Clopotul, iulie-septembrie 1973 (Anul 29, nr. 3881-3958)

1973-07-01 / nr. 3881

t V CLOPOTUL • PAGINA 2 CLOPOTUL LA 40 DE ANI Adunarea festivă (Urmare din pagina I) dr. David Salzberg, fost redactor - șef al ziarului „Clopotul“, Gheorghe Janca, redactor-șef al ziarului „Clopotul“, reprezentanți ai presei centrale, ai Uniunii Ziariștilor, colaboratori și corespondenți ai ziarului „Clopotul*. Adunarea festivă a fost deschisă de tovarășul Duminică. Intîmpinat cu Petre vii aplauze a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Stoica, care a dat citire Mesajului adresat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU colectivului ziarului „Clopotul“, cu prilejul împlinirii a 40 de ani de la apariția primului său număr. Urmărită cu deosebit interes, lectura Mesajului este subliniată în repetate rînduri cu vii și puternice aplauze și ovații. Se scandează minute în șir „Ceaușescu — P.C.R., „Ceaușescu — R.S.R.". Moment solemn, întreaga asistență se ridică în picioare. Se dă citire Decretului Consiliului de Stat al Republicii Socialiste prin care se conferă România ziarului „Clopotul“ din Botoșani „Ordinul Muncii" clasa I. In aplauzele asistenței, tovarășul Gheorghe Stoica înmînează conducerii ziarului „Ordinul Muncii“ clasa I. Prin alt Decret al Consiliului de Stat au fost conferite ordine și 20 de medalii zece ale Republicii Socialiste România, unor vechi și actuali lucrători ai ziarului, lor, colaboratorilor și tipograficorespondenților voluntari cu merite deosebite. Au fost decorați tovarășii : Scarlat Callimachi, David Salzberg, Ioan Gavril, Victor Maftei, Lucia Purice, Ștefan Ruștioiu, Emil Ardeleanu, Gheorghe Janca, loan Maximiuc și Nicolae Cîntec, cu ordine ale Republicii Socialiste tovarășii România, precum și Nicolae Baciu, Eugenia Crăciun, Adrian Ciuraru, Nicolae Chelba, Constantin Dănilă, Siegfrid Gropper, Alexandru Ianovici, Franț Iamșec, Gheorghe Lăpușneanu, Remus Pălimaru, Ștefan Pojar, Maria Sava, Octav Temneanu, Nicolae Ureche, Teodor Ungureanu, Nicolae vestii Ailenei, Zamfirescu, Sir Dorin Baciu, Dumitru Ivan și Aurel Mocanu, cu medalii ale Republicii Socialiste România. După înmînarea distincțiilor a luat cuvîntul tovarășul Gheorghe Stoica : „Prin călduroasele cuvinte adresate ziarului de către cel mai iubit fiu al poporului român, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la această sărbătoare participă de fapt, întregul nostru partid, întregul popor. Ziarul „Clopotul“, așa cum este cunoscut, a apărut în condiții foarte grele. Intre cele peste 300 de publicații apărute sub îndrumarea Partidului Comunist Român — așa cum se arăta în Mesajul secretarului general al partidului , ziarul „Clopotul" a avut un rol deosebit de important în acea perioadă în lupta împotriva fascizării țarei, pentru apărarea drepturilor și libertăților democratice ale maselor largi de oameni ai muncii, pentru transformarea revoluționară a societății românești și edificarea orînduirii socialiste". Relevind rolul și locul pe care-l rul „Clopotul“ în ocupă zi apresei românești de contextul astăzi, tovarășul Gheorghe Stoica, a felicitat, în numele C.C. al P.C.R., al Consiliului de Stat și al tovarășului Nicolae Ceaușescu personal, pe cei decorați, pe lucrătorii, colaboratorii și cititorii adresînd urări de noi ziarului, succese pentru activitatea viitoare. Tovarășul Petre Duminică a prezentat, apoi, salutul biroului Comitetului județean de partid și al comitetului executiv al Consiliului popular județean, adresat ziarului „Clopotul“. A luat, în continuare, cuvîntul tovarășul Gheorghe Janca : „In memoria noastră, a tuturor lucrătorilor ziarului, colaboratorilor, corespondenților și tipografilor va rămîne întipărit pentru totdeauna acest moment sărbătoresc“. Adresînd în numele colegiului de redacție, a tuturor colaboratorilor ziarului, fierbinți mulțumiri tovarășului Nicolae Ceaușescu, personal, pentru înalta distincție conferită „Clopotului“, pentru călduroasele cuvinte adresate cu prilejul sărbătoririi, vorbitorul a exprimat, totodată, gîndurile ce-i animă pe toți cei ce contribuie la apariția „Clopotului", de a și difuzarea continua pe mai departe bogatele tradiții revoluționare, de a obține succese și mai însemnate în munca de propagare a cuvîntului partidului în mase. Salutul colegiului de redacție al ziarului „Scinteia“ a fost prezentat de Mircea Anghelescu, tovarășul redactor șef adjunct al ziarului. După ce a relevat, pe scurt, condițiile social - politice și economice în care, acum 40 de ani, apărea „Clopotul" și s-a referit la succesele de azi obținute de redactorii și colaboratorii ziarului, a spus : „In acest moment aniversar, permiteți-mi să împărtășesc marea dumneavoastră bucurie prilejuită de decorarea ziarului, de distincțiile date unora dintre vechii acorși actualii redactori, tori și corespondenți colaboravoluntari, ca expresie a prețuirii muncii și activității înaintașilor, a celor care redactează și tipăresc azi ziarul. Numeroaselor felicitări ce i-au fost adresate cu acest prilej, vă rog să-mi permiteți să le alătur și pe cele ale colegilor de la „Scînteia“, dorindu-vă noi și mereu mai însemnate succese“. In numele conducerii Uniunii Ziariștilor din Republica Socialistă România a rostit un cuvînt de salut tovarășul Mircea Rădulescu, vicepreședinte. „Pășind in cel de-al cincilea deceniu al existenței sale, a spus în încheiere vorbitorul, conducerea Uniunii Ziariștilor din România urează ziarului „Clopotul“ ca și în continuare să fie însuflețit în activitatea sa de zi cu zi de îndreptarul nobil pe care-l formează normele eticii și echității socialiste, să se străduie în permanență să-și însușească și să difuzeze in mod creator ideile Partidului Comunist Român, să cunoască mai bine, mai profinel sectoarele esențiale ale construcției socialiste, să manifeste aceeași principialitate,spirit militant, comunist de omenie, și să dea dovadă de înaltă răspundere față de cuvîntul tipărit, de curaj și exigență civică, expresie a devotamentului fierbinte față de patrie și partid, în fruntea căruia se află iubitul nostru conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu. In continuare, în numele colegiului de redacție al ziarului „România liberă“ a vorbit tovarășul Mircea Moarcăș, redactor șef adjunct. „Clopotul“, nume inspirat, simbolic, cu adîncă rezonanță în istoria poporului român — a spus vorbitorul, avea să parcurgă de atunci , și până în zilele noastre adevărate etape, îngemănate cu însăși viața acestor meleaguri, locuitorilor Căci clopotele Bucovinei și Moldovei, clopotul Putnei lui Ștefan cel Mare și ale atîtor alte ctitorii de vrednici domnitori români, vajnici apărători ai gliei străbune, avea să-și găsească în „Clopotul“ Botoșanilor tripla sa ipostază : de dangăt profund de durere, de sunet răscolitor de adunare și luptă, de vestitor de biruinți“. Vorbitorul s-a referit, apoi, la succesele de azi ale ziarului, la rolul ce-l are in înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului, în încheiere spunînd: „urăm din inimă colegilor de la „Clopotul“ un prezent mereu tînăr și viguros, demn de încărcătura de idei și fapte mari ale zilelor pe care le trăim". Din partea colaboratorilor V . și corespondenților ziarului au vorbit tovarășii Franț Iamșec, vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular al orașului Săveni și Mihai Funduianu, ajutor de maistru la întreprinderea textilă „Moldova“ Botoșani. Evidențiind sprijinul ce l-a acordat ziarul colectivelor de oameni ai muncii în care cei doi vorbitori activează, tovarășii Franț Iamșec și Mihai Funduiaru s-au angajat să sprijine și pe mai departe, in calitatea lor de colaboratori și corespondenți, activitatea ziarului „Clopotul“. Muncind cot la cot, zi și noapte, cu lucrătorii ziarului, tipografii botoșăneni — așa cum a reieșit din cuvîntul tovarășului Nicolae Baciu — au trăit o deplină bucurie pentru înalta distincție acordată „Clopotului“, pentru emoționantele cuvinte adresate din partea tovarășului Nicolae Ceaușescu, în Mesajul trimis cu prilejul sărbătoririi, „înalta distincție acordată „Clopotului“ — a spus, în încheiere vorbitorul — va străluci, începînd de azi, pe frontispiciul fiecărui număr al ziarului ce-țiporim. Ingăduiți-mi să vă asigur că ne vom dovedi demni de această cinste, că nu vom precupeți nici un efort în îndeplinirea obligațiilor noastre“. In încheiere, într-o atmosferă vibrantă, de puternic entuziasm, de adeziune plină la politica internă deși externă a partidului și statului nostru, participanții la adunarea festivă au adoptat textul unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., personal tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. Minute în șir, într-o emoționantă manifestare, întreaga asistentă scandează : „CEAUȘESCU — P. C. R.“, „CEAUȘESCU — R.S.R.". Aplauzele, ovațiile la adresa partidului și statului nostru, a tovarășului Nicolae Ceaușescu, uralele ce au durat minute în șir, au marcat sfîrșitul adunării festive dedicate sărbătoririi a 40 de ani de la apariția primului număr al ziarului „Clopotul". Tovarășul Gheorghe Stoica deschizînd expoziția jubiliară 4 Vernisajul expoziției jubiliare După adunarea festivă, în sala de marmură a Teatrului de stat „Mihai Eminescu“ a avut loc vernisajul expoziției jubiliare „Clopotul la 40 de ani“. Au participat tovarășul Gheorghe Stoica, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., membru al Consiliului de Stat, tovarășii Teodor Marinescu, membru al C.C. al P.C.R. și Petre Duminică, prim - secretar al Comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al Consiliului popular județean, activiști de partid și de stat, cadre de conducere din unități economice și instituții, alți invitați. Participanții au primit ample și documentate explicații din partea tovarășului H. Rabinovich cercetător principal la Muzeul de istorie a partidului comunist, a mișcării revoluționare și democratice din România. Simpozionul „Activitatea ziarului județean, tradiție și actualitate“ Șirul manifestărilor dedicate sărbătoririi ziarului „Clopotul" s-a încheiat cu simpozionul pe tema „Activitatea ziarului județean, tradiție și actualitate“, ce a avut loc sîmbătă la amiază, în sala de studio a teatrului din localitate. In prezenta a numeroși participanți, s-au prezentat comunicările : „Tradiție și actualitate în presă“, de Petre Constantinescu, redactor-șef al revistei „Presa noastră“ — București ; „Clopotul — tribună a luptei antifasciste", de Ion Spălățelu, doctor în istorie, activist al C.C. al P. C. R. ; „Ziarul — factor dinamizator în activitatea colectivelor de muncă pentru îndeplinirea cincinalului în patru ani și jumătate", de Gh. Janca, redactor-șef al ziarului „Clopotul", înaintea prezentării comunicărilor, tovarășul Ioan Dragomir, prim - secretar al Comitetului județean U.T.C. Botoșani, a înmînat ziarului „Clopotul" conducerii „Diploma de onoare a C.C. al U.T.C.“, pentru modul activ de oglindire în coloanele ziarului a vieții și muncii organizațiilor U.T.C., a tineretului. Din telegramele sosite la redacție Ierira dealtfel și în zilele anterioare, pe adresa ziarului nostru au sosit numeroase scrisori și telegrame de felicitare. Ele ne-au fost transmise de reprezentanți ai redacțiilor unor publicații centrale, de colegiile de ziarelor județene, redacție ale din partea unor comitete și organizații de partid din județ, din partea a numeroși oameni ai muncii de pretutindeni. In spațiul disponibil restrîns, vom nota succint din conținutul doar al cîtorva dintre ele. „Colegii voștri de la ziarul „Dobrogea nouă" — în telegrama transmisă de colectivul redacțional al ziarului din Constanța — vă adresează sănătate, fericire, noi succese în muncă, împreună cu voi, împărtășim, bucuria acestei aniversări, satisfacțiile dobîndite în munca de îmbunătățire continuă a conținutului, tematicii și graficii ziarului, a ancorării lui puternic în realitățile județului vostru. Dorim ca și de acum înainte, eforturile voastre să fie încununate de noi și noi succese". O altă telegramă dintre primele sosite, ne-a fost transmisă de colegii noștrii de la ziarul „Igazsag" din Cluj : „Cu ocazia aniversării ziarului dumneavoastră, colectivul redacțional al ziarului „Igazsag" vă adresează sincere felicitări. Urăm redactorilor, colaboratorilor și cititorilor ziarului „Clopotul“ multe succese în realizarea sarcinilor trasate de partidul nostru". Din Iași, colegii de la studioul de radio - televiziune ne-au transmis : „Vă felicităm în modul cel mai călduros vă urăm noi și cu mai însemninate succese în activitatea pe care o desfășurați pentru înfăptuirea nobilelor idealuri ale Partidului Comunist Român, pentru triumful socialismului și comunismului pe pămîntul României". Pe scurt din telegrama colectivului de muncitori și tehnicieni și ingineri al Fabricii de confecții Dorohoi : „Mulțumindu-vă pentru sprijinul ce ni l-ați acordat continuu, vă urăm din inimă mult succes în popularizarea și aplicarea politicii partidului, în educarea în spiritul marxist - leniniste, învățăturii al normelor eticii și echității socialiste a maselor largi de oameni ai muncii — cititorii ziarului dumneavoastră". Am mai primit scrisori și telegrame din partea organizației Direcției de partid din cadrul județene A.D.A.S., întreprinderii poligrafice Bacău, cooperativei agricole de producție Stîncești. De asemenea, din partea tovarășilor : Eduard Eisenburger, redactor șef al ziarului „Karpathen Rundschau“ din Brașov, Sașa Pană scriitor, Paul Anghel, redactor șef al revistei „Tribuna României", Alexandru Faliboga membru P.C.R. din 1921, Emanoil Gherasim, redactor șef al ziarului în limba maghiară din Timișoara, Mihai Prodan, ziarist, ing. Alexandru Simionovici, înv. pensionar Gavril Gudumac, Ana Corneschi, studentă etc. Adresăm mulțumiri călduroase tuturor acelora care, prin scrisori și telegrame, ne-au transmis felicitări cu ocazia aniversării a 40 de ani de la apariția ziarului „CLOPOTUL . De asemenea, mulțumim sincer tuturor întreprinderilor, instituțiilor, organizațiilor și tovarășilor care ne-au ajutat la organizarea manifestărilor ocazionate de acest eveniment. (Urmare din pagina I), Era în paginile sale, alături de celelalte ziare comuniste, figura dîrză, hotărîtă, curajoasă a tovarășului Nicolae Ceaușescu care din fragedă tinerețe și-a închinat tot ceea ce a avut mai scump partidului, patriei, cauzei fericirii și bunăstării poporului. De atunci, timp de mai bine de 4 decenii, pilda vie a tovarășului Nicolae Ceaușescu — eminent militant revoluționar, conducător politic încercat, internaționalist de prestigiu — exemplul său luminos de clarviziune, fermitate și adîncă răspundere față de destinele națiunii române, constituie un nesecat izvor de ță și putere pentru toți cei ce muncesc, de încredere fordeplină în viitorul de aur al patriei socialiste. Tovarăși, întemeierea din inițiativa și sub conducerea Partidului Comunist Român a ziarului „Clopotul“ cu 40 de ani în urmă, în condițiile creșterii pericolului fascist și a intensificării asaltului forțelor reacționare dinăuntru și din afara țării împotriva drepturilor și libertăților democratice, a constituit o formă importantă de manifestare a ideilor înaintate ale acelor ani, confirmînd justețea tacticii P.C.R. de îmbinare a formelor de luptă ilegale și legale. „Clopotul" a constituit cu fiecare număr al său o tribună de afirmare a idealurilor revoluționare ale clasei muncitoare, de răspîndire în masă a cuvîntului partidului, de luptă hotărîtă împotriva hitlerismului, a fascizării țării, împotriva politicii de înfeudare a României intereselor capitalismului internațional. El a militat de asemenea curajos, cu consecvență, pentru apărarea democrației, împotriva exploatării și asupririi, pentru interesele maselor muncitoare, a independenței și suveranității patriei. Infruntînd cu curaj teroarea și prigoana autorităților burghezo - moșierești, comuniștii și alți militanți cu idei avansate care au primit sarcina să redacteze și difuzeze acest ziar, au reușit să găsească ori de cite ori autorității se reprimau cu brutalitate, noi forme de apariție noi titluri, pînă în anul 1937, cînd editarea a fost pentru o vreme întreruptă. Reapărut în octombrie 1944, ziarul „Clopotul" avea să continue, în noile condiții lupta, să se angajeze activ in opera de transformare politică, economică și socială a țării, să militeze neabătut pentru înfăptuirea sarcinilor politicii înțelepte și încercate a Partidului Comunist Român. In paginile sale și-au găsit o amplă oglindire, evenimentele cruciale ale acestor aproape trei decenii toate de viață liberă, muncă și lupta comuniștilor, a întregului popor, pentru făurirea patriei socialiste, plină de prosperitate și lumină, independentă și suverană. Se poate spune că ziarul „Clopotul" reprezintă o cronică fidelă a drumului pe care l-a parcurs această parte de nord a țării în anii socialismului, a succeselor pe care le-a obținut. Toate schimbările fundamentale ce au avut loc în industria și agricultura județului, în nivelul de viață material și cultural a celor ce muncesc, au stat la loc de frunte în paginile ziarului, care a desfășurat în același timp o intensă activitate de agitator comunist, iscusit mobilizator al maselor, a dat un sprijin de nădejde în activitatea politică, economică și de dezvoltare a conștiinței socialiste desfășurate de către organele și organizațiile de partid. In climatul de un puternic avînt revoluționar, generat de Congresele al IX-lea și al X-lea, de Conferințele Naționale ale partidului, ziarul oglindește în permanență și susține în coloanele sale numeroasele inițiative întreprinse de oamenii muncii în vederea înfăptuirii lor exemplare, este prezent, cu vigoare, forță și eficiență în marea bătălie care se duce în prezent pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen, pentru răspîndirea largă în mase a științei și culturii, pentru afirmarea multilaterală a personalității fiecărui cetățean din județul nostru. Ziarul constituie un exemplu concludent de partinitate, combativitate și exigență, de adevărată școală de educație comunistă a celor ce muncesc. In paginile sale au loc sistematic dezbateri din cele mai variate teme ale vieții economice, politice și culturale, schimburi de păreri și opinii, se fac deosebit de valoroase sugestii și propuneri, critici la adresa unor neajunsuri, se caută și se aduc soluții pentru lichidarea acestora. Este un merit al colegiului redacțional, al celorlalți lucrători ai ziarului de a fi ținut în atenția permanentă a maselor, faptele de seamă ale comuniștilor, exemplul lor de muncă și atitudine înaintată, activitatea și experiența mereu mai bogată a organizațiilor noastre de partid, modul în care acestea își exercită cu înaltă competență rolul lor de conducător politic. Comitetul județean de partid apreciază continuă a responsabilității și competenței tuturor sporirea zorilor ziarului, a colaboratorilor și corespondenților lucrătăi voluntari. Faptul că în ultima vreme din colegiul de redacție fac parte un număr însemnat de muncitori, țărani, intelectuali ce activează direct în producție, a lărgit simțitor aria tematică a ziarului, legătura lui nemijlocită cu viața, cu practica, situarea lui în miezul problemelor ce preocupă organizația județeană de partid, de stat și economice, pe toți oamenii muncii din județ. Este, de asemenea, pozitivă strădania ziarului de a-și îmbogăți necontenit formele publicistice, conținutul fiecărui număr, ceea ce îi asigură o personalitate proprie tot mai evidentă, stima și aprecierea masei de oameni ai muncii din întregul județ. Tovarăși. Secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în Raportul prezentat la Congresul al X-lea arăta : citez, „Dezvoltarea conștiinței socialiste este un proces complex, la care sunt chemați să concurs activ toți factorii educativi de care dispune societatea noastră. Sarcini importante revin în acest sens mijloacelor de informare în masă , organelor de presă, emisiunilor de radio și televiziune, publicațiilor periodice de toate genurile". (închei citatul). Aniversarea a 40 de ani de la apariția primului său număr trebuie să reprezinte pentru „Clopotul", pentru toți cei ce poartă răspunderea cuvîntului scris în paginile sale un minunat prilej de intensificare a eforturilor în vederea îndeplinirii exemplare a marilor îndatoriri cu care sînt investiți de partid. Pe baza sarcinilor trasate de Congresul al X-lea și Conferința Națională ziarul trebuie să considere întotdeauna, ca o datorie a sa de prim ordin popularizarea, aprofundarea și însușirea temeinică a politicii partidului, de către toți oamenii muncii, mobilizarea lor pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin și în primul rînd a sarcinilor economice. „Clopotul" trebuie să exercite o influență tot mai puternică și mai eficace asupra tuturor colectivelor de muncă din întreprinderi, organelor de stat și economice în vederea îndeplinirii și depășirii sarcinilor de producție, ridicarea calității produselor, creșterea productivității muncii, folosirea judicioasă a timpului de lucru, reducerea cheltuielilor de orice fel. Se impun popularizate mai mult inițiativele luate în întreprinderi, susținute efectiv, generalizîndu-se experiența înaintată, evidențiindu-se cei ce se disting în întrecerea socialistă, dovedindu-se maximum de exigență și combativitate fată de lipsuri, de cei ce nu se încadrează în efortul general de realizare a cincinalului înainte de termen. Trebuie să crească spiritul de analiză mai adîncă a unor probleme economice din întreprinderi, ziarul pătrunzind mai mult în esența fenomenelor, evidențiind cu un plus de competență cauzele care împiedică asigurarea în fiecare unitate a unei înalte eficiențe, sprijinind măsurile pentru înlăturarea unor stări de lucruri necorespunzătoare. Ziarul „Clopotul" este chemat să sprijine, de asemenea, în măsură mai mare rezolvarea sarcinilor ce stau în fața agriculturii județului, sporirea necontenită a producției vegetale și animale, aplicarea sistemului acordului global, să stimuleze dezvoltarea în toate unitățile din agricultură a ordinei și disciplinei in muncă, respectarea normelor democrației cooperatiste, creșterea răspunderii fiecărui lucrător față de îndeplinirea sarcinilor. In spiritul programului ideologic al partidului, ziarul trebuie să acorde o atenție deosebită problemei educării politico - ideologice, a ridicării conștiinței socialiste a maselor largi populare. In paginile ziarului trebuie tratate cu mai multă exigență și înaltă principialitate problemele educației, combătute cu fermitate concepțiile înapoiate care se mai manifestă la unii membri ai societății noastre, să militeze hotărît pentru promovarea și dezvoltarea spiritului revoluționar, a combativității comuniste. Mai mult trebuie să facă ziarul pentru propagarea principiilor echității socialiste și ale eticii comuniste, sporindu-și astfel contribuția la întreaga activitate de formare a omului nou, înaintat al societății noastre socialiste. Pentru a răspunde în mai mare măsură problemelor tot mai complexe pe care le ridică viața, activitatea oamenilor muncii din județul nostru, este necesar ca ziarul să acorde spații mai largi problematicii cetățenești, să fie tratate mai intens diverse aspecte privind consolidarea familiei și a rolului ei educativ, activitatea femeilor în producție, atitudinea unor cetățeni față de muncă și averea obștească, față de respectarea legalității socialiste. Se cere realizarea unei mai largi consultări a maselor de cetățeni în aceste probleme: publicarea opiniilor unor cetățeni, a propunerilor și inițiativelor ce se întreprind în acest scop, de către organizațiile de partid. Mai multă atenție trebuie acordată modului în care ziarul reflectă activitatea complexă, multilaterală a organelor și organizațiilor de partid, modul în care acestea își exercită rolul de conducător in toate domeniile vieții economice, politice și sociale. In acest scop se impune atragerea la actitătile ziarului, în continuare, a unui număr cu mai mare de comuniști, membri ai comitetelor și birourilor de partid, activiști cu experiență și pricepere, cu ajutorul carora să se asigure permanentizarea unor pagini sau rubrici periodice pe teme ale vieții și muncii de partid. In bună măsură îmbunătățirea conținutului si calității ziarului depinde de activitatea lucrătorilor. Este necesar ca fiecare redactor, colaborator, corespondent sa aiba permanent în atenție îndemnurile și sfaturile secretarului general al partidului care spunea că :.Gazetarul comunist trebuie să fie un om cu o concepție înaintată cu temeinică pregătire ideologică marxist - leninistă, în sare sa ințeleagă marile transformări revoluționare dinume si fie strîns legat de masele populare, să servească prin întreaga sa activitate interesele clasei muncitoare ale întregului popor, cauza partidului, a socialismului și a comunismului". Este necesar să fim conștienți că numai procedind in acest fel vom putea asigura conținutului ziarului un nivel calitativ tot mai corespunzător. Pentru colegiul redacțional se impune perfecționarea continua a activității cu redactorii, cu subredacțiile și mai cu corespondenții voluntari, o mai atentă preocupare pentru îmbunătățirea calității publicistice a articolelor, discclnarea SI* Ur.10.1 gazetărești și promovarea prioritară a acelora ce asigura de permanență interesul cititorilor. Treb“î ® si se inreleagă că numai procedînd în acest fel vom putea face din el un puternic instrument al Comitetului județean de Partid un organ de presă capabil să susțină amplele acțiuni politice și economice pe care oamenii muncii din județul Botoșani le au de înfăptuit în actuala etapă. Stimați tovarăși, ■ Comitetul județean de partid își exprimă convingerea ca ziarul „clopotul“, continuînd glorioasele sale tradiții și experiență acumulată în aceste 4 decenii de muncă laborioasa, va acționa cu fermitate pentru traducerea în viață ?„»țlî^ierlin-Uril?r ® uprinse în Mesajul secretarului general al Lr idUlUi' aduciddu-Și o contribuție tot mai mare la înfâptuirea politicii interne și externe a partidului și statului dostru. In triumful cauzei socialismului și comunismului, inca o dată’ lucrătorilor ziarului, colaboratorilor și cruțărilor, noi și importante succese în activitatea de viitor împlinirea tuturor năzuințelor și idealurilor, satisfacții tot mai mari in muncă și în viață. Salutul Comitetului județean de partid I!