Clopotul, 1986 (Anul 42, nr. 4751-4802)

1986-01-03 / nr. 4751

Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima îîae muncă a noului an, la realizarea acestor mărețe obiective, să acționăm cu întreaga noastră pricepere și energie pentru a asigura înfăptuirea în cele mai bune condiții a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate.NICOLAE CEAUSESCU Anul LIII nr. 4751 Vineri 3 ianuarie 1986 8 pagini 1 leu ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN -------- MESAJUL DE ANUL NOU ----— adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU 9 9 Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Încheiem anul 1985 și, totodată, cel de-al 7-lea cincinal, cu satisfacția datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică și socială a patriei, în condițiile grele, determinate de criza economică mondială și unele lipsuri și contradicții interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului și civilizației, a ridicării nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naționale, a sporit avuția țării și venitul național. Au fost obținute, de asemenea, realizări importante în domeniul învățămîntului, științei și culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea Progresului general al societății noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei și pe baza creșterii venitului național, s-a asigurat mărirea retribuției reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor țărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri și a serviciilor către populație. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorității orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund științific, realist și mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare economico-socială, capacității creatoare și forței a poporului român de a învinge orice obstacole și greutăți și de a acționa, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital al națiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere și suverane, pe culmi tot mai înalte de progres și civilizație. Pentru rezultatele bune obținute în acest an și în întreg cincinalul 1981-1985, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări și urări de noi victorii în înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, începem noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător și de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de țară în curs de dezvoltare la cel de țară mediu dezvoltată. Pe baza hotărîrilor Congresului al XlII-lea al partidului, în cincinalul 1986-1990, industria, agricultura, construcțiile, știința și cultura vor cunoaște o nouă dezvoltare, un puternic avînt. In centrul atenției va sta dezvoltarea intensivă a întregii activități, realizarea unei calități noi, superioare, a muncii și vieții poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor mărețe obiective, să acționăm cu întreaga noastră pricepere și energie pentru a asigura înfăptuirea în cele mai bune condiții a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate. Și în continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice și de materii prime, pe întărirea simțului gospodăresc și a spiritului de răspundere în folosirea judicioasă și reducerea consumurilor energetice și materiale. Este necesar, de asemenea, să se acționeze cu toată fermitatea în direcția creșterii substanțiale a productivității muncii, a ridicării calității și nivelului tehnic al producției, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii, în agricultură va trebui să asigurăm desfășurarea largă, în această perioadă, a noii revoluții agrare, care presupune, înainte de toate, producții agricole mari în toate sectoarele, schimbarea revoluționară a modului de muncă, de viață și de gîndire al țărănimii, în spiritul recentelor hotărîri ale Congresului științei și învățămîntului, se impune să acționăm cu toată fermitatea pentru a asigura progresul continuu al cercetării științifice și aplicarea mai rapidă în producție a rezultatelor acesteia, pentru dezvoltarea pe o treaptă superioară a învățămîntului, a activității de pregătire și formare a cadrelor pentru toate sectoarele vieții economice și sociale. Va trebui să ridicăm la un nivel superior cultura și arta, să asigurăm lărgirea continuă a orizontului de cunoștințe al oamenilor muncii, să intensificăm activitatea politico-educativă de formare a omului nou, cu o conștiință și morală înaintată. Să promovăm ferm, la toate nivelele societății, modul de viață socialist, umanismul revoluționar, principiile de etică și echitate, de egalitate în drepturi între toți cetățenii patriei. (Continuare in pagina a III-a) Omagiu tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu La fiecare început sărbătoresc de ianuarie, gîndurile noastre se îndreaptă cu nețărmurit respect și recunoștință către tovarășa de viață și luptă a celui mai iubit fiu al poporului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, către această luminoasă personalitate a istoriei românești contemporane, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu. Filele istoriei ne aduc mărturia impresionantă a patosului revoluționar cu care tînăra muncitoare Elena Ceaușescu (Petrescu), membră a Uniunii Tineretului Comunist, s-a pus în slujba idealurilor comuniste. Crescută în școala aspră a muncii, călită în focul acțiunilor antifasciste, Elena Ceaușescu s-a impus ca un neînfricat militant pentru mobilizarea tineretului din fabrici și uzine sub steagul de luptă al partidului comunist. De mare rezonanță în istoria noastră rămîne manifestația de la 1 Mai 1939, viguroasă atitudine antifascistă și antirăzboinică a poporului român, expresie puternică a luptelor de clasă în România antebelică. împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu a contribuit cu neînfricare la organizarea acestei istorice manifestații. In acei ani grei de dinainte de 23 August, tînăra comunistă se avînta eroic în luptă pentru libertatea și independența poporului român, pentru răspîndirea în mase a idealurilor comuniste în înfăptuirea cărora credea neabătut. Privim astăzi cu admirație la tovarășa Elena Ceaușescu, militantă de seamă a acelei generații eroice de comuniști care, prin lupta lor, au schimbat cursul istoriei românești îndreptîndu-l spre socialism și comunism. (Continuare în pag. a II-a) Ü