Clopotul, iulie-septembrie 1972 (Anul 28, nr. 3483-3560)

1972-09-15 / nr. 3547

CLOPOTULH PAGINA’2 Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul oamenilor muncii din municipiul Alba Iulia (Urmare din pagina I) Am vizitat, de asemenea, o întreprindere agricolă de statuam văzut cum se prezintă culturile, am ascultat pe președintele consiliului intercooperatist din Alba Iulia care a vorbit despre realizările cooperativelor ; într-adevăr, se pare că județul Alba se înscrie și în domeniul agriculturii cu rezultate bune. De aceea aș dori ca de la această tribună să adresez felicitări călduroase lucrătorilor din agricultură, tuturor cooperatorilor din județul Alba. (Aplauze puternice, orale). După cum cunoașteți, Conferința Națională a trasat sarcini în vederea realizării mai devreme a prevederilor actualului cincinal. Multe județe, răspunzînd chemării organizației de partid din municipiul București, și-au luat angajamentul de a realiza planul cincinal în 4 ani și jumătate. După cîte am văzut în întreprinderile vizitate, după cele ce citesc pe aceste pancarte cu care ați venit aici, se pare că și dumneavoastră vă angajați în această întrecere națională pentru a realiza piatul cincinal în 4 ani Văd că față de și jumătate, municipiul București v-ați propus, în plus, ca realizarea cincinalului în 4 ani și jumătate să se concretizeze în produse de bună calitate. (Aplauze prelungite). In unele din întreprinderile pe care le-am vizitat astăzi am discutat cu conducerile posibilitățile de a asigura o devansare a realizării planului și ,în ce privește punerea în producție a noi capacități. Sper că cele discutate aici, la Alba Iulia, cît și la Aiud și la Sebeș nu vor rămîne numai angajamente, ci realmente se va obține o producție mult sporită, ca de exemplu la oțel de aproape 3 ori mai mult decît se gîndiseră inițial tovarășii să realizeze în 1975, la fontă turnată de aproape 2 ori mai mult, precum și la alte produse. Sunt, sarcini mari , ne-am desigur, gîndit însă că trebuie să vă venim în ajutor în mod concret, pentru a putea realiza planul în 4 ani și jumătate , de aceea am căutat să stabilim și prin ce mijloace să realizăm planul în 4 ani și jumătate. Este de înțeles că noi dorim ca realizările suplimentare obținute în îndeplinirea cincinalului cu o jumătate de an mai devreme să fie concretizate în producție fizică, în produse care să exprime realmente valoare nouă și care să contribuie la ridicarea generală a economiei țării noastre, a civilizației României, a bunăstării și fericirii întregului nostru popor. (Aplauze puternice, urale). După cum știți, în întreaga țară se desfășoară o intensă activitate pentru a concretiza noile sarcini suplimentare pe următorii 3 ani. Trebuie spus că de pe acum s-au evidențiat rezerve mari, că se relevă condiții pentru a se obține îndeplinirea mai devreme a planului cincinal și realizarea unei producții suplimentare în sate, toate sectoarele de nativiinclusiv în agricultură. Această preocupare constituie o expresie elocventă a hotărîrii cu care oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, edifică noua orînduire, înfăptuiesc societatea socialistă multilateral dezvoltată, totul pentru înaintarea cu pași mai repezi a României spre culmile înalte ale civilizației și progresului socialist, ale bunăstării și fericirii. (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu ■— P.C.R.“). Partidul nostru se preocupă continuu ca, pe măsura dezvoltării producției, a sporirii venitului național, să crească și nivelul de trai al poporului. Vedeți cum însăși în orașul dumneavoastră se făurește o viață nouă — se dezvoltă industria, agricultura, se construiesc locuințe și așezăminte culturale, instituții de învățămînt. De altfel nu există oraș, nu există localitate a patriei noastre care să nu cunoască asemenea schimbări, care fac parte din marile transformări revoluționare care au loc în întreaga Românie. Iată dece avem ferma convingere că sarcinile trasate de Conferința Națională vor fi realizate cu succes . Eu sînt convins că oamenii muncii din Alba Iulia, din județul Alba nu vor rămîne mai prejos decît ceilalți cetățeni ai patriei și vor aduce o contribuție importantă la progresul general al poporului român. (Aplauze puternice). După cum știți, tovarăși, în anul 1974 se împlinesc 375 de ani de la intrarea lui Mihai Viteazul în Alba Iulia, de la unirea Țării Românești, Ardealului și, după un an, și a Moldovei. De aceea, aș dori să adaug la motivele întrecerii în care sînteți angajați și pe acela de a întîmpina acest moment important din istoria poporului nostru cu îndeplinirea multora din angajamentele luate astăzi. (Aplauze puternice, urale). Noi ne gîndim, încă de pe acum, să sărbătorim aici acest eveniment — și aș dori ca, la această sărbătoare să constatăm că județul dumneavoastră a obținut succese mari în toate domeniile de activitate. Eu sînt convins că vom putea constata acest lucru ! (Aplauze puternice , se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Tot în 1974 se împlinesc 30 de ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist, care a deschis calea trecerii la făurirea orînduirii noi, socialiste, evenimente mari Iată deci două pe care le vom sărbători în același an. Oamenii muncii din Alba Iulia, care au un trecut istoric așa de minunat, vor trebui să dovedească că știu să făurească prezentul, că știu să asigure și viitorul — viitorul copiilor lor, al copiilor copilor lor. (Aplauze puternice, prelungite). Preocupîndu-ne de dezvoltarea cu succes a socialismului în patria noastră noi ne aducem totodată contribuția la cauza generală a socialismului, la întărirea forței tuturor țărilor socialiste, la creșterea prestigiului socialismului în întreaga lume. Este bine urmă, cu cît știut că, pînă la sînt mai mari succesele pe care fiecare popor reușește să le obțină în activitatea sa — în făurirea orînduirii noi — cu atît este mai mare contribuția sa la întărirea forței țărilor socialiste, a unității lor, cu atît este mai mare aportul său la creșterea prestigiului socialismului în întreaga lume. (Aplauze puternice). Știm că este necesar să depunem totodată eforturi mari pentru a se realiza o politică de pace, de colaborare între toate popoarele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Tocmai de aceea partidul nostru, guvernul nu precupețesc nici un efort pentru a dezvolta colaborarea cu toate statele, pentru înfăptuirea securității europene, pentru o lume a păcii și colaborării între toate popoarele (Aplauze puternice). Nu doresc să mă mai opresc asupra altor probleme. Conferința Națională a trasat un larg program de activitate. In recenta întîlnire cu primii secretari ai comitetelor județene de partid am discutat cum să unim mai bine eforturile comuniștilor, ale tuturor oamenilor muncii, pentru a înfăptui acest minunat program. Aș dori, și cu acest prilej, să apreciez felul in care comitetul județean, organele și organizațiile de partid din județul Alba își îndeplinesc sarcina de a întări continuu unitatea și colaborarea tuturor oamenilor muncii, de a fi permanent în mijlocul celor ce muncesc numai și numai în strînsă legătură cu toți cei ce muncesc, fără deosebire tate, organizațiile de naționalide partid își vor îndeplini menirea lor de forță politică conducătoare a poporului pe calea făuririi unei vieți fericite, a socialismului și comunismului. (Aplauze puternice, orale , se scandează : „Ceaușescu — P.C.R.“), în manifestarea călduroasă de astăzi, în felul în care am fost primit peste tot, văd o expresie a încrederii dumneavoastră, a tuturor oamenilor muncii din județul Alba — ca dealtfel a întregului popor — în partidul nostru comunist, în conducerea sa, care face totul pentru a-și îndeplini cu cinste misiunea istorică asumată în fața poporului român. (Aplauze prelungite, orale). Ducem cu noi impresii deosebit de plăcute despre felul în care oamenii muncii din Alba muncesc și se preocupă de îndeplinirea sarcinilor trasate de Conferința Națională. Desigur, aceasta nu înseamnă că în județul dumneavoastră nu mai sunt lucruri de îmbunătățit. Dar nu doresc să vorbesc acum despre lipsuri : le cunoașteți singuri și sunt convins că le veți analiza și veți face totul pentru a le înlătura și a asigura astfel mersul înainte al întregii activități. să In următorii ani va trebui începem construirea de noi întreprinderi, să dezvoltăm întreprinderile miniere. Vă așteaptă deci mai mari. De aceea, sarcini și screocupîndu-Vă să realizați programul actual trebuie să vă gîndiți totodată la perspectivă, la măsurile pe care trebuia să le luați de pe acum spre a asigura în continuare dezvoltarea economico - socială a județului. Sînt convins că organizația de partid, oamenii muncii din județul Alba — muncitorii, țăranii, intelectualii, — fiecare în domeniul său de activitate, inclusiv în domeniul educației al creării de noi cadre, al creșterii tinerei generații vor face totul pentru a traduce în viață spiritul Conferinței Naționale a partidului ! Pierind de aici cu încrederea că veți ști să lucrați mai iute, mai bine și mai eficient în toate domeniile de activitate, vă doresc mult, mult succes in tot ceea ce veți întreprinde, multă sănătate și fericire ! (Urale puternice, aplauze, se scandează : „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul“). (Urmare din pagina Cibinului, pînă la Sebeș. Secretarul general al partidului este întîmpinat aici cu multă dragoste, cu entuziasm de locuitorii orașului, de cetățeni din localitățile învecinate, care își exprimă satisfacția, bucuria pentru prilejul de a se întîlni cu conducătorul iubit al partidului și statului nostru. La coborîrea din elicopter, tovarășul Nicolae Ceaușescu este salutat de tovarășii George Homoștean, prim - secretar , al Comitetului județean de partid Alba, Traian Bradu, prim - secretar al Comitetului orășenesc de partid Sebeș. Sunt prezenți membri ai conducerii organelor locale de partid și de stat, un numeros public, care ovaționează „Ceaușescu — P. C. R. I“, «Ceaușescu — P.C.R. I“. O gardă alcătuită din militari ai forțelor armate, membri ai gărzilor patriotice, detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei și pionieri prezintă onorul comandantului suprem. Fanfara intonează Imnul de stat. Doi tineri îmbrăcați în pitorescul diționala port local, oferă trapîine cu sare și ploști cu vin, însoțite de urarea de bun venit pe aceste străvechi plaiuri românești: întîlnirea tovarășului Nicolae Ceaușescu cu oamenii muncii din județul Alba este plină de semnificații. Sebeșul cunoscut, în ultimii ani, aseamenea tuturor țării, o dezvoltare localităților deosebită. Aici s-au ridicat noi cartiere de locuințe, totalizînd peste 700 de apartamente, școli, așezăminte de artă și cultură, alte obiective de interes general. Sunt în construcție numeroase blocuri de locuințe. Pe harta economică a orașului a apărut un mare combinat de industrializare a lemnului, au fost modernizate și dezvoltate fabricile de ciorapi și tricotaje și de articole de marochinărie. Cei ce trăiesc și muncesc aici, la Sebeș — români, germani, maghiari — asemenea întregii noastre națiuni, depun o vie și rodnică activitate pentru înfăptuirea politicii partidului, a hotărîrilor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului, pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Despre rezultatele muncii lor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a luat cunoștință principalele obiective vizitînd industriale. Prima vizită, la Combinatul de industrializare a lemnului — cincinalul unitate ridicată in anterior — care contribuie la valorificarea superioară, complexă a lemnului de rășinoase și fag de pe valea Sebeșului, Ampoiului și Arieșului. Datorită strânsei cooperări dintre fabricile componente, dotării cu utilaje de înalt nivel, aici se obține un indice superior de utilizare a materiei valorificare aproape prime, o integrală a fiecărui metru cub de masă lemnoasă. La sosirea în combinat, tovarășul Nicolae Ceaușescu este întîmpinat de Vasile Patilineț, ministrul economiei forestiere și materialelor de construcții, de membri ai conducerii unității, ai comitetului de partid și U.T.C. Ing. loan Răulea, directorul general al combinatului, informează pe secretarul general al partidului că muncitorii din unitățile componente ale combinatului, antrenați în marea întrecere pentru înfăptuirea cincinalului Înainte de termen, au depășit planul producției globale pe primele 8 luni ale anului cu 4,2 milioane lei și cu 6 milioane lei la producția marfă. La export, au fost livrate peste prevederile de plan diverse produse a căror valoare întrece suma de 200 000 lei valută. In aceeași perioadă de timp productivitatea muncii pe salariat a înregistrat o creștere de 400 lei. Se vizitează fabrica de plăci fibrolemnoase, cu o capacitate de producție proiectată care o situează pe primul loc în Europa, unitate înzestrată cu utilaje de înalt randament, care lucrează pe baza unui procedeu tehnologic apreciat de specialiști ca deosebit de actual și eficient. Pe parcursul vizitei, sunt prezentate preocupările specialiștilor din combinat și minister îndreptate spre ridicarea calității produselor și atingerea parametrilor proiectați. Tovarășul Ceaușescu recomandă Nicoie conducerii combinatului și ministerului de resort să întreprindă de urgență măsuri ca fabrica să lucreze în cel mai scurt timp cu întreaga capacitate, să se realizeze cît mai rapid producția prevăzuta in proiecte. Gazdele asigură pe secretarul general al partidului că în frunte cu comuniștii, colectivul unității va depune întregul efort pentru îndeplinirea acestei sarcini. A doua întreprindere tată este fabrica „Sebeș“ vizi— cea mai mare întreprindere producătoare de ciorapi din țară. La intrarea în întreprindere, conducătorii de partid și de stat sînt salutați de Ion Crăciun, ministrul industriei ușoare, Simion Groza, directorul fabricii, de un mare număr de muncitori. Prezentînd, într-o sugestivă expoziție, macheta unității și produsele ce le realizează , directorul întreprinderii arată că angajamentul asumat pe întregul an a fost depășit cu 2,5 milioane lei la producția marfă, realizîndu-se în plus 185 000 perechi de ciorapi și 114 000 tricotaje. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este, de asemenea, informat că, potrivit unui studiu întocmit în întreprindere, prin folosirea judicioasă a capacității utilajelor — ca urmare a extinderii producției în trei schimburi, a sporirii numărului de muncitori care lucrează la mai multe mașini, a aplicării altor măsuri — sunt posibilități ca cincinalul să fie îndeplinit în patru ani și cinci luni. Se arată că, transpunînd în fapte indicația conducerii partidului de diversificare continuă a producției de bunuri de larg consum, au fost introduse în fabricație 40 de noi articole, ceea ce permite ca în prezent să se realizeze circa 150 tipuri de ciorapi pentru femei, bărbați și copii, în peste 590 Vestea sosirii tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat la Aiud, a pătruns literalmente în fiecare casă. Oamenii muncii — români și maghiari — vîrstnici și tineri au ținut să iasă în întîmpinarea oaspetelui drag, să-și exprime prin gesturi de tradițională ospitalitate, urările de bun venit prin sentimentul deosebitei bucurii, al mulțumirii față de grija pe care conducerea partidului o poartă dezvoltării armonioase a tuturor localităților țării, bunăstării locuitorilor lor. Ei au venit să-l întîmpine pe conducătorul partidului cu convingerea că dialogul direct, concret ce va fi purtat cu prilejul vizitei va constitui un prețios ajutor în munca ce o desfășoară pentru traducerea în viață a hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului. Aiudul mai păstrează și astăzi, după secole, caracteristicele edificiului urban medieval. Locuitorilor săi fost dat să se bucure, să le-a se mîndrească văzînd cum lîngă vechile clădiri au început să se înalțe în anii socialismului blocuri, cartiere moderne de locuințe. S-a schimbat, de asemenea, structura economică, orașul devenind cunoscut nu numai prin vinuri, fructe și struguri, ca altădată, ci mai ales prin produsele sale industriale. In locul fostului atelier de lăcătușerie s-a ridicat o modernă întreprindere metalurgică, iar nu departe de aceasta o alta de prefabricate din beton, care aprovizionează șantiere de construcții din întreaga țară. Mii de locuitori ai orașului muncesc în atelierele Autobazei, în întreprinderile industriei locale, în unitățile cooperaței meșteșugărești, în unitățile întreprinderii de valorificare a legumelor și fructelor. Două mari licee, o școală pedagogică și una de educatoare cu limba de predare maghiară, trei școli profesionale pregătesc în prezent peste 6 000 de elevi în meserii potrivite dezvoltării viitoare a orașului. La sosirea înalților oaspeți, pe stadionul din Aiud, unde au aterizat elicopterele, se află un mare număr de oameni ai muncii, români și maghiari, veniți să-l întîmpine pe conducătorul iubit al partidului statului, să-și exprime sentișimentele de stimă, de prețuire pentru activitatea neobosită pe care o desfășoară în fruntea partidului și statului. In numele comuniștilor, celorlalți locuitori ai Aiudului, a Vasile Purdea, prim-secretar al Comitetului orășenesc Aiud al P.C.R., urmază Nicolae Ceaușescu, tovarășului celorlalți conducători de partid și de stat, un călduros cuvînt de bun sosit. Un grup de pionieri oferă buchete de flori. Inovațiile celor prezenți, conducătorii de partid și de stat, se îndreaptă către întreprinderea „Metalurgica“. In ultimii ani aceasta a parcurs cîteva trepte de dezvoltare care au ridicat-o în rîndul celor mai importante unități ale industriei metalurgice. Profilată pentru început pe realizarea utilajului pentru turnătoriile de oțel, producție care în prezent este de 17 ori mai mare decît în 1958, această modernă unitate a realizat apoi diferite construcții metalice pentru industria siderurgică, iar de combinații de culori și modele. Gama bogată de produse, calitatea lor au asigurat creșterea continuă a exportului. Circa 35 la sută din ♦talul producției se livrează acum la export. O atenție deosebită se acordă gospodăririi materiilor prime. Inițiativa colectivului fabricii ca fiecare sector să lucreze cel puțin 4 ore pe lună cu materiale economisite s-a soldat cu o economie din care pot fi confecționat suplimentar cite 20 Oni perechi de ciorapi pe lună. Pe parcursul vizitării secțiilor de fabricat in finisaj, tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a adresat în repetate rînduri muncitoarelor, s-a interesat de rezultatele ce le obțin, de calitatea produselor, de condițiile de muncă și de viață, în discuția avută cu conducerea ministerului, cu specialiștii, secretarul general a indicat să se pună accentul pe producția de utilaje în țară, în întreprinderile ministerului, pentru a se realiza mașini cu caracteristici superioare a căror capacitate de producție să fie de 3—4 ori mai mare decît în prezent. După vizitarea Sebeșului, unde a fost primit pretutindeni cu căldură și sentimente de aruîncă prețuire, oaspeții s-au îndreptat, cu elicopterele, spre orașul Aiud, o altă localitate aflată în plin proces de dezvoltare social - economică, aproape 10 ani — oțel electric. In cadrul planului de dezvoltare a industriei metalurgice această întreprindere a beneficiat de importante investiții. Prin modernizarea și dezvoltarea capacităților existente, producția întreprinderii este în prezent de patru ori mai mare decît în 1966. La sosirea în întreprindere, tovarășul Nicolae Ceaușescu este întîmpinat de Nicolae Agachi, ministrul industriei metalurgice, de conducătorii întreprinderii, un mare număr de metalurgiști. O companie a gărzilor patriotice și detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei prezintă onorul. In fața unei machete, ing. Vasile Furezan, directorul întreprinderii metalurgice,zintă stadiul de dezvoltare preîntreprinderii și perspectivele de extindere pînă în 1975. Alături de capacitățile existente, aici sunt în construcție încă trei mari hale pentru construcții de utilaje siderurgice, o turnătorie de oțel, o modelărie. Prin intrarea lor în funcțiune, producția globală a întreprinderii va crește față de 1970 cu 265 la sută, iar de oțel electric va spori cea cu 272 la sută . Productivitatea muncii va crește cu 212 la sută. Discuțiile continuă în halele de producție, în noile obiective în construcție. Secretarul general al partidului examinează metodele de muncă, organizarea producției, dotarea fabricii. Se informează că pe lîngă produsele de bază, întreprinderea produce o însemnată cantitate de piese de schimb pentru utilajele siderurgice. Eforturile metalurgiștilor sînt apreciate și se indică să se dezvolte sectorul mecanic, iar pentru îmbunătățirea organizării muncii, inițierea unor schimburi de experiență cu uzinele constructoare de vagoane, cu șantierele navale și alte unități cu aotor, în vederea profil asemămecanizării și automatizării procesului de producție. „In mai 1973, spune secretarul general al partidului, voi veni să văd progresele înregistrate în acest sector“. Discuțiile cu membrii conducerii întreprinderii alternează cu dialoguri vii, animate între tovarășul Ceaușescu și grupuri de metalurgiști din halele de producție, privitor la dezvoltarea întreprinderii, îmbunătățirea organizării muncii, extinderea metodelor valoroase de lucru, folosirea deplină a spatiilor de producție. In timpul vizitării noilor hale aflate în construcție, secretarul general este informat că lucrările se desfășoară potrivit graficelor, iar unele obiective se află chiar în avans. Tovarășul Nicolae Ceaușescu apreciază că sunt condiții să fie scurtată durata lucrărilor, să fie folosit mai chibzuit terenul. Examinînd posibilitățile existente, secretarul general al partidului recomandă ca, în vederea satisfacerii nevoilor atît ale industriei metalurgice, cît și ale construcției de mașini, noua turnătorie să-și dezvolte capacitatea la 100000 tone, și noua oțelărie de la 30 000 în 1975, la 50 000 tone în 1977, astfel nicit să poată livra piese de schimb nu numai pentru industria siderurgică, dar și pentru industria constructoare de mașini. De asemenea, a indicat să se treacă la extinderea atelierului de forje. Puteți face proiectele pînă la sfîrșitul anului, a spus secretarul general al partidului, iar din 1974 să începeți producția. „Sînteți de acord să dezvoltăm ,și mai mult întreprinderea ?“ — se adresează secretarul general unui grup de metalurgiști. Cei întrebați răspund afirmativ, își exprimă satisfacția pentru perspectivele ce se deschid întreprinderii. „Avem puterea să facem acest lucru. Vă asigurăm face din întreprinderea că vom noastră una din cele mai puternice unități ale industriei metalurgice !“ Coloana de mașini se dreaptă către I.A.S. Aiud. înLa sosire, conducătorii de partid și de stat sînt întîmpinați de Angelo Miculescu, ministrul Agriculturii, Industriei Alimentare și Apelor, de directorul întreprinderii, ing. I. Corcea. Această unitate reprezentativă a agriculturii dispune de o fermă de cereale, una viticolă, una pomicolă și o puternică fermă zootehnică. De pe cele 600 ha cultivate cu grîu, lucrătorii din această unitate au realizat o producție mede de 3 200 kg la ha, cu 100 ka la ha peste prevederi, la porumb se estimează o recoltă cu 400 kg la ha mai mare, la cartofi cu 2 000 ks. Se prevăd, de asemenea, producții bune de struguri și fructe. Directorul întreprinderii ii informează pe oaspeți că cheltuielile la 1one lei producție marfă vor fi mai mici cu 20 lei față de plan. De asemenea, se vor realiza beneficii cu circa 500 000 lei mai mult fată de prevederi. Se vizitează ferma zootehnică. Tovarășul Nicolae Ceaușescu se interesează de metodele de îngrijire și furajare a animalelor, de preocupările pentru sporirea numărului și productivității acestora. Gazdele informează că dispun de o puternică bază de selecție și reproducție și că din prăsilă proprie vor spori în următorii ani efectivele cu circa 100 de animale. Pentru adăpostirea lor se construiesc noi praiduri în spatiile existente între construcțiile ridicate pînă acum. Secretarul general al partidului se interesează de procentul de natalitate realizat. La răspunsul că fată de 75 la sută media pe țară, aici s-a realizat ÍH— 82 la sută, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă să se ia măsuri eficiente pentru snnirea în continuare a natalității. In continuarea discuției, adresîndu-se Conducerii Ministerului Agriculturii, secretarul general al partidului a arătat că este necesar să se adopte măsuri pentru folosirea tuturor forțelor, a fiecărei ore de lucru pentru grăbirea strîngerii recoltei, pregătirea și însămînțarea griului în timpul optim. In drum spre centrul județului, se străbat numeroase localități : Teiuș, Oiejdea etc. Mii și mii de oameni ai muncii au venit în întîmpinarea secretarului general al partidului, salutîndu-l cu multă căldură. Coloana de mașini intră în Alba Iulia, străveche așezare românească, cu vii și profunde rezonanțe in istoria și cultura țării, care cunoaște astăzi o impetuoasă dezvoltare pe multiple planuri — economic, spiritual, socialedilitar. In această zi de început de toamnă, bătrîna așezare __ mult întinerită în anii socialismului — este în sărbătoare. Pe frontispiciul clădirilor publice, în balcoanele noilor blocuri, pe arterelele, flutură stegulețe principaloșii tricolore. Pe nenumărate panși carte sunt înscrise călduroase cuvinte de bun venit conducătorilor lui nostru, partidului și statuSíat urări care exprimă sentimentele de bucurie și dragoste cu care mii și mii de localnici au venit să-i primească, din toată inima, pe iubiții oaspeți. In aclamațiile entuziaste , ale mulțimii, sunt străbătute bulevardele boana oficială municipiului, cade mașini oprindu-se, apoi, la porțile celei mai mari întreprinderi din Alba Iulia — Fabrica de produse refractare, unitate care înscrie viguros orașul pe coordonatele industrializării. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid ș de stat sunt salutați de Nicolae Roșu, prim-secretar al Comitetului municipal Alba Iulia al P. C. R., de Emil Mohai, directorul general al Centralei industriale de produse refractare — Alba Iulia, de membri ai conducerii fabricii, de reprezentanți ai organizațiilor de partid, de masă și obștești, de numeroși muncitori. Tinere oferă buchete de flori. (Continuare în pagina a III a) Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în județele Alba și Hunedoara în orașul Aiud Mitingul de la Alba (Urmare din pagina I) Deschizînd mitingul, a luat cuvîntul tovarășul George Homoștean, prim-secretar al Comitetului județean Alba al P.C.R. Au vorbit apoi Teodor Secară, maistru la fabrica Refractara din Alba Iulia, Ioan Milaciu, președintele cooperativei agricole de producție din satul Șard și Emilia Gherbea, profesoară la Liceul „Horia, Cloșca și Crișan“ din Alba Iulia. Intîmpinat cu vii și puternice urale, cu ovații îndelungate a luat cuvîntul secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Cuvintarea a fost Ceaușescu, subliniază în repetate rînduri de aplauze entuziaste, semne ale deplinei aprobări cu care oamenii muncii din Alba Iulia au primit cuvintele, indicațiile conducătorului partidului și statului. Imensul Platou al Românilor a devenit locul unei impresionante manifestări de adeziune față de partid, față de cel care, în fruntea sa, aduce contribuția cea mai de preț, hotărîtoare la edificarea unei politici creatoare, marxist-leniniste, în profundă consonanță cu aspirațiile majore, cu înaltele idealuri socialiste ale poporului. „Ceaușescu — P.C.R. !“ — cuvinte strîns legate între ele, cuvinte care exprimă gîndurile oamenilor muncii, prețuirea pe care o acordă activității neobosite, de înaltă esență revoluționară, patriotică, pe care o desfășoară în fruntea partidului și a țării tovarășul Nicolae Ceaușescu. Exprimînd, în încheierea vibrantului miting, în numele locuitorilor municipiului Alba Iulia, al tuturor muncii — români, oamenilor maghiari, germani — din județ mulțumiri din inimă pentru cinstea deosebită pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu a făcut-o vizitînd județul, dînd glas recunoștinței profunde pentru prețioasele indicații, recomandări și observații critice făcute pe parcursul vizitei, tovarășul George Homoștean, prim-secretar al Comitetului județean Alba al P. C. R., a spus între altele : „Vă asigurăm, stimatevarășe Nicolae Ceaușescu, tocă indicațiile dumneavoastră vor constitui pentru noi un program de activitate ce va dinamiza întreaga capacitate creatoare a tuturor oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, care va pune în valoare noi energii, rezerve și soluții valoroase, ne vor ajuta să fructificăm și mai bine întregul nostru potențial productiv, în vederea creșterii eficienței activității economice, pentru îndeplinirea cincinalului în patru ani și jumătate. Ne angajăm să urmăm exemplul dumneavoastră pen sulia sonul de slujire cu toată dăruirea a celor mai nobile idealuri și aspirații ale poporului român, să învățăm mereu din stilul dumneavoastră de muncă, de a acționa în strînsă legătură cu poporul, de a ne sfătui în permanență cu masele, să ne dăruim cu toții forțele, energia și capacitatea de care dispunem realizării exemplare a tuturor sarcinilor ce revin județului nostru din hotărîrile de importanță istorică adoptate de Conferința Națională a partidului". In uralele mulțimii, în puternicele aclamații pentru partid, pentru secretarul său general, mitingul a luat sfîrșit. Cuvintele, indicațiile secretarului general al partidului rostite cu acest prilej se vor păstra vii în conștiințe, îndemnînd, mobilizînd contribuind la sporirea masele, aportului acestora în înfăptuirea obiectivelor cincinalului, a angajamentului de a-l îndeplini înainte de termen.