Clopotul, 1984 (Anul 40, nr. 4647-4698)

1984-01-06 / nr. 4647

H * -* „Să întîmpinăm a 40-a aniversare a revoluției de eliberare națională și socială și cel de-al Xlll-lea Congres al partidului cu succese tot mai însemnate în dezvoltarea economico-socială, în toate domeniile construcției socialiste". CEAUȘESCU ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Kmm nr. 4647 Vineri 6 ianuarie 1084 8 pagini 1 leu Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1983 cu satisfacția de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuția socialistă a țării, România a urcat noi trepte de civilizație materială și spirituală: în industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiții, cu un ritm de creștere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deși am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obținut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populației. S-au dezvoltat, de asemenea, și celelalte sectoare, învățămîntul, știința, cultura— factori fundamentali ai edificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinței Naționale, am reușit sa depășim unele greutăți care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului și să obținem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condițiuni a întregului cincinal 1981-1985. Pe baza realizărilor obținute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuției reale, precum și la alte măsuri de perfecționare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuție după munca depusă, după contribuția adusă la sporirea avuției naționale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justețea politicii partidului, realismul și caracterul mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forță creatoare a poporului, care, liber și stăpîn pe destinele sale, acționează, în strînsă unitate pentru progresul și înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenței și suveranității sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă și înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. Intrăm In Anul Nou, 1984— cel de-al patrulea an al actualului cincinal —, cu un program de activitate temeinic fundamental, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare — și adoptat recent de Marea Adunare Națională. Prevedem o creștere importantă a producției industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieții economice și sociale, în mod deosebit, în 1984 — odată cu creșterea, în ritmurile stabilite, a producției în toate ramurile economiei naționale — va trebui să acordăm o atenție prioritară realizării programului energetic și de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, într-un timp cît mai scurt, a independenței energetice a țării, a satisfacerii într-o măsură tot mai mare din producția internă a cerințelor de materii prime și materiale. Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a calității produselor, creș crea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie și materiale, sporirea eficienței în toate ramurile economiei naționale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potențial științific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm cît mai bine aceste mari acumulări pentru obținerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii și vieții poporului, în agricultură, am stabilit să obținem o creștere importantă a producției vegetale și animale, să intensificăm lucrările de irigații și îmbunătățiri funciare — prevăzute în programul special adoptat în acest an —, nicit să realizăm, în orice condiții de climă, recolte sporite și sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populației cu produse agroalimentare. Dispunem, și în agricultură, de o bună bază materială, de muncitori, specialiști și cooperatori capabili — și trebuie să facem ca 1984 să fie un an al recoltelor record, al desfășurării largi a revoluției agrare în România ! In toate ramurile economiei naționale, anul 1984 să marcheze o îmbunătățire radicală a activității! Să asigurăm sporirea puternică a venitului național și înfăptuirea, pe această bază, a tuturor măsurilor pe care le-am stabilit privind creșterea veniturilor și a nivelului de trai al oamenilor muncii — țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste pe care o edificăm. Să ridicăm la un nivel superior gîndirea și creația științifică, învățămîntul, cultura și arta, asigurînd fiecărui om al muncii un orizont tot mai larg (Continuare în pag. a III-a) MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de TOVARĂȘUL NICOLAE GEAUȘESCU Un moment memorabil la Botoșani — 1 iulie 1982. Profundă stimă și admirație pentru strălucita activitate a tovarășei Elena Ceaușescu La început de ianuarie sărbătorim, cu dragoste și respect, ziua de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu. Sărbătorim, de fapt, și omagiem o viață închinată țării, poporului român, o personalitate exemplară care se alătură strălucit înaltelor personalități ale istoriei românești. Chipul delicat și totodată atît de ferm și iradiind o inepuizabilă energie creatoare al tovarășei Elena Ceaușescu s-a integrat deja in galeria celor mai de seamă oameni ai națiunii române, luptători și lucrători fără odihnă pentru binele poporului, pentru înflorirea patriei. Nenumărate sunt faptele care evocă pilduitor participarea tovarășei Elena Ceaușescu, alături de ilustrul conducător al partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la făurirea celor mai semnificative pagini ale istoriei contemporane românești. Născută și crescută intr-o familie de oameni ai muncii, tînăra muncitoare textilistă Elena Ceaușescu a intrat devreme in rindurile mișcării revoluționare din România, militînd cu fermitate și curaj pentru înfăptuirea nobilelor idealuri ale clasei muncitoare. Minunatele sale însușiri de luptător revoluționar s-au vădit încă din anii ilegalității partidului comunist cînd, înfruntînd prigoana organelor polițienești de represiune, s-a remarcat la marile manifestații antifasciste din preajma celui de al doilea război mondial. (Continuare tn pag. a Il-a)