Clopotul, 1983 (Anul 39, nr. 4594-4646)

1983-07-22 / nr. 4623

< o epocă ce poartă amprenta înaltului spirit și acțiunii revoluționare a tovarășului NICOLAE GEAULESCU împlinirea a 18 ani de la Congresul al IX-lea al partidului constituie un moment de o deosebită Însemnătate pentru comuniști, pentru toți oamenii muncii din patria noastră. Această scumpă aniversare, încununată de aura mărețelor realizări obținute sub conducerea partidului, reprezintă totodată confirmarea strălucită a strategiei politice, a ideilor fundamentale, a orientărilor și obiectivelor stabilite de Congresul al IX-lea, care, mereu îmbogățite și puse în concordanță cu realitatea obiectivă, și-au găsit traducerea în viață în edificarea societății socialiste în România. Perioada inaugurată de Congresul al IX-lea este puternic marcată de prezența în fruntea partidului a tovarășului Nicolae Ceaușescu. Gîndirea și acțiunea revoluționară a secretarului general al partidului, stilul dinamic, nemaiîntîlnit, imprimat tuturor domeniilor vieții noastre, cuprinderea într-o viziune mereu nouă a tuturor fenomenelor au dinamizat întreaga noastră existentă, EPOCA CEAUȘESCU impunîndu-se ca cel mai fertil timp din istoria țării, sporind prestigiul internațional al României socialiste, participantă activă la dezbaterea marilor probleme din lumea contemporană. Puternica personalitate a tovarășului Nicolae Ceaușescu se regăsește în rezolvarea în chip original a tuturor problemelor ridicate în organizarea și conducerea societății românești, în dezvoltarea teoriei și 1965 16 ani de la CONGRESUl aUX.-lea al RC.R. —^£ 5*^1933 practicii revoluționare, aplicînd adevărurile universal valabile la condițiile specifice din țara noastră. Afirmarea tot mai puternică a partidului ca forță politică conducătoare și dinamizatoare a întregii noastre societăți reflectă adevărul evident al puternicei legături a partidului cu masele, a prezenței sale permanente în toate sectoarele vieții noastre economico-sociale, pretutindeni acolo unde se înfăptuiesc hotărîrile congreselor și conferințelor naționale ale partidului, sarcinile și orientările reieșite din expunerile și cuvîntările secretarului general al partidului. Etapa nouă deschisă de Congresul al IX-lea al partidului se caracterizează printr-o puternică accelerare a procesului de edificare socialistă a patriei, potențele umane și materiale fiind mobilizate într-un înalt grad pentru a răspunde cerințelor Programului partidului — cartă socialistă elaborată din inițiativa și cu contribuția hotărîtoare a tovarășului Nicolae Ceaușescu, în dezvoltarea multilaterală a patriei, pentru ca România să se înscrie la loc de frunte în ascensiunea spre progres și civilizație, competiție de largă participare a zilelor noastre, pe plan internațional, în prim-planul preocupărilor menite să dezvolte armonios economia țării s-a situat dezvoltarea forțelor de producție care în decursul celor 18 ani au însemnat nu numai creștere, ci și modernizare, dezvoltarea industriei reprezentînd o teză de importanță covîrșitoare, din punctul de vedere al realizării progresului economic. HARALAMBIE ALEXA, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Botoșani al P.C.R., președintele Consiliului popular județean (Continuare în pagina a II-a) • în întrecerea socialistă dintre unitățile de profil, U.J.C.M. Botoșani a ocupat — prin rezultatele dobîndite — locul al doilea pe țară, pe primul semestru al anului 1983. De asemenea, s-a situat pe locul III — I.F.F. Melana. ÎN ÎNTÎMPINAREA ZILEI DE 23 AUGUST constructorii au predat beneficiarilor noi obiective cu caracter social : • A fost recepționată de la constructori maternitatea din Botoșani cu 400 de paturi • Au fost date în folosință 373 de apartamente • S-au terminat lucrările unui cămin de la întreprinderea de articole tehnice din cauciuc cu 300 locuri. -------------- în 1983 —------------------‘— Contribuția județului la cele 12 miliarde lei producție industrială suplimentară a țării Timp de lumină 111 miez de cincinal urcăm biruitori Noi trepte de lumină, către mileniul nou, Avîndu-vă în frunte, ales Conducător , Tovarăș, părinte și neînfricat erou, ...Timp de-mplinire și de gînd curat Trăiește astăzi Țara — maica tuturor. Al IX-lea Congres în noi a semănat. Destinul de lumină, sub falnic Tricolor. Mihai LAU Timp de lumină și de rod bogat In milenara noastră vatră a iubirii, Trăim acum, sub cer înmiresmat Adine răsfrînt în soatele privirii Bărbatului iubit, cu inimă vitează, Frumos la chip și gînd înălțător, Privire către mîine veșnic trează Spre binele și fericirea tuturor. trebuie SECERIȘUL încheiat imediat! Pînă sîmbătă, cel mai tîrziu duminică seară, sunt condiții pentru terminarea recoltării griului în întreg județul. Aseară mai rămăseseră de recoltat în județ circa 15.000 ha de grîu. Prin deplasarea operativă a combinelor din unitățile care au încheiat recoltatul — destul de numeroase de altfel și din aproape toate consiliile unice agroindustriale, cum ar fi Albești, Trușești, Bucecea, Săveni, Coțușca, Ripiceni și altele — se poate asigura, în condiții exemplare, realizarea acestei sarcini, urmînd ca eforturile principale să fie concentrate în următoarea perioadă la eliberatul paielor care mai ocupă încă aproape 60.000 ha, la pregătirea viitoarei recolte. Dar iată cîteva secvențe de campanie relatate de la fața în pagina a V-a SITUAȚIA LUCRĂRILOR AGRICOLE DE SEZON locului: duminică, inginerul șef al C. A. P. Mitoc, Gh. Șimon, împreună cu șeful secției de mecanizare Dumitru Rotaru au fost alături de formația de combineri de la răsăritul soarelui și s-au întors de pe cîmp, așa cum e firesc, odată cu lăsarea serii. S-a muncit din plin, fără întrerupere și pe timpul nopții, o parte din forțele mecanice fiind utilizate la strînsul paielor. în aceeași zi primarul comunei Ripiceni, tovarășa Ortansa Țamțur a fost mereu în preajma combinelor îngrijindu-se (Continuare in pagina a V-a) 100.000.000 lei Colectivul întreprinderii de utilaje și piese de schimb pentru industria ușoară participă lameniului de realizare a angaja100 milioane lei producție suplimentară al județului cu o producție în valoare de 4 milioane lei. în acest sens, a fost întocmit un plan care nominalizează acțiunile ce vor contribui la realizarea angajamentului asumat. Din datele pe care ni le-a pus la dispoziție șeful biroului plan, ing. Ioan Rujinschi, rezultă că pînă la această dată întreprinderea a realizat suplimentar o producție de 1,9 milioane lei. Cele mai mari depășiri au fost înregistrate la producția pompe centrifu- La I.U.P.S. Botoșani FAPTELE DE MUNCĂ cel mai bun argument gale și la piesele de schimb destinate unităților din industria ușoară. în cea de a doua jumătate a anului producția suplimentară ce se va realiza la I.U.P.S. va răspunde solicitărilor mereu în creștere de pompe centrifugale. Intrarea în producție a noii capacități de 5.000 pompe pe an va concura cu succes în acest sens. Producția de pompe va asigura cu prioritate obiectivele de investiții ce vor fi puse în funcțiune în anul 1983. O altă sursă menită să contribuie la realizarea angajamentului asumat o constituie asimilarea în fabricație a unor noi utilaje tehnologice destinate industriei ușoare, cum ar fi, de pildă, mașinile pentru prelucrarea ațelor și mașinile de împletit trese, în spiritul sarcinilor reieșite din documentele Plenarei C.C. al P.C.R. din 29—30 iunie, eforturile oamenilor muncii de la I.U.P.S. sunt dirijate spre sporirea gamei unor produse aflate deja în fabricație aici. Astfel, cele două noi tipuri de prese cu excentric, noile tipuri de variatoare necesare economiei naționale vor contribui la o sporire a producției în sectorul de construcții mașini al întreprinderii, omorînd în același timp și cererile beneficiarilor. Dumitru IVAN De Ziua constructorului La 24 iulie sărbătorim Ziua constructorului. Ziua constructorului este un nou prilej de a cinsti munca harnică și plină de cutezanță a celor care — pe viscol sau arșiță — se află mereu pe schelele construcției, durînd edificii care vor rămîne mărturie peste veacuri despre acest anotimp de lumină. Ce meserie e mai simbolică pentru anii noștri decât cea de constructor ? Priviți platformele industriale din orașele județului, acumulările de apă și sistemele de irigații ale agriculturii, alte construcții agrozootehnice, dotările sociale militare ale localităților județului — aproape în întregime creație a ultimilor 18 ani de cînd în fruntea partidului și statului nostru se află tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cărui gîndire creatoare, revoluționară, a trezit la viață civilizată și progres toate zonele țării — și veți afla în ele priceperea și sudoarea constructorilor. Peste 21 de miliarde lei au fost alocați în ultimul deceniu și jumătate, ca fonduri de investiții, pentru Victor MAFTEI (Continuare în pag. a V-a)