutor popular din orașele Darabani și Săveni, cu cîte 25 locuri și 50 locuri la Cantina de ajutor popular din pînă la data orașul Dorohoi, de 1 ianuarie 1972. Art. 3. — Comitetul executiv al Consiliului popular județean va întocmi un studiu pînă 1 martie 1972, pentru reprofila larea următoarelor unități de asistență și ocrotire, în raport cu cerințele existente, spațiile disponibile și mijloacele financiare alocate : — căminul de bătrîni Dorohod ; — căminul - spital de bolnavi cronici Adășeni, comuna Avrămeni ; — spitalul de neuropsihiatrie Coșula, comuna Copălău. Art. 4. — In vederea asigurării ocrotirii tuturor categoriilor de minori deficienți, Comitetul executiv al Consiliului popular județean va lua măsuri pentru : — înființarea, pînă la 1 septembrie 1972, a unei școli ajutătoare ce va funcționa inițial , cu o capacitate de 30 — 40 locuri ! — crearea condițiilor pentru construirea din fondurile Ministerului Muncii, a unui Cămin școală, asigurîndu-se în acest scop amplasamentul, spațiul de proiectare și constructor. Art. 5. — Pentru îmbunătățirea procesului instructiveducativ în unitățile de ocrotire a minorilor, Comitetul executiv al Consiliului popular județean, se va îngriji de : —■ încadrarea unităților de ocrotire a minorilor cu personal profilat în domeniul asistenței sociale, care să se preocupe în mod special de condițiile de viață, educație, legăturile cu familiile și rudele acestora, actualizarea anchetelor sociale și alte probleme specifice ocrotirii acestora ; — asigurarea școlarizării minorilor de vîrstă școlară internați în Centrul de primire a minorilor Botoșani ; — organizarea corespunzătoare a activităților pe timpul vacanțelor școlare pentru minorii internați în casele de copii școlari, reținîndu-se în unități minorii a căror educație, creștere și sănătate este primejduită în familiile din care provin. Art. 6. — In vederea formării unor deprinderi practice la copiii din unitățile de ocrotire, Comitetul executiv al Consiliului popular județean, prin organele de specialitate, va lua măsuri pentru : — înființarea pînă la 1 septembrie 1972, de ateliere-școală pentru băieți și fete ; — înființarea, începînd cu anul 1972, de loturi experimentale, microferme și gospodării anexe; — înființarea, începînd cu anul școlar 1972 — 1973 a unui număr sporit de cercuri practice, astfel ca toți copiii să fie antrenați la activități productive. Art. 7. —In scopul cuprinderii în muncă a deficienților școlarizați de Ministerul Muncii, proveniți din județul nostru. Comitetul executiv al Consiliului popular județean se va preocupa de : — diversificarea unor secții rentabile de prestări servicii în cadrul industriei locale și gospodăriei comunale; — extinderea muncii la domiciliu, potrivit reglementărilor legale. Art. 8. — Se recomandă Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești, Uniunii județene a cooperativelor de consum și Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție, să adopte măsuri corespunzătoare pentru înființarea de noi secții de pro- I Ro ducție și prestatoare de servicii cum ar fi: cartonaj, împletituri de plastic, nuiele, artizanat, produse de sorg etc., cu invalizii calificați în rețeaua Ministerului Muncii. In același scop, se recomandă Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție să dezvolte și să asigure baza de materii prime, în special pentru secțiile de împletituri nuiele, papură, produse de sorg etc. Art. 9. — Comitetele executive ale consiliilor populare municipal, orășenești și comunale își vor îmbunătăți activitatea de exercitare a atribuțiilor de autoritate tutelară asistență socială, luînd urmășitoarele măsuri: — pînă la 1 decembrie 1971, se vor reorganiza colectivele de sprijin ale autorității tutelare și cele pentru asistență socială, desemnîndu-se cadre corespunzătoare, în locul celor plecate din localitate — intensificarea acțiunilor de verificare pe teren a tuturor cazurilor care necesită ocrotire, luîndu-se măsuri de a se depista, pînă la data de 1 ianuarie 1972, minorii lipsiți de posibilitatea de a fi crescuți în familii sau cei a căror dezvoltare fizică, morală sau intelectuală este primejduită, copiii și adulții deficienți, bătrînii fără posibilități materiale etc., de rezolvare propunînd măsuri pentru fiecare caz în parte ; — urmărirea modalității de rezolvare a cazurilor din evidență, precum și a condițiilor în care se realizează diferitele forme de ocrotire, modul în care sunt îngrijiți copiii aflați în plasament familial sau încredințați unor familii sau persoane, modul în care se întrebuințează alocația pentru copii, îngrijirea minorilor, școlarizarea, comportarea minorilor cărora li s-au aplicat măsura supravegherii deosebite. Art. 10. — Comitetul executiv al Consiliului popular județean, prin Direcția pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale va asigura sprijinul, îndrumarea și controlul de specialitate în toate acțiunile de asistență socială ce revin comitetelor executive ale consiliilor populare ierarhic inferioare și unităților de acest profil. Art. II. — Comisiile permanente social - culturale și planfinanțe vor controla modul de aplicare a prevederilor prezentei hotărîri și vor informa Consiliul popular al județului Botoșani pînă la data de 1 mai 1972. PREȘEDINTELE COMITETULUI EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR AL JUDEȚULUI BOTOȘANI, GHEORGHE GHINEA PROIECT LA ORA CULESULUI (Urmare din padinamentele destinate licorilor de viață lungă. La Santa Mare și la Călărași a început culesul strugurilor de masă. După cum ne spunea directorul întreprinderii viei și vinului, inginerul Constantin Boancă, modernul complex de la Hlipiceni intră în acest an la întreaga sa capacitate. Numai aici vor putea fi prelucrați zilnic în medie cite 35 vagoane de struguri. Specialiștii au pregătit, de asemenea, la Hlipiceni, și o linie tehnologică pentru soiurile superioare. Un bun cunoscător al proceselor de vinificație ne preciza că podgoriile botoșănene, prin condițiile pedoclimatice de care dispun, pot oferi vinuri cu catități superioare competitive cu cele din zone tradiționale și de renume, romani, de pildă. Și n-am vedea de ce nu... Poate aici se află și explicația febrelor pe care le trăiesc în aceste prelungi ceasuri premergătoare cei de care depinde în mare măsură, soarta apropiatei campanii de vinificație. Zilnic, sunt recoltate cu grijă materiale de probă din puncte diferite determinându-se, atent, creșterea procentului de zahăr. Ultimele sondaje arătau că procentul amintit reprezintă 140 miligrame ta litru. Și se scontează a se ajunge la 200. Iată rezultatul acumităților solare sintetizate pină acum In micile sfere verzui - roșiatice cu gust dulce și aromat. Roadele pline și- ■ spus n -■* cuvîntul In Călărași și Todireni, la Santa Mare sau Cernești — Iurești. Nu ne mai desparte mult timp pînă 'nd, din colțuri diferite ale plaiurilor Botoșanilor, încărcături grele se vor îndrepta spre centrele de prelucrare, acolo unde de-atît n veacuri. Pri m acest pămînt rodnic, se repetă, ca-ntr-un frumos ritual, simpla metamorfoză arrmnd clinchetul’parelor sau al cănilor de lut. E ora culesului. /\xXXXXXXVXXXXXXXXXXXXXXNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXVWXXXXV\XXXXXXXXXVXXV\XXXXXXXXXXXXXi 4 SPORT; UN CUPLA] Etapa de astăzi din „C“ — a patra — trebuie să dea răspuns la cîteva întrebări ale iubitorilor fotbalului localnic. Va reuși oare Textila să reediteze jocul bun pe care l-a prestat, numai cu o sătămînă în urmă, la Iași? Va arăta ea spectatorilor din Suceava că înfrîngerea suferită — în etapa a II-a — pe propriul teren din partea Avîntului a fost doar un simplu accident? Dar Victoria va depăși oare „pasa neagră" în care se zbate încă de la începutul campionatului ? Asemenea întrebări se pun și în privința comportării Fulgerului Dorohoi care are datoria să confirme jocul oarecum bun făcut duminica trecută. Sperăm că dacă nu în totalitate, cel puțin o parte dintre aceste întrebări vor căpăta răspunsuri afirmative. Unde vor juca echipele noastre astăzi ? Pe terenul „Arini“ din Suceava se va desfășura primul cuplaj fotbalistic, de „C", din acest campionat, prilej pentru spectatorii suceveni — și de ce nu și pentru o mare parte din botoșăneni — de a urmări două dintre întîlnirile ce se anunță atractive, reunind 4 echipe bune ale campionatului. Este vorba despre partidele Textila Botoșani — Foresta Fălticeni (ce va începe la ora 9) și Chimia Suceava — Minerul Gura Humorului (de la ora 11). In prima întîlnire, ambele echipe vin după obținerea a cîte două puncte în etapa trecută și vor ținti la victorie. Ca susținători ai echipelor din Botoșani am dori un rezultat în favoarea textiliștilor, testierii însă au un „atu“ Foîn plus, jucînd în propriul județ, în fața unui public de mult cîștigat. In meciul vedetă, Chimia trebuie să ne arate că poziția de lider nu-i dată... oricui. Victoria P.T.T.R. se deplasează la Frasin, unde a capotat duminica trecută și Victoria Roman. Avîntul se anunță un adversar de neîntrecut — mai ales pe terenul propriu — și probabil va obține cele puncte puse în joc. Dar, botoșănenii nu trebuie să se simtă învinși dinainte... Cea de-a treia echipă din județul nostru — Fulgerul Dorohoi — va juca la Roman. Localnicii, cu o formație tînără și ambițioasă, merg la victorie. Nici Fulgerul nu e de neglijat. De cîteva ori ne-a demonstrat că știe să joace în deplasare. G. J. Anunț Soțul, copiii și întreaga familie, cu adincă durere anunță moartea scumpei lor COZAC ASPAZIA în etate de 69 ani. Inmormîntarea va avea loc în ziua de 21 septembrie, ora 14, la cimitirul Pacea. MECANIZATORII (Urmare din pagina I) prăștiat îngrășăminte chimice etc. în raza S.M.A. Vorona, Dorohoi, Sulița, Ștefănești, Pomîrla, Ungureni și altele. Din cele relatate de dv. rezultă că sunt cunoscute lipsurile ce există în privința calității reparațiilor ce s-au făcut la o serie de tractoare și mașini agricole. Ce măsuri ați luat pentru ca în cel mai scurt timp să fie puse in stare de funcțiune toate utilajele din dotația secțiilor de mecanizare ? — Nu numai că sunt cunoscute, dar felul cum au fost făcute pregătirile pentru campania de toamnă a fost analizat recent în cadrul unei ședințe de lucru a consiliului de administrație. Pe baza constatărilor comisiilor de suprarecepție au fost sancționați cu penalizări la salariul tarifar pe luna septembrie, ing. Gheorghe Ursaru, șeful secției de reparații la S.M.A. Ungureni — cu 5 la sută, șefii secțiilor de mecanizare și unii mecanici și manipulanți de carburanți de la secțiile Suharău, Sulița, Dimăcheni, Broscăuți și Vorniceni cu 5—10 la sută, pe aceeași perioadă. Dar nu numai în aceasta constau măsurile luate. Comisiile de suprarecepție au lăsat sarcini scrise la fiecare secție și conducere de S.M.A., asupra măsurilor urgente ce se vor lua pentru remedierea defecțiunilor semnalate pînă cel tîrziu la 20 septembrie a.c. După această dată comisiile vor face o supraverificare, și acolo unde se vor constata că nu au fost îndeplinite indicațiile date, vor fi sancționați directorii de S.M.A. In legătură cu menținerea în permanență în stare de funcțiune a întregului parc de tractoare și mașini agricole, consider că nu sîntem înțeleși că depinde și de aprovizionarea cu piese de schimb. Sîntem conștienți că nu am făcut încă totul ca tractoriștii să respecte întreținerile zilnice și periodice, sau în exploatarea corespunzătoare a tractoarelor și mașinilor agricole din dotatie. Dar nu putem fi de acord cu lipsa permanentă a pieselor de schimb. Chiar și în cazul cînd la Baza de aprovizionare nr. 7 din Botoșani, există unele piese, se tărăgănează foarte mult distribuirea lor. Un exemplu la zi o anvelope de 600/16, 14, 38,900/20 etc., atît de necesare pentru tractoare și mașini agricole, au stat de la 9 pînă la 15 septembrie în magazie și apoi au fost livrate la S.M.A. Deși depunem comenzi ferme pentru aprovizionarea cu piese de schimb, nu sînt onorate decît în mică măsură. Sîntem conștienți de sarcinile ce revin mecanizatorilor din scrisoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, și ne vom strădui să le îndeplinim în mod exemplar pentru a contribui cu toate puterile noastre la strînsul recoltei de toamnă, la punerea bazei recoltei viitoare.