Clopotul, octombrie-decembrie 1971 (Anul 27, nr. 3251-3329)

1971-12-04 / nr. 3306

Cuvântarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pagina I) și, în același timp, să gîndească intr-un spirit nou. Este de înțeles, deci, că trebuie să fim mai exigenți, mai intransigenți față de cei care mai comit abateri, în primul rînd față de cei care au atitudini de neglijare a avutului obștesc. In fond, aceste uzine sunt proprietatea clasei muncitoare. In mod concret dumneavoastră sînteți proprietarii uzinei , ca parte a clasei muncitoare, aveți parte a avuției în stăpînirea naționale și este în interesul atît al dumneavoastră, al familiilor dumneavoastră, al clasei muncitoare și întregului popor, ca această avuție să fie gospodărită cît mai bine. Nu e un secret că mai sunt unii oameni care nu au în această privință atitudine corespunzătoare. Este necesar să dezvoltăm o atitudine conștientă, de grijă, de preocupare permanentă pentru buna gospodărire a avuției naționale — condiție elementară, fără de care nu se poate concepe progresul țării, ridicarea bunăstării națiunii noastre socialiste. Mai sunt și alte mentalități, alte neajunsuri, dar nu aș dori să vorbesc acum de ele. Țin numai să menționez că Plenarei Comitetului hotărîrile Central de la începutul lunii noiembrie a acestui an au tocmai menirea de a ajuta la transformarea omului, la ridicarea nivelului conștiinței lui socialiste, a răspunderii lui sociale, astfel ca fiecare să înțeleagă că la locul său de muncă răspunde, atît pentru activitatea lui, cît și pentru cea a întregului colectiv, pentru desfășurarea bunei activități în întreaga țară. Fericirea generală este strîns legată de fericirea fiecăruia, iar fericirea fiecăruia în parte, a fiecărei familii nu se poate realiza decît o dată cu fericirea și bunăstarea întregului popor. (Aplauze puternice, prelungite). Ați auzit vorbindu-se aici de condițiile grele din trecut. Fără îndoială, condițiile de atunci nu pot fi comparate cu cele de astăzi , dar, ceea ce am realizat și ne propunem să realizăm cere eforturi, cere învingerea multor greutăți. In trecut, clasa muncitoare, sub conducerea comuniștilor, a dus lupte grele. Și în uzina dumneavoastră a existat o puternică mișcare sindicală, o puternică organizație a partidului nostru comunist, care și-a adus contribuția la lupta generală împotriva vechii orînduiri, la înfăptuirea actului istoric de la 23 August și, în continuare, la transformarea socialistă a patriei. Astăzi, organizația de partid a uzinelor dumneavoastră numără 3.500 de membri de partid ; sînt, de asemenea, în uzină, 6.000 de membri ai Uniunii Tineretului Comunist. Iată ce forță politică uriașă reprezintă uzina dumneavoastră ! Eu aș spune că, de fapt, întregul colectiv, de 15.000 de oameni, reprezintă o forță unitară , fie că sunt sau nu sunt membri ai partidului, membrii colectivului dumneavoastră înfăptuiesc neabătut politica partidului nostru pentru că această politică corespunde clasei muncitoare, năzuințelor întregului popor, asigură dezvoltarea liberă, independentă a patriei, bunăstarea poporului. (Aplauze puternice, îndelungate). Iată de ce doresc să afirm cu tărie că întregul dumneavoastră colectiv, — la fel ca întreaga noastră clasă muncitoare, ca întregul popor, — va ști să-și aducă contribuția activă și în domeniul muncii de educare, de formare a conștiinței socialiste a omului nou. Acest minunat colectiv de oameni ai muncii să devină un colectiv model în muncă, în viață, în aportul la dezvoltarea întregii noastre societăți socialiste. (Aplauze puternice). De altfel, așa cum am spus și la plenara Comitetului Central, clasa noastră muncitoare, întregul popor au primit cu adeziune unanimă programul ideologic elaborat de partid, parte integrantă a întregii activități de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Nu întîmplător, partidul a pus și în această privință în centru clasa muncitoare, pentru că ea reprezintă forța cea mai avansată a societății noastre, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de conducere a întregii națiuni, are menirea să asigure înfăptuirea programului de dezvoltare socialistă a patriei, demulții în făurire a comuniiputernce . România. (Aplauze se scandează: „P.C.R “). In Brașov locuiesc români, maghiari, germani și alte naționalități. In uzina dumneavoastră lucrează oameni ai muncii de diferite naționalități. împreună, prin muncă unită ei dezvoltă uzina. Nici nu se poate concepe alt fel de viață, alt fel de relații în uzină decît o strînsă unitate, o participare activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, la realizarea politicii partidului, a planului de stat. Egalitatea în drepturi înseamnă tocmai posibilitatea ca fiecare să participe activ la muncă, la conducerea activității sociale, a societății noastre, să acționeze cu toată forța pentru întărirea unității și coeziunii tuturor celor ce muncesc. Tot ceea ce facem noi și tot ceea ce ne propunem să înfăptuim este chemat să asigure tuturor celor ce muncesc, fără deosebire de naționalitate, condițiuni egale de muncă și de viață, de participare la conducerea societății. Aceasta înseamnă în fond rezolvarea marxist - leninistă a problemei naționale ! Putem spune că în anii socialismului, partidul nostru comunist a rezolvat minunat această problemă, că într-adevăr, întregul popor, toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, se prezintă într-o strînsă unitate în jurul Partidului Comunist Român — forța politică conducătoare a întregii națiuni socialiste. (Anlauze puternice , se scandează „P.C.R.") Pentru toți a devenit astăzi limpede că fără conducerea de către partid, fără o politică generală clară, marxist - leninistă, fără aplicarea adevărurilor generale la condițiunile concrete ale construcției socialiste din România nu este posibilă dezvoltarea societății noastre. Partidul nostru știe să călăuzească întregul popor pe acest drum, să aplice în mod creator legile generale ale socialismului la condițiile României, ținînd seama de particularitățile ei specifice, mergînd ferm pe linia înfăptuirii principiilor eticii și echității socialiste. Acționăm pentru ca socialismul să asigure condițiile cele mai bune pentru dezvoltare — atît materială cît și spirituală — a poporului, pentru participarea lui conștientă la conducerea societății astfel ca socialismul să se afirme ca societatea cea mai avansată, cea mai modernă, ca un model de realizare a aspirațiilor vitale ale celor ce muncesc. (Aplauze puternice). Am vorbit mai înainte de organizația dumneavoastră de partid. Aș mai dori să menționez și faptul că în municipiul Brașov și în județ avem în general organizații puternice, un detașament puternic al partidului nostru care își realizează în bune condițiuni sarcinile, înfăptuind neabătut politica generală a partidului. Activitatea colectivului dumneavoastră este strîns legată de felul cum comitetele județean și municipal, cum organizația de partid își îndeplinesc rolul. De aceea, aș dori ca la acest miting să adresez felicitări atît organizației de partid din uzina dumneavoastră, cît și organizațiilor de partid municipală și județeană, comitetului de partid din uzină, comitetelor municipal și județean. (Aplauze puternice, prelungite). Cred că tovarășii au înțeles că atunci cînd am vorbit despre anumite lipsuri, ele s-au referit și la unele deficiențe existente în munca organelor și organizațiilor de partid — de aceea nu mai vreau să mă refer acum la ele ; ei vor înțelege că felicitările pe care le adresez la acest miting înseamnă totodată și un îndemn de a munci mai bine pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea, ale Comitetului nostru Central, de a conduce în așa fel activitatea oamenilor muncii din uzină, din municipiu și din județ, încît contribuția la înfăptuirea noului cincinal să fie pe măsura forței industriale, a capacității clasei muncitoare și a oamenilor muncii din acest municipiu și județ, a forței organizațiilor de partid. (Aplauze puternice, se scandează: „P.C.R.") După cum cunoașteți, tovarăși, punem un accent deosebit pe soluționarea în condiții cît mai corespunzătoare a problemelor multiple ce se ridică rea în procesul de înaintațării noastre pe drumul construcției socialiste. Făcînd aceasta, ne realizăm în primul rînd , îndatorirea fundamentală față de propriul popor , dar ceea ce facem noi în România reprezintă în același timp și o contribuție la cauza:, generală a socialismului, a luptferahti imperialiste" pentru pace" în întreaga lume. Pentru că, cu cît se construiește mai bine socialismul în fiecare țară, cu cît rezultatele sînt mai mari, cu cît crește și se dezvoltă economia, știința, cultura fiecărei țări socialiste, cu atît se întărește forța întregului sistem socialist, sporește influența și autoritatea socialismului în lume. De aceea prin activitatea noastră, noi răspundem atît îndatoririlor naționale, cît și îndatoririlor internaționale, între care există o strînsă unitate dialectică. Vom continua și în viitor să acționăm în acest fel, fiind convinși că numai pe această cale ne îndeplinim îndatoririle noastre de comuniști, atît față de poporul nostru, cît și față de clasa muncitoare, de forțele antiimperialiste din întreaga lume. (Aplauze puternice, prelungite). Nu doresc, tovarăși, să mă refer acum pe larg la problemele internaționale. Cunoașteți politica externă a partidului și statului nostru, am expus unele considerente la plenara recentă. Această politică s-a dovedit ,pe deplin justă, evenimentele internaționale din ultimii ani, inclusiv din anul acesta, demonstrează că politica elaborată de Congresul al X-lea privind activitatea pe plan internațional este o politică justă. Vom face totul pentru a merge în continuare pe această cale — dezvoltînd relațiile cu toate țările socialiste, acționînd pentru lichidarea divergențelor, pentru întărirea solidarității și colaborării cu toate partidele comuniste și muncitorești, pentru unitatea lor pe baze noi. Milităm, de asemenea, pentru realizarea securității în Europa, pentru transformarea Balcanilor într-o zonă a păcii și colaborării. Ne aducem contribuția la lupta pentru încetarea războaielor și conflictelor existente în diferite colțuri ale lumii, împotriva politicii imperialiste de forță și dictat, de amestec în treburile altor state. Vom acționa cu și mai multă consecvență pentru afirmarea în relațiile dintre state a principiilor deplinei egalități, a respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, pentru renunțarea la forță și la amenințarea cu folosirea forței în relațiile dintre state. Considerăm că interesele tuturor popoarelor cer să se pună capăt politicii imperialiste, să se asigure triumful în viața internațională a principiilor la care m-am referit mai înainte, să se dezvolte larg colaborarea între toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Vom face totul pentru a contribui la realizarea acestor obiective. (Aplauze prelungite, orale). Doresc, în încheiere, să reamintesc încă o dată că cincinalul actual prevede sarcini deosebite pentru uzina dumneavoastră, că începutul pe care l-ați făcut este bun, dar posibilitățile sunt mai mari. Aș dori să vă urez dumneavoastră, întregului colectiv, să obțineți succese și mai mari, să vă aduceți o contribuție tot mai însemnată la înfăptuirea planului general de dezvoltare a patriei noastre socialiste. (Aplauze puternice , urale). Astăzi s-a acordat întregului colectiv al uzinei înalta distincție a Republicii Socialiste România — „Steaua Republici Socialiste România" clasa I. Aceasta reprezintă o mare cinste pentru întregul colectiv, este, ca să spun așa, o decorare colectivă și o apreciere colectivă a rezultatelor pe care le-ați obținut. Doresc să vă felicit din toată inima pentru aceasta ! (Aplauze puternice , se scandează „Ceaușescu, P.C.R."). Incepînd de astăzi în uzină există trei noi Eroi ai Muncii Socialiste. Consider că, de fapt, în uzină sunt mult mai mulți eroi ai muncii — și aș dori ca, la sfîrșitul cincinalului, această distincție de cinste, steluța de „Erou al Muncii Socialiste" să apară pe pieptul unui număr mult mai mare de muncitori, tehnicieni și ingineri din uzină. De asemenea, acordarea celorlalte ordine și distincții care s-au înmînat aici sau se vor da ulterior constituie o apreciere muncii tovarășilor respectivi a și, totodată, o apreciere a întregului colectiv. De aceea, felicitîndu-i pe tovarășii distinși cu aceste înalte ordine și dorindu-le succes în activitatea lor, vă urez tuturor să obțineți succese tot mai mari, să vă înfățișați la sfîrșitul cincinalului cu asemenea rezultate încît Consiliul de Stat să fie obligat să confere noi ordine și titluri de „Erou al Muncii Socialiste" membrilor colectivului dumneavoastră. Eu voi îndeplini cu plăcere această obligație ! (Aplauze prelungite, urale , se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Vă doresc dumneavoastră, întregului colectiv, familiilor dumneavoastră, multă sănătate și multă fericire. (Aplauze puternice, prelungite , urale. Cei prezenți la miting ovaționează minute în șir pentru partid, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu).Urmare din pagina 1) citori, tehnicieni, ingineri ai industriei brașovene. Creată în 1921 sub denumirea de Fabrica românească de locomotive și vagoane, actuala unitate industrială pentru producția de autocamioane s-a făcut cunoscută îndeosebi în ultimul sfert de veac, cîștigîndu-și un binemeritat renume nu numai în țară, dar și peste hotare, autocamioanele purtînd marca uzinelor brașovene fiind cunoscute în numeroase țări ale lumii. Secretarul general al partidului, ceilalți conducători de partid și de stat sînt invitați să ia cunoștință de cîteva din înfăptuirile importante ale întreprinderii. In fața unei machete, a unor grafice, inginerul Gheorghe Trică dă ample explicații cu privire la stadiul actual al întreprinderii, perspectivele ei de dezvoltare. In actualul cincinal, prin extinderea capacităților de producție, prin asimilarea de produse noi, uzina de autocamioane — Brașov își va dubla aproape volumul producției. Se va dubla, de asemenea, volumul producției destinate exportului. La finele cincinalului, producînd în serie mare anumite tipuri de motoare Diesel, uzina va atinge un înalt grad de specializare și integrare. Se vizitează uzina. Itinerariul, care înscrie cîteva din sectoarele noi, are ca prim obiectiv noua turnătorie de fontă, care se numără printre cele mai mari și mai moderne de acest gen din Europa. Muncitorii fac o primire deosebit de călduroasă secretarului general al partidului, celorlalți oaspeți. Tovarășul Ion Cîmpeanu, care lucrează la linia nr. 3 de formare, linie complet automatizată, adresează o urare de bun venit și exprimă angajamentul topitorilor și turnătorilor de a munci fără preget pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, pentru ridicarea continuă a calității producției, a productivității muncii, pentru înfăptuirea politicii marxist-leniniste, interne și externe, a partidului. In dialogul cu factorii de răspundere din uzină, cu ministrul industriei construcțiilor de mașini, secretarul general al partidului recomandă să se folosească în chip cît mai judicios metalul, să se acționeze perseverent împotriva risipei, a supradimensionărilor. Cercetarea științifică uzinală trebuie să-și propună ca scop permanent căutarea de soluții noi, care să conducă la economie de metal, fără ca aceasta să afecteze calitatea, performanțele tehnice ale produselor. De asemenea, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii uzinei și a ministerului să se realizeze aici piese și mașini - agregat necesare și altor întreprinderi constructoare de mașini din țară, precum și pentru export. Se vizitează în continuare alte sectoare, printre care hala Iașiu unde se execută o serie de piese pentru noile tipuri de autocamioane de 3 și 10 tone. Este prezentat apoi un stand de scule și dispozitive realizate în uzină în cadrul acțiunii de autoutilaje. In discuțiile purtate cu specialiștii, secretarul general recomandă să se folosească în mod cît mai judicios utilajele, pentru a se obține o producție suplimentară pe suprafața existentă și cu utilajele existente. Totodată, a indicat să se acorde o mai mare atenție acțiunii de autodotare. După terminarea vizitei prin secții și sectoare de producție ale uzinei, secretarul general, ceilalți conducători de partid și de stat sunt conduși în impunătoarea și frumoasa clădire a sculăriei, unde este organizată o expoziție jubiliară. Aici sunt prezentate o serie de date în legătură cu evoluția de-a lungul celor 50 de ani a unității, cele mai noi realizări ale constructorilor de autocamioane și preocupările colectivului întreprinderii pentru diversificarea fabricației și îmbunătățirea produselor. Drumul în fabricația de autocamioane românești a început cu „SR—101", ajungînd la cunoscutele autocamioane „Carpați" și „Bucegi", care sînt fabricate în uzină în 59 de tipuri și 199 de variante. Anual, ies de pe porțile întreprinderii aproximativ 35.000 de autocamioane. Pînă acum, aici s-au fabricat 260.000 autocamioane. Dar progresele înregistrate de-a lungul anilor de industria de autocamioane românești au fost încununate anul acesta prin realizarea autocamioanelor de 12 tone, echipate cu motor Diesel. In urmă cu cîteva luni, în preajma zilei de 23 August, de pe banda de montaj a uzinei, au ieșit primele autocamioane de acest tip, pe care constructorii brașoveni au ținut să se prezinte, cu justificată mîndrie, secretarului general, conducătorilor de partid și de stat, aducîndu-le pe platoul din fața sediului Comitetului Central. Specialiștii uzinei au arătat cu acel prilej că întreaga familie de autocamioane de mare tonaj, cu motor Diesel, după licența M.A.N., va fi asimilată, treptat, în cursul actualului cincinal. Secretarul general a recomandat cu acel prilej constructorilor să ia toate măsurile pentru grăbirea integrării în fabricația de serie a acestor produse, să perfecționeze continuu procesul de producție, în vederea realizării unor autocamioane de cea mai bună calitate. Trecînd la traducerea în viață a acestei prețioase indicații, gazdele informează că preocuparea întregului colectiv este ca noile produse să se situeze la nivelul celor mai prestigioase mărci și clase de autovehicule de transport de acest gen din lume. In actualul cincinal, vor urma alte noi și importante înfăptuiri. Din această ultimă familie de autocamioane de mare tonaj — care poartă denumirea „Român” — vor fi asimilate 13 tipuri de bază în 43 de variante constructive, cu posibilitatea de adîncire a diversificării. Ele au șasiu portant și sunt echipate cu motoare Diesel de 135 C.P., cu trei punți-motoare. Noul camion, a cărui fabricație de serie va începe anul viitor, este construit pentru a fi folosit pe orice fel de teren. Datorită procesului de continuă modernizare,»arin,reprimderii s-a ajuns astăzi ca la fiecare 6 minute de pe banda de montaj general să plece în probă un autocamion. Secretarul general arată că în atenția întregului colectiv trebuie să stea preocuparea depășirii sarcinilor de plan, reducerea prețului de cost, sporirea beneficiilor uzinei. In una din marile hale ale uzinei are loc mitingul consacrat aniversării a 50 de ani de existență a întreprinderii. Sunt prezenți mii de muncitori, ingineri și tehnicieni, constructori de autocamioane, foști muncitori ai întreprinderii, precum și invitați din alte mari unități industrale brașovene. Domnește o atmosferă de puternic entuziasm, caracteristică întîlnirilor tovarășului Nicolae Ceaușescu cu cei ce muncesc. Este o expresie adînc grăitoare a unității de monolit dintre partid și popor. Apariția în tribună a tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Ion Gheorghe Maurer, a celorlalți conducători de partid și de stat este întîmpinată cu o adevărată furtună de aplauze îndelungi. Mitingul este deschis de tovarășul Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județeane Brașov al P.C.R., care, în numele organizației județene de partid Brașov, al tuturor locuitorilor acestui străvechi oraș de la poalele Tîmpei, a exprimat din toată inima tovarășului Nicolae Ceaușescu, sentimentele de adîncă bucurie și nemărginită satisfacție pentru cinste de a vizita din nou județul Brașov, salutînd în același timp prezență celorlalți conducători de partid și de stat la sărbătorirea celor 5 decenii de existență a uzinei care făurește autocamionul românesc. In prezența participanților la miting are loc solemnitatea înmînării unor înalte ordine și titluri ale Republicii Socialiste România. înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Secretarul Consiliului de Stat, tovarășul Constantin Stătescu, a dat citire decretelor Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România prin care se conferă Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România” clasa I Uzinei de autocamioane Brașov, titlul de „Erou al Muncii Socialiste" și Medalia de aur „Secerea și Ciocanul" unor muncitori și tehnicieni din Uzină. De asemenea, prin Decret al Consiliului de Stat, pentru merite deosebite în muncă, cu prilejul aniversării a 50 de ani de la înființarea Uzinei de autocamioane Brașov, au fost conferite ordine și medalii unui număr de 200 de muncitori, maiștri, ingineri, tehnicieni, economiști și funcționari ai uzinei. La miting au vorbit ing. Gh. Trică, directorul general Centralei industriale de autoal camioane și tractoare Brașov, maistrul Nicolae Comănici, Erou al Muncii Socialiste, muncitorul Gheorghe Voinea, muncitoarea Irina Paul Petre, ing. Ion Mateescu, tehnolog șef al uzinelor. Primit cu vii aplauze, cu puternice urale și ovații luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu deosebită atenție de participanți și subliniată în repetate rînduri cu aplauze și ovații îndelungate. Această manifestare puternică de adeziune, conjugată cu faptele, cu realizările în producție, cu hotărîrea de a trăi și munci în chip socialist,exprimă adînca lor dragoste față de partid, de conducerea sa, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, deplina lor aprobare față de politica internă și externă a partidului și statului nostru. In încheierea mitingului luat cuvîntul tovarășul Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim - secretar al Comitetului județean — Brașov al P.C.R. La sfîrșitul mitingului, tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți conducători de partid și de stat li se înmînează insigna jubiliară a uzinei sărbătorite, albume cu aspecte din activitatea întreprinderii, precum și machete ale unor principale tipuri de autocamioane fabricate la Brașov. In cartea de onoare a întreprinderii, tovarășul Nicolae Ceaușescu a scris următoarele : „Adresez calde felicitări muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și conducerii uzinei de autocamioane Brașov cu prilejul împlinirii a 50 de ani de la înființarea întreprinderii. Apreciez în mod deosebit realizările obținute de harnicul colectiv al uzinei în modernizarea și dezvoltarea producției de autocamioane, în mai buna organizare a muncii și folosirea tehnicii moderne, și-i urez noi succese în îndeplinirea sarcinilor . O mare răspundere ce-i revin în cadrul vastului program elaborat de Congresul al X-lea al P.C.R. în vederea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră". Conducătorii de partid și de stat sunt invitați apoi să viziteze marele grup școlar al uzinei, unde se pregătesc, în prezent, pentru a deveni constructori de prestigiu ai viitoarelor autocamioane românești, peste 3.000 de tineri. Miile de elevi aflați la orele d’e cursuri teoretice sau în atelierele de practică fac o primire deosebit de călduroasă tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți oaspeți. Secretarul general al partidului se interesează de activitatea didactică, de nivelul de dotare al laboratoarelor, de preocupările privind legarea strînsă a învățămîntului cu producția. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă organizarea pe schimburi a activității în atelier a elevilor, în așa fel încît aceștia să realizeze mai multe piese și dispozitive necesare sectoarelor de producție ale uzinei. Ar fi util, subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu, dacă aici s-ar produce și truse cu scule pentru uzul elevilor și al atelierelor școlare. Secretarul general al partidului este informat că în uzină mai funcționează cursuri de calificare de scurtă durată, se practică sistemul uceniciei la locul de muncă, forma prin care uzina își completează numărul de muncitori calificați de care are nevoie. Pînă în anul 1975, se vor califica circa 6.000 de muncitori. In discuția avută cu conducerea uzinei, cu muncitori, secretarul general se interesează de condițiile de viață ale salariaților. Este impresionant că cea mai mare parte din muncitorii acestei uzine dispun de locuințe noi în cartierul din apropierea întreprinderii, care numără peste 10.000 de apartamente. Colectivul U.A.B. are la dispoziție un modern club prevăzut cu sală de festivități, cinematograf, biblioteci Recent, realizările sociale etc. au fost completate prin construcția unei cantine ,restaurant, și acestea vizitate în cursul zilei de ieri. Gazdele invită pe tovarășul Ceaușescu, pe ceilalți conducători de partid și de stat să participe la masa festivă organizată în sala modernei cantine unde sunt prezenți muncitori fruntași în producție, ingineri și tehnicieni, cadre de conducere. In toastul rostit în cadrul mesei, secretarul general a felicitat din nou colectivul întreprinderii sărbătorite, conducerea uzinei, comitetul de partid al Uzinei, comitetele municipal și județean de partid pentru munca desfășurată, pentru realizările dobîndite, adresînd întregului colectiv al marii întreprinderi, comuniștilor, tuturor oamenilor muncii, urări de sănătate și fericire, noi succese în înfăptuirea sarcinilor de cinste care le revin în cadrul mărețului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Semicentenarul Uzinei de autocamioane din Brașov prilejuit o memorabilă sărbătoare pentru oamenii de ieri și de azi ai întreprinderii, pentru toți oamenii muncii brașoveni, și, putem spune, pentru întregul nostru popor, pentru că harnicul colectiv al uzinei de autocamioane face parte din marea și puternica familie a României socialiste care într-o mnică voință înfăptuiește politica marxist - leninistă a Partidului nostru comunist. Iar prezența la sărbătoarea constructorilor de autocamioane, a secretarului general al partidului, a imprimat o și mai mare strălucire evenimentului. ION MARGINEANU N. POPESCU-BOGDANEȘTI MIRCEA S. IONESCU TRAIAN CATINCESCU Sărbătorirea jubileului a 50 de ani de existență a Uzinei de autocamioane din Brașov Noua instalație de pasteurizare a laptelui, de la baza de industrializare Botoșani Foto : I. NEGREA Plenara comună a C.C. al U.T.C. și Consiliului U.R.S.R In cursul zilei de vineri au continuat lucrările plenarei comune a Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist și Consiliului Uniunii Asociațiilor Studențești din România. Au luat cuvîntul : Ion Dragomir, Eugen Fiorescu, Virgil Cazacu, Constantin Horobeț, Gheorghe Stoica, Constantin Mîndreanu, Ion Traian Ștefănescu, Dezideriu Kovacz, Ion Jinga, Maria Groza, Marianne Kroneberger, Patriciu Mateescu. Primit cu vii aplauze, în încheierea dezbaterilor a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R. In continuare, plenara a adoptat planul de măguri privind îmbunătățirea muncii de educație comunistă a tineretului și Hotărîrea cu privire la aniversarea semicentenarului creării Uniunii Tineretului Comunist. Intr-un puternic entuziasm tineresc, participanții la plenară au adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu,tovarășului